Gå til innhold

4 kg ned


Gjest huldra68

Anbefalte innlegg

Jeg lager en tråd for å logge vekt frem mot julen 2010. Målet mitt er å gå ned 4 kg totalt, men setter som delmål at jeg skal klare 2 kg før jul.

 

Hvordan skal jeg gjøre dette?

1) Trene regelmessig. Jeg skal prioritere trening i en travel hverdag, og jeg skal ut av døra selv om det er høstvær og mørkt. På treningssenteret vet jeg at det er lyst og at jeg møter trivelige folk! :)

2) Spise fornuftig på ettermiddagene. Jeg skal passe på å få meg et mellommåltid klokken 14/15, slik at jeg har OK blodsukker når jeg kommer hjem fra jobb. Spise gulrøtter som snacks!

 

Vekten min før sommeren var 68,3 kg. Målet er å komme tilbake dit.

 

Vektlogg:

Uke 46, 09.11.2010: 72,0 kg

Uke 47, 16.11.2010 Mål 71,5 kg

Uke 48, 30.11.2010: Mål 70,0 kg

Uke 49, 07.12.2010: Mål 69,5 kg

Uke 50, 14.12.2010: Mål 69,0 kg

Pause, men stabil vekt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Hyggelig om flere blir med, vi må motiverer hverandre! Jeg syns det er veldig tøft å få til vektnedgang. Men denne uken har jeg vært veldig motivert, og det har gitt resultat! Jeg har gått ned 0,9 kg, jeg ble helt lykkelig når jeg så det:)

 

Jeg har en ganske travel hverdag, så jeg er ikke inne og skriver hver dag, men kommer til å rapportere inn hver uke for å fylle ut loggen min.

Jeg så at jeg hadde satt opp planen feil første gang, meningen var 0,5 kg reduksjon hver uke. Nå er det rettet opp.

 

Vektlogg:

Uke 46, 09.11.2010: 72,0 kg

Uke 47, 16.11.2010 Mål 71,5 kg Resultat 71,1

Uke 48, 30.11.2010: Mål 71,0 kg

Uke 49, 07.12.2010: Mål 70,5 kg

Uke 50, 14.12.2010: Mål 70,0 kg

Pause, men stabil vekt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Enda en uke har gått, og jeg har strevd med å holde kalori-inntaket nede. Det ble litt snop på lørdag og vafler på søndag...Heldigvis i mindre menger enn normalt. Motivasjonen for å nå målet før jul er fortsatt høy!!

 

Nå blir det flere middager med jobb og julebord fremover. Trikset mitt skal være å kjøre til middagene. Da unngår jeg kaloriene i alkoholen, pluss at det er lettere å begrense spisingen når jeg er edru. DETTE KLARER JEG! ;)

 

Vektlogg:

Uke 46, 09.11.2010: 72,0 kg

Uke 47, 16.11.2010 Mål 71,5 Resultat 71,1

Uke 48, 30.11.2010: Mål 71,0 Resultat 70,9

Uke 49, 07.12.2010: Mål 70,5

Uke 50, 14.12.2010: Mål 70,0

Pause, men stabil vekt i julen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei!

Det går litt dårligere enn planlagt. Sykdom i familien gjør det litt for slitsomt å være helt fokusert på dette, og gjør det også vanskelig å få trent så mye som jeg ønsker.

 

Men jeg ligger nå ganske stabilt rundt 71 kg, og der skal jeg holde meg gjennom julen!

 

MODERASJON er stikkordet mitt i jule-sesongen. Jeg tenker på hvor mye jeg vanligvis ville spist til middag eller kos, også prøver jeg å klare meg med halvparten. Det funker for meg! Jeg har spist halvparten så mye sjokolade på lørdag og mye mindre av julekakene jeg lager. Jeg har også halvert mengden vin. Det som er bra med dette er at jeg spiser alt, bare prøver så godt jeg kan å ta små mengder.

