Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

4snupper, hvordan går det med deg da? Begynt på de pillene du skrev om, og har de begynt å virke? Hvor mange kg har du totalt gått ned nå? Det er lenge mellom vekttallene dine her :) Blir jo nysgjerrig vettu....

 

Straks er helgen over. Jeg følte meg sååå bra på lørdag at jeg overdrev selvsagt aktivitetsnivået veldig, som igjen førte til at jeg i dag har ligget som et slakt på sofaen og i sengen. Hatt vondt i magen og vært fullstendig utslitt. Det er vanskeligere enn jeg trodde å regulere hva jeg kan og ikke kan gjøre etter operasjonen. Jeg må bli flinkere til ikke å ta meg helt ut de dagene jeg er ovenpå!!!

 

Snikveide meg i dag også :) straks ned 12 kg... Jeg kan nesten ikke tro det! Den stagnerer vel eller går opp til fredag pga lavt aktivitetsnivå og litt fråtsing 17. mai, men det får gå... Og vettu hva????? Den superfine olabuksa mi er for STOOOOR!!!! Helt utrolig! HVa skal jeg gå med nå da? Snart ikke mer klær igjen i skapet mitt.... Men morro er det!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar
Gjest Slippe

...er den superstilige buksa for STOR???

 

Dærsken, du imponerer, MissMuppet, du har snart gått ned like mye siden jul som jeg har siden august! :)

 

Håper det går bra med deg etter operasjonen, ikke styr på for raskt nå, da, men nyt det faktum at du faktisk kan være litt "lat" uten å ha dårlig samvittighet for det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Hvordan går det med deg nå, Miss Muppet? Jeg opererte brystene mine for to år siden, kunne ikke bære på mange uker, var vanskelig å skulle være mer i ro enn jeg hadde lyst til husker jeg :)

 

Jeg har ikke vekt hjemme nå, den er ødelagt, vil ikke ta batteriene, så skal se etter ny vekt på Clas Ohlson senere i dag, er litt spent på egen vekt. Har vært flink med trening og spising, så håper jo på en del ned :D

 

Bruker nå str 40 i bukser, men de er litt store. Får på meg str.38 og M, men de syens jeg er for stramme over magen, at magen får en ekstra kul nede og oppe, så foreløpig bruker jeg de som er for store enda da..hehe... Det er egentlig bare underarmene og magen jeg er misfornøyd med nå. Leggene mine er store,men de får jeg ikke slanket siden jeg har kraftig benbygning.

 

Jeg blir fulgt opp av legen min med vekta, begynte på tablettene for 2 dager siden, skal tilbake til han i midten av juni, da skal jeg ha gått ned minst 5 kg, om jeg ikke har det skal jeg kutte de ut for da virker de ikke. Om jeg om ett år ca er like misfornøyd med magen så er det nok mer hud enn fett på magen, og kommer da til å søke om å operere den rett og slett, så får bare stå på og se om det er hud eller fett det som er igjen.

 

Skal prøve å komme inn hit litt mer nå! Sier fra når jeg har veid meg..hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jaja så var det veiedag atter en gang. Ble så sint på vekten i morges at jeg velger å tro den er snillere i morgen, derfor utsettes veienoteringen her til da! Har fram til nå gått jevnt og trutt ned siden operasjonen, sikkert fordi jeg har mistet endel muskler. Har ikke beveget meg stort i det hele tatt. Spørs om jeg har spist litt i overkant i forhold til aktivitetsnivået siden vekten har gått opp igjen... Rapporterer i morgen, skal bare spise en gulrotmuffins først.. :D vekten er sikkert like dyster i morgen...

 

Formen er grei 4snupper, hyggelig du viser deg her :) Har litt vondt i magen innimellom, men mindre enn jeg hadde forventet. Glemmer meg fort bort og løfter av og til ting jeg ikke burde, håper likevel jeg ikke har gjort noe så ting går galt.. Blir spennende å høre hvor mye du har gått ned... Er sikkert en hel masssse.

