Gå til innhold

10 kg til 17 mai!


Gjest tyr74

Anbefalte innlegg

  • Svar 173
  • Created
  • Siste svar
hva er dine planer for dagen da' date='tyr 74? ;)[/quote']

 

 

Ingen store planer for dagen i dag! Har spist litt mye i dag også, har kommet til 1650, men i dag er det mat ikke is ;) Har vært og gått en runde så da er ett trimpoeng på plass i dag, tenkte og sløve litt i kveld neste uke blir travel har lange dager på jobb og aktiviteter med jentene :( Har du hatt en flott søndag ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

søndagen min ble bedre enn forventet,1650 kcal (mat her også,ingen snop/potetgull!) som faktisk er det laveste kcalinntaket denne uken,jeg trenger alltid en uke for å "snu",så da satser jeg på at neste uke blir enda bedre:)

 

ellers gikk jeg faktisk ut i snøstormen,selv om det fristet svært lite-gikk 30 min tur sammen med guttene & ble så fornøyd med meg selv etterpå atte ;)

dørstokkmila er laaaaang!

 

uke 2 begynner i morgen & da skal fokuset mitt være vann,vann,vann-jeg drikker alt for lite & kjenner allerede at hodepinen er begynt å melde seg (om den ikke kommer fra sukkerabstinenser da)

som kos i uken som kommer tenkte jeg å bake grove horn,så kan jeg belønne meg selv litt innimellom når jeg trenger noe ekstra:)

trimplanen ser omtrent slik ut:

mandag: 1 time afropowerdance + 1 time yoga

tirsdag:

onsdag:1 time zumba

torsdag:1 time rockspinning

fredag:

lørdag: (muligens 1 time zumba)

søndag:

 

xxx fingrene for at vi er like sterke i uke 2:)

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 2/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skrollan35

I morgen er dag 1 med nettkurs for min del. Har aldri tatt et sånn kurs, så dette skal bli spennede. Føler meg rimelig motivert. Det virker jo så lett, men kan da umulig være det?? Største utfordringen blir nok det å skulle veie alt man spiser, men det er vel noe som sitter etterhvert, så man tilslutt, veit hva alt veier?

Start vekten min er 76 & målet er 65 innen sommer'n. Klapper meg sjøl på skulder'n og ønsker meg sjøl og alle andre lykke til--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

skrollan35: velkommen :)bli med på veiing 19 jan?jeg ser vi veier omtrent det samme,hvor høy er du?jeg er 1,65 & veier ved siste veiing 76,9 kg-mitt første delmål er 75 kg:)

jeg har ikke vært på kurs,& veier ikke maten,men tar det på litt sånn ca-har gått ned fra 86 kg til 76,9 på denne måten.Men det har tatt tid,jeg hadde en gr-periode høsten 2009 (gikk da ned fra ca 86 til 75,så tok jeg pause & la på meg til 82 kg igjen ;) )denne gangen begynte jeg aug 2010,tok en laaaaang juleferie,som varte fra tidlig november til 1 januar-

 

[denne gangen skal det gå]

 

;)

 

fiiiiin sunn,uke til alle sammen!

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 2/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

jeg slenger ut en oppskrift på grove (?) horn som jeg tenkte å prøve for første gang idag:

 

GROVE HORN (ca 135 kcal pr stk/16 stk)

60 g smør

3 dl melk

1 pakke gjær

200 g hvetemel

200 g sammalt mel

1 ts salt

1 ss sukker

1 pisket egg til pensling

sesamfrø til pynt

 

-bland mel,salt & sukker.

-smelt smøret,ha i melk & varm blandingen til den er fingervarm.rør ut gjæren i væsken.

-hell den i melblandingen & elt deigen smidig til den slipper bollen.

-la deigen heve under plast på et lunt sted i 30 minutter.

-kjevle runde leiver & del hver leif i passe store spisser.

-form horn & legg dem på bakeplate med bakepapir.

-etterhev under plast i ca 20 minutter.

-pensle med egg & dryss med sesamfrø.

-stek hornene midt i ovnen ved 220 C i 10-15 minutter.

 

det går sikkert an å lage disse enda sunnere-men da er det fare for at ingen andre i huset vil spise dem ;)

jeg tenkte å ha de på lur i fryseren & ha til helgekos ;)

 

nå er det snart avgårde til afro & yoga!!

