Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest 4snupper

Jeg har nå kjøpt meg en del nye klær i str 40, det er motivasjon for at jeg skal komme meg ned i vekt. Håper å komme inn i str.40 til sommeren, bruker str.44 i bukser nå og str.L i gensere.

 

Så når motivasjonen skranter kan jeg titte inn i skapet og se på alle de nye fine klærne som venter på meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sjokoladebananen

Puh! Satt her å fikk skikkelig lyst på noe godt å putte i munnen (les: sukkerkliss), så sambo spurte om ikke jeg kunne dra på butikken å kjøpe for han hadde lyst på cola men NEI! Fant bastant ut at nei ikke f! om for da er jeg ute å kjører med en gang. Jeg som har vært sååå flink i 2 dager nå! :D :D Så i stedet for cola og sjokolade, ble det 2 kokte egg, en stor neve med mandler og valnøtter og et stort glass farris! Myyye bedre alternativ ikke sant!? ;)

 

Er over kcal nivå men det orker jeg ikke tenke så hardt på det disse første dagene, nå er det full fokus på å få bort det værste suget på sukkerkliss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også ny her. Kan jeg henge meg på denne linken? Er 40 år , 3 barn, og har som mål å gå ned 7 kilo, helst innen 1 mai.

Har i dag begynnt på internettkurs og er veldig motivert til å komme i gang. Har hatt et langt opphold med trening, men nå skal jeg komme ig ang igjen. I høst var jeg flink, trente 3- 4 ganger i uken men 2-3 ganger er veldig bra nå. Trener på treningsstudio men har også tenkt å gå frem og tilbake til jobb. Det er altfor lett å sette seg i bilen men nå er det slutt. 20 min gange hver vei det må vel hjelpe litt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg ligger også litt over kalori inntak nå, men gjør som deg sjokoladebananen, tenker jeg først må kvitte meg det sinnsyke søtsuget, så tenker jeg om en uke eller to at kostholdet er helt på plass ;)

 

Og tenker dette er riktig side av året å prøve på, er jo en stor motivasjon å gå ned til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Og der var jeg også over på kcal i dag... Det var de 4 sjokoladebitene jeg ikke engang likte! Dere har stålvilje altså! Men,, før spiste jeg jo godis hele dagen og ekstra mye om kvelden så jeg synes jeg er litt flink likevel *klapp på skulderen*.. Synes du har funnet god motivasjon i å kjøpe klær du vil inn i 4Snupper. Skal opp og finne den kjempe tøffe olabuksa jeg bare kunne bruke i 2 uker etter å ha gått ned så mye med amming av førstemann.. Den skal henges opp så jeg ser hver dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

MissMuppet: har også fått noen aha opplevelser innimellom med å spise noe smått som jeg egentlig ikke ville ha, og vips, var det masse kalorier over. Nå er det ikke noe i huset utenom Nugatti og Oboy, så satser på det går bedre utover.. :)

 

Henge opp buksa var jo kjempe lurt, jeg har en nydelig sommerkjole med lappen på som jeg aldri rakk bruke, så tror jeg skal henge den på klesskapet mitt så jeg ser den hver morgen og kveld. Tenkte jeg også skal henge opp et bilde av meg jeg er skikkelig misfornøyd med på kjøleskapet, da husker jeg litt bedre hvorfor jeg gjør dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg kan ikke ha oboy i huset! Hehe, det er jo så godt! Den sukkerreduserte varianten har vi, for den er ikke noe god.. Å henge opp bilde er lurt (bak soveromsdøra vel å merke), tror jeg skal ta et bilde i helfigur i morgen.. Har nesten ikke bilder av meg, jeg sørger for å være den som tar bildene ;) Er overrasket over hvor greit jeg synes det går uten godis på kvelden.. Skulle ønske jeg følte det sånn på dagen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg er også den som alltid tar bilder, vil helst ikke ha bilder av meg selv når jeg er så misfornøyd.

