Gå til innhold

10 kg til 17 mai!


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

I morgen braker det laust med ny runde med telling og veing og ikke minst trimming. Har bestemt meg for at frem til 17 mai, så skal jeg ikke spise noe form for snop det kan bli tøft men det er så vanskelig og bare spise litt og så blir det litt hele tiden! Dette er bare for en periode siden jeg nå skal ned de siste 10 kg.

 

Har gått ned over 12 kg før jul, men har vært mye nå så jeg har nå lagt på meg et par kg. så da er det fortsatt 10 kg igjen!! Men nå fram til 17 mai så håper jeg at de sagte men sikkert vil forsvinne:) Litt om meg selv er 36 og har tre barn fra 2 til 9 år, så værdagen er hektisk. Men har bestemt at nå må jeg bare komme meg ned de siste 10 kg, for viss jeg gir meg nå kommer jeg nok til og legge på meg igjen. For nå er jeg ikke fornøyd med hvor jeg er på vekten! Har hatt en tråd frem til jul, men har nå lyst og starte " på nytt" igjen med blanke ark;) Tenkte jeg skulle prøve og skrive nesten vær dag, merker at når det blir skjelden jeg er her inne så blir jeg sløvere, hmmm så jeg trenger dere her inne:)

 

ØNSKER ALLE ET GODT NYTT ÅR OG MANGE FLOTTE TRIMTURER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
Gjest mhmikals

Flott at du er så motivert! :-) Men vil ikke anbefale deg til å kutte ut alt godterier fram til 17 mai! Det som skjer er at når du om en stund begynner å spise godterier etter å ha avvent kroppen med det vil du legge på deg mer! Så kos deg litt ekstra i helgene.. Å bare i helgene, så går det så bra!!! :D Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du er så motivert! :-) Men vil ikke anbefale deg til å kutte ut alt godterier fram til 17 mai! Det som skjer er at når du om en stund begynner å spise godterier etter å ha avvent kroppen med det vil du legge på deg mer! Så kos deg litt ekstra i helgene.. Å bare i helgene' date=' så går det så bra!!! :D Lykke til!![/quote']

 

 

Tusen takk:) Jeg veit det er lettere og sprekke når en ikke spiser goderi, men jeg tenkte jeg kunne kose meg med andre ting f.eks et kakestykke i selskap litt is, men ikke sjokolade og smågodt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da begynt og skrive og telle, en god start bare det ! Nå er jeg sånn passe motivert, skal ikke holde på og vege meg så hyppig som før jul, da gikk jeg nesten på vekten daglig, man blir litt små rar av det! Så den første dagen jeg skal på vekten er 19 januar:) Da er målet og se 84 tallet!!! Jeg gikk på kurs før jul, skal se om jeg klarer meg uten kurs nå, ser jeg at det ikke går skal jeg melde meg på et kurs bare for og komme igang igjen:) For nå skal jeg ned til 75 kg:) Var på vekten i romjulen og da var den 86,6 midt på dagen, så jeg vet ca hvor jeg er nå:D Dere må alle ha en sunn dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag en gikk bra ca 1400 kcal og 1 trimpoeng, det må en være fornøyd når dagen ikke var lang nok til mer trening:)

 

Dag to har også gått bra, skal ha lasang til middag synest det er litt vanskelig og telle de kcal, men jeg vet der er mange så da eter jeg litt magrere til kvelden:) Og så må jeg se om jeg klarer og trimme litt i dag også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ca1525 kcal i dag, litt mer en planlagt men helt ok, ikke noen sprekker enda angåene søtsaker, må si at behovet ikke har meldt seg enda, selv om jeg vet det kommer!!! Det ble ingen trimming på meg i går, dvs det er ikke helt sant jeg tok situps og noen ryggøvelser, men ikke den store trimturen i går. Så i dag er det nye muligheter både for og trimme og spise sundt! Merker det hjelper på motivasjonen og gå inn og skrive, idag har eg fri men har en lang liste over ting som må ordnes så da blir det e hektisk dag ;) Mål for dagen trimme to trimpoeng:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heeei ;) kan jeg få være med å "henge " her på tråden din ?

jeg er 30 år' date=' ett barn og student... har ca 10 kg som skal av....[/quote']

