Gå til innhold

Veien mot mathvekt ! :)


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest ElisabethV

Hm.. lenge siden jeg har målt nå, det må jeg gjøre :D

I dag har jeg stekt 50 vaffler på jobben min til dei ansatte. Jeg har såååååå lyst på, MEN jeg hadde bestemt att jeg ikke skulle ha vaffel i dag, så da klarte jeg å ligge unna ! Dagens seier !!!

Kjedelig å ødelegge dagen allerede kl 12, og det vil jeg ikke... ;)

Ingen trim i dag som jeg vet om, tror det gjør seg med en rolig dag med barna, kanskje vi baker noen julekaker..

P.S ang nedvask, det har jeg ikke gjort på 10 år (!!), så det var virkelig på tide.

Og med jiff moppen på tak og vegger så gikk det unna ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 830
  • Created
  • Siste svar

Bravo!!! Tenk så tilfredsstillende å vite at du klarte å stå i mot fristelsene i dag! *klapper i hendene for deg* Da har du kommet langt på vei, ikek minst med tanke på jula som er i vente... For der mangler det jo ikke på djevelske små fristelser rundt ethvert hjørnet--- men nå kan du bare lene deg tilbake å møte julen med et smil og et "nei, ellers takk" på leppene ;):):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er det straks klart for helg, igjen... Ukene flyr mot jul !! :D

Jeg og Høst har en avtale, så denne helgen skal jeg være motivert og fokusert !

I kveld er det julegran tenning. Der er det selvfølgelig fristelser som lurer, men etter det skal jeg lage hjemmelaget pizza med karbonadedeig. Det skal holde meg unna fristelsene, og jeg skal glede meg til den. Det er sååå lenge siden jeg har lagd...

I morgen skal jeg bake lefser sammen med 6 andre damer.

Jeg skal lage med en stor salat til lunsjen, og ta med en stor pose med klementiner. Jeg skal selvfølgelig smake litt på det vi baker, men det blir bare en eller to små biter, og de skal registrerest sammen med mat inntaket mitt i morgen, INGEN unnaluring !

Jeg skal holde meg til min 1900 kcal !

Søndag er vi invitert bort på middag, så får håpe det blir noe sunt ;)

Lørdagsmiddagen blir vel taco som vanlig ?? '

Ha en super helg damer !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det straks klart for helg' date=' igjen... Ukene flyr mot jul !! :D

Jeg og Høst har en avtale, så denne helgen skal jeg være motivert og fokusert !

I kveld er det julegran tenning. Der er det selvfølgelig fristelser som lurer, men etter det skal jeg lage hjemmelaget pizza med karbonadedeig. Det skal holde meg unna fristelsene, og jeg skal glede meg til den. Det er sååå lenge siden jeg har lagd...

I morgen skal jeg bake lefser sammen med 6 andre damer.

Jeg skal lage med en stor salat til lunsjen, og ta med en stor pose med klementiner. Jeg skal selvfølgelig smake litt på det vi baker, men det blir bare en eller to små biter, og de skal registrerest sammen med mat inntaket mitt i morgen, INGEN unnaluring !

Jeg skal holde meg til min 1900 kcal !

Søndag er vi invitert bort på middag, så får håpe det blir noe sunt ;)

Lørdagsmiddagen blir vel taco som vanlig ?? '

Ha en super helg damer ![/quote']

 

Med denne planen skal det godt gjøres at du faller gjennom spør du meg - dette fikser du med stråleglans. Helt sikkert.

 

God helg, kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemmeligheten ligger nok i å registrere alt du spiser, ja. Til og med de små smaksprøvene her og der... Tror du gjør lurt i det! =)

 

Med ønske om en strålende helg full av god mat i begrensede menger ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det straks klart for helg' date=' igjen... Ukene flyr mot jul !! :D

Jeg og Høst har en avtale, så denne helgen skal jeg være motivert og fokusert !

I kveld er det julegran tenning. Der er det selvfølgelig fristelser som lurer, men etter det skal jeg lage hjemmelaget pizza med karbonadedeig. Det skal holde meg unna fristelsene, og jeg skal glede meg til den. Det er sååå lenge siden jeg har lagd...

I morgen skal jeg bake lefser sammen med 6 andre damer.

Jeg skal lage med en stor salat til lunsjen, og ta med en stor pose med klementiner. Jeg skal selvfølgelig smake litt på det vi baker, men det blir bare en eller to små biter, og de skal registrerest sammen med mat inntaket mitt i morgen, INGEN unnaluring !

Jeg skal holde meg til min 1900 kcal !