 

Jeg synes dagen går kjempe bra, ikke lyst på noe annet i det hele tatt, men når klokka blir 18-19 kommer søtsuget som hevet over meg, skikkelig plagsomt! I dag har jeg skeiet ut med Oboy og Nugatti på brødskiva til kvelds, men ikke noe godteri, så da prøver jeg med vanlig kveldsmat i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Oppe kl.5 med babyene, da nektet de sove mer, så her ble det 2,5 timer med søvn i natt.. sikkert ikke det beste når man skal ned i vekt...zzzzzzzzzzzz...

 

Så da ble det frokost kl.6, så får se hvordan jeg får delt måltidene utover dagen når frokosten ble litt tidligere enn til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det hørtes slitsomt ut 4snupper! Håper du får hvilt godt ut i helga ;)

 

Jeg har ikke hatt den sprekeste starten på det nye året, kjenner det er vanseklig å komme inn i den fine rytmen jeg hadde før jul, men nå er det full skjerpings! I helga skal jeg kose meg med grønnsaker og dipp, fremfor potetgull og sjokolade. Mohahahahahahaha! ;)

 

Hva spiser dere forresten på kveldene? Og hva når søtsuget kommer for fullt? Det er det som er min verste fiende, både store middagsporsjoner og søtsuget som kommer snikende og nærmest overmanner meg på kveldstid.

 

Ønsker dere en flott, slankende og fokusert dag videre!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calli: kjenner meg igjen i problemet med store middagsporsjonar. I går spiste eg to heimelaga hamburgerar (Grete Roede oppskrift) i staden for ein som eg hadde planlagt. Anar ikkje kvifor! Får sjølvsagt dårleg samvittighet etterpå. For å hjelpe på søtsuget om kveldane syns eg det fungerer bra med smoothie, mange bra oppskrifter på GR.

Ellers har eg vore snopefri i fire dagar og det har gått overraskande bra! Kjenner allerede at søtsuget er redusert.

Ser mange av dykk har funne fram klær som er for små, det trur eg er ein bra motivasjon. Eg har ei stilig svart bukse som eg aldri har brukt fordi den er altfor trang, no skal den fram i lyset! Kanskje den passar til sommaren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Vi har visst morgenfugler begge to 4Snupper. Måtte stå opp i 5 tiden og da var jeg jo skrubbsulten, så det blir nok flere mellommåltider enn vanlig i dag! Spørs om det ser pent ut på kcal tellinga. Men enda bedre grunn til å ikke la seg friste av sjokolade. Er jeg riktig flink legger jeg meg samtidig med ungene! Da slipper jeg å bli frista og får tatt igjen litt søvn!

 

Mitt triks på kvelden Calli er å spise frukt kl 19 og ei brødskive eller to i 21 tiden - før jeg blir søtsulten. Og så tar jeg et glass cola zero (er det lov???). Har klart meg utrolig bra kveldstid, sliter mer på dagen når mannen ikke er hjemme og sjekker meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg drikker Pepsi Max og Cola Zero når jeg har lyst på noe søtt, kurslederen sier det er helt greit siden de er uten kalorier, men man må bare passe på at den ikke erstatter vannet. Så tar alltid 10 glass med vann i løpet av dagen, når kvoten er fylt kan jeg kose meg med litt brus ;)

 

Venter på at babyene kanskje vil sove litt, så skal jeg ta en lur på sofaen før jeg skal trene styrke. Skal gå til butikken litt senere med vogna, litt ekstra trim. Men, må jo rekke alt før kl.14, for senest kl.15 skal de to andre jentene hentes ;)

 

Håper det går bra for dere alle i dag, og krysser fingrene vi klarer holde oss unna snop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå ble jeg et litt lykkeligere menneske ;) Har følt det som jeg har drukket zero'n min i smug, men tror nok jeg kan klare litt mer vann før jeg koser meg med den :( Fint tips!

 

Har ikke noe mål om trening i dag, kanskje jeg får tørket støv av elipsemaskinen så den står klar ;) Men husarbeid blir det! Ønsker alle en sjokoladefri og treningsfylt fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Calli: kjenner meg igjen i problemet med store middagsporsjonar. I går spiste eg to heimelaga hamburgerar (Grete Roede oppskrift) i staden for ein som eg hadde planlagt. Anar ikkje kvifor! Får sjølvsagt dårleg samvittighet etterpå. For å hjelpe på søtsuget om kveldane syns eg det fungerer bra med smoothie' date=' mange bra oppskrifter på GR.

