Gå til innhold

Den siste nedturen


Gjest Ninjastar
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Nå er jeg helt pudding! Jeg skulle i henhold til plan egentlig vært ute på enten ski eller beina i dag. Men her høljeregner det, det renner bekker i gatene, og all snøen har blitt til såpeglatt is. Så turen ble avlyst, og jeg dro på treningssenteret i stedet for. Tok meg helt ut på en ren kardio-økt, ellipse først og tredemølle etterpå. Det var fælt mens det sto på, men nå har jeg landet i sofaen og er sånn passe herlig slapp:)

 

Uken har vært som følgende:

- fire ganger på treningssenteret, tilsammen ca 5 timer kardio og 3 timer styrke

- én tur utendørs

- to dager uten noe aktivitet whatsoever. Jeg teller ikke det å dra på jobb:p

- totalt 20 trimpoeng, KUN telt med pulsklokke. DET må være rekord, jeg er veldig fornøyd!

- kan ikke si at jeg ikke har spist godteri denne uka.. Det ble visst noe sjokolade i løpet av helga. Men jeg er vel for så vidt fornøyd med at jeg har klart å begrense meg når jeg først startet. Det er ikke alltid..

 

Hvis jeg nå får til litt mer hverdagsaktivitet og litt mindre sjokolade, blir det bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehehe: Skal jeg være rosa jeg og:

Sååååå heeelt uuuutrolig innmari osv.. nei klare visst ikke rosa stil

 

Må uansett bare si at jeg er overvettes imponert! jeg greier sjeldent mer enn 16 TP på ei uke - med pulsklokke. jeg teller heller ikke hverdagsaktivitet som TP.

 

 

Stå på og lykke til videre! Ingen grunn til å hvile på sine laurbær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei, det var disse laurbærene, da... I dag har jeg visst hvilt litt;) Sov utrolig dårlig i natt, og har vært litt zombie i hele dag. Har ikke en gang orket tanken på å rusle en tur på holka.

Men resten av uka.... DEN skal bli bra:D Som jeg skrev til Krille, én dårlig dag tar ikke luven fra oss! Nå er vi inne i uke 3 i det nye året, og jeg synes da vi holder koken godt!

 

I dag merket jeg forresten for første gang at det har begynt å bli litt lysere på ettermiddagen - det var en liten lykkefølelse i seg selv:) Jeg ser sånn frem mot vår og lyse dager!

 

Anyways. Treningsplanen er som følger, uten alle detaljer enn så lenge:

 

Mandag: nada, zip, nothing

Tirsdag: fast treningsdag, med step, aerobic, mage/rygg

Onsdag: Tur ute eller trening inne

Torsdag: fast treningsdag, med én time pilates og en økt kardio

Fredag: StepStyrke

Lørdag: aerobic/styrke eller egentrening kardio

Søndag: tur ute (væravhengig) eller trening inne

 

Puh! Da har jeg sagt det.. Og morgendagens trening har jeg allerede meldt meg på, så den er i boks. Here we go!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Grattis med flott plan! Nå gjelder det bare å overholde den! Jeg har funnet ut at jeg med fordel kan legge den inn på forhånd for hver enkelt dag i GR loggen min. Da må jeg inn etter trening å sjekke om jeg har trent like lenge og med det jeg hadde planlagt. Sånn som i dag så svømte jeg litt lenger i tid enn planen var, det har medført 6,8 trimpoeng i dag!

 

Også gjorde jeg noe lurt...... jeg la ut på facebook profilen min at jeg svømte 100 meter for hver som "likte" statusen min....... på 1-2-3 var det 25 stk som hadde likt det.... jeg visste jo ikke det når jeg dro i svømmehallen så jeg svømte "bare" 2000 meter..... det betyr at jeg må tilbake senere i uka å svømme mer - jo flere som trykker jo mere trening:-)

 

Føler at jeg er i støtet - og enig med deg, vi er nå flinke nå som vi er topp motivert på vei inn i årets 3dje uke. Nå er det bare 49 uker igjen av året!

