Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet

Anbefalte innlegg

Gjest 4snupper

 

4snupper: Over 13 kg ned?? Imponerende! Om det er litt fødselsvekt eller annet spiller ingen rolle' date=' ned er ned :) Skulle ønske jeg hadde startet den smale linjen mens jeg ammet, da hadde jeg kanskje tatt av litt fortere. Med førstemann gikk jeg ned i rasende fart og hadde håpet jeg gjorde det denne gangen også. Dessverre spiste jeg sjokolade så det tøyt ut av øra på meg, så vekten rikket seg ikke... Ikke noe rart igrunn..

 

God natt :)[/quote']

 

Jeg ammer ikke denne gangen, så merker at kiloene sitter litt hardere enn når jeg ammet med de andre to. Jeg begynte å amme disse to og, men fikk ikke produsert nok denne gangen siden det er to av de.

 

Jeg trener utrolig mye nå, ligger på 25-30 trimpoeng per uke, er jo så flott vær, så blir mye gåing med tvillingvogn i rask gange i tillegg til at jeg sykler ca.12-15 km på ellipsesykkelen og så hard styrke for å bli kvitt fett på underarmer, mage og lår spesielt. På første kurset mitt gikk jeg ned 14 kg på 8 uker, så går ikke like fort lenger..hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar
Gjest MissMuppet

Herlighet så mange TP du får til! Jeg ligger på rundt 7-10 jeg, og det er heeeeelt passe for meg :)

 

Gikk på vekta (i dag igjen) og den står BOM STILLE!! Ååååååååååh, jeg blir så frustrert! Med 8 TP og normal hverdagsaktivitet er totalt energiforbruk 2418 kcal.. Legger jeg meg 500 kcal under skal jeg ha 1900 og med 800 kcal skal jeg ha 1600 kcal... Jeg ligger stort sett på 16-1700 kcal i ukedagene og litt mer i helgene, jeg snikspiser ikke sjokolade og trener litt hver dag og går likevel IKKE ned i vekt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Nå er det likefør den vekten knuses med en hammer altså.....

 

I dag skal jeg spise svært lite. Husker du (4snupper) nevnte noe om å lure igang forbrenningen med å spise lite en dag og litt mer dagen etter. Andre råd tas også imot med takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Er helt normalt å stå stille, men kan hende kroppen din har vent seg til inntaket, så du kan jo prøve denne uka med å spise litt mindre en dag og vanlig dagen etter, det funket for meg når jeg fikk tipset iallfall :)

 

Og tenk på at du sikkert får litt mer muskler nå som du trener jevnt, muskler veier mye mer enn fett, så du kan jo gå ned i kroppen selv om vekta står stille :) Stå på, du er kjempe flink!

 

I går fikk jeg ikke trent, var så sinnsykt støl. Trente ben på lørdag, og trente da i tillegg til vanlige benøvelser, 50 knebøy og så 50 utfall på hvert ben med 8 kg vekter i hånda. Da måtte jeg virklig ta i for å komme opp, og herregud, så støl jeg var i går..hehe..

 

Nå skal babyene sove og jeg skal trene, satser på at litt av stølheta blir borte nå når jeg blir varm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg tenker også det er normalt å stå stille, men hos meg virker det som om rutinen er at jeg går ned litt en uke for så å stå stille i 3 UKER! Det burde jo være unødvendig. Kom på en ting... Jeg tåler jo ikke frukt så derfor spiser jeg litt mer til frokost og lunch, ca 260-300 kcal til hvert av de måltidene. Jeg spiser likevel 5-6 måltider om dagen.. Kanskje det er her problemet ligger (selv om jeg ikke kan skjønne det helt...)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

MissMuppet, jeg skjønner godt at du er frustrert over stillstand! Jeg har stått stille én uke nå og mister nesten tålmodigheten av det..

Samtidig leser jeg om andre her inne som har platåer som varer i ukevis før det løsner igjen, så vi fungerer jo forskjellig, alle sammen.

