Gå til innhold

vektnedgang 4 mnd etter fødsel


Gjest mamma2010

Anbefalte innlegg

Gjest mamma2010

Hei!

 

Jeg er ny her og trenger litt tips. Ble mamma for 4 mnd siden. I svangerskapet gikk jeg opp veldig mye, pga vann og slitsomme dager med ujevnt kosthold. Da jeg kom hjem fra sykehuset veide jeg ca 95 kg, og jeg veide ca 76 når jeg ble gravid.

Jeg er 1.75 høy og har alltid vært tung selv om jeg har brukt medium/38 og vært passe slank.

 

NÅ har vekta stagnert på 92,5kg og har vært slik lenge. Nå kjenner jeg at jeg vil ha bort denne ekle fødselsvekta og bli meg selv igjen.

 

Trener zumba 1 gang i uka og styrke/kondis 1 gang i uka fast. Ellers går jeg turer hver dag, 1-3 ganger for dag.

 

Siden jeg ikke ammer lengre - tenkte jeg å sette i gang med litt tøffere tiltak for å få vekten ned i allefall 7,5 kg før jul ( la oss kalle det delmål 1 )

 

Jeg vil helst ned til trivselsvekta mi på 72 kg, men det tar nok lengre tid ja.

 

Fettet ligger på mage, innside lår og rygg, ellers er jeg ganske trent allerede.

 

Er det noen som har erfaring med slanking etter fødsel og har tips til effektive måter å trene på med barn?

Hvor mange kcal bør jeg ligge på , skal jeg følge 1600 kcal?

Og når jeg trener bort 500 kcal, skal jeg da la dette vær underskudd eller skal jeg spise litt ekstra disse dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Eg fødte en gut i mai og har ei jente på tre år. Eg ammer framleis, og har fått tips om å ligge på 1900 kalorier, det var ein meny over det eg normalt sku lagt på, altså 1600. Er 93 kilo og skal ned til 75 i all fall. Er godt i gang og gjekk ned 2,5 kg første veka. Var nok mykje vatn då ja...

 

Når du ikkje amme, så er det nok passe å ligge på rundt 1600, ikkje mindre dei dagane du trene masse. Eg har gått kurs mange gonger, på det meste gjekk eg ned 20 kg. Dei andre gongane har det vert for å kvitte meg med litt ekstra som har sneke seg på. I siste svangerskap koste g meg masse med brus og sjokolade og bevegde meg lite.

 

For meg er det først og fremst lange trilleturar som fungerer som trim, og det på dagtid når eldste er i bhg. Det må eg berre prioritere.

 

Lykke til, me får følgje kvarandre. Mitt mål er 75 kg til sommaren att! Trur det kan vere realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Jeg vil gjerne følge dere, fikk selv for snart 6 uker siden mitt andre barn, fullammer, er 175 høy og veier nå 85kg:) Har gått ned de 8kg jeg gikk opp i siste svangerskap, men skal ned til min trivselsvekt som er 73/71kg, nesten likt som du mamma2010, jeg har prøvd å ligge på 2000 kalorier pr dag, for jeg triller 1-1.5 time pr dag:)

Blir moro å se framgang til oss alle:) Go helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

så bra at vi er flere! :) det motiverer synes jeg å se fremgang og hva man får til før jul :)

 

jeg regnet ut på kalkulatoren at jeg skulle følge menyen på 1900 kcal, og jeg samler minst 13 treningspoeng i uka.

 

skal veie meg hver tirsdag fremover, og håper at jeg klarer og komme meg under 85kg før julerushet setter inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er superfornøgd! Veide i dag, og var 0,5 i minus. Er jo ikkje så mykje, mnen rette vei. Hadde ei utfordrande helg. Budde hos andre, og då miste ein jo heilt kontrollen. Ingn veiing av mat og telling av kalorier, men trur eg kom sånn tålig greit ut. I tillegg hadde me ein veldig tung middag i går, så eg vurderte fakstisk å utsetje veiing til seinare i veka, men tenkte at NEI, her er det klampen i bånn.

 

Så no går me på med ny giv, og ut på trilletur. I dag er det fint vintervær ute, så eg gler meg til ein frisk tur:-) Håper snart den gode turbuksa mi passe, det er mål nr 1. Vil og sjå 80- talet, og i dag var det 90 blank, så neste mandag kanskje...