 

Og ja Slippe, tenk at buksa mi er for stooor :) kult! Den er passe i livet, men henger og slenger rundt rumpe og lår - ser ikke pent ut. Jeg er ikke lenger med i "70 cm rundt låra" gruppen, juhuu..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Endelig kjøpt meg vekt i dag og er kjempe fornøyd :D

 

Vekta viser nå midt på dagen 69,3 kg, og totalt ned over 21 kg. All den harde treninga mi har virkelig hjulpet, tror det også har hjulpet at jeg endelig har fått mensen tilbake etter fødselen, så tror MYE vann plutselig ble borte da, kroppen føles ikke så oppblåst da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Endelig kjøpt meg vekt i dag og er kjempe fornøyd :)

 

Vekta viser nå midt på dagen 69' date='3 kg, og totalt ned over 21 kg. All den harde treninga mi har virkelig hjulpet, tror det også har hjulpet at jeg endelig har fått mensen tilbake etter fødselen, så tror MYE vann plutselig ble borte da, kroppen føles ikke så oppblåst da.[/quote']

 

woow, gratulerer.. Det er jo bare helt rått!! Hva het de pillene sa du?? :D Ble ganske så misunnelig jeg nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper
woow' date=' gratulerer.. Det er jo bare helt rått!! Hva het de pillene sa du?? :D Ble ganske så misunnelig jeg nå!!![/quote']

 

Tror ikke de pillene har hatt virkning enda, bare gått på de i 5 dager..hehe.. Jeg tror det rett og slett er mensen som har gjort at det siste etter fødselen endelig har sluppet taket, føler meg ikke så oppblåst lenger med gravid mage,den sank liksom sammen når mensen kom. Første gangen jeg kan huske at jeg har blitt glad for mensen :)

 

Jeg trener hver dag på sykkelen og styrke, og så går jeg mye tur med barnevogn når det er fint vær, det hjelper jo og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg er skikkelig imponert over resultatet ditt 4snupper, du har fortjent hver kilo så hardt du har jobbet. Gratulerer :D jeg er rett og slett for lat.. Jeg kommer puslende etter i eget tempo, dette tar rett og slett den tiden det tar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper
Jeg er skikkelig imponert over resultatet ditt 4snupper' date=' du har fortjent hver kilo så hardt du har jobbet. Gratulerer :) jeg er rett og slett for lat.. Jeg kommer puslende etter i eget tempo, dette tar rett og slett den tiden det tar :)[/quote']

 

 

Tror det er bra å gå sakte ned slik at kiloene ikke kommer hoppende på igjen i full fart :D Jeg gikk ikke så fort ned sist, så jeg tror denne gangen har det hjulpet meg at mye av vekta var fødselvekt etter tvillingene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snuppelure45

...det går heldigvis nedover :D

Det ser sånn ut for dere alle, kjempe BRA!!

STÅ PÅ.

 

Endelig har jeg passert 15 kilo, og det er godt :)

Spennende å se om jeg klarer å komme meg under 90 til neste uke?

Jeg har ligget å vaket rundt -14 kilo i nesten tre uker. Dette har jammen vært tungt, men jeg har tenkt at jeg MÅ ikke gi meg, for da her jeg tapt. Premien fikk jeg i dag, da jeg gikk på vekta: 90,4 kilo. -15,2 kilo :)

 

Hva heter pillene du bruker 4Snupper?

Ikke at jeg tror at det er disse som har hjulpet deg nå, men det er din treningsiver. Du har vært utrolig flink til å trene. Klart å utnytte hvert eneste ledige minutt mens snuppene dine sover, eller er i barnehage/skole. Riktig STOLT av deg selv kan du være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Himmel, jeg er imponert snuppelure... Du gjør som 4snupper - dukker opp her og presenterer et formidabelt vekttap :) Jeg bøyer meg i støvet! Her går tralten vesentlig saktere, men den går ned så jeg får vel ikke klage allverdens (bare litt...).

 

Nå er det tomt for gulrotmuffins. Jeg har lette abstinenser i dag, men er fast bestemt på at jeg MÅ slutte å tulle og se å få vekten ned! 15 dager siden operasjonen i dag og det er tullball å trøstespise.. Jeg burde heller være lykkelig over å være ferdig :D

 

Har ikke telt kcal i dag, synes det er så gørrrrrr kjedelig, men har spist vesentlig mindre enn hva jeg skal når jeg er i normal hverdagsaktivitet. Håper det gir resultater. Vekten har svingt med 2 kg opp og ned annenhver dag disse to ukene. Håper jeg klarer å matche forrige ukes vekt og kanskje også et par hundre gram under... Krysser fingrene!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Dag to uten gulrotmuffins og du verden så enkelt det har vært. Er nesten overrasket over hvor fort jeg kommer ut av "sukkerstimen" etter å ha hatt en uke med høyt sukkerinntak. Det er helt tydelig livsstilsendringen jeg har jobbet med siden nyttår begynner å sette spor. Etter flere år som sukkerjunkie er det forbausende lett å hente seg inn etter utskeielser. Fikk super hyggelig kommentar av ei venninne i går; "Herregud så tynn du har blitt.." :D:) Jeg har jo ikke det, men jeg har blitt vesentlig TYNNERE!!