 

Men nå skal jeg banne litt i Roede-kjerka... For det mases (med rette, ikke misforstå!) om at man må spise nok, for å unngå sparebluss.

Men siden jeg ikke går kurs, kan jeg jo fortelle hvordan min kropp har fungert:

Da jeg begynte i høst, hadde jeg et totalt energiforbruk på rundt 2600. Jeg la meg derfor 1000 kcal under dette, da det er maks av hva GR anbefaler. Jeg har helt siden ligget på 1600 kcal/meny 2.

Og jeg har gått ned jevnt og trutt hver eneste uke, uten et eneste platå, frem til ryggen begynte å krangle i februar, etter det har det vært litt både og. Men nå er vekten min såpass mye lavere enn i høst at totalforbruket mitt har gått vesentlig ned, så det er vel litt derfor nedgangen flater ut.

 

Jeg spiser nesten ikke frukt, og fordeler, som deg, dette på de andre måltidene. Noen ganger mer til lunsj, andre ganger middag eller kvelds. Det har ikke stoppet opp min nedgang. Jeg er ganske overbevist om at det er totalen over noen dager som gjør om man går ned eller ikke; ikke så nøye om hvert eneste måltid følger stram mal (så lenge de fleste gjør det).

 

Så, hold deg fast og ikke bli sinna på meg;), nå lurer jeg rett og slett på om du i løpet av en hel uke, helg inkludert, får i deg akkurat litt for mye kalorier?

Du spiser ikke 1600 i snitt over én uke, totalen din er vel høyere? Og dermed ligger du kanskje 6-700 minus hver dag. Kanskje det for deg er et for lavt underskudd?

Det er individuelt hvor stort energiunderskudd den enkelte må ha før kroppen velger å gi slipp på lagrene, så noen går jo ned med -500 hver dag. Jeg tror ikke det hadde vært tilfelle for meg.

Jeg ville prøvd et par uker med inntak på 1550-1600 kcal i snitt (helg inkludert!!), og sett om det hadde noen effekt.

Men som sagt, alle fungerer forskjellig, så dette er bare hva jeg ville prøvd hvis jeg var deg:)

 

Og JA, jeg er med på stram linje frem mot påske! Det klarer vi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for skikkelig svar Ninjastar, dette trengte jeg virkelig :) Jeg ser også den at jeg bør ha 1600 kcal (kanskje mindre også) , men forrige uke prøvde jeg å øke inntaket til ca 1750 kcal for å se om det var årsaken til at jeg stod stille... Med det høye inntaket ligger jeg riktig, men med 1600 kcal som dagsmål har jeg 1200 kcal for mye - det vil jo si at uka bør ha 8 dager!!!! Jeg tror som deg at et underskudd på 5-600 kcal om dagen blir for lite for meg. Jeg spiser jo det samme som før, bare uten sjokoladen.

 

Jeg skal se om jeg klarer å legge meg på 14-1500 kcal i ukedagene for så å ha litt å gå på i helgen. Spørs om jeg blir sulten da, men det er det jaggu verdt!!!!!

 

Igjen, tusen takk for oppriktig og ærlig svar :) Nå kjører vi på disse siste dagene fram til påsken! Vi har et MÅL å NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har skikkelig krise denne uka, for har trent i stykker ellipsesykkelen min, og vanskelig å finne en ny. Fikk et bra tilbud på en på G-sport til 4500kr, men hva hjelper det når den ikke kunne reguleres og jeg måtte nesten ned i spagaten for å få pedalene til å gå rundt...argh... Ikke alltid lett å være så lita!

 

De fleste har ikke utstilt modellene sine, kan bestille på nett, men da får jeg jo ikke prøvd de.. Så da får jeg kun trent styrke, og det føles så utrolig lite ut, så jeg har litt abstinenser...hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

...er du her?

