Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet

Anbefalte innlegg

Veide meg i dag jeg og' date=' veldig fornøyd :D Tror jeg skal nå målet mitt på 75 kg før august, deilig å være under 80 kg endelig!

 

Over 5kg er jo kjempe bra, Dundas, dette går riktig vei :)[/quote']

 

Det må føles NYDELIG under 80 - grattis! Gleder meg selv til å komme dit! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar
Gjest Bumblebee34

Nei jeg er fortsatt fra meg av beundring over treningen din 4snupper, jeg merker at jeg nesten blir sliten bare av å lese om all styrketreningen din, hihi.. :D

 

Joda, jeg kunne sikkert bedt mannen min sette opp et program til meg, han er treningsnarkoman og ville sikkert sett på det som et ærefullt oppdrag. Men det er bare det at jeg synes det er så gørr kjedelig å trene hjemme, så han skal få slippe å gjøre bortkastet jobb. Jeg er av typen som trenger "gruppepress" for å gidde å trene så foreløpig får jeg nøye meg med pilatesen og vannaerobicen.

 

Når lillegutt blir litt større kan han selvfølgelig være på barnepassen på treningsstudioet så jeg kan trene samtidig med mannen, men foreløpig er jeg altfor hønemor til å sette ham fra meg der :)

 

Noen få dager igjen nå, så er permisjonen over for min del... Det har gått så utrolig fort, og det blir rart å komme tilbake på jobb men samtidig gleder jeg meg til å komme tilbake til hyggelige kollegaer og en jobb jeg trives med :) Må bare passe på med tanke på maten, jeg tror utfordringen blir å spise ofte nok, huske mellommåltider og ikke minst å drikke nok vann når jeg jobber. Det går seg vel til, må bare bruke noen dager på å jobbe inn rutiner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

I dag har jeg hatt en møkka dag!!! Eller selve dagen har vært flott, kost meg masse med ungene, men fikk en pakke fra H&M med masse klær til bare meg. Endte opp emd at jeg sender tilbake 12 plagg og beholder 3 par sokker og to spenner... Ingenting passet som jeg trodde, enten var kjolene for lange (jeg er 158), eller så satt alt slik at alt magefettet syntes..

 

Så i kveld føler jeg meg skikkelig enorm og dårlig selvtillit igjen..Hater at så lite kan vippe en av pinnen når jeg har følt meg så flink lenge nå.

 

Skal trene ekstra hardt i morgen i håp om at jeg føler meg litt bedre..

 

Dagens klageinnlegg :D

 

Blir spennende for deg å jobbe igjen da, Bumblebee. Hvordan type jobb har du? Jeg skal heldigvis ikke tilbake før januar 2012, håper bare jeg får permisjon fra jobb uten lønn siden vi ikke har barnehageplass før janaur 2012, og jeg skal egentlig på jobb igjen i september..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Veide med i morges og tror den viste feil etter vi har lagt nytt gulv oppe, så må veie meg på nytt ett annet sted i huset, for vekta viste 85,2 kg, og tror ikke jeg har klart å gå opp over 6 kg på en uke med masse trening og bare sunn mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

I dag morges måtte jeg gå på vekta 7 ganger, jeg nektet nesten å tro det som stod der. Minus 1,2 kg denne uken også!!! :) Superfornøyd!!! Jeg har stort sett vært flink med maten og veldig ivrig på å gå turer, men har fortsatt ikke vent meg til at det gir så gode resultater.

 

Begynner nesten å tørre å tro at jeg skal nå 10 kg neste uke, bare en halvkilo dit. Samtidig tenker jeg at dette kan jo umulig fortsette, det har nesten gått for greit de siste ukene.

Dette var en super avslutning på mammapermen min ihvertfall! Du spurte hva jeg jobber med 4snupper, jeg jobber som kvalitetsleder i et mellomstort selskap. Skal igang med en del nye spennende prosjekter når jeg er tilbake som jeg gleder meg til å gå igang med :) Er litt rundt omkring, men mesteparten av dagen sitter jeg rolig på kontor så hverdagsaktiviteten min er ikke noe å skryte av. Får ta på meg skrittelleren min og bli flinkere til å bruke bena istedet for interntelefon.