 

Det er mange kilo det

Tjo ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe, det var en god idé - aktivere fb-vennene til å pushe treningsmengden! Artig:) Den kan vurderes! Jeg har nemlig blitt litt snål med fb om dagen. Jeg får på en måte nok utløp for treningssnakk og selvsentrering og selvskryt (hehe!) her inne, dette er jo stedet for sånt:D Så på fb er jeg helt taus om alt sånt om dagen. Kanskje også litt fordi jeg synes fb har blitt en veldig til skrytearena etter hvert, jeg føler ikke helt for å bidra til trenden. Det er mye artigere med statusoppdateringer som er litt selvironiske eller om ting som ikke har gått i henhold til plan:p

Men det var meg, da! Litt sært, I know, for her inne har jeg jo iiingen problemer med å si at jeg synes jeg er kjempeflink om dagen;)

 

Grattis med ny kåpe, forresten - du hørtes veldig stilig og fjong ut med det antrekket. Jeg skulle også vært på shopping snart! Jeg er vanligvis alvorlig glad i å shoppe, men jeg har latt det være i det siste ettersom vekta endrer seg hele tiden. Men nå trenger jeg snart noe nytt! De fleste klærne som passer, er klær fra forrige slankerunde. Og de er jo gamle og umoderne.. Det får være måte på hvor lenge man skal være sparsommelig?! Kanskje til helga?? Hmmm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Da var dagens trening i henhold til plan unnagjort! Step og aerobic og styrke og en MageRygg-time til slutt. Jeg er sliten nok, men faktisk ikke så sliten som jeg var da jeg tok denne runden for to uker siden. Jeg satser på at det betyr at formen er bedre, og at det ikke var dagsformen det var snakk om..

Jeg har jo en plan om å bli supersprek til påske (da jeg skal til syden og ha på meg bikini...), så det er bare å trene på! Jeg merker veldig godt at kroppen er i forandring om dagen. Før var jeg så "stappa" med fett at jeg egentlig var ganske fast i fisken (eeh... fettet). Nå som fettet etter hvert slipper tak, merker jeg at særlig rumpe, lår og mage har blitt veldig dissete:o Jeg håper at dette blir bedre når flere kilo forsvinner, for pr dags dato er dette IKKE forenelig med bikini, gitt! Jeg krysser fingre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra!!! Du er sprek!

 

 

Hos meg er særlig rumpe og lår blitt til tom - øh - halvfulle sekker som henger og slenger. Satser /håper på at det heiser seg opp av seg selv når de får litt tid! Ellers blir det push-up BH og hang-up truse(???????)

 

Jeg bruker heller ikke fb til dette.. Synes faktisk at denne prosessen er litt privat - ihvertfall i mitt hode. Jeg er ikke bff med alle mine venner på fb - så det er begrense hva onkel i nord trenger å vite om min framgang på joggefronten hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er sprek og flink! Imponert over disse hardøktene dine. Godt når en følger at formen er stigende, og ikke minst når en merker forandring på kroppen ;)

 

Jeg fikk unna en god økt før telefonen på jobben kl 8, - begynte kl 06.30 - veldig fornøyd med meg selv. Stepp og styrke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hahahahaha! Hang-up truse! Det blir nok løsningen for meg, ja!! Og framstellet skal jeg ikke nevne en gang... Jeg, som ikke har unger, ser vel nå ut som jeg har ammet et helt lilleputtlag:p Snakker om lufta ut av ballongen-effekt. Kan hende brystløft blir tingen en gang i fremtida - men vet ikke om jeg kommer til å tørre.. Med mindre disse barna melder sin ankomst da - da får vel alt sånt vente til enda lenger frem, når behovet er enda større, puh. Uansett, langt frem! Enn så lenge går ikke horisonten så mye lenger enn 10 kilo til:)

 

Monken, trener du før jobb?!? Så utrolig bra! Jeg skulle SÅ ønske at jeg hadde det i meg! Tenk så deilig å være ferdig med det for dagen. *Lengende sukk* Men det nærmeste jeg kommer, er nok formiddagstrening i helgene. Og det er jo fantastisk herlig!

 

I dag ble det kun tur på meg, familiekompromisset vant. Lillesnupp, som vi har annenhver uke og er hos oss nå, skulle på sin trening, og da benyttet vi voksne oss av muligheten til å gå tur mens hun trente. Win-win! 400 kcal på 75 minutter er godkjent, spesielt siden kjæresten FORTSATT sliter med vond ankel etter den mislykkede StepStyrke-timen jeg dro han med på for to uker siden. Kremt.