Jeg har lovet deg at jeg skulle veie meg sammen med deg på mandager... Og ja, jeg veide meg i går :)

Skikkelig nedtur... Opp 0,5 kg fra fredag. Har lagt dette inn i signaturen min, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å ha den der...

 

Ellers så merker også jeg at vekta står stille innimellom. Akkurat som kroppen holder på vannet. Jeg tror jeg ligger for lavt når det gjelder ant kalorier. Men det er bevisst, for jeg er ikke så flink til å veie maten lengre. Jeg antar en vekt, og da tenker jeg som så at det er bedre at jeg ligger for lavt enn for høyt? Slik at jeg ikke bommer for mye...

 

Blir med på den stramme linja frem til påske :)

SKAL ytterligere ned, før feriedagene setter inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fra fredag. Har lagt dette inn i signaturen min, men jeg vet ikke om jeg har lyst til å ha den der...

 

YESSSSS - jeg er her, men er så hektisk og har ikke hatt pc på kveldstid så da blir det begrenset hvor mye jeg får vært innom.... Så teit med den dumme vekta, men fordelen med å legge den i signaturen er jo for det første - det er sannheten - og for det andre - da får du virkelig synliggjort neste gang du går på den, for da er halvkiloen antakelig borte! Vekta mi går sakte men sikkert nedover, fikk ikke veid meg mandag, men vekt i går viser 85,5 ca., så vi får se på mandag... Vekta har litt terskler ja, uten tvil, min kropp trives veldig godt rundt 85-86, men det jobber jeg med - jeg vet det plutselig slipper!

 

KLIN TIL før påske, det gjør jeg også. Ta en veiedag for maten en gang iblant, øynene lurer oss etterhvert :) Jeg har TRUA på deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

NÅÅÅÅÅDDDDDDD!!!! Åh, så nyydelig følelse. Minus 10 kg innen den tiden jeg først satte meg!!

 

Det har blitt svært lite trim denne uken, dvs faktisk bare 10 minutter.. Med sterk pollenallergi er energien helt vekk og jeg orker ikke, kommer sterkere tilbake her. På den andre siden har jeg vært ekstremt flink med maten og ligget mellom 1400 og 1600 kcal daglig.

 

Det er fortsatt mange dager til vi reiser til fjells, og da skal jeg ha helt pause fra matnoteringen. Jeg skal spise vanlig og om jeg går opp en liten kilo får det heller være.. Litt godis skal det også bli :) Etter påske er det bare å sette inn høygiret fram mot sommeren, klarer jeg 7 kg til da?? Spørs om det går til sommeren, men i løpet av året skal det jammenmei gå :) Jeg er så fornøyd med å ha nådd delmålet at alt annet er bonus fram mot sommeren!!!!

 

Hvordan går det med dere andre?

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 14: 87,1

Totalt ned 10,2 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

GRATULERER SÅ MASSE:D

 

Åååå så herlig, jeg blir så glad på dine vegne:) Tenk, over 10 kg ned - det er jammen litt av en milepæl!

Og så er jeg veldig glad for at vi kan hjelpe og motivere hverandre her inne - kunne ikke klart meg uten!

 

Etter påske setter vi inn sommergiret, jeg er med på den:D Ha en fin-fin dag og nyyyt resultatet ditt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis!!!! Herlig :)

 

Jeg skal også nyte påsken, litt godis, litt vin, litt god mat ... Men SÅ er det å stå på til krampa tar meg, for da skal de siste kiloene til pers :)

 

Kos deg i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk takk :) Så hyggelig...

 

Litt vin, litt godis og litt god mat høres nydelig ut :) Gleder meg allerede.. Det at vekten har rikket seg bra denne uken gjør at jeg gleder meg til å gyve løs på de neste kiloene.. Kanskje jeg kommer til å nå et vekttall jeg ikke har sett på 10 år? Spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! Supre resultater! :) Selv er vi hjemme i påsken og unner meg kun 1 dag med masse kos, og det er påskeaften - alt som er planlagt er jo bra :) Snikveiing i dag viser at jeg ENDELIG er på 1.aprilmålet mitt, under 85 kilo, men innveiing er ikke før mandag, så jeg holder an! :)

 

Nyt påsken alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Gratulerer med minus 10 kg Miss Muppet :) :)

 

Jeg har vært hos svigers siden torsdag, skal hjem i dag. Har ett håp om at treningssykkelen kommer på døra i dag, savner treninga nå! Jeg skal prøve å ikke spise usunt i påska, men likevel kose meg.