 

Nå har jeg laget middagsplan for de neste 8 dagene. Det var på tide for det har blitt mye impulsshopping i det siste, og jeg vet det er lettere å leve sunnere med en plan!!

 

I morgen er det veiing og jeg VET jeg veier bittelitt mindre enn forrige fredag, gjorde ihvertfall det i dag :) Er spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Flink du er, med to dager "avholds"! Nå må du ikke bake mer av de muffinsene før du har nådd neste mål, hører du!? :D

 

Og enig, det blir lettere og lettere å hente seg inn etter en liten "omvei", synes jeg. Så lenge man har bestemt seg, og vet med seg selv at noe annet ikke er en opsjon, går det faktisk mye lettere enn man skulle trodd.

Etter å ha trøkket på med gjærbakst og sjokolade i to uker nå, sto jeg over de nybakte bollene med vaniljekrem som ble servert på dagens avdelingsmøte. De var ikke ment for meg! Min nye, stramme linje begynte med frokost i dag tidlig, nemlig.

Sååå mye lettere når man har bestemt seg på forhånd!

 

Lykke til til oss begge med veiing i morra, tvitvi:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Flink du er' date=' med to dager "avholds"! Nå må du ikke bake mer av de muffinsene før du har nådd neste mål, hører du!? :D

 

Lykke til til oss begge med veiing i morra, tvitvi:D[/quote']

 

Helt utrolig.. Åh, jeg er sååå fornøyd med dagens veiing. Tenk at 2 dager på rett spor gjør slike underverker. Ned 1,1 kg siden fredag. Det skal sies at jeg i løpet av disse to rehab-ukene har vært oppom 87 kg TO ganger..

 

Du sier noe Ninjastar , utrolig deilig å være så godt igang med livsstilsendringen at en tåler en uke på "sukkerfylla" :) Det er en måned til neste gulrotmuffinsbakedag - da er det bursdagsfest her.. Antar hele posjonen blir spist opp i selskapet, hvis jeg ikke lurer unna noen før gjestene kommer da..

 

MissMuppet

Startvekt 97,3

Vekt uke 20: 84,5

Totalt ned 12,8 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Så utrolig bra:D Nå går det veien! Bare å kjøre på mot sommeren:D

Og tenk, under 85! Jeg synes alltid det er veldig bra milepæl å komme under hver 5 kg-grense, jeg, ikke bare nytt ti-tall. Da er man liksom på "rett" side av ti-tallet. Hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ja tenk, under 85... Det slo meg faktisk ikke! Det er en aldri så stor liten milepæl... Har tenkt på 82 som den virkelig store milepælen, for der har jeg ikke vært på 8-10 år!! Gleder meg.

 

Og nå må jeg virkelig fortelle positive ting:

- den superkule olabuksa er for STOR!! :D

- Gifteringen min passer, etter 4 år i smykkeskrinet :)

- Det er sikkert sært å si det, men mange av trusene mine er for store *knis knis*

- ALLE buksene mine som har ligget i "kanskje de passer en gang"-esken PASSER!!

Dette er bukser jeg ikke har brukt på 6-8 år.. Kl 0800 tok jeg nemlig en aldri så liten

prøverunde i klesskapet :)

 

*sukk - så lykkelig*

 

Hva skal være neste mål klesmessig? Tror jeg har noen shortser på loftet som ikke har vært i bruk på like mange år som buksene, men passer buksene så passer sikkert shortsene også..? Jeg må lete etter noe som kan være neste klesmål. Som mange kvinner kaster jeg aldri klær som blir for små, kun utslitte klær. Jeg har vel noe fra tidlig 90-tallet liggende et eller annet sted... :) Dette er bare helt utrolig, vanvittig og aldeles storartet gøy!! Jeg har gledet meg så veldig til den dagen de fleste klærne mine passer........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Fy søren, det der var jammen litt av en feel good-liste:D Herlig:)

 

Rart det der, at man ikke kaster klær man vil inn i igjen, samme hvor umoderne de blir?! Husker jo også godt Miranda sin skinny jeans-episode på Sex&Singelliv!

