Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Nå har jeg vært aktiv her inne på forumet en tid, og kjenner det er på tide jeg starter med min "egen" tråd her inne :)

 

Litt om meg :

Jeg er 31 år ( i 2 uker til...), har 2 barn, og er gift.

Jeg startet på kurs 31 august, det er vel mitt 4 kurs på GR.

Kurset ble fullført med - 4,9 kg, noe jeg var sånn passe fornøyd med.

Trimmer en del, og føler jeg ikke alltid får betalt for dette.. ;(

 

Startet rett på kurs igjen den 26 oktober.

Føler ting går greit, trimmer en del, men hadde bare en nedgang på 400 gram forrige uke.

Denne uken har gått fint hittil, men sliter litt nå på fredagskvelden kjenner jeg...

derfor sitter jeg inne på sidene her leeenge og leser om alle andre som sliter/jobber , og prøver dermed å unngå å gå i sjokolade/gotteri fellen som jeg er så svak for...

Syntest att disse sidene her er supre, og tar gjerne imot innspill og kommentarer fra dere andre :) Det hjelper virkelig på i en vanskelig hverdag.

Håper alle får en aktiv, fokusert og super helg :)

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

 

 

Total nedgang 5,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV

Dagen i dag har vært mye bedre !!

Men potetgull skåla på bordet rooooper til meg.. :)

Jammen ikke lett med helg nei !

Har komt en del snø her i helgen, så i dag ble det måkking i 1,5 time :)

Hærlig !

 

Har ikke blitt noe særlig med trim denne uken... Bare 7 TP til nå, men skal på trening i morgen :)

Håper dere andre har en fin søndag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hærlig med ukedager igjen !

Alt er sååå mye enklere da :)

Ikke noen fristelser som jeg må slite med å stå imot...

Dagen i dag har vore fin, alt har gått etter planen !

Fiskepudding, hvit saus og raspet gulrot/eple til middag, nam nam !

Kalorifattig mat :)

Da skal mista få seg ett bad, så er det en tur på besøk til mormor før jeg skal på trening !

Effektiv dag gitt !

Håper dere andre har en suuuuper dag !

 

Er forøvrig veldig spent på morgendagen, slik jeg bruker å være...

Kurskveld i morgen, og veie dag. Tror vekten er på vei ned, men vet jo aldri før en står der og veiier seg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en bra dag ja - godt å være ferdig med helgen. Er enig med deg der egentlig.

Litt kos hører jo med, men det blir lett mye og vanskelig å stoppe. Det jeg har blitt flinkere (ikke alltid altså, er ikke en helgen akkurat :)) til er å bestemme meg på forhånd hvor mye jeg skal ha og så være fornøyd med det.

 

Og enten det er chips eller godteri lager jeg en egen skål til meg som min mengde er i. Da er det lettere å slutte enn om man har felles. Kanskje det kan være noe for deg? Eller kanskje du allerede gjør det?

 

Håper du får resultatet du ønsker deg på kurset i morgen - det er deg vel unt! Krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagens kurskvel er over og her kommer "rapporten"...

Det ble minus 1 kg ! Jippi !!!!

Føler meg rett og slett lettet, bokstavlig talt :)

Føler jeg har fortjent dette kiloet, og det er nok litt fra forrige uke jeg fikk igjen for denne uken..

Har ikke blitt så mye trim denne uken som ukene før, så denne uken er målet å komme opp i alle fall på 15 TP igjen.

Har en utfordrende uke på gang.

Selskap til tantebarn i morgen, og selvfølgelig farsdag på søndag :)

Neste uke har både jeg og mannen min bursdag, i tillegg til en sosial kveld med venniner...

Må grubble litt å tenke over hvordan jeg skal takkle slike kvelder.

tror jeg må prøve å fokusere på att vekten nærmer seg 79 ( når jeg veier meg hjemme, morgen uten klær, ikke på kurskveld vel å merke...)