 

Den vekta di må jo ha klikka, 4snupper! Det der er jo ikke mulig. Du får ta med deg vekta et annet sted! :)

 

Har dere noen store utfordringer denne helgen da jenter? Vi skal i familiebursdag på søndag, ellers skjer det ikke stort. Svigerinnen min pleier å diske opp med fruktsalat ved siden av kakene (genialt!), men blir det ikke det denne gangen så blir det vel litt kake der. Får legge av et par frimerker i tilfelle :)

 

Ønsker dere alle en strålende fin helg!

 

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 12: 92,2 kg

Totalt ned 9,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ned 1,4 kg siden mandag, så da er jeg der jeg var for 14 dager siden..

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 12: 88,3 (for 2.gang..)

Totalt ned 9 kg.

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 12: 92,2 kg

Totalt ned 9,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Kjempe bra resultater, jenter!! :) Tok med vekta ett annet sted, og da viste den ned 800 gram ca siden sist, men skal veie meg neste uke eller uka etter ordentlig.

 

Jeg hadde stor utfordring i går, jentekveld med jenter fra jobben. Trente masse før jeg dro, bestilte creme brule og pepsi max på kafeen, så da ble det innefor kaloriene :)

 

I kveld skal jeg på peppes og kino med mamma, men hun vet at jeg er nøye, så da blir det salat og så sukkerfri brus på kinoen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, her var det mange flinke!!

 

Syns det går så treigt for min del, men ser at totalt henger jeg ikke så langt etter, så da får jeg bare fortsette i samme tralten.

 

God helg alle sammen, på kino, fest, hytta eller bare hjemme i godstolen!!!:)

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 12: 88,3 (for 2.gang..)

Totalt ned 9 kg.

 

Bumblebee34

Startvekt 101,7 kg

Vekt uke 12: 92,2 kg

Totalt ned 9,5 kg

 

Jenny

Startvekt 101

Vekt uke 12: 92,9

Totalt ned 8,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Må bare skryte, ble ferdig male alt jeg skulle i dag, har vaska og pynta, tenker mannen og de største barna blir overrasket når de kommer hjem i morgen :) Fikk nok forbrent litt med male i 8 timer og..hehe...

 

Nå er babyene i seng, jeg skal straks trene. Spist 1822 kalorier i dag og det er inkludert 100 gram potetgull jeg skal koooooooooooooose meg med i kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov å skryte, 4snupper!!! Ingen ting som gir mer velvære en å få utrettet så mye på en dag...., spesielt hvis en ikke hadde ventet det på forhånd!! Ble nok overrasket gjengen som kom hjem da....:)

 

Jeg har også fått malt ferdig ett barnerom, nå har jeg vasket og det eneste som gjenstår er å stryke og henge opp gardiner. Deilig med helg og fri:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Her går det bedre enn noen gang, matmessig i hvertfall.. Jeg holder meg til 17-1800 kcal de dagene jeg trener og ca 1600 de dagene jeg ikke får trent, og dette funker. Endelig virker det som om vekten peker nedover igjen. Jeg håper, håper, HÅPER vekten viser under 88 på fredag? Til og med i helgen har jeg hatt full skjerpings og kun spist tillatte frimerker (+ to ulovlige) og i dag har jeg ikke rørt noe godt.. Nå er jeg så besatt av å nå delmålet til påske at det faktisk overskygger alt sjokoladesug!! Jeg er faktisk flinkere denne uken enn jeg var da jeg gikk på kurs! Krysser fingrene for to fine uker før påsken kommer, kanskje målet går?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

og jeg er mektig imponert over dere :)

Fy flate hva dere har fått til...

 

4Snupper; Du tar helt pusten fra meg. Hvor henter du all energien fra?

Den kommer vel med trening?

 

Dundas; Jeg veier meg også på mandag, nettopp av samme grunn som deg. Da klarer jeg å holde meg i skinnet...

