Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Jeg har innsett at NÅ er tiden inne for forandring.. Passert 30 og akkurat ferdig med amming på minsten, som forsåvidt ikke hjalp til med slankingen..! Er sjokoholiker så det holder og tror det blir den største utfordringen, i tillegg til frykten for å være sulten og at jeg er litt lat ;) huff, har mange ting som stritter i mot her!! Har for første gang meldt meg på internettkurs, så nå er det alvor. Sjokkvekten stoppet på 97,3 :) og med mine korte 166 på strømpelesten sier kalkulatoren at jeg burde gå ned myyyyye... Har satt et mål om 15 kg i første omgang så målet virker oppnåelig. Hadde vært hyggelig å slå følge med noen som også starter med kurs og skal gå ned endel, så kan vi motivere hverandre :D Har overlevd første dag uten å spise sjokolade, men har tenkt på det hvert minutt. Kurset starter først 17.01, men prøver å tyvstarte litt så ikke overgangen blir for brutal....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er med! har ikke meldt meg på internettkurs eller noe, men har gått 2 kurs før og kan dette ganske bra:) har siden jeg var liten gått opp og ned i vekt, men etter jeg ble mamma i juni stopper vekten nå på 103 kg ;) har mål om å gå ned 10 kg først, og når det nærmer seg setter jeg nye krav(motiverende å oppnå nye mål underveis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også innsett at nok er nok! Har vært overvektig de siste 7-8 årene, men nå er det slutt. Har nesten blitt litt pes å ta på sokker og sko fordi magen er i veien, og energien er helt på bånn. Jeg gikk et Grete Roede kurs for noen år siden og gikk ned 8 kilo i løpet av kurset, og jeg følte meg nesten som et nytt menneske. Kurslederen anbefalte et oppfølgerkurs, men jeg mente at jeg var så godt i gang og ikke trengte det. Det angrer jeg bittert på i dag! Men man lærer så lenge man lever! Så nå har jeg bestemt meg for at jeg ikke bare skal legge om kostholdet for en slankekur, men legge opp til et kosthold jeg kan leve med resten av livet! Jeg blir 40 til sommeren, og da har jeg tenkt til å se smashing ut! Veier nesten 100 kg i dag, og jeg har som mål før sommeren å komme ned på 80 kg. Det høres helt uoppnåelig ut, men jeg veit at det kan gå med stålvilje og pågangsmot og litt hjelp fra dere her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Eg vart så glad når eg såg denne tråden, for her føler eg meg heime. 30 år, mamma til to, vekta stoppar på 98 kg. Eg har som mål å gå ned 15 kilo i før 1. juni. Det er 750 gram pr veke og eg innser at det kan bli eit tøft mål. Som deg Miss Muppet er eg veldig glad i sjokolade og litt lat...og her ligg nok mykje av utfordringa.

Hvis me jobbar i lag og heiar kvarandre fram kan me kanskje gå sommaren i møte med "ny" kropp:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Hei Ninooo, Sylta og Liv26!

 

Så hyggelig å se at dere vil slå følge, var litt spent da jeg tittet inn her. Er jo flott vi er i samme vektklasse (!) da er det lettere å kjenne på kroppen selv hvordan dere har det :) Vi vil sikkert møte på mye av de samme utfordringene og da er det godt å ha noen å skrive med.. Jeg må jo si at jeg aldri har slanket meg aktivt før. Har veid 80 kg i mange år og synes det var greit egentlig, og de siste ti årene har vekten pekt gradvis oppover. Med første barnet ammet jeg av meg 18 kg til tross iherdig sjokoladespising - noe jeg synes var helt flott. Og da jeg ble gravid med nr 2 tenkte jeg at "herlig, nå blir jeg slank igjen"... Men dengang ei! Jeg gikk heller opp, urettferdig.. ;)

 