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 2/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

tyr74:hvordan har din dag vært?

 

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

Jeg merker at det hjelper skikkelig på motivasjonen å skrive av seg litt her på forumet:flere som blir med i tråden om å slanke seg 10 kg til 17 mai??det er bare å hive seg med-sammen er vi sterke ;)

 

 

Skrollan35:hvordan var det å begynne på nettkurs?

 

ojojoj,idag har jeg skikkelig vondt i alle muskler & bein- var på 45 min med afropowerdance + 60 min yoga igår..skikkelig gøy,selv om det kjennes idag ;) (jeg begynte på treningstudio i november,så er vell skikkelig utrent!!!)

idag blir det hviledag & havregrynspannekaker :( Og MASSE vann!

 

trimplan for resten av uka:

onsdag: 60 min zumba

torsdag:60 min rockspinning

fredag:

lørdag: (kanskje 60 min spinning)

søndag:

 

oppskrift på havregrynspannekaker:

5 dl melk

3 egg

3 dl havregrynsmel

 

-pisk sammen mel,melk & en klype salt til en jevn røre.pisk inn ett egg om gangen.la røren svelle i minnst 15 minutter før du steker tynne pannekaker.server med rørte blåbær.

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her har det gått i to hundre noen dager:) Da er vi på dag 9 og åtte dager til veie dag:) Har ikke blitt noe trim, ser at du har vært flink tinkerbelle1! Og da er vi i godt i gang med uke to, må si at i går blei det ingen telling, men tror ikke det vart så gale, men men i dag har jeg ikke telt enda, må skrive ned det jeg har spist og se hvordan det blir:) Må prøve og få til litt styrke trening i dag, har vært på barnetrim, men der er det ikke så mye trim på meg da .Stå på alle sammen, og jeg vil gjerne høre litt om nettkurs:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

tyr74: er vell ikke bare å få til trim med tre barn,& hektiske dager..jeg jobber turnus så denne uka har jeg mye fri & da går det jo an.men neste uke er det mye arbeid & det betyr vell litt mindre trim..vi får pushe hverandre litt over dørstokken,et kvarter er jo tross alt bedre enn ingenting :) ops,er det bare 8 dager til veiing-jeg grugleder meg-tenk om jeg ikke har gått ned så mye som et gram !!?? da blir jeg skuffet,da!

 

ellers må jeg si at denne dagen har vært slitsom,& jeg sliter med ømme muskler & begynnende forkjølelse-men mest av alt synes jeg uuuuutrolig synd på meg selv!!!! Og det er et mønster jeg MÅ snu,for kroppen min har virkelig ikke vondt av litt trim-eller av å ikke få sjokolade.. %)

 

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

idag ligger jeg strak ut med influensa,så ingen zumba på meg :)

er bare kort innom for å legge ut en liten oppskrift på salaten vi hadde som tilbehør til middag (makaroni,dolmio & karbonadedeig)

 

Knasende kålsalat:

1/2 kinakål

200 g sukkererter

200 g norvegiabiter i marinade

1 mango

 

-kok raskt sukkererter i lettsaltet vann.avkjøl i isvann,& la dem renne gpdt av,evt tørk dem med kjøkkenpapir.

-snitt kålen så fint du kan,bland med sukkererter.

-del mangoen i terninger,& vend dem i salaten.

-dryss over osten-

 

-kan også bruke grønne bønner eller fetaost i :)

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg en riktig god bedring! Ikke noe kjekt og ligge rett ut, håper at det ikke blir langvarig:) Jeg har ikke sumert for i dag, men i går var jeg i rute igjen og det ble en ok dag. Har vært på trening i dag og det var deilig, det ble volleyball på meg i dag Har ikke spist noe snop enda og det har faktisk gått bra, takket nei til sjokolade på møte i dag og det var ingen problem, så stolt av meg selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

så bra-tyr74,å takke nei til sjokolade er vanskelig når den står fremfor nesen vår,sååå lett å bare ta en liten bit,.pluss en til..& enda en!

der viste du hvem som er sjefen :)

 

jeg ligger fortsatt med influensa,kcalinntaket de siste dagene har vært på ca 1500,men lurer på om man ikke skal ligge litt lavere når man er syk & ikke får trimmet?noen som vet?

uansett skeiet jeg ut med 1 1/2 grillpølse til middag,som egentlig ikke smakte noe godt heller..!