Jeg har også et sånn fantastisk antrekk fra 90-tallet, olaminiskjørt, psykedelisk skjortebluse, og skyhøye platåsko. Hadde gått rett inn på hvilken som helst rave! Klarte ikke kaste det, selv om det ikke passet på årevis. Nå passer det for lengst, og gud så morsomt! Og alle gamle skinny jeans passer, noen er til og med for store. Hihi:)

 

Jeg har forresten i løpet av mai klart å få på meg en bunad jeg ikke har fått igjen siden videregående!! Vi snakker 17 år siden! Slike seire hjelper meg til å se hvor langt jeg har kommet, og ikke bare se hva jeg har igjen.

 

Så hva blir neste klesmål? Mitt er nok at den nevnte bunaden skal være biiittelitt mer komfortabel å ha på seg, den er foreløpig litt klaustrofobisk:p Også har jeg en drøm om en gang å få meg jeans som er under 30 tommer i livet... Ambisiøst, ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Vi damer er rare når det gjelder å ikke kaste klær ja.. De buksene jeg har tatt vare på som nå passer er rimelig umoderne. Alle har sleng,, som begynner midt på låret! Kult,, not!! Nå er jeg i en situasjon hvor de moderne klærne er for store og de umoderne passer,, og siden jeg er rimelig blakk får jeg bruke det jeg har!! Får heller investere i et par bukser når feriepengene kommer..

 

I dag har det vært familiemiddag hvor barnas oldemor har vært! Ordtaket om at fulle folk og unger sier sannheten gjelder også oldemor.. Jeg har fått så rare kommentarer i dag av henne (og hun er krystallklar i hue - ikke noe senil demens her nei). "Gurimeg så utrolig flott du ser ut.. Nå må du jo ha gått ned en hel masse? Også så vakker du har blitt i ansiktet..? Skulle nesten tro du hadde tatt kosmetisk operasjon i ansiktet ditt.." What???? Ble litt fornærmet jeg. Fikk en umiddelbar følelse av å være svært lite pen, jeg føler meg ikke anderledes nå enn for 12 kilo siden. Vet jeg er slankere, men så mye kan det da ikke ha å si. Nei, ikke bare bare å gå ned i vekt heller. Det er hyggelig med positive tilbakemeldinger, men alt er ikke like hyggelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krille

Ja, jeg funderer mye over det at "alle" synes det er så greit og kommentere andres kropper. Jeg gjør det ALDRI, og det er gjerne dumt det også. For det er jo kjekt å få skryt også. Men, jeg møtte en dame her en dag, som jeg tror er samme damen som jeg så daglig en periode. Men, jeg er ikke sikker. For om det var henne, hadde hun minst gått ned 50 kg, og var totalt forandret. Da kan en jo ikke "late" som ingen ting, eller? Men, som sagt, det er ikke en jeg kjenner, så jeg følte ikke at jeg kunne si noe om hennes forandring. Men, den var enorm, til det ugjennkjennelige faktisk!!

 

Når det gjelder meg selv, så sier mange nå etter operasjonen og etter at jeg farget håret at de nesten ikke kjenner meg igjen. Alle som ikke vet om operasjonen tror jo det er pga håret, men jeg tror at folk ikke engang hadde lagt merke til at jeg hadde farget håret om resten av kroppen var som før. Det er nemlig en enorm forskjell!! Og i natt er første natten på 4 uker at jeg skal sove uten en stram sports-bh- Det skal bli HERLIG!

 

Du får leite rundt etter 90-talls klærene, jeg er fullstendig manisk i shoppingen for tiden, og det uten for mye penger å rutte med, så det blir havregrøt og vann en stund, ha, ha. Men, jeg har ikke klart meg uten sjokolade en eneste dag denne uken, så i morgen, da er det mandag og blanke ark!!

 

Krille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Å, interessant diskusjon, dette med kommentering... Jeg kommenterer på andre hvis det er nedgang av typen 20-30 kilo, da er forskjellen så stor at jeg føler det veldig rart IKKE å si noe. Men i de tilfellene jeg sier noe, om det er nære personer som har gått ned mindre, eller litt mindre nære som har gått ned mer, så er det sjelden jeg sier direkte at noen har blitt tynn. Jeg sier heller at man ser fresh, eller fin, eller sprek ut. Positive ord som forhåpentligvis ikke provoserer noen!