Jeg har aldri gått på kurs før så her er alt nytt. Jeg kjøpte for 4-5 år siden kokeboken "lett og lettvint" fordi jeg hadde sett det var mange gode oppskrifter der, så den bruker vi aktivt igjen. Ellers har jeg ingen aaaning om hvor mye jeg kan spise av brød og pålegg og hvor ofte osv. Må jeg kutte helt ut cola zeroen også, eller et et glass lov? Hva med saften fun light? Er det bare lov med en brødskive eller innvilges jeg to til frokost og lunch? I går spiste jeg to til frokost, to til lunch, eple til mellommåltid, to supergrove rundstk på ettermiddagen, tre pannekaker til middag kl 18.30 og ei skive til kvelds... Mye mat og jeg var supersulten hele dagen, til og med litt hodepine midt på dagen.. Sikkert fordi jeg ikke småspiste mellom måltidene noe jeg alltid gjør! Huff, dette blir slitsomt! Belønningen er at jeg har gått ned 0,8 kg på to dager!!!! Trodde ikke det var mulig!

 

I dag starter treningen etter jul også. Har meldt meg inn på treningssenter hvor jeg trener med ei venninne. Må ha noen å møte og må betale for meg for at jeg skal klare regelmessig trening. Synes det er surt å betale for noe jeg ikke bruker. Så det funker... Håper å høre fra dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har gjekk på kurs i haust og gjekk ned 5 kilo. Mykje stress på jobb og privat var i følge kursledaren årsaken til at eg ikkje gjekk ned meir. Årets nyttårsforsett er difor å ha fokus på å få litt meir tid til søvn og kvile.

MissMuppet, du kjem nok til å bli overraska over kor mykje mat du kan ete på Grete Roede kurs. Ikkje noko problem å halde seg mett gjennom dagen dersom du velger sunt. Men så var det det då, alltid velge sunt. Det er ikkje så lett syns eg! Gratulera med å ha fått ein knallstart med 0.8 ned på to dagar!!

Eg er medlem på SATS og har absolutt tenkt å bli ein ivrigare gjest der framover. I dag gjekk eg inn og booka meg på tre timar denne veka: onsdag, fredag og lørdag. Jo meir forpliktande eit slikt treningsopplegg er, jo betre er det for min del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

 

Her høres det ut som dere er en trivelig gjeng, blir gjerne med dere på veien nedover ;)

Jeg er 28 år, mamma til en liten gutt på et par år, i full jobb og med altfor mange kilo å drasse på. Jeg veier nå rundt 82 kg. Går på kurs, hatt et par kurskvelder før jul og det starter opp igjen til uka. Jeg gikk ned noen kilo i desember, men har gått opp igjen i jula... Det var jo frsåvidt forventa, men kjipt er det likevel.

 

Min store utfordring er overspising, både til middag og så utover kvelden. I tillegg er jeg altfor glad i sjokolade, så kjenner meg igjen der MissMuppet! Kan glatt spise en stor plate sjokolade på en kveld, bare deilig det.. I hele desember var jeg kjempeflink til å holde meg til opplegget, men i jula hadde jeg bestemt meg for å kose meg, og dessverre er det vanskeligere enn ventet å komme på rett kjøl igjen. Da er det godt med støtte av fine folk her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Hei jenter!

 

Jeg vil gjerne også slå følge med dere på vei ned! Jeg er i midten av 30årene og mamma til en liten gutt på et halvt år.

Jeg skal ned 25-30 kg... veier 98 nå. Trodde kiloene skulle rase av meg når jeg ammet, men neida... ;)

 

Tror jeg skal sette meg et første delmål på 15 kg og håper jeg klarer det før sommeren.

Flott å ha noen med noenlunde samme vekt og mål å slå følge med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg vil gjerne bli med dere om jeg får lov ;)

 

Jeg har gått på 5 Grete Roede kurs for over ett år siden, gikk da ned 26 kg. Men, så ble jeg gravid med tvillinger, gikk opp masse i svangerskapet. Så da er det på`n igjen, vil gjerne ned minst 25 kg, men har 5 kg som delmål på veien.