 

Stå på folkens! Klare me ligge på rundt 1900 kalorier og trille masse tur så gå dette rette veien. God veke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010

alright, med snoputskeielse på fredag og 4 glass vin og 3 øl på lørdag + litt potetgull og noen biter sjokolade OG grandis må jeg si meg meget fornøyd med - 0,6 kg denne første uka :)

 

det betyr at med alkoholfri uke denne uka, er sjansene store for at jeg klarer - 1kg til neste veiing. Som sagt veier jeg meg hver tirsdag.

Jeg spiser noe nei mat hver uke og legger ikke alt under frimerker - hva gjør dere?

 

For eksempel spiste jeg rosiner i frokostgrøten igår og lot det stå på frokost.

 

Jeg la inn alkohol og lakris på frimerker. Endte vel på 47 frimerker hehehe latterlig :)

 

vel vel, ny frisk denne uka!

mål nr 1 er å gjøre ukedagene godterifri så får helg være helg så lenge :)

 

En ting jeg kjenner på er at jeg stadig vekk er så sulten! jeg føler jeg underspiser nesten hvert måltid :/ i tillegg har jeg vært veldig kvalm siste dagene og synes det er vanskelig å konsentrere seg om slanking når man føler seg uvel.

( håper bare ikke jeg allerede er gravid igjen - da går kg-kurven i vasken :/ ) har ikke fått mens tilbake - har noen av dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg skriv ikkje ned nokre av frimerka. Koser meg litt i helga, men prøver å la litt vere litt. Så ingen frimerker. Skriv ned den neimaten eg et, under dei måltida eg et det. Ein skal jo kunne ete all mat, og så lenge ein er klar over kaloriinnhaldet og begrenser seg, så får det gå tenkjer eg. Er f.eks veldig glad i avokado, og koser meg med det på skjeva og i salaten av og til. Rosiner og nøtter har eg og av og til på frokostblandinga.

 

God veke og lykke til med trim og mat! Litt må me kose oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snarttobarnsmor

Her er jeg ganske motløs, ser ut som ammingen min har senka stoffskifte mitt så vekta mi ikke rører på seg, har levd på 1600-2000 kalorier i gjennomsnitt hver dag i snart 14 dager, litt mer en dag i helga, og det har ikke skjedd en enda ting på vekta... Men går ned i cm heldivis å samboern min ser forskjell.. Har også vært på pulsstep og en heftig styrkeøkt på treningsstudioet i uka her i tillegg til mine daglige trilleturer..

 

Stå på dere flinke damer:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild27

Heisann.

Slenger med på jeg og.

Jeg fødte min lille tulle for 8 uker siden, og veier nå 80 kg. Det er 10 -15 kg over det som er normalt for meg. Gleder meg til å komme igang og få tilbake min normale kropp, og ikke minst kunne gå med klærne mine igjen. Foreløpig går jeg i gravid klærne enda...begynner å bli litt lei de nå =)

Jeg ammer (delammer) og har lagt meg på 1900 - 2000 kalorier om dagen. Målet er også å gå tur (1 - 2 timer ) hver dag. Så får man håpe at jeg greier 5 kg til jul.

 

Moro at vi er flere om dette=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg blir med her jeg også :)

Det er snart 10uker siden jeg fødte sønnen min, og idag viste vekta 84,6kg, nedgang på 0,2kg fra forrige mandag.

Jeg er 177cm høy, og har funnet ut at mellom 75 og 77kg bør vekta mi ligge.

Jeg bærer altså på 8-10kg for mye...!

Jeg fullammer, og etter råd fra KrReDa har jeg lagt meg på rundt 1900 kalorier, noe jeg med hånden på hjerte kan si at jeg ikke har overholdt hver dag denne uka! Usj! Kino, bursdagsfeiring, helgekos og farsdagsfeiring..det ble vel mye godt altså!