 

velkommen:) Hygglig med selskap og kjekt når en har samme mål:) Har du slanket deg før? Jeg haar hold på en stund, siden august, men har ligget noen uker i dvale nå, så nå er jeg klar igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er dagen nesten ferdig 1500 kcal og ett trimpoeng, pluss litt styrkeøvelser, blir litt mer situps seinere i dag;) Har i dag vært litt sulten, men ikke værre en det går bra, veit desse første dagene kan være hard når en skal bli vant med litt sunnere og litt mindre sukker! Det ble litt mye sukker de siste dagene, men det var i fjord ;) I morgen er det ny dag og nye muligheter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har slanket meg før, men har desverre gått opp igjen noen kg... Jeg prøver å spise sunt,men er ikke alltid så lett og motivasjonen svinger til tider..

 

Men nå er jeg kjempe motivert ;) og er KLAR :) jeg er 79 kg nå og MÅL er 70 kg.

 

Jeg har ikke fått trimmet noe særlig,men skal få meg en sprek trimtur i kveld (",)

Kommer inn å oppdatete senere.

 

du må ha en fiiiin dag videre :D

 

Dette skal vi klare ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg har slanket meg før, men har desverre gått opp igjen noen kg... Jeg prøver å spise sunt,men er ikke alltid så lett og motivasjonen svinger til tider..

 

Men nå er jeg kjempe motivert og er KLAR jeg er 79 kg nå og MÅL er 70 kg.

 

Jeg har ikke fått trimmet noe særlig,men skal få meg en sprek trimtur i kveld (",)

Kommer inn å oppdatete senere.

 

du må ha en fiiiin dag videre ;)

 

Dette skal vi klare ....[/quote']

 

 

Flott:) Jeg er også motivert til dette :) Blir bare mer og mer giret på at dette skal jeg få til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

jeg lurer på om jeg skal melde meg på tråden deres,jeg ;)

litt om meg:begynte også slankekuren i aug,gikk ned fra 82 kg til 76 kg-men etter masse julefråtsing tør jeg ikke tenke helt på vekta enda!!!

jeg er 29 år,samboer & har to barn;en liten på 2 & en stor på 10:)

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurer på om jeg skal melde meg på tråden deres' date='jeg ;)

litt om meg:begynte også slankekuren i aug,gikk ned fra 82 kg til 76 kg-men etter masse julefråtsing tør jeg ikke tenke helt på vekta enda!!!

jeg er 29 år,samboer & har to barn;en liten på 2 & en stor på 10:)

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:

feb 2011:

-delmål 1:75 kg[/quote']

 

 

velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

takk ;)

 

nå er jeg akkurat ferdig med min aller første spinningstime i år-slitsom,men guuud så moro;)

da satser jeg på en treningstime til denne uken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk

 

nå er jeg akkurat ferdig med min aller første spinningstime i år-slitsom' date='men guuud så moro

da satser jeg på en treningstime til denne uken??[/quote']

 

 

Ja spinning kan være en utfordring det, når en ikke har gjordt det på en stund, men alltid deilig og være ferdig og kjenne på den deilige følelsen:) Jeg har vært på helsestudio og trenet litt jeg også Har sumert opp kcal på dag 4 det ble 1490 :)så jeg skal si meg fornøyd! Nå er det bare fredag igjen og så starter vi på vår første helg, blir spennende og se om jeg klarer eller rettere sagt hvordan jeg skal klare og gjennomføre en sunn helg og nok trim:) Har fri så det skal bli deilig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

flink du er som holder deg med så lite kcal-hvor mange skal du ha pr dag?

jeg ligger på 1600 kcal,men sliter litt med å få ned inntaket etter jul-så har ligget helt oppe i 2500 kcal denne uka :(

 

men den første uka tar jeg som litt innkjøring,skal nok få tellingen på plass etter hvert-da blir vell utfordringen min å få i meg nok kcal (utrolig nok!!)

 

jippi-jeg veide meg i kveld & da var vekten 76,9-altså bare opp 900 gram i julen-& jeg har FRÅTSET ;)

 

planen for helga er å spise regelmessig & ingen snop,erfaringen min er at litt snop plutselig blir til masse,tror jeg må vente selvkontrollen min stiger noen hakk..ellers vurderer jeg sterkt å dra på lørdagsspinning,skal,skal ikke?!

 

Krysser fingrene for at vi har viljestyrken med oss gjennom den første helga ;)

 

Danseen:ble det trimtur på deg?