 

Jeg er 28 år, mor til 4 vakre jenter. Jeg er bare 158 høy og veier nå 90 kg...gulp...

 

Jeg begynner for fullt i morgen, spent på hvordan det går.. Sover veldig lite pga nattevåk, så energien på dagtid er ikke så mye å skryte av, men må prøve å få rørt litt på meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så utrolig hyggelig at så mange vil slå følge! I tillegg er vi jo i samme situasjon med små barn, samme toppvekt og ønsket målvekt.. Passer bra! Jeg er virkelig med på ned 15 kg til sommeren, gud så nydelig det hadde vært!!!! Skal vi prøve å ha samme veiedag? Veier meg forsåvidt hver dag, så spiller ingen rolle her.

 

Har testet den kalkulatoren som sier hvor mange kcal jeg skal ha, enten 1600 eller 1900.. Føler meg lat og i lite aktivitet, men er jo hjemme med barn og sitter vel egentlig ikke så mye. Hvilken meny følger dere??

 

Dagens opptur var en heseblesende aerobic time hvor jeg tok meg helt ut.. Dagens nedtur var at ukens frimerker røyk før middag..! Fysj a meg, trodde virkelig ikke at 60 gram konfekt skulle ta knekken på nesten alle frimerkene, men så har jeg aldri veid sjokolade før eller prøvd å holde igjen :) Jaja, jeg lærer ikke alt på ei uke! Tror trikset er å finne noe sunt å spise før middag, for da er jeg mest fysen på godis..

 

4 barn står det respekt av ;) synes jammen det er slitsomt nok med to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide med samme vegedag. Det er mykje motivasjon i å sjå at andre i omlag same situasjon kan klare å gå ned i vekt.

Eg fekk "tildelt" meny 3 når eg gjekk på kurs, men opplevde at det var vanskeleg å gå ned i vekt når eg åt heile 1900 kcal kvar dag. Eg reduserte derfor til 1700 kcal pr dag og då gjekk vekta rette vegen. Før jul var eg nede i 97, men i dag når eg gjekk på vekta viste den 98,3. Her er det altså berre til å ta tak!

 

Kjenner eit veldig søtsug etter jula og har derfor bestemt meg for å utfordre meg sjølv og prøver 100 dagar med 0 snop! Såg nokon andre her inne i forumet hadde sett seg dette målet. Eigentleg er eg meir for måtehald enn totalforbud, men det er så lett å unne seg litt for mykje litt for ofte og eg forsøker derfor 100 dagar uten sjokolade, chips og smågodt. Litt dessert på søndagar er derimot lov så lenge det er plass i kcalorirekneskapet :-).

 

I kveld blir det spinning, har ikkje vore på SATS på over ein måned så det blir spennande å sjå korleis det går.

Ha ein fin onsdag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har lest forskjellige tråder på forumet og funnet ut at dere er jo akkurat som meg! 92,5 kg, 162 høy... Har to barn, en på tre og ei jente på snart fire mnd. Jeg fullammer, og har derfor meldt meg på kurs for ammende. Det starter mandag. Men jeg er gjerne med på en felles innsats mot -15 til sommeren.

 

Har vært gjennom min dose med slanking, og har funnet ut at Grete Roede er det som er mest forenelig med et vanlig familieliv. De små må jo få normal kost, og det lærer man gjennom Grete Roede. Problemet mitt er det samme som mange av dere SJOKOLADE, mye mat generelt, og lite fysisk aktivitet. Men snop er et problem. Jeg tror jeg skal forsøke 100 dager uten snop, for å få det ut av systemet.

 

Jeg er og med på en felles veiedag, jeg får nok en dag etter kurset, men veier meg sammen med dere uansett.

