Gå til innhold

vektnedgang 4 mnd etter fødsel


Gjest mamma2010

Anbefalte innlegg

Jeg veide meg på mandag, og vekta viste en oppgang på 2,4kg!!!!

Det kan ikke være mulig...

Har riktignok vært på besøk hos svigers, og kun vært inne, da det blåste så fælt, men likevel da gitt!

Jeg har veid meg flere ganger denne uka, og da har vekta vist noe helt annet, så det var nok endel væske og dritt..

Nå spiser jeg iallefall normalt, trener og triller :)

Jeg trener fast en time aerobic på mandager, og en time step/styrke på torsdager..ellers prøver jeg å trille en god tur hver dag. Det må da telle for noe :)

Jeg har meldt meg på care-kampanjen, og tatt i bruk skrittelleren min..spennende å se hvor mange skritt man går på en dag.

Vekta på mandag skal vise noe helt annet enn nå på mandag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar
Gjest Tangsnella

-2,3 kg!!! Nå; 85,3

 

Det går ikke så fort som jeg hadde tenkt men det er vel sikkert greit også siden jeg ammer. Har vært et forferdelig vær her i sør (ukas unnskyldning) og derfor ikke fått trimmet ute noe med vogna, men prøvd å være flink med hva jeg spiser i steden.

 

Nå er det snart langhelg på fjellet- deilig- men jeg frykter mye god mat og en svigermor som stiller med kake hver kveld. Gi meg styrke, hva skal jeg gjøre for å holde igjen, Noen tips???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangsnella
Jeg veide meg på mandag' date=' og vekta viste en oppgang på 2,4kg!!!!

Det kan ikke være mulig...

Har riktignok vært på besøk hos svigers, og kun vært inne, da det blåste så fælt, men likevel da gitt!

Jeg har veid meg flere ganger denne uka, og da har vekta vist noe helt annet, så det var nok endel væske og dritt..

Nå spiser jeg iallefall normalt, trener og triller :)

Jeg trener fast en time aerobic på mandager, og en time step/styrke på torsdager..ellers prøver jeg å trille en god tur hver dag. Det må da telle for noe :)

Jeg har meldt meg på care-kampanjen, og tatt i bruk skrittelleren min..spennende å se hvor mange skritt man går på en dag.

Vekta på mandag skal vise noe helt annet enn nå på mandag! :)[/quote']

 

 

Så sprek du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010
-2' date='3 kg!!! Nå; 85,3

 

Det går ikke så fort som jeg hadde tenkt men det er vel sikkert greit også siden jeg ammer. Har vært et forferdelig vær her i sør (ukas unnskyldning) og derfor ikke fått trimmet ute noe med vogna, men prøvd å være flink med hva jeg spiser i steden.

 

Nå er det snart langhelg på fjellet- deilig- men jeg frykter mye god mat og en svigermor som stiller med kake hver kveld. Gi meg styrke, hva skal jeg gjøre for å holde igjen, Noen tips???[/quote']

 

 

Langhelg på fjellet betyr jo alle verdens muligheter for bevegelse ute i det fri. Mitt tips:

Spis og kos deg , og vær ute hele dagen :) Da skal du se det går fint!

Og istedet for tre stykker ta to små - da slipper du maset om å forsyne deg mer en en gang, samt at du får gleden av en god dessert :)

 

Det er viktig å kose seg, vi er ikke på slankekur, men på vei til en livsstilsendring - husk det! Hod tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangsnella
Langhelg på fjellet betyr jo alle verdens muligheter for bevegelse ute i det fri. Mitt tips:

Spis og kos deg ' date=' og vær ute hele dagen :) Da skal du se det går fint!

Og istedet for tre stykker ta to små - da slipper du maset om å forsyne deg mer en en gang, samt at du får gleden av en god dessert :)

 

Det er viktig å kose seg, vi er ikke på slankekur, men på vei til en livsstilsendring - husk det! Hod tur:)[/quote']

 

Takk mamma2010, ja sant det! men du vet endelig har vekta begynt å gå peke rett vei:) Så jeg vil nødig at det skal snu igjen! Har meldt sol og midlt så det blir nok mye utevær og det skal bli deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Vekta var kanskje ikke så gledelig som jeg hadde hååpet på, men men..

jeg hadde da i allefall gått ned siden forrige mandag, 1kg..

