Gå til innhold

Dag 1, Fra 85,1 til 68.


Gjest Mathja

Anbefalte innlegg

Da er dagen her. Etter helgetur til København, og de siste obligatoriske utskeielser, er jeg i gang. Jeg GLEDER meg!! Jeg har forsøkt på dette mange, mange ganger før, og aldri greid det, men alikevel føler jeg at det er noe annet denne gangen, jeg er liksom mer klar. Jeg har tatt frem de gamle GR bøkene, og har inspirasjon og motivasjon til tusen. Jeg veide meg i dag tidlig, og skrekk og gru, vekten viste 85,1kg. La det være det høyeste tallet den noensinne kommer til å vise!! Basta Bom, som småen sier.

 

Noe av det jeg har tenkt å gjøre annereledes denne gangen, er å lage meg en tråd her inne, og for meg selv fokusere mye mer på det mentale. Det er der det har butta før, jeg har ikke analysert de valgene jeg har tatt, og ikke funnet årsaken. Den håper jeg å finne nå.

 

Men nå skal det handles, hele uka er planlagt i detalj (viktig å få en flying start) og ny, sunn mat skal handles inn og lages.

 

Lykke til videre alle sammen!!

 

edit: Da er dag 1 over, og jeg er på veg til køys. 1343 kcal er inntatt, og ingen trimpoeng oppnådd. Har klart 1,5l vann og er storfornøyd med det. Så da er det bare å legge seg og drømme om morgendagens havregraut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann , dette klarer du.

Du får tenke det at det er du som bestemmer over kroppen din.

Jeg vet det ikke er alltid like enkelt, men viss du virkelig vil, ja så får du det til. Har troen på deg.

Jeg begynte på et sunnere liv nå i okober, det er ikke bare lett,med all den fristelsen som er ute å går....

Men med jernvilje, som jeg vet jeg har, skal jeg fanken meg klare det.

veide 79 og nå er den 77 . Langsiktige målet mitt er 65, noe jeg SKAL klare.

Lykke til på veien, og husk det er du som bestemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var jeg i gang med dag 2. Jeg har veid og målt meg, og bestemt at det er tirsdager som kommer til å bli min vei og måledag. Vekten viste 84,7, og de samlede målene mine var 595,5 cm (hals, overarm, midje, hofte, rumpe, lår og legg). Blir spennende å se neste uke om det er noen endring.

 

Jeg har allerede gått på en liten smell. Lå igjen litt toblerone på benken etter Københavnturen, og før jeg hadde skjønt hva som skjedde så hadde jeg jammen meg spist opp resten. Jeg spiste rett og slett på autopilot. Det tok meg ca 30minutter å spise 971kcal. For, som det karaktersvake mennesket jeg er, så sluttet jeg jo selvfølgelig ikke å spise når jeg først hadde begynt. Da var det det gode gamle argumentet om "du kan like godt spise den opp så ligger den ikke der og roper på deg". Jeg er nemlig truende til å ta ting opp fra søpla igjen. Ikke viss det har kommet noe på det da selvfølgelig, men likevel, det sier en del om mitt usunne forhold til mat. Men det er litt godt å bli klar over slike ting også. Nå har jeg nemlig bestemt å rydde ut av alle skap og skuffer siden jeg tydeligvis ikke er klar for slike utfordringer.

 

Som naturlig var fikk jeg dårlig samvittighet av sjokoladesprekken, og heiv meg ut på en rask gåtur, og der tok det meg 1t og 10min og forbrenne 387kcal. Skal jammen si det er lettere å spise kcal enn å forbrenne kcal. Men, men.. planen videre for dagen er å fortsette med middagen som planlagt, og kutte kveldsmaten og heller spise klementiner og drikke vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ikke notert ned hva jeg har spist, men vet alikevel at jeg har vært kjempeflink. I kveld har jeg nemlig vært ute og spist med gode venninner, noe som alltid er en utfordring. Jeg hadde derfor lagt en plan (gode planer er viktig) om å spise noe mindre på dagen, drikke en del vann (dette fikk jeg ikke helt til) og så spise det jeg hadde lyst på ute, men ikke spise opp alt. Det er ikke ofte jeg legger igjen mat på tallerken når jeg er ute og spiser, man er liksom opplært til å spise opp, men i dag gjorde jeg det. Jeg spiste til jeg var litt mett, og stoppet. Kcal messig kan det godt hende jeg er over 1600, som er min max, men jeg har gjort noe bedre enn jeg hadde gjort for tre dager siden.

 

I morgen er en ny dag, og matplanen er lagt. Da skal jeg også få presset inn litt trim :-)

 

Lurer også på om jeg skal være med på en trimutfordring i desember, for det er jo en veldig vanskelig måned, og jeg tror det kan hjelpe meg å holde rett fokus om jeg er med på en trimutfordring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dag 4 snart unnagjort. Sleit med å få i meg alle kcal i dag. Vet at jeg sikkert kunne spist en brødskive eller noe fornuftig nå i kveld, men jeg er av den typen at om jeg først begynner, så drar jeg på noe voldsomt. Jeg sliter også veldig med å komme i gang med trening. I dag var unnskyldningen at det var for kald, at det var for glatt og at det blåste. Men jeg kunne jo bare manna meg opp og reist på styrkerommet og gått på mølla.. Har i alle fall fått i meg nesten 2liter vann, så det er bra. Viktig å fokusere på det positive :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var dag 5 snart over, jammen så fort dagene går. I dag har jeg heller ikke vært så veldig flink til å telle kcal. Jeg spiste en havregrøt til frokost, 40g havregryn, 10g havrekli, 20g rosiner og 200g melk. Ble veldig godt og metter lenge. Helt klart et bedre alternativ enn den evinnelige brødskiva. Lunsjen ble vel ikke helt GR-optimal, men mye sunnere enn jeg pleier, så jeg er fornøyd. kjøpte til og med Cappucino i stedet for Caffe Mocca som jeg pleier å kjøpe. Noen kcal spart der håper jeg :-) Jeg sliter også litt med å telle kcal i middag. Jeg lager ikke etter noen av oppskriftene i boka, og tar alt litt på slump. Det er jo greit om man spiser adskilte ting som poteter, kjøtt, saus og grønnsaker, men om man lager en gryterett slik jeg gjorde i dag synes jeg det blir nesten umulig.

 

Jeg sliter også litt med å komme i gang med treningen, men har bestemt meg for å begynne på løplabbets nybegynnerprogram i jogging til mandagen. Jeg har alltid hatet å jogge, men alltid hatt lyst til å like det. Jeg har jo hatet det fordi det har vært så ekstremt slitsomt. Helt tom etter 5 minutter. Men, kanskje dette er tiden til endring.. :-)

 

God helg til dere alle, jeg skal kose meg med rødvin og oliven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...