 

Lykke til til alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Velkommen til deg også PepI :D Skal vi veie oss mandager eller fredager? Mandag er jo starten på ny uke, men fredager er før snop og fristelser ;) i hvertfall for meg! Kanskje best mandag så har jeg/vi en sterk motivator for ikke å spise noe i helgen! 100 dager ute snop er jammen et tøft mål, stå på jenter! Jeg klarte meg bare mandag jeg :) I dag forsvant de siste små konfektbitene på mystisk vis, så nå er huset kjemisk renset for sjokolade! La merke til at selv om jeg spiste 60 gram sjokolade i går holdt jeg meg innenfor dagens kcal (1700).. Tror nok som deg Liv26 at 1900 kcal blir litt mye, får vel høre hva kursleder sier, men tror ikke det er vanskelig å holde seg til 16-1700..

 

Det var like morsomt å veie seg i dag, ned 0,5 kg fra i går til i dag.. At det går ann! Dvs ned 1,3 kg på tre dager. Hadde dette fortsatt hadde jeg blitt tynn på null komma niks :D Realitetene kommer vel og klapser meg i fjeset før jeg aner det, men morro så lenge det varer. Den første store milepælen for meg blir å komme under 90. Det er 2 år siden sist.

 

Er dere flink til å finne gode alternativer til brødskiven eller? Som lunch eller mellommåltid? Tar gjerne i mot tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Mandager høres ut som en fin veiedag, da klarer man kanskje seg bedre i helga :)

 

Hvordan i all verden klarer dere holde dere unna godteri? Jeg har vært super flink i hele dag, trent og spist nøyaktig det jeg skal. Så kommer kvelden og jeg detter av lasset ved å spise pepperkaker, 6-7 smågodt og en cola boks som så veldig fristende ut i kjøleskapet..sukk... Sitter igjen litt småkvalm, føler meg ende tjukkere og elendig motivasjon!

 

Håper dagen i morgen går bedre.. Sliter litt med energien, babyene er våkne 9-11 ganger om natta siden det er to av de, og jeg tar nattevåk alene pga mannens jobb, så på dagtid er jeg ganske utkjørt.. (Babyene er 10 uekr gamle).

 

Lykke til videre i morgen alle sammen, håper dagen i dag har gått bra :D Høres ut som du gjør en flott innsats Missmuppet! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Kjære deg 4Snupper, 10 uker gamle babiser og du prøver å holde deg unna godteri? Min 8 måneder gamle jente våkner "kun" to ganger og jeg har t.o.m søndag fråtset i godteri fordi jeg er sliten. Synes du er kjempe flink som i det hele tatt tenker på måtehold! All ære til deg :D Du skal vel spise litt ekstra pga ammingen, kanskje du finner noe du kan unne deg på kvelden? Kveldssnacksen har jeg klart å styre unna ved å spise ei skive og ta et glass cola zero (aner ikke om zero'en er tillatt eller ei). Jeg sprekker før middag, da endevender jeg skapene etter sjokolade.. Eneste vi har igjen nå er noe jeg ikke liker og sønnen min sitt lørdagsgodt, men det rører jeg ikke! Spørs om "det jeg ikke liker" ryker i morgen :) skal prøve å holde meg..

 

God kveld videre jenter! Må selvbeherskelsen råde i kveld og i morgen for oss alle ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebananen

Heeei!

Jeg er også ny her og vil gjæææærne joine dere!

Har 20-25 kg som skal bort men førte mål er å komme ned til 70 kg da.

Jeg er 33 år, har en datter på 1 år. Har gått hjemme nå i mammaperm og deretter sykemelding pga jeg sliter enda med rygg og bekken etter svangerskap. Har vært veldig lite motivert til å trene og spise sunt etter svangerskap og permsjon pga smertene. Jeg er en sjokoladeelsker av de store og har en tendens til å stappe i meg sjokolade og cola for alle mulige slags grunner; jeg er sliten, humøret er ræva, vondt her og der, skal kos meg forran tv +++ men i dag er første dagen hvor jeg ikke har rørt cola eller sjoko! JEIJ!!

Jeg går foressten ikke på kurs, skal prøve meg litt på egenhånd.