Ellers har eg vore snopefri i fire dagar og det har gått overraskande bra! Kjenner allerede at søtsuget er redusert.

Ser mange av dykk har funne fram klær som er for små, det trur eg er ein bra motivasjon. Eg har ei stilig svart bukse som eg aldri har brukt fordi den er altfor trang, no skal den fram i lyset! Kanskje den passar til sommaren?[/quote']

 

Smoothie var et toppers forslag, de oppskrftene skal jeg sjekke ut.

...jeg må bare passe på å lage kun en porsjon, for hvis ikek sitter jeg der å drikker altfor mye.. Kan du skjønne hvorfor det skal være så vanskelig å begrense seg??

 

Det var også veldig lurt å finne fram klær man ønsker å komme inn i, det skal jeg jommen gjøre når jeg kommer hjem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har visst morgenfugler begge to 4Snupper. Måtte stå opp i 5 tiden og da var jeg jo skrubbsulten' date=' så det blir nok flere mellommåltider enn vanlig i dag! Spørs om det ser pent ut på kcal tellinga. Men enda bedre grunn til å ikke la seg friste av sjokolade. Er jeg riktig flink legger jeg meg samtidig med ungene! Da slipper jeg å bli frista og får tatt igjen litt søvn!

 

Mitt triks på kvelden Calli er å spise frukt kl 19 og ei brødskive eller to i 21 tiden - før jeg blir søtsulten. Og så tar jeg et glass cola zero (er det lov???). Har klart meg utrolig bra kveldstid, sliter mer på dagen når mannen ikke er hjemme og sjekker meg ;)[/quote']

 

Det var lurt, frukt kan definitivt holde søthungeren i sjakk. Det jeg merker er at hvis jeg har spist lite gjennom dagen, eller at det er lenge siden jeg har spist, er det mye vanskeligere å holde seg på matta. Jevnt inntak er virkelig nøkkelen til suksess. Men det er uansett tidvis (ganske ofte når det gjelder meg)vanskelig å ta de rette valgene når suget først slår inn.

 

Målet mitt er derfor følgende:

- Spise ofte, spise sunt.

- Ta sunne valg.

- Begrense inntak av søtt og annet snadder-----> hver lørdag er det lov å kose seg, men bare LITT! ;)

 

Faktisk er hovedmålet mitt å bli fornøyd med meg selv, og å ha et sunt og godt forhold til mat. Ikke overdrive verken i den ene eller andre retningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er så enig med deg Calli, vekta er faktisk underorda! Å vere fornøydd med seg sjølv er viktigare. Eg trur også at dersom ein får eit sunt forhold til mat og gode treningsvanar innarbeida vil vekta reduserast som følge av dette. Mange slankarar snakkar om to-reglen, dvs at ein kun tar to av ting (feks to sjokoladar frå twist-skåla og ikkje 15 som eg kunne ha gjort). Dette syns eg er eit bra prinsipp. Hvis ein får hovudet og psyken med på laget er mykje gjort trur eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Enig med det med vekta, det er jo bare ett tall. Jeg går mer etter str på klærne, jeg vet at i str.40 føler jeg meg ganske bra, 38 hadde jo vært flott, men får se langs veien hva som skjer med målene ;)

 

Når jeg gikk på kurs for litt over ett år siden trente jeg sinnsykt mye, var da nede i str 36-38, men veide fortsatt 75 kg som er mye mer enn jeg skal som er bare 158 høy. Men, hadde jeg gått ned mer da hadde det ikke vært pent, og i følge bmi skulle jeg veid ca 55 kg, altså 20 kg mindre enn det! Så viktig tror jeg at man ikke ser seg blind på tall, men heller liker det man ser i speilet :(

 