 

Mulig jeg ikke går så mye nedover i vekt, men jeg går hvertfall ikke opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Philadelfialight

Felles skjebne, felles trøst!

 

Har, som jeg har skrevet et annet sted på siden her, igjen 6-7 kg før målet er nådd. Har brukt de siste 12 ukene på Roedekurs og gått ned 5 kg. Midjemålet har krympet 16 cm, det syns jeg er flott, to hakk inn med beltet. Nå veier jeg drøye 66 kg og SKAL ned til 60 kg.

 

Det er så utrolig mye lettere å være flink hver dag når jeg bruker vektklubben og møter opp på kurs. Skal ha to veiinger til før året er omme. SÅ melder jeg meg på et kurs til. Er jeg i mål da, melder jeg meg på hold-vektenkurs.

 

Tar til meg dine moderasjons-juletips! Om vi ikke går ned noe særlig, så kan målet være å holde vekten stabil frem til nyttår.

 

Ha en fortsatt god førjulstid, klementiner er redningen for meg nå, lurer på hvor mange kg jeg har spist:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat nå var det veldig godt å lese at andre også sliter, men ikke gir opp selv om man ikke raser ned med en gang!

 

Jeg tok av meg 10 kg i starten av året. Begynte å jobbe etter svangerskapsperm i høst, og har siden lagt på meg tre igjen... Så nå er jeg på vei nedover igjen (mål: minus 4 kg) . Vanskelig å motivere meg til å slutte med alt godis nå, men å bare spise halvparten var lurt!! begynner med en gang! :)

 

Når er veiedag for dere? Kunne gjerne tenke meg å være med å rapportere hver uke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasnskje jeg kan få hive meg med på denne tråden jeg også??

Jeg har 7 kilo som skal av, meldte meg inn på internett ekspress kurs har nå holdt på en uke med kurs men to uker med å raportere inn mat så har gått ned to kilo på to uker så det er kjekt å se at det går rette veien. Håper det ikkje stopper her. Har bestemt meg for at jeg skal melde meg på internett standard kurs etter jul. Ser når jeg nå skriver inn alt jeg spiser, så har jeg spist for lite mat ovver lengre tid så kroppen har gått i sparebluss som dei så fint kaller det;o) Jeg skal ligge på 1600 kalorier pr dag men kommer bare opp på 1200 - 1300 og da spiser jeg julekaker eller drikker et glass brus for å komme opp, så ser at jeg har en lang vei å gå.. Og at ting går lettere når man skriver inn alt og har noen som følger med så er det lettere å være flink;o)

Jeg har veiedag og måledag Mandager er da jeg skal sende inn rapport;o)

Håpe alle har ei fin førjulstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hiver meg på med veiedag mandag:) -tar meg den frihet å ikke vente på svar om det er greit at det blir flere med på tråden. Om dere ikke vil være flere så si ifra så kan vi heller starte en ny vi etternølere :) -men er jo greit å snylte på dere med litt erfaring :)

 

Er gift med en mann med to jobber, og har ei lita jente på 1,5 år. Jobber fullt. Er vanskelig å få til trening, noen som har tips? Må være noe jeg kan gjøre hjemme, frem til leggetid for minsta er det jeg som ser etter henne, og mannen min jobber stort sett hver kveld frem til 21, og da er det for sent for meg å komme avsted på trening...

 

God førjul ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk utrolig mye man kan trene hjemme på sin egen stue. Der finnes uendelig med trenings dvd`r man kan kjøpe og trene til hjemme. både zumba og pilates er gode ting å trene hjemme;o) Jeg har selv tung rockering som jeg bruke 20 minutter hjemme hver dag veldig god trening for å styrke mage og rygg, den er letter å få til en lett rockering, jeg klarte ikkje å bruke den til å begynne med men øvelse gjør mester så nå svinger jeg den rundt som jeg aldri skulle gjort annet;o) Bosuball eller stor pilates ball er også ei annen innvistering som kan vær bra for å få trent godt hjemme;o)

Håpe dette hjalp dei litt på vei, også kan du google ulike treningsmetoder så kanskje du finner noen videoer på data som du kan bruke istedenfor å kjøpe;o)

Lykke til med trening..

