Gå til innhold

Slippes strev mot snerten figur


Gjest Slippe
 Share

Anbefalte innlegg

Dagen har gått veldig fint. Energien er på vei tilbake, og humøret på topp. :D

 

Jeg oppdaget Nutrilett Vaniljeshake i dag, og den var MYE bedre enn sjokoladen, synes jeg. Skal ratt se at jeg kommer til å orke flere dager... ;)

 

Men først i morgen : I morgen er det reise til Stavanger, møter og Peppes-duften som brer seg over avgangsterminalen på Sola..... Men det går fint - jeg får blande meg en shake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 995
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gjest ElisabethV

WOW !!

All honør til deg Slippe !

Du er bare rååå flink og standhaftig !

 

Og med de resultatene MÅ man jo bare smile ! :)

 

Stå på, dette klarer du med glans :) :)

 

P.S Peppes er oppskrytt så den går du lett forbi ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God fredag!

 

Her står det plutselig helt stille, enda jeg styrer unna både Peppes og alt annet.

 

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen.

08.11: 67,3 kg og 78,5 = -600 gram og -0,5 cm

09.11: 66,7 kg (ikke målt midje) = -600 gram (1200 totalt)

10.11: 66,4 kg (ikke målt midje) = -300 gram (1500 totalt)

11.11: 66,4 kg (ikke målt midje) = -0 (1500 totalt)

12.11: 65,7 kg og 78,0 cm = -700 gram (2200 totalt)

13.11: 65,4 kg og 78,0 cm = -300 gram (2500 totalt)

14.11: 64,9 kg og 77,5 cm = -500 gram (3000 totalt)

15.11: 65.1 kg og 77,5 cm = +200 gram (2800 totalt)

16.11: 65.0 kg og 77,5 cm = -100 gram (2900 totalt)

 

Det er vel kanskje ikke annet enn å forvente, siden det gikk så veldig fort unna de første dagene. Jeg er i ketose, får bra utslag på keto-stickene, er lite sulten, er rimelig greit balansert i energi og humør. ;)

 

I går kveld sa mannen i mitt liv uten forvarsel idet han passerte meg mens jeg pusset tenner: Nå er du vel tynn nok.

 

Han har fulgt meg gjennom "tykt og tynt", for å si det sånn. Var veldig flink til å holde husfreden mens jeg klagde på overvekten, men har gledet seg med meg i de mer enn to årene jeg har tjatet ørene hans fulle med prat om vektnedgang og dietter.

 

Når dette var hans spontane tanke, så tenker jeg at jeg skal lytte til det - særlig tatt i betraktning at jeg lider av "aldri-fornøyd" syndromet... ;)

 

Jeg kjenner jo at jeg gjerne skal stramme litt her og litt der, så det får være neste prosjekt! :D

 

Men jeg står dagen ut i dag og vurderer hvorvidt jeg skal gå videre med en dag til på pulver. I dag er den 10'ende dagen.

 

God helg til dere! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto også stille 2-3 dager, tror det er kroppen som holder på vannet for hadde store poser under øynene-noe jeg aldri har ellers. Så koselig å høre av Mannen da :) Du kjenner best hva som er rett for deg men jeg ville holdt ut de siste dagene bare fordi nå har du kjempet deg gjennom det verste med kick-starten og fortjener full uttelling. Du må regne med å gå opp 1-2kg når du begynner å spise igjen fordi glykogenlagrene fylles og det binder vann igjen i kroppen. Lykke til, uansett har du vært superflink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld sa mannen i mitt liv uten forvarsel idet han passerte meg mens jeg pusset tenner: Nå er du vel tynn nok.

De sier at det er fra barn og fulle folk man får høre sannheten, men selv om din andre halvdel ikke passer inn i noen av kategoriene så har han nok rett - andre ser oss jo på en annen måte enn vi gjør i speilet, og eget hode bruker nok litt tid på å bli vant til det nye speilbildet og se det andre ser. :) Uansett hvor slank man er er det alltid noe man er misfornøyd med - det være seg at man gjerne skulle klart å punktslanke leggene, grevinneheng på overarmene, muffintop på buksekanten osv osv, men dessverre funker ikke alltid ting sånn. Men at man kan klare å stramme litt opp ved hjelp av trening men uten at vekten nødvendigvis går mer ned er det ikke tvil om, mens andre ting må man bare leve med. Takk til den som oppfant holdinrumpeløftogleggeskvisstrømpebukser og andre finurlige ting! ;)

 