 

Ellers sa jeg nei takk til fest på fredag :)

Rett og slett av kjempe egoistiske grunner. Det skulle være ost, kjeks og rødvin. Fri flyt av alt.

Og når dette er noe av det beste jeg får, så kunne jeg ikke takke ja, og spise bare litt. Litt hadde blitt uante mengder, og dette kan jeg ikke tillate nå...

Dette var jeg kjempeglad for når jeg trådde på vekta i dag tidlig. Den viste - 11,7 kilo og jeg må si at jeg virkelig jublet inne i meg selv :)

Kunne ikke ta sjansen på å vekke hele huset, da hadde de vel trodd at det hadde klikket for mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hagler det inn med reklameblader for sommerklær og bikinier, så det er bare å bite tennene godt sammen og fortsette i samme tempo:D.

 

Og MissMuppet; du hørtes så herlig energisk ut, ingen tvil om at du klarer påskemålet ditt!!!

Tenk, om to uker er det jammen påske, hvor ble de ukene av?? Syns nettopp vi startet opp dette løpet vårt...:)

 

Og nå når du er så motivert, smitter det selvfølgelig over på meg også, livredd for å tape denne første omgangen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Og nå når du er så motivert' date=' smitter det selvfølgelig over på meg også, livredd for å tape denne første omgangen;)[/quote']

 

Nå var du akkurat tidsnok Jenny :) For nå trengte jeg et lite spark bak - IGJEN!! Superenergien gjemte seg i går og har fortsatt ikke vist seg. Fikk dårlige nyheter på jobb her om dagen og når da i tillegg gubben er borte og jeg er hjemme med ungene alene forsvant lysten til å være flink. Jeg egner meg ikke som alenemor altså, det er så slitsomt. Vi hygger oss jo hele tiden, men jeg er helt kaputt når de er i seng.. Har spist litt godis disse to dagene :) Litt mer enn litt kanskje, men ikke stappet i meg altså...

 

Nå tar jeg opp kampen igjen, i morgen er mannen hjemme igjen og da skal jeg TRENE! Gikk lang tur i går, men i dag regner det. Sååå entusiastisk er jeg ikke at jeg går tur i regnvær med tvillingvogn! Veier meg hver dag og vekten rusler opp og ned 500 gram fra en dag til en annen, at det går ann!! Om jeg når påskemålet er jeg fryktelig usikker på! Men jeg kan ikke gi opp!!!!!!

 

Stå på jenny, bra vi dytter hverandre litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg er her ennå... Mandagsveiingen viste +400 gr, og det betyr egentlig ingenting, min vekt varierer avhengig av vann i kroppen - jeg er jo nærmeste Svampe-Bob, så alt inntak av saltholdig mat, gjør utslag.... Irriterende, men.... Jaja.... Er her i alle fall, og trener og står på. Kjæresten min støtter meg også 100%, og vi koser oss masse med ultrasunn mat :) Har fått dilla på verdens beste frokost:

 

1 vaniljeyoghurt dobbel 0% (Yoplait)

1 ts. linfrø

2 ss. lettkokte havregryn eller All Bran

5 hakkede mandler

1 neve friske bringebær

1 neve friske blåbær

 

Bland og nyyyyyyyyt! :) Litt dyr frokost, men DU VERDEN så digg. Og ca. 200 kcal, litt avhengig av hva man stapper oppi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Denne uka har foreløpig ikke gått bra, bare trent 25 min på sykkelen. Ufattelig sliten, babyene begynt å våkne 1-2 ganger i timen igjen, og da er jeg ganske sliten og uten energi...urk...

 

I morgen kommer ei venninne på besøk med babyen sin, tenkte jeg skulle trene før hun kommer, kanskje jeg kommer inn i riktig rytme igjen da. Maten har jeg ikke veid denne uka, så regner med jeg har spist for mye..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Tok meg sammen i dag siden jeg fikk nye klær i posten som er for små og liker virkelig ikke det jeg ser i speilet.