 

*snart veiedag*

 

 

 

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

da var det helg igjen,med alle utfordringene som følger med!

jeg dro sulten på narvesen,& vips,før jeg visste ordet av det kjøpte jeg 1 hobbysjokolade,med unnskyldning til meg selv om at det TROSS alt er helg!!!!

men den er ikke spist enda,skyndte meg å lage ei skål med lettmelk & litt puffet ris (uten sukker) når jeg kom hjem :)

men jeg har faktisk spart nesten alle frimerkene mine,så hobbyen skal deles i to & nyyyyyyyytes ikveld & morgenkveld!!

ellers er jeg fortsatt slapp & elendig & har slått fra meg tanken om spinning i morgen,venter til jeg er 100 % så tar jeg det igjen neste uke.

mål for helgen: gå en liten tur + fokus på vann :) {og bare en hobby som kos,ikke falle for fristelsen nå }

 

GO'HELG ØNSKES ALLE SUPERSLANKERE!!!!

 

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på tinkerbelle, denne helgen skal vi være flinke! og ja en har lov og bruke kosemerkene sine, jeg bruker de sikkert på yoghurt is:) namNå er det ikke mange dager før det er veing, vi må bare fokusere på og være flink, jeg har ikke telt på to dager og de er fy fy for min sin del, men jeg har ikke spist så mye usunt vi har bare hatt mat som ikke er så lett og telle og så har jeg spist ute. men her fortsetter jeg i stramme liner kan ikke bli sløv allerede nå! har vært og gått en tur på ski i dag og sanket over 500 kcal i trim :) deilig:) Ha en super helg og ikke minst håper du blir frisk og kos deg med hobbyen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

tyr74:jeg tror det er lurt å telle kcal,iallefall sånn ca,utrolig hvor mye man kan spise som farer avgårde med masse kcal ;)

åhh,det hørtes deilig ut med skitur-jeg har ikke gått på ski på minst 7 år..sikkert god trim :D

 

oppsummering så langt i helga: en liten sprekk igår med 3 håndfuller french fries & hele hobbysjokoladen (ikke så lett å la være å smake når mannen gomler potetgull ved siden av meg når vi ser film!!!)men,jeg har innsett at sprekken faktisk er min egen feil & ikke hans,jeg bestemmer faktisk selv hva jeg skal spise!! (hihi,selv om hodet mitt ikke alltid er enig der :D

ellers sliter jeg idag med å få i meg nok kcal,blir biffstrimler & litt ris til middag.mangler til nå ca 1000 kcal på resten av lørdagen-blir det da rett å ta seg en håndfull nøtter til kvelds??

 

den turen jeg var så optimistisk igår på,ble utsatt-dårlig vær,kaldt ute osv,osv.

sannheten er at jeg rett & slett ikke har lyst & lager maaaaange unnskyldninger for meg selv.

mål for resten av helga:jobbe med min egen motivasjon,slutte å syns synd i meg selv & komme meg ut på den turen:

 

{ JUST DO IT}

 

 

 

 

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har vært litt sløv i dag, ikke telt osv, men jeg må bare skjerpe meg igjen:) Har vært på en rolig gåtur, deilig. Du må ha forstatt god bedring så må vi bare fokusere på sunn mat snart veing! gruer meg, tenk om jeg veier alt for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

jaja,der var helgen snart slutt,noen utskeielser ble det (chillinøtter,french fries,hobby & lasagne) men ikke mere enn at kcalinntaket har vært på ca 1700 kcal hele helgen.Og jeg har takket nei til maaaaaange fristelser,ikke lett å slanke seg når resten av familien ikke gjør det ;)

 

Men imorgen begynner en ny uke,jeg er såogsi frisk,slik ser min trimplan ut:

 

mandag:45 min zumba + 60 min yoga

tirsdag:60 min spinning + 30 min styrke overkropp

onsdag:45 min zumba

torsdag:60 min rockspinning

fredag:

lørdag:

søndag:

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 4/8}

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

der er du jo Tyr !! :D

Ser att dere er i fint driv her inne, så flott !!!!

Kjempe bra jobbet !

Og fine oppskrifter tinkerbelle !

Har laget en middagstråd der jeg GJERNE tar imot slike gode tips !