 

Jeg har veid meg idag og blei glad for resultatet ned 1,1 kilo siden forrige mandag. Utrolig kult å gå ned i vekt ved å spise så mye mat som det er på et GR kurs;o)

 

Start vekt for 2 uker siden var 63,6 nå 61,2 så er meget fornøyd med at pilen går nedover;o) 2,4 kilo borte på to uker håpe dei aldri kommer tilbake;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt veiing både mandag og tirsdag, men idag hadde jeg satt vekta i ganga slik at jeg måtte snuble over den, og dermed huske det.. Resultatet var nedslående, opp 0,5 kg :D veier nå 78,5. En positiv ting er at det våkna en liten f... i meg, og nå SKAL jeg nedover, livredd for å se 80 tallet, og dit har jeg lovet meg selv å aldri komme igjen!! (kun ved graviditet..)

 

Så nå skal jeg inn på nett og se etter trenings dvd, har kjøpt hjemmekinoanlegg til mannen til jul, og kan jo bruke det til trening også :)

 

Silje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med valg av trenings dvd , hjemmekino anlegg er kjekt å ha så får man opp lyden litt og da blir man mer giret når man holder på;o) Mye å velge mellom, men der er noe å finne for alle og enhver, er Zumba som er inn i tiden no og det er veldig bra trening har hørt om folk som har gått veldig mye ned i vekt kun av å danse zumba noen dager i uken;o) Litt vanskelig til å begynne med men man kommer inn i det etterhvert og det er veldig gøy trening;o)

Lykke til.. Og god jul til deg og dine;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest huldra68

Så hyggelig å se at det er flere som er kommet inn på tråden! JEG har vært travelt opptatt med familie og besøk og litt jobb, så jeg har ikke vært her inne siden før jul.

 

Jeg har prøvd å holde meg til planen min, spise mindre enn jeg pleier av alt i jula.

MEN JEG TØR IKKE GÅ PÅ VEKTA :-o

er så redd jeg har gått opp.

 

Så nå satser jeg på en uke med lavt kaloriinntak og 2-3 treninger, og så veier jeg meg neste mandag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, kjenner meg veldig igjen i den "redd for vekta" situasjonen ;) Men jeg gjorde det.. og hadde gått opp :D MEN, hva gjør vel det, har jo vært borte fra jobb og rutiner i romjula, og hatt vesla hjemme hele dagen, da mister jeg fokus, og går på smell etter smell..

 

Har tenkt ganske mye på dette, og som sagt før så er det treningen jeg sliter med å komme igang med. Har nå satt meg følgende mål:

Parkere et stykke fra jobb, slik at jeg får litt frisk luft og bevegelse fra og til.

Minimum en hjemmetrening i uka, f eks rockering/step/styrke av noe slag.

Gå/sykkel/svømmetur hver søndag.

Starter med disse tre, og bygger heller på etterhvert :)

 

Godt nyttår folkens, gleder meg til å dele gleden over færre kilo med dere utover i januar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Godt å høre at flere har angst for vekten... Jeg gjemmer den bort under et skap denne uken...

 

Jeg har full forståelse for utfordringene man møter når man er alene med barna. Jeg har selv 4 barn i alder 4 - 12 år. Det krever sin kvinne, HVER DAG!

 

Høres ut som at du har bra opplegg for trimming. Det gjelder å være realistisk. Det jeg har gjort opp gjennom årene er å gå tur med barn i bæremeis/pulk, eller syklet med sykkelvogn. Det blir litt mer trening enn bare trille en vogn.

 

Ofte har jeg gjort dette rett etter barnehagen, mens det er lyst, og tatt middagen litt seint. Deilig å være ute og få trim, og ungene stor-koser seg. Men akkurat nå på det mørkeste er selv dette litt vanskelig å få til, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...