Søndag er vi invitert bort på middag, så får håpe det blir noe sunt ;)

Lørdagsmiddagen blir vel taco som vanlig ?? '

Ha en super helg damer ![/quote']

 

Ha en super helg :) Tror det er viktig og være tro mot oss selv, vi lurer jo ingen andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da er bakedagen unnagjort :D

Mange deilige lefser ligger klar til frysen..

Det ble ett par små smaksprøver, slett ikke gale.

En deilig salta med kylling, advokado, fetaost melon osv.. Nam nam !

Spiste godt til lunsj, så det gikk fint.

Nå er det snart tacokveld her i huset, nam nam. Og etterpå, Lørdagsgodt ;)

Nam nam !

ser ut som helgen går etter planen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Da var helgen unnagjort.

Travelt ...

det har gått i ett sett..

Jeg har ikke telt kaloriene jeg har spist, så jeg får ikke fullt godkjent...

Men tror att jeg har klart å holde meg sånn noen lunde...

I dag har jeg vaska klær, hatt opp adventspynt, organisert en bod, vært i selskap, laga middag, så på trening...

Selskap igjen i familien vår, en nevø som hadde bursdag i dag..

Klarte å holde meg til en liten bit med hvetebolle med fårerull på, Mmmmm !

så dagen er godkjent :D

er spent på hvordan denne uken har gått, vil gjerne ha ett godt resultat denne uken ! Føler jeg fortjener det ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Dagen i dag har gått helt fint.

Har komt inn i en rytme der det fungerer med den maten som jeg føler funker !

Spiser 2 stk skiver til frokost, 2 skiver til lunsj, 1 skive til mellommåltid, middag og kvelds. Yoghurt og frukt innimellom.

I dag ble det nugatti max på tørre kiver til frokost, da gikk de ned...

bruker den av og til, ser at det er Nei mat... Men bare ett syltynt lag, så føler jeg att jeg får noe godt :D

ser att det ofte blir leverpostei med rødbeter og en porsjons pk med makrell i tomat ellers til lunsj..

Skinke blir også brukt en del, sammen med lettere norvegia.

Hva bruker dere andre ??

Hadde snitzel til middag i dag ;)

spiste 100 gram, og der er syyyykt mye kalorier i den...

Holder på å tømme frysen så jeg har plass til julematen, så da ble det snitzel...

I morgen er det atter en kurskveld... Jeg er spent ! :(

Skal nå målet mitt til jul !!!

 

I kveld er det trening igjen, det blir deilig !! :)

Ha en fin kveld !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

Håper det går bra for deg på kurskvelden Elisabeth! Synes påleggsvalget ditt høres veldig bra ut jeg, men det er jo fordi jeg liker av og til det samme, og særlig makrell...får jo hjerte til og med:)

Men Nugattien styrer jeg lett unna - jeg liker lite sånne søtsaker på brød. Derimot liker jeg veldig godt de forskjellige Philadelfia-ostene, og da på knekkebrød eller rugbrød. Men for tiden holder jeg meg unna brød og kaker nå noen uker, og det funker superbra for meg.

 

Høres ut som du spiser veldig regelmessig, og det er jo kjempefint hvis du greier å holde det.

 

Ønsker deg lykke til fram mot jul - Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

For en fantastisk treningsøkt du har hatt da! Helt rått med så mange kcal. forbrendt:)

Finfin start på uka det.

 

Påleggstips fra meg. Jeg liker veldig godt Ryvita sine Multigrain eller Sesamknekkebrød med mager skinkeost på. Det spiser jeg hver dag til fruost å blir ikke lei.

Ellers går det mye i kalkunservelat med pittelitt lettmajones på, og agurk. Ofte kyllingpostei med rødbiter eller sylteagurk, lettere norvegia, jalapenoosten til kavli (den er ikke spes. sunn, men fryktelig god.. å av og til "sliter" jeg med å få i meg nok kcal; og da blir det den! ;) ) eller kokt egg med cherrytomat på. Mmmm! :D

 

Passer på å ha agurk, tomat eller paprika på det meste.

 

Ha en forsatt herlig uke! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre at du har kommet inn i en god rytme med tanke på maten. For meg høres det ut som du er inne i en god rytme treningsmessig også! ;)

 

Når det gjelder pålegg er jeg et litt periode-menneske. Nå for tida spiser jeg mest kalkunpålegg (røkt) med tomat, agurk og litt pepper. Jeg er også glad i de philadelphia ostene, med tomat og bassilikum feks. Jeg er ikke glad i tørt pålegg, jeg må ha noe litt saftig (tidligere selvfølgelig smør...) så det blir gjerne litt mager smøreost under feks skinke eller ost som pålegg. Jeg spiser aldri brød, men som regel knekkebrød. Rågi fra Wasa er favoritten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

ÆSJ ÆSJ og æsj...