Og alle som har fått barn forandrer som regel kropssfasong, så tror uannsett hvor mye man slanker seg, så kan man ikke se ut som man gjorde før man fikk barn elelr var 18 år gammel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Må bare få skryte litt av meg selv nå, veldig fornøyd ;) Gikk for å hente jentene på skolen og barnehagen, og det ble da en tur på 2 timer. Og da gikk jeg egentlig glipp av mellommåltidet mitt og var skrubbsulten når jeg var innom butikken for å handle på veien. Kjøpte boller til jentene, hadde SÅ lyst på selv, men endte heller opp med en sånn liten Bendit smoothie som mellommåltid ;):(

 

Har enda ikke spist noe usunt eller mer enn jeg skal i dag, og trent styrke i 20 minutter, så er fornøyd med dagen så langt!

 

Hvordan har det gått for dere i dag, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så flink du har vært 4Snupper ;) Det er toppen av selvbeherskelse!! Og jeg er så enig i at barn forandrer formen.. Magen er for alltid ødelagt etter den kjempe babyen jeg fikk sist ;) Men men, nydelig er hun og jeg trenger vel ikke bikini...

 

I dag har jeg også vært flink, har klart meg heeelt uten sjokolade eller andre fristelser. Klarte altså 2 av 5 dager uten sjokolade :S Men lunchen var mer kaloririk enn middagen, med to rundstykker med ost og skinke.. Ups! Klarte å styre unna mellommåltidet fordi jeg spiste "to" frokoster da. Er nå på 1500 kcal så da har jeg til litt kveldsmat - heldigvis :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

MissMuppet: da kan du tenke deg magen min etter 4 barn..hehe.. Nummer 2 var 4,3 kg, var enorm. Men, var selvfølgelig siste graviditeten som var verst, tvillingene var 2,7 og 3,1 når de ble født, så magen var ganske svær. Fikk heldigvis ingen strekkmerker, men mye fett/hud igjen som jeg ikke tror blir borte dessverre.

 

I går havnet jeg på 2400 kalorier istedet for 1900 kalorier, så i dag ble det 1500 kalorier. Er ikke sulten eller søtsugen nå på kvelden faktisk, helt utrolig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig imponert av dere jenter. Jeg begyner som sagt mandag, men har nok vært litt mer bevisst på hva jeg stapper i meg den siste tiden.

 

Det jeg synes er vanskelig er å få tid til å spise frokost, huske mellommåltider etc. Siden jeg stresser avgårde til skolen med gutten mi så rekker jeg ikke frokost, og så går det slag i slag med ting som må gjøres på jobb etc (er selvstendig så selv om jeg har baby og mammaperm så er det ting som jeg må gjøre), og hjemme. Og siden jeg har startet så dårlig, uten frokost så blir jeg kanonsulten og da er det raskere å ta noe usunt en noe sunt... Så jeg gleder meg til å komme i gang med kurset og ta meg skikkelig i nakken. Ja og så trimmen da, skal begynne å gå til skolen i stede for å kjøre. Med treåringen (skolegutten) i vogna og babyen i bæresele blir det jo litt kaloriforbruk regner jeg med.

 

Så mange av dere hadde funnet frem klær som dere ønsker å komme inn i, jeg har og en kjole som en gang satt som et skudd, og hvis jeg klarer å skvise meg inn i den så er jeg fornøyd

 

God helg til dere, og jeg satser på null snop og en knallstart til uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

4snupper: Nesten 6 kg barn og ingen strekkmerker? Utrolig ;) Siste min veide 4,2 og da gikk strekkmerkene i bane rundt meg ;) Men pytt sann, ikke noe å gjøre noe med nå..

 

PepI: Det er skikelig sporty å trille vogn og ha en i bæresele, det blir det trimpoeng av :( Jeg er av de som ikke overlever uten frokost, så det blir kanskje din utfordring i løpet av kurset :) I kursboken stod det en forslag til klokkeslett og måltider. Tror jeg skal bruke den og spise til faste klokkeslett. Jeg blir mer sulten av å spise faste måltider enn av den småspisingen jeg har holdt på meg, så jeg håper jeg kan følge meny 3.. Hvis ikke kommer jeg til å gå mye sulten i starten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...