Litt om meg etter nyttår :

Sliter med å komme i gang !! Men er nå endelig på rett kjøl igjen...

Julen gikk utrolig nok greit, og fra siste kurskveld før jul til første kurskveld etter jul så var det - 400 gram ! :D Fornøyd ja ! Men føler jeg flyter litt på det jeg har oppnådd til nå, så nå må det jobbes igjen ! Har fortsatt 10 kg som skal bort... ;)

Så jeg kommer nok innom her en gang i blandt, og har også en egen tråd som jeg kommer til å skrive på !

tvi tvi alle sammen !

Ha en fin og fokusert uke ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det ny uke og nye muligheter, og vi skal veie oss på onsdag, spennede!!! Måtte vekten være under 85 kg!!!Så nå er jeg tilbaek i full rapport hver dag, alt som går inn skal telles!!! Ha en super uke så talest oss, ps høres ut som et bra oppleg på treningsfronten tinkerbell!! og ps 2 kjempebra Elisabeth med nedgang ;) Vi snakkes:) STÅ PÅ ALLE SAMMEN!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

YES;YES ;) der var to treningsøkter gjennomført,& det føles herlig!

men guuuud så tungt det var å komme seg ut av sofaen & bort til treningstudioet-men skal jeg vente til jeg får lyst kan det hende jeg må vente lenge,hihi-mottoet mitt i år er : {just do it} imorgen er det spinning & styrke overkropp:)men nå:laaang & varm dusj.ett kokt egg & leggetid-ny arbeidsdag imorgen!

 

 

tyr74:jepp,jeg grugleder meg til onsdag,den oh store veiedagen-håper det går veien for oss.Og gjør det ikke det biter vi tenna sammen & fortsetter til målet er nådd :)supert at du er kommet igang med tellinga!!!

 

ElisabethV: gratulerer med nedgangen,åsså i julen-flinka:)

 

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 6/8}

veid 19 jan

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

dagens trim:spinning 60 min + 30 min styrke overkropp

Jeg er så fornøyd:)

 

dagens middag:

 

Pita med kylling & tortilla

4 pitabrød

1 pakke kyllingfilet

salat

1 pose tortilla dip mix m/yoghert naturell

sopp

gulrot

 

 

Imorgen er det veiedag!!!!!

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010:76 kg

jan 2011:76,9 veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 8/8}

veid 19 jan

feb 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tinkerbelle1

Da var dagen for veiing endelig kommet,det var med skrekkblandet fryd jeg gikk på vekten,3 uker med gr & masse trim,har det hjulpet???!!

 

tada,dagens vekt: 75,8 kg :)

det er en nedgang på 1,1 kg,som da blir ca 366 gram i uken i snitt,det er jeg fornøyd med etter 1 uke med influensa & bare 3 trimpoeng + 1 uke med innkjøring der kcalinntaket lå nokså høyt!! Så nå setter jeg kursen mot delmål 1:75 kg dette SKAL jeg klare ;)

 

tyr74:krysser fingrene for at du også har hatt vektnedgang :)

neste veiedag 3 februar?

 

 

{nytt år,nye muligheter}

 

startvekt aug 2010:82 kg

des 2010: 76 kg

jan 2011: 76,9 kg veid 6 jan {trimmål:8 trimtimer,gjennomført 8/8}

veid 19 jan: 75,8 kg

feb 2011:

mars 2011:

-delmål 1:75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det ikke vært noe vekt nedgang i det heile tatt:( 85,8 viste vekten i dag:( Så nytt mål til 3 februar er og vege 94 kg helst under!! Ble megasur!!! Så nå må jeg bare konsentrere meg på og telle kcal har vært litt sløv noen dager!! Har vært så hektisk men ser jeg trenger det virkelig:) Stå på ny veing 3 februar!!!

 

Synest du er flink som har gått ned 1,1 kg, jeg har gått opp 300 gram siden romjulen, selv om jeg ikke forstår hvordan!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter i går måtte jeg prøve vekten i dag også, følte jeg hadde en del vatn i kroppen i går og det hadde jeg vel for i dag var vekten 700 gram mindre dvs 85,1 så da er det den vekten jeg går ut i fra til neste veing, og da vil jeg gjerne se et tretall!!! Stå på alle og ha en strålende dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...