 

Ha en flott kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en plan! Nesten som med røyking vil jeg tro (jeg har aldri røkt), må man gjøre noe annet i de situasjonene hvor man helst vil snope. For meg er det når ungene er i seng, og jeg sitter foran Tvn. Og da er min plan å gjøre håndarbeid!Jeg er ikke flink til det, men da jeg gikk gravid med jenta mi strikket jeg et sånn lanolinteppe. Da var jeg ikke istand til å spise snop, for det blir jo bare gris. Så det er litt det med å gjøre noe annet i stede for å sitte å tenke på snopet i skapet.

 

Jeg begyner kurs pr internet på mandag, og siden jeg bor i Spania så har vi siste hellig dag i morgen, og jeg har derfor ikke begynt ennå... Mange unskyldninger, men jeg vet at jeg ikke hadde klart meg når det ennå er helligdager. Men mandag begyner jeg med kurs somsasgt, og med trimming. Jeg starter med turgåing med vogn, siden jeg enda ammer er jeg litt redd for å trene hardt. Er litt spent på hva kursleder sier om dette.

 

Ellers kan jeg si at jeg er 39 år, veier 92,5 kg og har som delmål å gå ned 15 kg innen 1. juli. Jeg har vært på slankern før, men nå er det en stund siden.... Så jeg vet egentlig det meste om hva som skal til, men føler at nå med barn er det greit å ikke ta lettvinge løsninger men å få inn et godt og sundt kosthold som hele familien kan følge.

 

Synes mandagene er en fin dag å veie oss på, men som sagt er med på hvilken som helst dag. Hvordan registrerer vi vekten, kan man lage skjemaer her som alle kan skrive seg inn i?

 

Flott at vi er så mange, det gjør at jeg ikke føler meg SÅ håpløs... Så nå er det bare å stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Da er det ny dag og nye muligheter ;) Skal prøve å holde meg i kveld, tenkte prøve spare yogurtene mine og 2 av fruktene til kvelden, da får jeg kanskje styrt litt av søtsuget på kveldstid. Håper å få til trening i dag imens babyene sover, men de sover veldig lite for tida på dagen, så spørs hva jeg rekker. Når kvelden kommer og alle 4 ungene er i seng er det så godt å sette meg ned, da er det vanskelig komme i gang med treninga.

 

 

Hadde tenkt å trille tur i dag, men så sinnsykt mye snø gjør at jeg dropper det. Blitt bra trening med tvillingvogn i snøen, men tror det blir mer stress en kos :)

 

Da stemmer jeg for veiedag mandager om morgenen? Vi kan jo skrive inn vekt nederst i svarene våre, og så kopierer nestemann bare vekten til de andre og legger nederst i innlegget sitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

For min del er eneste løsning for ikke å snope alt for mye rett og slett å ikke ha det i huset! Er sikkert greit for mange å ha noe liggende i skapet i tilfelle det skulle komme noen på besøk. Her i huset nytter ikke det. Som regel vet vi jo også om det på forhånd når noen kommer, og de som kommer uanmeldt får finne seg i at de bare får kaffe ;)

 

Felles veiedag høres lurt ut, men jeg skal kun veie meg hos min kursleder (som sier at kroppen blir stressa av å veie seg for ofte, og jeg stoler på henne...) så min veiedag er torsdager. Men hvis mandag passer for de fleste her så sier vi det slik, så fyller jeg bare inn torsdagsvekta mi på mandager!

 

Hvilken meny følger dere andre? Jeg er på meny 3, men skulle gjerne gått ned litt raskere enn jeg gjorde i høst. Får høre med kurslederen min hva hun tror om å redusere litt mer på maten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg er også på meny 3. Jeg prøvde sist kurs å kutte ned på maten for jeg følte selv at det var mye, men det resulterte i at jeg faktisk gikk opp i vekt andre uka. Så når jeg spiste mer igjen gikk vekta nedover, ganske rar følelse ;) Men, hør med kurslederen din, hun regner godt ut hvilken meny som er best og så prøver dere sammen. Hvor mange trimpoeng skal du ha? Jeg har lagt meg på 9 trimpoeng nå, tror ikke jeg får til mer med to små hjemme på dagen og to på 4 og 6 år her som bare går 50% i barnehage og sfo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at me er så mange motiverte damer!