Uansett hva du gjør videre, så synes jeg du har vært utrolig flink som har holdt ut så lenge med shaker og ketose og greier - selv hadde jeg nok blitt smågal, spesielt så sulten som jeg er om dagene. Forbrenningen min har nok fått seg et aldri så lite boost etter at jeg begynte å trene, men skal vel ikke klage på sånt. :)

 

Ønsker deg en strålende helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto også stille 2-3 dager, tror det er kroppen som holder på vannet for hadde store poser under øynene-noe jeg aldri har ellers. Så koselig å høre av Mannen da :) Du kjenner best hva som er rett for deg men jeg ville holdt ut de siste dagene bare fordi nå har du kjempet deg gjennom det verste med kick-starten og fortjener full uttelling. Du må regne med å gå opp 1-2kg når du begynner å spise igjen fordi glykogenlagrene fylles og det binder vann igjen i kroppen. Lykke til, uansett har du vært superflink!

Hei!

 

Ja, jeg kjenner "noe" skjer i dag - flyr på do og er sulten!! Bøssete i hodet også, så nå føles det i grunn som det gjorde tidlig i denne prosessen.

 

Da gikk jeg jo også ned, så mulig det er et godt tegn! :D

 

Jeg holder ut. Har jo funnet Nutrilett vanilje. I mangel på fredagspizza, så er dette faktisk noe jeg "koser" meg med. Den er slett ikke verst! (sier noe...he he...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojoj, nå er jeg "drittlei" pulver.... Nå savner jeg mat som smaker, type pizza, kebab.... *sikle*

 

Men dag 11 er ferdig straks og selv om jeg fortsatt står rolig, så har jeg håp om å finne motivasjon til en dag til...eller to eller tre. :)

 

Så får jeg spise litt forsiktig før jeg reiser til Shanghai torsdag, sikre at ikke magen tar helt av under reisa. Må nok være ekstremt forsiktig med alkohol og sterk mat under denne kongressen.... :)

 

Det blir helt håpløst å telle kalorier, men en klar målsetting er å spise små porsjoner og lite raske karbohydrater. Må benytte muligheten til å ivareta en mage som har krympet - for jeg har vært litt for glad i store porsjoner og har en tendens til å spise fort. Jeg håper denne pausen fra mat kan vært til hjelp når jeg nå legger nye vaner :)

 

Fortsatt god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag morgen og endelig litt ned : 64,7 i dag og 76,5 rundt midjen. Deilig!

 

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen.

08.11: 67,3 kg og 78,5 = -600 gram og -0,5 cm

09.11: 66,7 kg (ikke målt midje) = -600 gram (-1200 totalt)

10.11: 66,4 kg (ikke målt midje) = -300 gram (-1500 totalt)

11.11: 66,4 kg (ikke målt midje) = -0 (-1500 totalt)

12.11: 65,7 kg og 78,0 cm = -700 gram (-2200 totalt)

13.11: 65,4 kg og 78,0 cm = -300 gram (-2500 totalt)

14.11: 64,9 kg og 77,5 cm = -500 gram (-3000 totalt)

15.11: 65.1 kg og 77,5 cm = +200 gram (-2800 totalt)

16.11: 65.0 kg og 77,5 cm = -100 gram (-2900 totalt)

17.11: 65,1 kg og 77,5 cm = +100 gram (-2800 gram totalt)

18.11: 64,7 kg og 76,5 cm = -400 gram (-3200 gram totalt)

 

 

Det gir inspirasjon til å stå kickoff'en ut, det er kun tre dager igjen til den er fullført.

 

Jeg føler meg mye tryggere i forhold til å holde vekten enn før. Jeg har bevist at jeg kan ta grep! Tidligere var jeg en struts av dimensjoner, så dette er en utrolig viktig utvikling! :D

 

Denne siste innsatsen var nødvendig - om enn ikke altfor fornuftig - for å komme i mål. Jeg kjente veldig på at jeg måtte i mål og få fokuset videre i livet. Vil ikke - vil ikke - vil ikke være en evig slanker, selv om jeg nok innser at jeg aldri kan slappe av med tanke på vekt. Det siste er ikke noe nytt, det har jeg levd med siden ungdommen.... :P

 

Det var også veldig presserende å få kjenne lit på følelsen av mestring og ikke minst den deilige følelsen av å være fornøyd med egen kropp. Jeg har jobbet med å legge vekk de kritiske brillene og det har gitt resultater. Endelig har også magen min fått den kroppen den fortjener, for sist jeg veide så lite som dette så hadde jeg det store "fettforkleet" (for et heselig medisinsk uttrykk.....) Resultatet av operasjonen er så bra som det kunne bli og jeg føler meg H E L T F I N !! :D :D :D

 

Så herved sender jeg ut et nabovarsel: Storstilt rydding og utvasking av denne hybelen starter nå. Flyttebil er bestilt til onsdag. Jeg har - etter veldig hard og intens innsats - sikret meg en flott leilighet i Hold Vekten-veien.