Kanskje jeg kan se 70 tallet om ett par uker ??

Var på 81,9 i dag tidlig.. :)

Ble middag etter kurs i dag, som alltid. Klarer bare ikke å spise middag, for så å veie meg en halv time etter, det går bare ikke...

Winerpølser god og mager, med potetlomper, rå løk og ketchup.

Nam nam !

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

 

 

Total nedgang 6,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Så utrolig deilig med så godt resultat på kurset! Du er flink :).

 

Og når det kommer til bursdagene deres syns jeg du skal tenke mest på 70-tallet som nærmer seg for da moderes kosen automatisk tror jeg. Jegmhar trua på deg jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, i dag var det en lettelse ! :)

Takk for tilbakemeldinger, dere er supre ! :)

 

Får ikke opp bilde krepsedama... Hva gjør jeg galt ?

 

Ja, nå mååå jeg fokusere på 70 tallet, jeg SKAL SKAL SKAL se det før jul !!

Fullt fokus !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kurskvel er over og her kommer "rapporten"...

Det ble minus 1 kg ! Jippi !!!!

Føler meg rett og slett lettet' date=' bokstavlig talt :)

Føler jeg har fortjent dette kiloet, og det er nok litt fra forrige uke jeg fikk igjen for denne uken..

Har ikke blitt så mye trim denne uken som ukene før, så denne uken er målet å komme opp i alle fall på 15 TP igjen.

Har en utfordrende uke på gang.

Selskap til tantebarn i morgen, og selvfølgelig farsdag på søndag :)

Neste uke har både jeg og mannen min bursdag, i tillegg til en sosial kveld med venniner...

Må grubble litt å tenke over hvordan jeg skal takkle slike kvelder.

tror jeg må prøve å fokusere på att vekten nærmer seg 79 ( når jeg veier meg hjemme, morgen uten klær, ikke på kurskveld vel å merke...)

Kanskje jeg kan se 70 tallet om ett par uker ??

Var på 81,9 i dag tidlig.. :)

Ble middag etter kurs i dag, som alltid. Klarer bare ikke å spise middag, for så å veie meg en halv time etter, det går bare ikke...

Winerpølser god og mager, med potetlomper, rå løk og ketchup.

Nam nam !

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

 

 

Total nedgang 6,1 kg[/quote']

Gratulerer med flott nedgang på 1 kg! Det er nok ikke lenge før du er på 70'tallet, ElisabethV:)) Ja, ser du får nok av utfordringer neste uke, men livet er fullt av bursdager osv. så det må vi nok bare lære oss å leve med...

Ha en fin dag videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kurskvel er over og her kommer "rapporten"...

Det ble minus 1 kg ! Jippi !!!!

Føler meg rett og slett lettet' date=' bokstavlig talt :)

Føler jeg har fortjent dette kiloet, og det er nok litt fra forrige uke jeg fikk igjen for denne uken..

Har ikke blitt så mye trim denne uken som ukene før, så denne uken er målet å komme opp i alle fall på 15 TP igjen.

Har en utfordrende uke på gang.

Selskap til tantebarn i morgen, og selvfølgelig farsdag på søndag :)

Neste uke har både jeg og mannen min bursdag, i tillegg til en sosial kveld med venniner...

Må grubble litt å tenke over hvordan jeg skal takkle slike kvelder.

tror jeg må prøve å fokusere på att vekten nærmer seg 79 ( når jeg veier meg hjemme, morgen uten klær, ikke på kurskveld vel å merke.

Kanskje jeg kan se 70 tallet om ett par uker ??

Var på 81,9 i dag tidlig..

Ble middag etter kurs i dag, som alltid. Klarer bare ikke å spise middag, for så å veie meg en halv time etter, det går bare ikke...

Winerpølser god og mager, med potetlomper, rå løk og ketchup.

Nam nam !