Rett og slett driiiiit sur her, dette hadde jeg IKKE fortjent !!!!!

På stedet hvil etter en god uke !!!

Blir bare surere og surere jo mer jeg tenker på det....

Bare å stå på videre, selv om jeg nesten mister litt motet nå....

I kveld skal det målest cm, håper jeg får noe der.....

Nei, jeg er rett og slett Skuffa !!!

;)

 

Stor hjertesukk fra Elisabeth her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

n020.gif så,så....... ikke så verden går under da vettu. Det er bare noe som må ta litt ekstra tid her, og så kommer det skal du se

 

Nei, snu deg rundt og vær standhaftig du, så løsner det. Husk som du trimmer og trener...Klart det går bra!!

 

Klemz fra Krepsedama:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, skjønner at det er kjedelig. MEN det er helt vanlig med platåfaser. Det kan jo også være noe du har spist, mye salt mat etc? Uansett så er jeg helt overbevist om at dersom du fortsetter i det gpde sporet du er nå så vil det betale seg, med renter! ;) Du skal se at neste uke er ting så meget bedre :D

 

Og det er lov å være lei og frustrert og øse ut litt galle her på forumet, det er jo det vi er her for!

 

*Oppmuntringsklem fra meg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÆSJ ÆSJ og æsj...

Rett og slett driiiiit sur her' date=' dette hadde jeg IKKE fortjent !!!!!

På stedet hvil etter en god uke !!!

Blir bare surere og surere jo mer jeg tenker på det....

Bare å stå på videre, selv om jeg nesten mister litt motet nå....

I kveld skal det målest cm, håper jeg får noe der.....

Nei, jeg er rett og slett Skuffa !!!

;)

 

Stor hjertesukk fra Elisabeth her...[/quote']

Skjønner godt du blir oppgitt og lei når du føler at du har gjort ditt til nedgang! Men neste uke er jeg sikker på at du får et stort hopp nedover siden det er stillstand nå.

Mål cm. og du får en opptur igjen!!

Jeg skal veie og måle meg i morgen, siden jeg har vært syk i dag var det ikke det første jeg tenkte på. Regner med det er over til i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hat gått i ett sett...

Shopping av julegaver ++, har brukt 10 000 kr i dag !! Væææææ...

Men nesten i mål med alt :D

Har hatt en tung dag i dag, håper morgendagen blir bedre !!

Etter nedgang på 200 gram forrige uke så var jeg virkelig klar for ett steg ned...

så utolig deppa og umotivert man kan bli altså, jeg som var så høyt der oppe !!!

Lader med ett brak, og vel så det...

Så dagen i dag har jeg ikke telt noe, og er sikkert over på kcal, trøster meg med att der er nesten 1 uke til neste kurskveld ;)

Fredag skal jeg på konsert sammen med noen venniner, middag ute etterpå. Gleeeeder meg !! Har tilbydd meg å være sjåfør, så jeg slipper ekstra kcal på vin ! hehe

 

Trening på "bare" 3,5 tp i dag... Men det var alt jeg rakk etter en lang shopping runde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth, jeg krysser fingrene for neste uke! Er sikker på at du løsner snart. Høres jo unektelig ut som at du er på et platå og det er vanvittig frustrerende.

 

Men du trener jo enormt mye om dagen, så kanskje du skal slappe av litt en dag og la kroppen få en liten pause. Kan bli for mye for en stakkar også og da tviholder jo kroppen på det den kan.

 

Lykke til uansett, her kan du øse ut alt du trenger ;). Det er hver sin gang det, det har vi alle erfart :D.

 

Klem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Ja, som dere ser på overskriften så føler jeg meg sliten, litt lei, og syntest litt synd på meg selv !

Rett og slett !

Men kjenner det begynner å slippe litt taket nå....

Men det følest veldig urettferdig ut iblandt. Min mann som spiser potetgull, snacks osv legger jo ikke på seg for svarte ! Mens jeg derimot strever 2 uker med å holde meg unna alt mulig, går ned 100 gram totalt.. Skjønn det den som vil...

Men neste uke SKAL jeg ned, kan ikke la selvmedlidenheten ta heeelt overhand her ;)

Koser meg med grovt rundstk med baconpostei og rødbeter til lunsj, og ett par kopper te, nam nam !!

I dag blir det tomatsuppe til middag, det er jo kalorifattig ! :D

Ingen trening i dag, tror jeg.... hehe !!

Ha en topp dag da dere !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...