 

Og til alle dere flotte damene; Kom etter så snart dere kan! Jeg holder av plass!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

07.11: 67,9 kg og 79 cm rundt midjen.

08.11: 67,3 kg og 78,5 cm = -600 gram (- 600 totalt)

09.11: 66,7 kg og 78,5 cm = -600 gram (-1200 totalt)

10.11: 66,4 kg og 78,5 cm = -300 gram (-1500 totalt)

11.11: 66,4 kg og 78,5 cm = -000 gram (-1500 totalt)

12.11: 65,7 kg og 78,0 cm = -700 gram (-2200 totalt)

13.11: 65,4 kg og 78,0 cm = -300 gram (-2500 totalt)

14.11: 64,9 kg og 77,5 cm = -500 gram (-3000 totalt)

15.11: 65.1 kg og 77,5 cm = +200 gram (-2800 totalt)

16.11: 65.0 kg og 77,5 cm = -100 gram (-2900 totalt)

17.11: 65,1 kg og 77,5 cm = +100 gram (-2800 gram totalt)

18.11: 64,7 kg og 76,5 cm = -400 gram (-3200 gram totalt)

19.11: 64,2 kg og 76,0 cm = -500 gram (-3700 gram totalt)

 

Det var en god start på uka! ;)

 

Jeg gyver løs på nok en dag med vlcd. I går var vi på tippeligakamp og guttene mine kjøpte seg burgere. Mens jeg holdt den ene, så dro jeg inn noen kraftige snuser og det luktet så GOOOODT!!! Nesten så en skulle tro det var selvpining, men det opplevdes ikke sånn. Mer som å lukte på en blomst eller frisk luft - du nyter det men får ikke lyst å spise det allikevel. ;)

 

Jeg skal være forsiktig med å konkludere endelig, men så langt så føler jeg at denne kickoff'en er verdt bryet. Disse siste dagene, etter at jeg passerte uka, har gått helt greit. Jeg har ikke trent spesielt, men noen turer har det blitt.

 

Jeg har oppnådd hovedmålet over alle hovedmål: Å snu i tide når kiloene sniker seg på. Jeg er utrolig stolt og lettet, og jeg føler meg så klar for det som måtte komme.

 

Egentlig er det litt "synd" at jeg reiser rett på tur, men når det er slik så er vel ikke Kina det verste stedet å reise. Etter Kina er det bursdagsfeiring av minstemann i huset, men så er det 3 uker til jul. Disse tre ukene skal jeg benytte godt så jeg starter jula i nedre sjikt av vektnivået jeg synes er greit.

 

Etter jul er det tilsvarende tre uker til jeg skal på messe. Etter messe er det tre uker til vinterferie til fjells. Klarer jeg å moderere inntaket under høytider og andre "overflods-perioder", så vil jeg ha mer enn nok tid i mellom til å justere tilbake ned. Jeg skal gå våren i møte under 65 kilo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu...har vært utrolig sugen på "trælmat" i dag, og snek et par gafler av lasagnen resten av familien spiste + potetgull tilsvarende et helt FLAK! ;)

 

Men i morgen er siste dagen og jeg står løpet ut!

 

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, jeg måtte ta smellen for gaffelen med lasagne og flaket med potetgull i dag, helt stille på vekta. Da blir det 4 timer på tredemølla, ja! ;)/>

 

He he, går til hodet? Neeeida..... :rolleyes:/>

 

Men i dag er siste dagen, og jeg er på reisefot fra og med straks og til i kveld. I sekken ligger poser med shakes og vann! ;)/>

 

Ha en fin dag! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Håper du klarer reisedagen med glans :)

Godt når man er i flyyyt sone, og man ser ting beveger seg nedover :)

Er spent på å høre hvordan det går etter denne "kuren" også, om det kommer fort på igjen, eller om det forblir av.

Jeg klarer IKKE å få nok fokus, og jeg klarer ikke å holde motivasjonen oppe lenge nok nå. Det går for en uke eller to, går litt ned, så er jeg driiit fornøyd, så legger jeg på meg igjen :(

Har satt meg mål om att 75 kg skal være max for meg, da MÅ jeg snu.

Og det har jeg holdt på med siden sommerferien, men kommer jo ingen vei... :o

Så jeg vurderer sterkt en slik kur som du holder på med i januar... ( kremt... Kan jo ikke tørre før når det er adventstid og greier... :blink: )

Det er i alle fall ikke noe kjekt å gå å tenke vekt hele tiden, å i tillegg føle seg mislykket ...