 

Så istedet for å sove når babyene la seg, syklet jeg 12 km på ellipsesykkelen min :) Skal trene styrke etter jeg har spist lunsj og babyene skal sove igjen. Så tenkte jeg trille for å hente de store jentene kl.15, da blir det en times tur med vogna først i rask tempo og så 30 min i barnetempo etterpå.

 

Så da er jeg tilbake igjen med motivasjonen til tross for lite søvn og sliten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

I dag var det tungt å trille tur. Gikk til barnehagen for å hente storebror og utrolig nok hadde jeg motvind begge veier... Det blåste fra alle kanter og vinden hadde nok snudd da vi begynte på hjemturen. Brukte nesten tre kvarter mer enn vanlig.. All ære til lillegutt som orket å sykle hele turen hjem uten klaging.

 

Forøvrig går det litt skeis med alt egentlig. Er så slått ut av allergi at det er slitsomt nok å eksistere om dagen. Går timesturen min nesten daglig, men mer trening har jeg ikke orket. Matmessig er jeg så lei alt, lei av å veie mat, lei av å vite hvor mye kcal det er i ting så jeg velger å ikke spise det. Denne uken har jeg tatt litt pause fra registreringen, men har forsøkt å spise som vanlig. Ser vekta varierer med pluss minus 500 gram annenhver dag :) slanking tar tid, og jeg kan ikke gjøre annet enn å følge min egen rytme. Uansett er jeg veldig glad for at jeg har kommet så langt. Tenk at jeg trives med trim og dette kostholdet :) jeg har allerede kommet LANGT, og jeg er ganske så stolt!!

 

Sånflink du er 4snupper. Å føle seg utslitt er grusomt, og at du likevel prioriterer trening fremfor søvn er jo utrolig sterkt... Stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå tenkte jeg at det bare var å kopiere forrige ukes vekt og lime inn her.... Også ser jeg jo at jeg har gått ned 100 gram!!!! JIPPI... Sorry hvis jeg nå har løyet på tråden din Jenny :) hehe... For en hyggelig overraskelse. Nå er ikke 100 g mye, men fra å tro jeg har gått ned 0, så ble det en positiv overraskelse. En uke til påske.. Med min superraske fremgang den siste måneden er 900 gram utrolig mye, burde vel hatt 3 uker på å nå det målet. Denne uken blir det en krampeaktig innhenting av stålvilje og motivasjon, og om motivasjonen ikke kommer så skal det gjennomføres likevel!

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 13: 88,2

Totalt ned 9,1 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Jeg likte godt den siste setningen din, MissMuppet!

"Om motivasjonen ikke kommer så skal det gjennomføres likevel"

 

Det er jammen så sant. Vi har ikke tid til å vente på at motivasjonen kommer dalende akkurat når det passer oss, dessverre. Jeg er pro den holdningen at vi må se på denne prosessen litt som en jobb. Den må gjøres uansett, og da er det bare å droppe unnskyldningene.

 

Uansett, for meg som hadde stillstand denne uka, er jeg ganske så misunnelig på din og jenny sin nedgang, bare så dere vet det;) Ned er alltid ned!

 

Vi klarer én uke med superfokus og strengt regime! Jada, det gjør vi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Tiden flyr! Jeg har tilbrakt min første uke på jobb etter permisjon og dagene bare flyr avgårde. Har gått veldig bra med maten selv om rutinene blir litt gjort om, utfordringen har vært mellommåltider - det må jeg jobbe med. Glemmer å spise i tide og på dager med mye møtevirksomhet blir det ganske vrient. Det handler vel om planlegging.

Vekta i dag var ikke like oppløftende som de siste to ukene, har gått ned 500 gram siden forrige fredag. Allikevel en kjempeseier, for det betyr at jeg har nådd 10 kg i dag!! Yeeeeeesssss!!!!! :)

Pønsker litt på hva jeg skal gjøre for å belønne meg selv, som ikke handler om mat eller snop... Hmm... finner nok på noe smart etterhvert!