 

Etter retur hjem har jeg forresten plutselig fått vondt i akilles - liker ikke! Det dukket opp uten forvarsel, så nå krysser jeg fingre for at det er rent forbigående og borte vekk til i morgen. Ikke for det, pilates skal jeg alltids få til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her er det knallblå himmel og strålende sol i dag, det er så herlig! Selv om jeg må sitte inne på jobb, hjelper det likevel på humøret bare å se ut. Jeg gleder meg sånn til våren, kjenner jeg! Og nå i løpet av våren skal vi bygge veranda, vi har endelig fått tillatelse fra kommunen. Det blir en høydare! Tenk å sitte i solveggen på ny veranda med en kopp te og en god bok og bare kjenne at fregnene popper frem... Mmmm:)

 

Ellers har et par endringer de siste par dagene gjort det nødvendig å forandre ukens treningsplan. Øm akilles og enda ømmere leggmuskelfeste gjør at jeg må trappe ned på Step en periode. Jeg trente ikke Step i hele høst, og har nok vært litt for ivrig etter jul. Jeg var nemlig så overlykkelig når de endelig satte opp en rød step-time på treningssenteret (det er nesten bare gule og blå timer der) at jeg i ren step-rus har vært på tre timer i uka:rolleyes:

Dessuten skal jeg bort med venninner på lørdag, og nå som jeg har flyttet så langt unna alle, blir alle sosiale prosjekter en heldagsaffære. Derfor har jeg nå satt opp en modifisert plan:

 

Torsdag: Ellipse og pilates

Fredag: Ikke StepStyrke! Egentrening, ellipse + mage- og ryggøvelser, tenker jeg det blir.

Lørdag: Treningsfri

Søndag: Ellipse inne eller lang gåtur ute. Vær- og kjæresteavhengig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

 

Takk for oppmuntrende ord i tråden min. Det trengs!! Håper du blir raskt "god" i akillesen og leggen. Det er kjiipt når en er i siget om måtte "legge inn håndklet" pga skader. Ta deg tid til å bli helt bra, så går det raskerer totalt sett. Jeg merker at etter jeg begynte å jogge nå etter jul, så ble hoften min betent på andre joggetur. (det sier jo litt om nødvendigheten av å gå ned i vekt...), jeg har aldri tenkt på at kroppen min ikke takler å gå med alle disse kiloene, men dette viser at det faktisk er sånn. Huff! Men, jeg klarer akkurat å holde det i sjakk, med å ikke overbelaste og med rolige fremdrift. Jeg begynte med å jogge 1 min og gå 1 min, nå er jeg bare oppe i jogge 2 min og gå 1....Sakte men sikkert skal jeg klare å jobbe meg opp til å kunne jogge 30 min, men helsa først!!

 

God bedring og kos deg med venner:)

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hei hei, er inspirerende å lese tråden din ;) Det hjelper så veldig at en synes treningen er morsom, så jeg håper akilles og leggmuskel blir fort bra så du får kommet deg på step-timene igjen. Lykke til, god bedring og kos deg med jentelag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Tusen takk dere:) Det er ikke så lett dette, å finne balansen mellom å trene så hardt man vil og så hardt som kroppen faktisk tåler. I dag ble det ellipse og pilates som planlagt, og jeg kjenner ikke mye til problemene akkurat nå. Så jeg får bare fortsette med å ta det pent!

 

Ellers er jeg så utrolig spent på min ukentlige veiing i morgen. Skjønner nesten ikke at jeg kan være så spent, snakker om ensidig fokus om dagen! Men - jeg er så klar for nytt titall! 70-tallet har jeg knapt vært innom (nedom..) de siste 15 årene, så det blir både herlig og skummelt på én gang. Men "first things first" - først må jeg ned dit! Rapport følger i morgen..

Og jeg lover - jeg skal ikke deppe hvis jeg ikke er der helt ennå, altså;)

 

God natt til alle dere herlig støttende medslankere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Ned 0.6 fra forrige fredag, og dermed endte jeg på 80 blank.

 

Skulle selvfølgelig mer enn gjerne sett 7-tallet denne uka, men jeg lovte: ingen depping! Jeg er fornøyd med nedgang uansett, jeg. Dessuten: neste uke er 7-tallet garantert mitt. Det SKAL det være! Så jeg ser frem mot det, og gleder meg til jeg kan bestille meg ny kroppsanalyse:)

 

Kommende uke kommer jeg da heller bruke til å ta grundig farvel med 80-tallet FOR GODT. Det er en av mine målsettinger: Hva jeg enn får til i fremtida; aldri mer over 80!!

 

Og med neste fredag som gulrot, sto jeg til og med over fredagskake på jobben i dag. Aldri så liten klapp på skulderen til meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Puh.

Da er helga unnagjort, og gårsdagens sosiale heldagsopplegg ble egentlig nokså katastrofalt sånn kalorimessig. (Men veldig koselig på alle andre måter, altså!) Jeg hadde "fortrengt" at reiseruten min innebar to stopp innom Oslo S. Oslo, byen jeg har flyttet fra, med alle dens fristelser... Som for eksempel Deli Deluca. Som de har på Oslo S.