 

[JUST DO IT]

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 1/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flink du er som holder deg med så lite kcal-hvor mange skal du ha pr dag

jeg ligger på 1600 kcal' date='men sliter litt med å få ned inntaket etter jul-så har ligget helt oppe i 2500 kcal denne uka

 

men den første uka tar jeg som litt innkjøring,skal nok få tellingen på plass etter hvert-da blir vell utfordringen min å få i meg nok kcal utrolig nokippi-jeg veide meg i kveld & da var vekten 76,9-altså bare opp 900 gram i julen-& jeg har FRÅTSET

 

planen for helga er å spise regelmessig & ingen snop,erfaringen min er at litt snop plutselig blir til masse,tror jeg må vente selvkontrollen min stiger noen hakk..ellers vurderer jeg sterkt å dra på lørdagsspinning,skal,skal ikke

 

Krysser fingrene for at vi har viljestyrken med oss gjennom den første helga

 

Danseen:ble det trimtur på deg

 

[JUST DO IT']

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 1/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

 

 

Så flott at fu har bare gått op 900 gram i julen, jeg er ikke sikker på hvor mye det ble tilsammen ca 2 kg trur jeg. Var på vekten i romjulen men prøver og la være og tenke på vekten, ble litt mye veing før jul og da var det så lett og gi opp når vekten ikke gikk som den skulle en dag Så nå har jeg satt 19 janur som første veiedag. Så får vi se hvordan det går, når har du veie dag?

 

Hvordan jeg klarer og holde meg så lavt nede på kcal, jeg teller og prøver og tenke GR metoden, gikk kurs i høst så jeg vet hvordan en skal gjøre det jeg må bare ha motivasjonen og ta meg sammen for og klare dette!

 

Til frokost (07) spiser jeg

all brand 60 gram med melk

 

ca kl 10 spiser jeg eple og gulerot

 

ca kl 12

spiser jeg 4 rugsprø med pålegg, leverpostei, smørost evt skinke

 

ca 15 mellommåltid jeg er veldig glad i cafe au mocca som er 75 kcal (ja tomme kcal men så god)

 

!7 middag

I dag fiskegraten og potet med grønsaker

 

20 kvelds brød eller all brand

 

klementiner og kanskje en lett kakao om jeg er veldig lyst på noe søtt:)

 

Dette blir ca 15oo kcal, jeg bør vel ligge på mellom 14 og 1600 kcal for og gå ned spes når jeg trene så lite osm jeg gjør nå, ca 1 trim poeng om dagen.

 

Nå i høst da jeg kunne trene 4-8 trimpoeng på en dag spiste jeg litt mer ;)

 

Så drikker jeg melk eller melkeprodukter for 200 kcal:)

 

Håper at alle får en flott helg, med mye trim og mye sunn og god mat:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

Tyr74: jeg sliter med å spise så ofte som jeg skal-men nå skal jeg jammen prøve å sette meg opp en meny som du har ;)

fredagskvelden ble som forventet:

jeg klarte ikke helt å begrense meg når fredagstacoen ble servert-eldstemann i huset som har laget & servert & da følte jeg at jeg ikke kunne skuffe han ved å ikke spise!men jeg spiste 1 lefse imotsetning til 2 som jeg gjorde før,neste gang blir det fullkornslefse:)

totalt er jeg på 1400 kcal idag,så blir det 2 glass brus ikveld,føler at jeg fortsatt må ha litt helgekos..

 

jeg har egentlig ingen fast veiedag,prøver også å holde meg unna vekta i lengre perioder for å holde på motivasjonen,så da tar jeg også 19 jan som neste veiedag-blir morro å se januarresultatene:)

 

Er det flere som vil være med på veiing den 19 jan er det bare å slenge seg på ;)

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 1/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir en spennende dag, lørdag jeg skal være hjemme med mine tre små heiledagen uten og spise lørdagsgodt og andre søtsaker selv om det koser seg med lørdagsgodteri:) Så litt usikke på hvordan jeg skal løse den! Det er jo så lett og bare stappe en liten bit i munnen!