 

Vekta viser nå 87,4kg, det vil si at jeg har i allefall 10kg igjen før jeg er der jeg regner min trivselsvekt..det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Gutten min blir 6mnd om en uke, jeg ammer, og har tenkt å fortsette med det en god stund enda, så det er vel ingenting å stresse med uansett!

 

Idag starter care-kampanjen, så da er det vel bare å ut og gå da :)

Men først skal jeg på spa, og få hel kroppsmassasje. Fikk gavekort i bursdags/barselgave i høst, så dette har jeg gledet med til lenge! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tangsnella
Vekta var kanskje ikke så gledelig som jeg hadde hååpet på' date=' men men..

jeg hadde da i allefall gått ned siden forrige mandag, 1kg..

 

Vekta viser nå 87,4kg, det vil si at jeg har i allefall 10kg igjen før jeg er der jeg regner min trivselsvekt..det er vel bare å smøre seg med tålmodighet.

Gutten min blir 6mnd om en uke, jeg ammer, og har tenkt å fortsette med det en god stund enda, så det er vel ingenting å stresse med uansett!

 

Idag starter care-kampanjen, så da er det vel bare å ut og gå da :)

Men først skal jeg på spa, og få hel kroppsmassasje. Fikk gavekort i bursdags/barselgave i høst, så dette har jeg gledet med til lenge! :)[/quote']

 

 

Stå på Fyldiga:) Dette skal vi klare. 1 kg på en uke når du ammer er jo mer enn bra spør du meg!!!! Nyt spa dagen din i fulle drag:) klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Så var det tid for veiing igjen, og denne uken viste vekta 86,4kg. En nedgang på 1kg siden forrige mandag, så dette går rette veien! :) Klarer jeg å holde fokus, så ser det bra ut for bikinisesongen..

 

I morgen har det gått en uke siden jeg startet care-skrittelling, og så langt har det gått bra, men 8000skritt er ganske mye, så noen kvelder har jeg måttet gå ekstra turer bare for å komme opp i antallet..hehe

 

Jeg må vel også fortelle litt om spa-dagen min også :)

Først fikk jeg en times inngående massasje, nam nam..deretter fikk jeg fri tilgang på velværeavdelingen, med basseng i ulike temperaturer, og badstuer i alskens varianter! Det var digg! :)

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fire uker UTEN vektnedgang, ei heller særlig cm reduksjon er motivasjonen på bunn på en måte, samtidig som jeg fortsetter med trening 4 ganger i uken, samt daglige timesturer med vogn. Mulig jeg rett og slett får i meg for lite, kanskje, siden jeg er såpass aktiv? Uansett, nå starter jeg i morgen på et GR aktiv spinning kurs, spent på om vektnåla da endelig kan bevege seg igjen, ellers spøker det for både delmålene og hovedmålet mitt på denne siden av året.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma2010
Etter fire uker UTEN vektnedgang' date=' ei heller særlig cm reduksjon er motivasjonen på bunn på en måte, samtidig som jeg fortsetter med trening 4 ganger i uken, samt daglige timesturer med vogn. Mulig jeg rett og slett får i meg for lite, kanskje, siden jeg er såpass aktiv? Uansett, nå starter jeg i morgen på et GR aktiv spinning kurs, spent på om vektnåla da endelig kan bevege seg igjen, ellers spøker det for både delmålene og hovedmålet mitt på denne siden av året.....[/quote']

 

 

Sikker på du får i deg nok mat? og ikke minst riktig mat?

Forbrenningen går på sparebluss om du spiser mindre enn 1200 kcal for dag og SPESILELT når en trener ofte, MÅ man få i seg regelmessige måltider.

Har du lagt inn hva du spiser her på vektklubben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på du får i deg nok mat? og ikke minst riktig mat?

Forbrenningen går på sparebluss om du spiser mindre enn 1200 kcal for dag og SPESILELT når en trener ofte' date=' MÅ man få i seg regelmessige måltider.