Need I say more?

Men ok da. Confession time: Det ble chocolate chip cookie (de store, myke, kjempegode), helt rykende ferske rosinboller (Deluca har bare de beste.. nest etter Espa, da;)), kaffelatte, sa jeg ferske rosinboller, eller glemte jeg å nevne antallet, sånn ca fire stykker????, en kaffelatte til, og jammen en halv mørk chocolate chip cookie også.

 

Jiiiiiiizes.

 

Jammen godt jeg har trent mye denne uka. Kan ikke si at gårsdagen var helt i tråd med mitt mål om å se 7-tallet til fredag. Men men, det er bare å stramme inn resten av uka! Jeg har vært i flink i dag, i det minste, så det er bare å fortsette:)

 

Og dermed bringer det meg over på planen for denne uka (her må det svettes!!):

 

Mandag: StramOpp + litt kardio

Tirsdag: Step, mage/rygg, aerobic (ikke Step dersom akillesen krangler!)

Onsdag: Tur ute eller kardio inne

Torsdag: Pilates og ellipse (kanskje tredemølle)

Fredag: StepStyrke eller StramOpp

Lørdag: Treningsfri, skal bort igjen

Søndag: Tur ute eller time inne, avhengig av form & føre

 

Jepp! Sånn må det bli! God, ny uke til alle mann - nye muligheter til å få til akkurat det vi vil:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja, Ninjastar, vi kan vel ikke forvente å gå gjennom et helt år med slanking uten noen rosinboller?

 

Tror en slik utskeielse en gang i blant er det som gjør at vi beholder vett og forstand, jeg. Utfordringen er å ikke slå seg ihjel med dårlig samvittighet, men jobbe ufortrødent videre neste dag ;)

 

Snart er 7-tallet på plass! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nei Slippe, man kan kanskje ikke det.. Du har nok rett, hehe! Men det er da så forbasket at det skal være såå vanvittig godt!?! At det ikke går an å stoppe etter én?!

Jeg har nok en lang og broket vei å gå til "mindful eating" en gang i framtida...;)

 

Uansett! I dag er det mandag, og for å dra den mest brukte statusoppdateringen på facebook: "Ny uke, nye muligheter".

Det må være mange av oss der ute som til enhver tid synes vi har mye ugjort fra uka som gikk...

Så min nye uke har da begynt friskt med "Operation Chocolate Chip Cookie Elimination". Jeg har vært på min planlagte StramOpp, og gjort min planlagte kardio-økt. I dag ble det ellipse. Jeg har fortsatt en øm akilles, og prøver å ta det med ro... Men klarer det ikke helt, merker jeg. (Jepp, feel free til å skjenne litt, jeg kan trenge det.)

 

I dag er forresten første mandagenstreningen på SJU UKER. Jeg synes alltid mandag er den tregeste, trøtteste dagen i uka, og ender ofte opp i sofaen. Så i dag er jeg fornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Skal, skal ikke? På Step i dag? Jeg har jo så lyst!! Akillesen er bra nå, men hvordan den er i kveld etter en time Step... Hmmm.

 

Tror nok jeg kommer til å prøve! Jeg har lest om HermineH sin grønnsaksjuiceåpenbaring, og den energien der inne smitter jo over. Noe annet er vel umulig?! Jeg er imponert! Enda jeg er skeptisk til grønnsaksjuice i sin generellhet, har jeg nesten lyst til å prøve selv:D

 

Så jeg VIL på Step! Kanskje jeg heller kan innføre noen tiltak av typen sette step'en på nederste hakk, ikke ta sånn i på trippelkkneløft, sette foten rett ned bak step'en osv...

 

Og ellers så tenker jeg hver dag nå at det ER så deilig at det begynner å bli lysere ute! Jeg kjenner at energinivået langsomt er på vei opp, det er så herlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Nå føler jeg at jeg er på vei til å legge lørdagens megautskeielse bak meg. Det føles bra!! Jeg er hjemme igjen fra trening, og det ble selvfølgelig Step. For en bombe... Men det var bra trening. Litt øm nå, selvfølgelig, men ikke direkte vondt. Ellers ble det mage/rygg og en runde med ellipse, totalt brent 1000 kcal og er strålende fornøyd:)

Mage/rygg-timene gir forresten utrolig dårlig kcal-forbruk. En halvtime hvor jeg tar i til det gjør vondt i magemusklene, gir likevel bare ca 60 kcal. Men men, jeg trenger denne treningen for min vonde rygg og planer om bikini til sommeren, så det får ikke hjelpe! Jeg prøver å ikke bare tenke TP, men sliter litt med det, gitt!