 

Må si meg fornøyd med de første 5 dagen og de har faktisk gått greit har hold meg mellom 14 og 16oo kcal og det skal jeg være fornøyd med. Når jeg veger meg 19 januar skal jeg regne ut nu beregning og se hvor jeg bør ligge, men det var det jeg skulle ha før jul:) Ellers så er målet for dagen og få gjordt litt rygg og mageøvelser samt en liten gå tur ;) Og tinkelbell 19 januar blir en spennede dag, måtte det bli en hyggelig overaskelse for oss alle:) og så håper jeg at du får tid dil og spise hyppig tror det hjelper på søt hungeren, merker jeg blir "godis sjuk" når det er lenge siden jeg har spist mat

 

 

 

GOD HELG ALLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja' date=' jeg har slanket meg før, men har desverre gått opp igjen noen kg... Jeg prøver å spise sunt,men er ikke alltid så lett og motivasjonen svinger til tider..

 

Men nå er jeg kjempe motivert ;) og er KLAR ;) jeg er 79 kg nå og MÅL er 70 kg.

 

Jeg har ikke fått trimmet noe særlig,men skal få meg en sprek trimtur i kveld (",)

Kommer inn å oppdatete senere.

 

du må ha en fiiiin dag videre :(

 

Dette skal vi klare ....[/quote']

 

 

hvordan går det med deg?? blir du med på veiing 19 januar??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

jippi,der var ukens 2andre spinningstime gjennomført ;) jeg tok meg selv kraftig i nakkeskinnet & meldte mg på igårkveld! (selv om jeg ikke var så supergira da)

 

fredagskvelden ble utskeielse-like før leggetid klarte jeg å putte 6 ferrero rocher sjokolader inn i munnen (!!!!) så da er all julegodten borte iallefall ;)

 

lørdagens plan er å spise litt gryterett sammen med guttene mine,men med karbonadedeig/fullkornspita & masse salat..Og idag er det ingen brus eller sjokolade-utfordringen blir det samme som til deg tyr74:å se på at ungene spiser snop uten å selv smake! kjempevanskelig!

 

jeg trenger forresten middagtips som hele familien kan spise???

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 2/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faitas med salat nydelig godt, jeg bruker kesam og garlic salsa, mye løk og paprika:)

 

Grete rodes taco snurrer vart veldig poppulær her og kjempegod ;) med salat

 

biff med løk,potete og peppersaus og brokoli, snadder

 

jeg prøver og spise alt, bortsett fra pølse det liker jeg ikke!!! Må bare spise litt mindre om maten er veldig kcal full evt spare på kcal en annen plass. Lykke til med og finne på noe, jeg tar gjerne imot gode råd, ps mine unger er veldig glad i laks og kylling så av og til lager vi det med poteter og salat ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm da var lørdagen over og jeg må ærlig innrømme det ble noen kcal for mye i går endte opp med ca 1800, men helt ok på en lørdag! jeg koset meg med dream is, men jeg klarte og holde meg unna både sjokoladen og potetgullet til barna, og det syntes jeg var en bra innsats av meg;) Så nå er det søndag og nye utfordringer! jeg må innrømme at jeg hadde en sprekk i går ettermiddag, gikk på vekten den viste 86,6 kg det var litt meir enn hva jeg hadde håpet på selv om det var på ettermiddagen!! Det viser bare at jeg må holde meg unna vekten, blir bare lei av heile greia så da 19 februar blir det veing! ønsker alle en super søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

tyr 74:1800 kcal er vell aksepert på en lørdag første uken i vårt nye liv :)jeg spiste 2 håndfuller med potetgull,& klarte også å holde meg unna snopet til barna-men lett var det ikke!men tok potetsalat til gryteretten + mange osteterninger ,så middagen gikk ikke helt etter planen ;)

 

mhm,kjenner meg igjen med det med hyppig veing-jeg blir kjempeumotivert når vekta ikke er som jeg håper,& når jeg har vært flink å gått litt ned så belønner jeg meg selv med noe godt,som sjokolade etc!!!!

 

denne gangen har jeg bestemt meg for å belønne meg med noe annet,så når jeg har vært 10 ganger på treningstudio blir det nytt treningstøy + joggesko på meg-gleder meg allerede!

 

her er det skikkelig snøvær,& jeg som hadde bestemt mg for igårkveld å gå tur med barna idag ! meeeen,spørs om jeg ikke skal tvinge meg selv til en liten trimtur,trenger ikke være så lang-max 20 min..er jo så deilig etterpå ;)

 

 

 

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 2/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...