 

Ønsker dere alle en strålende helg!

 

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 13: 88,2

Totalt ned 9,1 kg.

 

Bumblebee34:

Startvekt 101,7

Vekt uke 13: 91,7

Totalt ned 10 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

Ja, jammen går det nedover :)

Uansett om det er 100 gram eller 3 kilo, så går det nedover...

Husk at det er i motbakker det går oppover :)

Artig uttrykk synes jeg, og jeg velger å bruke dette positivt...

Per nå sliter ikke jeg med motivasjonen, men jeg ser at den fort kan komme når man har holdt på en stund, slik som vi har gjort. Dette er vel for dere, som for meg en livsstil endring? Og jeg regner med at vekta må være min følgesvenn resten av livet...

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 13: 88,2

Totalt ned 9,1 kg.

 

Bumblebee34:

Startvekt 101,7

Vekt uke 13: 91,7

Totalt ned 10 kg.

 

Snuppelure45

Startvekt 105,6

Vekt uke 13: 93,3

Totalt ned 12,3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Herregud så flinke alle er! 9-12 kg ned siden vi startet er jo bare helt utrolig, tenk så mye det egentlig er og hvor mye arbeid som ligger bak det. Dere er rå flinke og en utrolig motivasjon, er så glad jeg har dere til å hjelpe meg hver gang motivasjonen daler :)

 

Og tror jeg har hatt det "lettere" enn dere, for når jeg begynte var babyene straks 3 måneder, så regner med mye av det jeg har gått ned er naturlig vann og sånt som forsvinner etter fødsel :)

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 13: 88,2

Totalt ned 9,1 kg.

 

Bumblebee34:

Startvekt 101,7

Vekt uke 13: 91,7

Totalt ned 10 kg.

 

Snuppelure45

Startvekt 105,6

Vekt uke 13: 93,3

Totalt ned 12,3 kg.

 

4snupper

Startvekt: 91 kg

Vekt uke 13: 77,8kg

Totalt ned: 13,2 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det er ikke bare bare å jobbe på sengepost altså! I dag har fristelsene stått i KØ!!! Det er ikke rart mange helsearbeidere blir rundere rundt livet, her er det jeg har stått i mot i dag: - hjemmelagde kanelsnurrer, bær- og ostekake, sukkertøy, smågodt OG hjemmelaget konfektsjokoladekake... Alt på en vakt!! Jeg hadde stålvilje og smakte ikke på noe, men sendte lange blikk mot spesielt sjokoladekaken...

 

Det ble 1647 kcal på meg i dag, YESSS!!!! Nå skal jeg ta kvelden og lade opp til dagvakt i morgen.. Håper nattevaktene har spist opp alt av søtsaker så det ikke er igjen noe til jeg kommer på vakt!!

 

4snupper: Over 13 kg ned?? Imponerende! Om det er litt fødselsvekt eller annet spiller ingen rolle, ned er ned :) Skulle ønske jeg hadde startet den smale linjen mens jeg ammet, da hadde jeg kanskje tatt av litt fortere. Med førstemann gikk jeg ned i rasende fart og hadde håpet jeg gjorde det denne gangen også. Dessverre spiste jeg sjokolade så det tøyt ut av øra på meg, så vekten rikket seg ikke... Ikke noe rart igrunn..

 

God natt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
her er det jeg har stått i mot i dag: - hjemmelagde kanelsnurrer' date=' bær- og ostekake, sukkertøy, smågodt OG hjemmelaget konfektsjokoladekake... Alt på en vakt!! Jeg hadde stålvilje og smakte ikke på noe, men sendte lange blikk mot spesielt sjokoladekaken...

 

Det ble 1647 kcal på meg i dag, YESSS!!!! [/quote']

 

Respekt!! Jeg er imponert:D Jammen glad det ikke var meg, med min fysne fredag... Men jeg sto imot, spiste ikke noe smågodt i går!

 

Nå skal det bygges veranda her i huset. Og deretter trening! Og deretter kaffelatte på kafé, mmm:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...