 

Også er jeg så lei lei lei dette 80-tallet...! Har vært på dette ti-tallet altfor mye de siste 15 årene, og jeg vil bli kvitt det!! Det var utrolig deilig å legge fra seg 90-tallet i oktober, men det skal bli SÅ mye bedre å kvitte seg med 80! Det er bare noe med det å være 1.66 høy, og veie noe på 80-tallet - det høres jo forferdelig ut.

 

Så jeg lengter mot fredag og veiedag, og håper at innsatsen min (minus lørdag... kremt) blir premiert! Jeg er så KLAR:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hehe - og 1.66 og 110 kg, som jeg var på et tidspunkt, var heller ikke spesielt kledelig!

 

Men det er noe med å veie noe på ti-tallet over det du er høy - det høres ikke så tjukkas ut, på en måte. På et vis så synes jeg det høres mer ut som overvektig/kraftig/smålubben. Mye bedre enn tjukkas, hehe!

 

Jeg har dessuten en jobb hvor jeg må fortelle bedriftslegen hva jeg veier, og det krymper seg i hele meg hver gang jeg rapporter tall på 90- og 80-tallet... Grøss.

 

Men nå er det snart over! Trallalla! ;):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Men det er noe med å veie noe på ti-tallet over det du er høy - det høres ikke så tjukkas ut' date=' på en måte. På et vis så synes jeg det høres mer ut som overvektig/kraftig/smålubben. Mye bedre enn tjukkas, hehe!:)[/quote']

 

Er med i 1,66-gjengen ;) Det vil si jeg egentlig er 1,65 "og en halv og litt".. Et "titall" over høres så utrooolig mye bedre ut! Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jepp MissMuppet, vi må stå på! Året har jo begynt så bra! Ingen grunn til at det ikke skal fortsette i samme, gode stil:D

 

Forresten... morsom høyde. Du er egentlig 1.657 eller noe sånt, du da?! Hihi;)

 

Jeg har forresten ikke vært på trening i dag! Fikk ikke "lov" av kjæresten, han synes jeg trener for mye og er redd for overbelastning. Og han har jo unektelig et poeng...

Så da gikk vi tur i stedet for, i 10 minus og med piggsko på issvullene. Puh! Det ble 8.5 km på 1 t 20min, med en snittfart på 6.4 km/t. Og 400 kcal unnagjort! Yesss!

 

Og ja, hvis noen er i tvil: Jeg er veeldig opptatt av pulsklokken min om dagen. Den første forelskelsen har visst ikke lagt seg ennå;) Jeg kan gjerne trene mer enn planlagt, bare for å komme opp i et visst antall kalorier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

SUKK! I dag har jeg spist marsipankake i et møte på jobben. Aner ikke hvorfor, sånn bortsett fra at jeg var sulten på serveringstidspunktet. Er så lei disse fristelsene overalt. Samtidig må jeg jo bare lære meg å leve med de, jeg vet jo at de alltid kommer til å være der. Å leve et eremittliv uten fristelser av noe slag er ikke forenelig med normalt jobb- og familieliv, i hvert fall.

 

Men uansett. Skjønner ikke hvorfor jeg må spise disse kakene som blir satt foran meg. Ja, folk lurer jo hvis man ikke tar, men so what? Jeg bryr meg faktisk ikke om det. Og de på jobben vet hva jeg holder på med uansett, så jeg trenger ikke "late som" jeg spiser det samme som alle andre.

 

Så nå lurer jeg på om det er den velkjente sabotasjen som er på vei. Den som kommer når jeg nærmer meg en vekt som jeg ser frem til, og som jeg kanskje kan leve med. Vil ikke underbevisstheten min komme under 80? Og i så fall; hvorfor ikke?? Beats me, for "over"bevisstheten klarer jo ikke tenke på annet denne uka. Og i morgen er det veiedag..Hmrf:mad:

 

Dobbeltsukk! Litt oppgitt over meg selv akkurat nå!

 

Men - nå skal jeg gå på badet og pakke treningsbag'en og komme meg avgårde på kveldens trening. Pilates og ellipse! Og ellipseøkten blir muuuligens noe lengre enn planlagt, for å prøve og kompensere bittelitt for krem, syltetøy og marsipan. Jeg SKAL i mål denne gangen! Basta bom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...