 

 

Har meldt meg på nytt kurs fra 2/5 i håp om at jeg kommer til rundt 70 kg til sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig er det skikkelig nedgang på meg, denne gangen viste vekta ned 1,6 kilo, hihihi :) Digg, for det har gått trått en stund, men nå har jeg vært hitler med kostholdet og trent 3 ganger og VIPS! :) Superfornøyd med å være UNDER 85, det er lenge siden sist! Neste mål er HÅRETE - ned 4,6 kg til 17. mai, men jeg vet det er mulig, så satser friskt! Får jeg til det, skal jeg kose meg med kransekake og is på 17. mai! :)

 

Hvordan har det gått med dere andre mandagsveiere? Snuppelure45? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Gratulerer med flott nedgang dundas :) Etter påske gyver vi løs på de neste kiloene.. Er vi riktig så strenge med oss selv klarer vi målet. Jeg skrev opp -5 kg til fram til sommeren, men håper vel egentlig på -7 kg fram til 1. juli... Det er HÅRETE :) og jeg har vel ikke allverdens tro på at det går..

 

Etter forrige veiing ble det kjøpt inn alt for mye sjokolade og jeg har gått på en skikkelig smell. Svære godteriskåler hver dag, til og med inntak av sjokkis to ganger om dagen. Snakk om å falle tilbake til gamle synder a!!! Skammer meg!! I dag er det om å gjøre å holde hue på rett spor, og jeg har avtalt med meg selv at jeg skal slankes fram til lørdag!!!!!! Det er 4 dager med 14-1500 kcal....!!!!! Nå har jeg skrevet det her så da MÅ jeg klare det :) Hyggelig hvis flere slenger seg på, men forventer vel ikke det nå midt i påska :)

 

Tja, jeg får vel løsrive rompa fra sofaen og komme meg ut i finværet... Den allergien gjør meg så slapp, gleder meg til bjørka er ferdig blomstret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

... øker ved å lese det dere skriver :)

Fy fillern for en motivert gjeng, og så gøy å være en av dere. Der er så FLINKE, og dere står på.

 

Dundas, fikk ikke veid meg på mandag, men i dag. Vekta går nedover, men det er en stund siden jeg veide meg "offentlig" sist...

Nå har jeg passert 13 kilo, og jeg har nådd mitt 1. mai mål, som er 92,5 kilo :)

Det ser faktisk ut som junimålet ikke er uoppnåelig :)

 

Jeg har påskeferie, men det vil ikke si at godteskåla er satt frem enda. Mannen min åpnet påskeegget jeg har fått i går, men jeg skal ikke ha før påskeaften. Da skal jeg kose meg.

Det kjennes at en har ferie, sover lengre og surr med mat. Heldigvis klarer jeg å drikke nok vann, det er der jeg vanligvis slurver når det er ferie.

 

Kanskje jeg skal slenge meg på målet om 5 kilo til 1. juli?? Høres tøft ut, men da er jeg godt nede på 80- tallet :)

 

STÅ på videre alle dere flinkinger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg har ramla fullstendig av, har ikke vært her inne på to uker eller noe slikt, dårlig med både veiing av mat og å skrive opp - men nå er det på tide å ta seg i nakkeskinnet igjen.

Blitt altfor mye feil mat hittil i påsken, men nå er det ikke flere selskapligheter igjen så nå er det slutt på å spise feil.