Har du lagt inn hva du spiser her på vektklubben?[/quote']Hei! Takk for engasjementet:)

 

Har lagt inn her med jevne mellomrom, ja. Ligger på ca. 2000 kcal pluss minus 200 kcal daglig, og det burde i teorien både være nok ifht. trim/trening og amming....Veier all brød, ris/pasta/potet så jeg får i meg nok/passe mengde, spiser 3 frukt om dagen, 2-3 mellommåltider, drikker masse vann, spiser masse grønnsaker, laks, kylling og mye "rene" produkter, baker alt brød og knekkebrød selv, spiser usøtet yougurt, ja, hva i huleste bør jeg gjøre annerledes????Det eneste jeg kommer på er enten at jeg altså likevel spiser for lite, eller at jeg rett og slett må føre opp her hver bidige dag hva jeg får i meg. Vet i alle fall at jeg IKKE spiser under 1500 kcal, de få gangene det har skjedd (og ikke i denne slankerunden) blir jeg superkvalm og svimmel, og det har IKKE skjedd nå....Spent på i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Som du selv sier Rosa, så kan du ikke forstå hva du kan gjøre annerledes..helt ærlig ser jeg ikke det jeg heller, men det er vel bare å ta tiden til hjelp, ikke stress!

Med riktig fokus vil det gå nedover i det lange løp :)

 

Igår var det veiedag for min del, og vekta viste en liten nedgang på 200gram, altså mangler jeg bare 200gram for å nå 86kg..det er da noe :)

"Bare" 10kg igjen..høhø..

 

Idag skal vi på 6mnd-kontroll med gutten..spennende å se hvor lang og tung han har blitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Hei! Takk for engasjementet:)

 

Har lagt inn her med jevne mellomrom' date=' ja. Ligger på ca. 2000 kcal pluss minus 200 kcal daglig, og det burde i teorien både være nok ifht. trim/trening og amming....Veier all brød, ris/pasta/potet så jeg får i meg nok/passe mengde, spiser 3 frukt om dagen, 2-3 mellommåltider, drikker masse vann, spiser masse grønnsaker, laks, kylling og mye "rene" produkter, baker alt brød og knekkebrød selv, spiser usøtet yougurt, ja, hva i huleste bør jeg gjøre annerledes????Det eneste jeg kommer på er enten at jeg altså likevel spiser for lite, eller at jeg rett og slett må føre opp her hver bidige dag hva jeg får i meg. Vet i alle fall at jeg IKKE spiser under 1500 kcal, de få gangene det har skjedd (og ikke i denne slankerunden) blir jeg superkvalm og svimmel, og det har IKKE skjedd nå....Spent på i morgen...[/quote']

Det var visst lite liv i denne tråden???

 

Vel,vel, oppdaterer i alle fall litt på egne vegne. Begynte på GR-kurs 8. mars, aktiv spinning, og begynte på meny 3, men ble forferdelig uvel og svimmel, særlig de dagene jeg trente. Ble derfor enig med kursleder om å gå opp til meny 4 uken etter, og opplevde en nedgang på ca. 5-600 gram i en to-ukers periode. Gikk fortsatt rundt med skikkelig søtsug og sultfølelse, så bestemte for meg selv å legge om kosten til karboredusert, litt i tråd med hva de nye GR-bøkene anbefaler, og med litt miks av iso-dietten av Paulun og Fedon, dvs. jeg forsøker å ha et inntak til hvert måltid som består av 1/3 karbohydrater (ergo litt lavere enn hva GR anbefaler), 1/3 proteiner og 1/3 fett, og at jeg ligger på ca. 1900 kcal når jeg ikke trener, og ca. 2200 når jeg trener. Resultatet på to uker: minus 1,5 kg. UTEN trening! Er superfornøyd, god og mett, har ikke lyst på kaker, bakverk, spiser to sjokoladebiter hver dag, peanøtter hver dag, og er akkurat passe mett, så dette er nok tingen for meg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest mamma2010

Hei og hopp! Har vært litt sløv å rapportere i det siste :D

 

NÅ har gutten blitt 10 mnd og jeg har vært på slankern i 6 mnd :)) trodde vel egentlig ikke at det skulle være så vanskelig å gå ned i vekt etter en graviditet,håpte liksomkg skulle gå av seg selv i starten - men så feil kan man ta - og mye hardt arbeidog mange uker måtte til. Nå er jeg 4-5 kg tyngre enn hva jeg var da jeg ble gravid, og har gått ned ca 13 kg siden jeg kom hjem med den nydelige skatten <3

 

Jeg er fornøyd, fordi jeg er flink å trene regelmessig,og har fått til kunsten og kunne skeie ut litt hver uke uten å ødelegge vektnedgangen.