 

I alle fall tur og kjør i dag, sikker på du greier det fint :)

( Er det siste dag eller ? )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så god du er! Helt enig med: Mens jeg holdt den ene, så dro jeg inn noen kraftige snuser og det luktet så GOOOODT!!! Nesten så en skulle tro det var selvpining, men det opplevdes ikke sånn. Mer som å lukte på en blomst eller frisk luft - du nyter det men får ikke lyst å spise det allikevel. Det var veldig godt beskrevet! Gratulerer med leiligheten i Hold-vektenveien, er nok snart på visning og håper å kunne flytte inn før påske neste år. Kanskje tilogmed før vinterferien hvis jeg henger i :)

Nå begynner andre å se at jeg har tatt av meg og kommenterer det og DET er veldig gøy! God tur til Kina, det hørtes spennende ut. Ta med noen barer i veska også hvis du blir godte sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D :D Woa!! Jeg har jo vært innom og lest litt i rykk og napp i det siste, men først nå jeg har fått lest meg gjennom de siste par ukene og hele kuren din i sin helhet. Hvor i alle dager skal jeg begynne å kommentere? FY FLATE så flink du har vært! Og FOR noe resultater :D Og så mange fornuftige refleksjoner! Du kommer til å bli mega-super-smashing in Shanghai om et par dager, det er nå fullstendig bombesikkert :D/

 

Nabovarselet er også lest og akseptert. Blir det utflyttingsfest her inne i morgen?! Jeg stiller i så fall med champis - og noen tårer. Vi har jo vært naboer i tykt og tynt (haha) så lenge at det blir jo litt trist ;) End of an era. Men. Jeg håper å kunne flytte etter om noen uker. Bra du brøyter opp veien for meg B) Og den neste "era'en" kommer til å bli myye lengre enn den første, så jeg fortviler ikke, sånn egentlig. På hold vekten skal vi bli i mange år!

 

Pst, når det gjelder flyturen din, så anbefaler jeg, klok av skade, at du tar med nok bars/shakes til den lange reisen. For jeg har lagt ut på mang en langtur med verdens beste intensjoner om å velge sunne alternativer, bare for å finne ut at de rett og slett ikke finnes alle steder. Så slipper du å føle at du har "tapt" allerede før du har landet der borte i Østen! Og kan nyte små utskeielser der borte med mindre dårlig samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, takk for mange gode tilbakemeldinger.

 

Jeg er ikke så rent lite stolt over å presentere.....tamtaramtaaaam....... SLANKE SLIPPE!! :lol:/> :lol:/> :lol:/>

 

Jeg veier 64 kilo, det er normalvekt!!! Hvem skulle ha trodd....

 

Mye vann har rent i elva siden augist 2010, og når jeg nå sitter her og putler i robåten min, så er jeg ekstremt ydmyk og glad for all støtte dere fabelaktige, virtuelle venner har gitt meg underveis. Couldn't have made it without you! :wub:/>

 

Elva strømmer videre og jeg med den, og med stor glede inviterer jeg herved til innflyttingsfest i Hold Vekten veien nummer 64!!

 

 

 

Det eneste som gjenstår nå er å låse denne tråden og kaste nøkkelen i elva, for hit skal jeg ALDRI tilbake (annet enn som heiagjeng mens dere ennå er her inne)!!

 

 

 

*PLUPP*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, tårene er tørket wink.gif"> På tide å se fremover, det har du jammen helt rett i!

 

Utrolig bra jobba, jeg er så stolt av deg! Og veldig, veldig, veldig glad på dine vegne. Takk for alle støtte gjennom to år med mange skjær i sjøen, men enda flere mange flotte milepæler tilbakelagt. Couldn't have made it without you, either wub.gif">

Og nå legger du vel den aller største milepælen av alle bak deg: Flytter herfra og inn på HV med normalvekt, klar for resten av livet. Det er deg så inderlig vel unt smile.gif"> biggrin.gif"> laugh.gif">

 

Ha en helt fantastisk tur østover, så tastes vi plutselig!

 

STOOOR gratulasjonsklem fra Ninjastar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Så bra!!. Nå kan du nyte resten av ditt liv som slank og flott! Herlig! Du er en stor inspirasjon. Du viser at det ikke er umulig å nå målet, at man kan bli ferdige! Nå får du ha lykke til i neste fase, jeg er ikke i tvil om at du kommer til å mestre den også :-) Du får komme å heie litt her når du vil, så skal jeg stikke innom på HV å bli inspirert :-) Skal nok komme meg dit jeg også en vakker dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...