PepI: din håndarbeidsplan er genial! Den er herved adoptert av meg:-). Eg blir også veldig snopesjuk om kvelden og særleg dersom eg er aleine, ungane i seng og mannen ute av huset. I går sette bror min 1000 kroner på at eg ikkje klarer å holde meg unna snop i 100 dagar, altså enda ein motivasjon for å klare det!

BumbleeBee34: Det med stress som hinder for vektnedgang trur eg på. Eg spurte ein lege om det og ho sa at dersom ein stressa ville kroppen holde på kiloane. Altså, me må sørge for nok søvn. Det er ikkje lett med små barn i huset, det veit eg alt om.

4snupper: eg er imponert over deg som klarer å tenke slanking når du har så små barn!

 

Høyres ut som mandag blir vår vegedag, det blir bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg har et mål om 10 trimpoeng pr uke. Mesteparten av trimpoengene jeg hadde i høst var fra lange trilleturer med baby, men den siste måneden har det jo vært så kaldt at det ikke har vært forsvarlig å gå ut med ham. Og nå når det blir litt varmere så er det jo full snøstorm så det blir vel ikke noen trilletur i dag heller... grrr....

 

Nei det er helt tydelig at det ikke lønner seg å kutte ut mat og lage sitt eget opplegg uten å involvere kurslederen, så jeg fortsetter med meny 3 inntil videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebananen

Ang søtsug så hjelper det veldig på å han noe å sysle med og ikke minst spise jevnlig hele dagen. Blir jeg litt sulten og kjeder meg, så kan du banne på at sjokoladen og colaen kommer frem på bordet.

 

Jeg har foressten vært ute å trillet tur i dag og senere skal jeg ta men en runde på crosstraineren min. Sambo er veldig gira på å begynne å trene, så han kom med forslag i går om at vi kunne begynne å trene sammen på friskhuset. Passer meg bra å få en å trene sammen med og dessuten har dem jo barnevaktordning der så vi kan trene samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Mannen min trener hver dag, men siden vi har 4 barn så går det ikke å trene sammen på treningsstudio, litt synd. Men, eldste har lekser som skal gjøres, mellomste legger seg 19 og to babyer, så tror det blir litt stress å sette de på barnepass da :)

 

I dag har jeg måka tung snø i en time i tillegg til 30 min styrke, sier meg fornøyd med det :D Lagde pai selv fra bunnen av, men vet ikke hvor mye kalorier det ble i den, så la den inn som 800 kcal for å være sikker.

 

Så foreløpig har jeg 1890 kalorier, så da burde jeg vel strengt tatt ikke spise mer i dag ;) (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Er så hyggelig å komme inn her og se flere er aktive.. Dette er foreløpig det jeg gjør for å holde sukkerhungeren unna - surfe på nettet :) Får se å komme igang med håndarbeid jeg også, har ei halvstrikka rosa kjole i kurven. Veiedag mandag er notert, og forslaget ditt 4Snupper om å skrive nederst og kopiere de andres var lurt! Har i dag fått kursboken, var en tykk bok så her har jeg masse å forberede! Har allerede fått noe aha-opplevelser. Må si jeg er imponert over treningsiveren deres. Tror jeg skal slite med de 7 i uken som er minimum, men jeg kom meg ut i dag og måkte ivrig snø i en drøy halvtime! Føles ut som om jeg allerede har bittelitt mer overskudd, og det lover bra!

 

Ser de fleste her skal gå på meny 3. Kurset starter den 17, og får vel ikke vite menyen før da - men tror det blir riktig for meg også. Alle disse måltidene uten småspising gjør meg sååå sulten! Enda jeg føler jeg spiser mer enn vanlig, er kanskje forbrenningen som er på vei opp?

 

Og Liv26 - det veddemålet VINNER DU ;) Fint å ha litt ekstra kroner å kjøpe nye klær for til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...