 

Kurskveld 1 : 85,4 kg 15 TP

Kurskveld 2 : 85,0 kg 28,5 TP

Kurskveld 3 : 84,0 kg 12 TP

 

 

Total nedgang 6,1 kg[/quote']

 

 

Gratulere!!!! Kjempekjekt at du får litt utelling for trimmen, dette fortente du :) Håper du får en flott uke selv om den byr på utfordringer! Dette klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Bildet du ikke får opp er bare en som står og klapper og roper bravo, men det er ikke bare, bare det for det fortjener dU!! Grunnen til at du ikke får det opp kan rett og slett være sikkerhetsinnstilling på pc'n din. Jeg må også svare at jeg ikke bare vil se det sikre innholdet på siden når jeg går inn, men det skal være ganske greitt da....

 

Selv er jeg kommet til 78,4 kg på veiing mandag (fra 82 den 25.10.10!!!) og er superfornøyd. Jeg tror det blir lite førjulsmat i tradisjonell forstand, men det skal bli ganske mye lekkert på tallerkenen for det:) ....og det er viktig; Man skal føle seg spesiell - nemlig!

Vel dette var et tamt innlegg, men bildene er positive da, prøver med dette:D:D

 

Klemz fra Krepsedama :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagen er gjennomført med stil !! :)

Var i selskap til min lille niese, og forsynte meg med pittelitt gele, og en halv bolle :)

Fornøyd med det !

Avsluttet dagen med en god og lang treningsøkt på 2 timer, og 1300 Kcal forbrennt ! Hærlig, tralala !! :)

Akkurat nå føler jeg att utfordringene denne uken skal gå fint, men vet att plutslig så lander jeg ;)

morgendagen er vi invitertet bort på middag. Vi får servert en slags kjøttsuppe, kokt på fårekjøtt. Småballsuppe heter den, og er nydelig god !

Heldigvis lenge til veiedag, for den suppen er saaaaalt, og bitter nok vannet ett par dager..

Ha en topp torsdag dere !

Ser ut som vi får mildere vær på vestlandet, JIPPI ! -10 grader ute nå, rett og slett for kaldt til att jeg går tur ute...

Planen er tur på fredag når jeg er tidelig ferdig på jobb !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Bildet du ikke får opp er bare en som står og klapper og roper bravo' date=' men det er ikke bare, bare det for det fortjener dU!! Grunnen til at du ikke får det opp kan rett og slett være sikkerhetsinnstilling på pc'n din. Jeg må også svare at jeg ikke bare vil se det sikre innholdet på siden når jeg går inn, men det skal være ganske greitt da....

 

Selv er jeg kommet til 78,4 kg på veiing mandag (fra 82 den 25.10.10!!!) og er superfornøyd. Jeg tror det blir lite førjulsmat i tradisjonell forstand, men det skal bli ganske mye lekkert på tallerkenen for det ....og det er viktig; Man skal føle seg spesiell - nemlig!

Vel dette var et tamt innlegg, men bildene er positive da, prøver med dette:D

 

Klemz fra Krepsedama :)[/quote']

 

 

78,4 er supert !

Hvor mange kg har du gått ned nå ?

Bra jobba i alle fall !

Bittepittelitt misunnelig for att du ser 7 tallet på vekta ! ;)

Gleeeeder meg slik til det !

Nå skal skal skal jeg være super flink, så ser jeg det nok før jul i alle fall !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Jeg titter innom og heier på deg jeg! Ja, salt binder vannet, men sånn i sum så forlater det jo kroppen etterhvert, så biiit tennene sammen og vær standhaftig. Vi vinner frem vettu:) ...og om ikke så altfor lenge så dukker 7-tallet opp.

 

Jeg har gått ned fra 82 kg til 78,4 fra 25. oktober - altså 3,6 kg de første to ukene. Det går nok ikke så fort i fortsettelsen nei, men det gir jo et ekstra kick da med en slik start. Jeg får håpe at min stahet hjelper meg videre på veien.

 

Vi krysser fingrene Julianna og jeg følger deg spent på veien:)

 

Klemz fra Krepsedama ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen er gjennomført med stil !!