Heldigvis er ikke hver uke sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har klart en vektnedgang på 2,3 kg siden forrige uke tross nesten NULL trening og trilleturer denne uka!! ;)

 

dette har nok sin forklaring i at jeg fikk tilbake mensen etter fødselen denne uka, og for et styr det har vært! kvalm fra mandag av, uten å spy, men har brekt meg og hatt liten matlyst . sov hele onsdagen - og fikk mensen torsdagskveld = ingen zumba, ingen styrketrening fredagen, for som jeg har blødd og vært uvel har jeg aldri opplevd før!

og ingen trilleturer fra onsdag til søndag. samtigid har jeg ikke spist allverden heller, men sjokoladekake og kransekake å farsdagen, og potetgull lørdagen måtte jeg unne meg :)

 

+ to sjokoladekakestykker i går, og da tenkte jeg at NÅ blir det kjedelig å veie seg i dag, men nei! såååååå fornøyd :)

 

Stå på jenter! man MÅ ikke telle kcalorier for å slanke seg hele tiden tydeligvis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mamma 2010!!! Er jo kjempebra!

 

Eg hadde gått opp 200 gram i dag, og det var nedtur det!!! MEn veit jo kvifor. VErt på tur i helga... langhelg. Lite og ingen trilletur, og då berre sånne laffeturar med små barn. Stop her og der, vert ikkje trimpoeng av det. Og så masse kos... Lappar til lunsj og masse restar, bollar, gotteri og ingen mager middag!

 

Jaja, på an igjen. Går veka i møte med godt mot! Stå på jenter!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra mamma 2010!!! Er jo kjempebra!

 

Eg hadde gått opp 200 gram i dag' date=' og det var nedtur det!!! MEn veit jo kvifor. VErt på tur i helga... langhelg. Lite og ingen trilletur, og då berre sånne laffeturar med små barn. Stop her og der, vert ikkje trimpoeng av det. Og så masse kos... Lappar til lunsj og masse restar, bollar, gotteri og ingen mager middag!

 

Jaja, på an igjen. Går veka i møte med godt mot! Stå på jenter!!!![/quote']

 

 

Etter en knalluke forrige veiing, må jeg innse at jeg har gått på en ørliten smell denne uka og gått opp 400 gram. Jeg vet hvorfor, var på fest lørdag og spiste ,asse potetgull søndag som følge av dette :) og godterier fredag og søndag - så enkelt er det!

gått tur hver dag - lange turer og korte turer og styrketrening fredag, så her er det nok kostholdet som har sviktet ;)

 

velvel, ny frisk denne uka, og definitivt edruhelg :D tydeligvis da jeg går på smellene hehe stå på fortsatt! 400 g opp på en usunn uke er ikke ille når det kunne vært så myyyye verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein må no rekne med litt opp og ned... Eg hadde jo ei sånn veke forrige veke, men tok meg sammen og denne veka var det minus 600 g. KJempenøgd!!!

 

Så stå på jenter, dette går bra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ragnhild27

Juhuu!!

 

Minus 1 kg på to uker, og veier nå 79 kg. Det synes jeg er bra med tanke på at det nesten ikke har blitt noe slags trening, samt fråtsing på lørdager. Dette går veien

Herlig å se 70 - tallet igjen.

 

Nå er det ny uke og nye muligheter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yesyes, nå har jeg sluttet helt å telle kcalorier og bare tenker over hva jeg spiser sånn nogenlunde og det funker det også :( - 1,3kg denne uka, dvs at på 4 uker har jeg gått ned litt over 4 kg og det er digg :) dvs at jeg til jul klarer 3 kg til om jeg er like flink, og når målet mitt om 85kg før julaften ;)

 

jeg må si - jeg har spist snop hver helg, spist pizza og potetgull i helgen og drukket alkohol 2 helger - for en gang skyld er det behagelig å slanke seg :D

 

jeg er storfornøyd - grattis til ragnhild27 også! - hvordan går det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp og ned går det, det skal være sikkert!

Men så lenge det går mest nedover så er det vel greit ;)

Forrige mandag hadde jeg oppgang på en kilo, jeg ble så skuffet at jeg skrev det ikke her engang..igår derimot hadde jeg gått ned den samme kiloen, så da var det ikke så ille, med tanke på at vi har vært på hotellferie i helga...

Det blir ikke den helt store mosjoneringen nå som det er så kaldt ute, dermed blir det enda viktigere å holde fokus...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er egentlig på en annen tråd, så jeg er bare inne for å hilse på.

Ser at endel av dere er ca samme høyde som meg, +/-.