Jeg skal ned mer - det er sikkert, men nå er det sommer og da går alt såmye enklere. Jeg feiter meg ikke opp når jeg skal sprade i bikiniog singlet og shorts :)

 

Håper det går bra med dere andre slankere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest mamma2010

Jaja, da har jeg gjennomført en sydentur og droppet slankingen en liten stund, og ligger å vipper mellom 82 og 84 kg. Det har jeg ikke tenkt å fortsette med, jeg vil fortsatt ned til 80 stabilt før jeg går opp igjen...ja opp igjen...for jeg er gravid igjen :o

 

Men denne gangen sier jeg til meg selv at jeg skal IKKE fråtse og jeg SKAL trene fast - siden jeg vet hvor vanskelig det er å gå ned igjen kiloene :) så jeg fortsetter på vektklubben og vil registerer vekt en gang i mnd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fyldiga

Så flink du har vært! Selv har jeg sløvet noe helt enormt både i forhold til maten og treninga, så her kan jeg ikke skryte av den store nedgangen..jeg mangler motivasjon, forstå det den som kan!

 

GRATULERER må jeg si!

Det var effektivt :D

Koselig da!

 

Jaja' date=' da har jeg gjennomført en sydentur og droppet slankingen en liten stund, og ligger å vipper mellom 82 og 84 kg. Det har jeg ikke tenkt å fortsette med, jeg vil fortsatt ned til 80 stabilt før jeg går opp igjen...ja opp igjen...for jeg er gravid igjen :)

 

Men denne gangen sier jeg til meg selv at jeg skal IKKE fråtse og jeg SKAL trene fast - siden jeg vet hvor vanskelig det er å gå ned igjen kiloene :) så jeg fortsetter på vektklubben og vil registerer vekt en gang i mnd :o[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Heisann!

Vil veldig gjerne følge dere!!

Fikk ei jente 9 mai og har siden da tatt livet med ro og ikke tenkt så veldi mye slanking...dvs kost meg godt med grillmat og annet godt..

Uansett, veier 91,5 kg og er ca 1.70 høy. Fikk vårt første barn oktober 2009, gikk da gr kurs der jeg nesten var nede i trivselsvekt før jeg ble gravid på nytt :)

Nå har jeg tenkt å komme meg ned i vekt å bli der :)

Delmål 1 er 80 kg.

Jeg fullammer og det kommer jeg til å gjøre enda en stund ettersom vesla er knapt 3 mnd, burde jeg ligge på 1900 kalorier da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei alle sammen:)

 

Slenger meg med her jeg...Jeg fikk ei lita jente i april,og sammen med jenta noen kilo ekstra...Vekta gikk fint ned i begynnelsen, men jeg tenkte at jeg kunne spisa hva jeg vill...siden jeg fullammet. Men det viste seg å være helt feil, og vekta har begynt å gå oppover igjen. Veide 62kg før jeg ble gravid og 74kg da jenta kom. Jeg ligger nå på rundt 68-69kg(skal veie i morgen onsdag blir veiedag). Jeg ønsker å være rundt 60kg til jul:)

 

Skal prøve å ligge på 1900 kalorier til dagen, jeg fullammer ennå og har tenkt å gjøre det frem til snuppa er 6mnd då begynner jeg å introdusere annen mat til henne.

 

1 delmål: 65kg

Er selv 159 cm høy og trivselvekta ligger mellom 55kg og 60kg.

 

Ønsker oss lykke til jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal liksom prøveå spise 1900kalorier til dagen...men jeg får det ikke til.

 

Frokost: 2 Knekkebrød med pålegg

Lunsj: 2 skiver hjemmelaget brød med pålegg

Middag: Taco (med karbonadedeig og hjemmelaget krydder)

Kvelds 2 knekkebrød med makrell i tomat

Frukt: Eple og plomme

 

Drikker bare vann eller sukkerfrisaft, elsker knekkebrød så vil ikke gi de opp...til sammen i løpet av en dag er jeg da oppe i 1100 kalorier. Hvis jeg trener må jeg jo spise enda mer...hvordan gjør dere det. Kan jo ikke spise hele dagen, men kanskje noen mellommåltider...arg, vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...