 

Venter til fredag med å gå på vekta igjen så jeg får noen dager på å ta meg inn igjen, hadde jo vært så flink og nådd ti minus, det ville vært nedtur å få bekreftet at jeg ikke er der lengre... :/

 

Jeg har et mål om nesten 7 minus til før 1. juli, så det er bare å komme igang igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

... og for meg, så er dette godt :)

Har klart å gå ned litt, husker ikke hva vekta stod på 15. april, men i dag, 10 dager senere er det 92,3 kilo :)

Har nådd 1. mai målet mitt allerede. Til tross for noen dager med utskjeielse. Nå må jeg ta skjea i den andre hånda igjen. Kjenner at magen ikke er god, men det kommer seg nok. Har rett og slett vondt i magen :)

I dag får pussing av vinduer, og rydde ut hagemøbler stå i fokus, samt drikke vann, vann og atter vann :D

Målet til 1. juni står ved lag, og dette SKAL jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Påsken er over og jeg er tilbake på rett spor! Veier meg fredag, tror jeg trenger de ekstra dagene før jeg går på vekten! Jeg hadde store mål om å klare å holde meg på den smale sti fram til påskeaften, men neeeeida. Det gikk skeis og det har blitt en uke i god gammel sjokoladestil - med noen sunne dager innimellom.. Er spent på resultatet på fredag!

 

Er det flere som henger seg med på minus 5 kg til sommeren? Eller minus det vi klarer??? :D Nå blir det beinharde uker fremover, jeg SKAL SKAL SKAL ned fem kilo... Dermed basta!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Her har påsken også sklidd litt ut, mest fordi jeg enda ikke har fått treningssykkelen min...argh.........skulle komme etter 2-4 dager, i morgen er det 16 dager siden jeg bestilte!!!

 

Men, har begynt med geocaching, så jeg går mellom 4-10 km hver dag og det hjelper jo litt iallfall, men blir ikke det samme som en intens runde på sykkelen med styrke etterpå.

 

Jeg har mistet helt motivasjonen igjen, er mest fordi jeg føler litt at det er jo ingen vits i å spise sunt når jeg ikke får trent...Så nå har jeg tatt fram 6 gamle Grete Roede kursbøker, skal lese litt i i de i kveld, og så sette meg plan for hver dag med spisinga tenkte jeg.

 

 

Jeg blir GJERNE med på minus 5 kg til sommeren, hadde vært deilig å gå ned 15 kg til da! Dette klarer vi sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så kjedelig å vente på treningssykkelen da 4snupper... Du er jo treningsnarkoman deluxe, skjønner du blir rastløs.. Jeg har faktisk ikke trent fem minutter engang på to uker jeg. Hmmm, har endel å ta igjen der. Håper og tror likevel ikke vekten har gått altfor mye opp i løpet av påsken. Motivasjonen er faktisk ganske bra her, jeg GLEDER meg til minus 5 kg og til enda mer nye klær :D:) Det jeg gruer til er å begynne å veie og notere mat igjen, det er sååå pyton! Spørs om jeg drøyer et par dager før jeg begynner å veie. Har jobbehelg også, og da blir det så knotete å drive med sånt..

 

I går kommenterte min mormor på 92 år "Gud så tynn du har blitt...!!" hahaha, jeg presterte å si at "nei, jeg har ikke blitt tynn, jeg har bare blitt TYNNERE!!" :) Uansett, komplimentene haglet i selskapet her om dagen! Rart det ikke føles sånn selv. Hue henger liksom ikke med! Ser jo at klærne blir større og større, men jeg føler meg like feit som jeg alltid har vært....

 

Det er godt å være tilbake igjen på den smale sti, gleder meg til de neste ukene/månedene og håper resultatene kommer raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
... på - 5 kilo til 1. juli :)

Dette skal vi klare' date=' jenter.

Nå tok jeg det for gitt at vi på denne tråden er jenter :D[/quote']

 

KNALLBRA!!!!!!!!! Har det lurt seg inn noen gutter her så blir jeg overrasket :) Men hyggelig det også for all del.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...