 

Jeg er 27 år, 174 cm høy og har en trivselvekt på ca 77-78 kg. Før graviditeten veide jeg 80 kg og ved fødsel var det godt over 100!! Iiiik!

Gikk ganske umiddelbart ned til 94 kg, og der stoppa det. Stod helt stille, lenge. Nå er snupp 4 mnd og 1 uke, og jeg har kommet meg såvidt ned på 80-tallet igjen! 89,7 kg i dag ;-) Fullammer, spiser alt, men prøver å holde meg unna søtsaker i uka. Bøtter innpå i helga. Uff. Har vært veldig flink til å gå hver dag, men de siste ukene har jeg holdt meg mye inne.

 

Lykke til folkens!!! Dere e go'e!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

Slenger meg på her jeg. Begynte å slanke meg onsdag 26.nov. Da viste vekta 71,4. I dag viste den 70,1... Gikk opp fra 64 til 80 da jeg var gravid. Jeg synes det er kjempe vanskelig å gå ned når jeg er hjemme med baby. Det er så fort gjort å putte noe i munn. Også er helgene vanskelig! Hva spiser dere til frokost og lunsj?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt sent ute her med å føre inn uke 5 tallene, men veide meg tirsdag og vektnedgangen viste - 800g :)

det går nedover!

har hatt bursdag denne uken, med masse digg, så gruer meg til neste veiing for jeg VET at jeg har vært slapp og puttet mye mer i munnen enn nødvendig...

har trent som normalt da, bortsett fra at jeg ikke fikk reist på zumba.

 

krysser fingrene for at jeg ikke har gått opp noe på tirsdag, og får bruke de dagene som er igjen til åskjerpe meg :)

 

hazel :

 

spiser 1 skive eller 2 knekkebrød med kjøtt eller fiskepålegg, og agurk

lunsj blir enten frokostgrøt, skive eller salat og gjerne litt frukt

 

trikset mitt er at jeg har kuttet ut smør og ost som pålegg - sparer mange kcalorier som jeg kan spise mye annet for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller vektoppgang bør jeg vel heller skrive:

 

bursdagsuka mi dette -så jeg gikk opp 300g istedet for noe ned, men egentlig dritfornøyd, siden jeg har spist kake, is og sjokolade hver dag :)

 

ny giv denne uken og målet er -2kg til julaften :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var siste veging før jul kommet, men lurer påå å snike inn ei veiing på morgenen julaften også før jeg tar "juleferie" :D

 

fine tall : -1,2 kg

midje : -2cm

 

etter litt opp forrige uke, er dette finfine resultater! :)

 

god jul alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest mamma2010

Jeg hoppet over veiing i julen, orket ikke å tenke på vekten, og ville heller nyte god mat og drikke og kose meg :)

Jeg hadde gitt meg "lov" til å gå opp en kilo i julen, og gikk ikke optimistisk på vekten idag akkurat ;)

Men til min store overraskelse sti der bare + 500g på vekten og jeg ble straks veldig fornøyd :D

 

Så nå er det ny frisk, uten å måtte gå ned igjen så mange kilo som jeg allerede hadde slitt av , hurra! :D

 

Godt nytt år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloen! Ser flere har omtrent samme vekt, høyde og mål som meg ifht. vektnedgang, og lurte derfor på om jeg kunne slenge meg på denne tråden hos dere?

 

Kort om meg selv: Er 34 år,har tre barn i alderen 4 måneder, 4 år og 6 år. Jeg er 1,68 cm høy, veier nå 85 kg, og føler jeg bærer på ca. 15kg. for mye ifht. trivelsvekt.

 

La på meg 17 kg. i dette svangerskapet, og har til nå gått ned 10 av de. Første delmål er å se øvrige del 70-tallet igjen, neste å nå før gravid-vekt, og mot sommeren håper jeg å kunne se øvrig del av 60-tallet, ev. veldig nedre del av 70-tallet.

 

Jeg fullammer, men i går startet poden med bittelitt grøt. Beregner kaloribehov likevel som fullammende en stund til. Forsøker å ligge på ca. 2000-2200 kcal daglig siden jeg er oppi i ca. 14 trimpoeng ukentlig, og blir veeeldig uvel, svimmel og kvalm når jeg er sulten (og skikkelig sulten er jeg hele tiden om jeg ligge rpå ca. 1900 kcal....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...