Var i selskap til min lille niese, og forsynte meg med pittelitt gele, og en halv bolle ;)

Fornøyd med det

Avsluttet dagen med en god og lang treningsøkt på 2 timer, og 1300 Kcal forbrennt ! Hærlig, tralala !! :)

Akkurat nå føler jeg att utfordringene denne uken skal gå fint, men vet att plutslig så lander jeg

morgendagen er vi invitertet bort på middag. Vi får servert en slags kjøttsuppe, kokt på fårekjøtt. Småballsuppe heter den, og er nydelig god !

Heldigvis lenge til veiedag, for den suppen er saaaaalt, og bitter nok vannet ett par dager..

Ha en topp torsdag dere

Ser ut som vi får mildere vær på vestlandet, JIPPI ! -10 grader ute nå, rett og slett for kaldt til att jeg går tur ute...

Planen er tur på fredag når jeg er tidelig ferdig på jobb ![/QUO

 

hei og hå:)

Hva trener du??? Du har mange trimpoeng, nå som snøen har kommet og jeg har ikke muligheter til og springe på fjellet om kvelden blir det mindre trimpoeng på meg, hva gjør du?? Og så må jeg si at jeg må trene mer og mer for og komme meg opp i trimpoeng, det jeg brukte 700 kcal på før bruker jeg nå nesten 500... siden vekten har gått ned;) Gode råd????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg trener badminton :)

Veldig kjekt !

Innendørs selvfølgelig, hehe !!

Er det ikke muligheter for å trene på noe treningstudio der du bor ?

Evnt step, aerobic, spinning el. liknende ?

 

Jeg bruker pulsklokke så da blir det rett TP. Syntest att når man legger inn trim her på sidene, så kommer det ikke alltid så mange kcal som jeg tror jeg har forbrent...

Pulsklokke er topp i alle fall, da har jeg full kontroll. Og så frister det til å bare trene litt til, så har jeg 100 kcal forbrent mer...

Men åh, kjenner jeg begynner å savne fjellturene nå.. ;)

 

Godt å komme seg på trening, klarner opp så mye i hodet. Og ikke minst så blir jeg såååå godt humør av det :)

Særlig når jeg merker att kondisen er på vei til å bedre seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Dere er så flinke med trimmen at jeg bøyer meg i støvet....;) ...apropos det så er jeg for tiden ikke bare dårlig i en fot, men også ryggen melder seg på å vil ha oppmerksomhet:( Blir ikke mye trimming gitt, så jeg er nesten misunnelig på dere. Bare de to dagene på treningsstudie, men det gir ikke såååå mange poeng.

 

Men dette gir resultat jenter - så stå på videre!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, så er vi komt til helg igjen.....

Denne helgen velger jeg å :

spiste taco til middag fredag. Bittelitt ost, kesam og karbonadedeig.

En pk IFA til "kos", den er veldig god !

middag lørdag blir biff med bakt potet, wok grønnsaker og pppersaus.

Lørdagssnop det blir det, SJOKOLADE <3 Denne uken har jeg vært kjempe flink, og ikke spist en liten sjokoladebit engang, så det skal smake godt ! hehe ;)

Søndag; farsdag har jeg ennå ikke noen slagplan for enda...

Skal jobbe med saken.

 

Mandag blir kurskveld denne uken i stedet for tirsdag, så jeg har en dag mindre på meg til veiing... Og så er jeg så redd for det saltet som påvirker slik...

Spiste salt kjøttsuppe i går, og i dag tidelig var vekten opp 1 kg akkurat...

Den kg BØR forsvinne fort !!! Forhåpentligvis bare vann...

 

Ønsker alle sammen en super helg !

Jeg er snart ferdig på jobb ( eh, ja er på jobb nå...), da skal jeg handle inn til helgen, så skal jeg gå en trimtur før barn blir hentet, ferdig trent til klokka 16, SUPERT !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...