Selv digger jeg å høre at jeg ser tynn ut (så lenge de ligger unna "nå har du blitt så tynn at nå må du ikke gå ned mer"-veien... det er ofte sjalusi når det sies av folk som er tynnere enn meg, tror jeg?!), men jeg har jo etter hvert skjønt at det er høyst individuelt hva folk liker å høre. Så jeg prøver å si det pent!

 

Min bestemor er også krystallklar, og sier det hun mener. Både når man går opp og ned, så fintfølelsen er ikke akkurat til stedet, der heller. Eller hun kan påpeke at nåværende hårfarge IKKE var fin. Så jeg lar det egentlig prelle av! Lurer litt på om jeg blir sånn selv når jeg blir gammel? Levd så lenge at man føler man har "rett" til å si hva som helst?! Huff, håper ikke det;)

 

Du får svinse rundt i slengbuksene, MissMuppet - du blir nok et syn fremover:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Spennende å lese at vi som slankere har samme synet på dette med kommentering, mens de som antagelig aldri har slanket seg (mye ihvertfall) ikke er like kritisk med å gi tilbakemeldinger. Jeg har jo flere venninner som aldri har vært overvektig og jeg skjønner at synet på dette er svært forskjellig.. Jeg har samme opplevelse som deg Krille, så ei ansatt i barnehagen til ungene som jeg ikke har sett på lenge og hun har gått ned rundt 30-40 kg.. Jeg smilte og sa hei, men fikk meg ikke til å si at hun så flott og slankere ut nettopp fordi jeg var usikker på om jeg hadde sett riktig. Det var så lenge siden jeg hadde sett henne at jeg lurte på om det var samme dama :) Spurte ei ansatt (og venninne) og hun bekreftet for meg at hun hadde slanket seg mye. Neste gang jeg ser henne skal jeg si hun ser FRESH og godt ut :D

 

Jeg har en drøm!! åh, tenk å se 84 snart,, og så 83 og 82... ÅTTITOOO kilo! sukk. Jeg drømmer, lengter og nesten sulter litt ekstra for dette er noe jeg virkelig vil! Selv om jeg ønsker dette så intenst at det driver meg til vannvidd får jeg meg ikke til å begynne å føre matdagbok altså! Men jeg spiser ei skive til frokost, ei til lunch, ei til mellommåltid og litt middag. Av og til litt kvelds og jeg trimmer ikke'no! Hmm, spennende å se hvordan uka går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ser jeg har skrevet at jeg gleder meg til å se 84 kg,, jeg er jo der nå, men jeg gleder meg til å se 84 KOMMA NULLL!!! :)

 

Jeg er sulten! Det føles lite med ei skive til alle brødmåltider, men jeg har regnet over at det skal være riktig når jeg ikke er i bevegelse i det hele tatt. Målet mitt for morgendagen er å føre dagsregnskap!!! Om jeg ikke fører hver dag må jeg i allefall ta en kontroll innimellom. Jeg er så utrolig kjedelig i matveien at jeg spiser det samme hver dag på brødskiva :D det burde derfor holde å ta en kontroll innimellom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Herved sendes masse cyber-sympati over:) Skjønner såå godt at du er sulten!! Og jeg blir faktisk mer sulten av å gå hjemme og gjøre ingenting, for da kjeder jeg meg, og har god tid, og rekker å hele tiden kjenne etter suget i magen.

Jeg synes du er utrolig flink som klarer å kutte på inntaket slik du har det nå!

 

Nå må vi bare fortsette å være like flinke en stund, så kommer du til å se 82 og jeg til å se 69.9 om ikke altfor lenge:D Ååå, som jeg gleder meg... Og ååå, så tullete jeg føler meg for å styre så masse med et stakkars tall:p

Men det er litt herlig også, å ha et mål og jobbe mot det:D

 

Er formen ellers stigende? Fortsatt god bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Takk for cyber-sympati :) Jeg synes selv jeg er UTROLIG flink matmessig, jobber knallhardt for å ikke spise mer enn 4 måltider om dagen. Trøster meg litt med pepsi max da, men hallooo.. En blir tall-frik av å holde på med denne slankingen. Jeg fokuserer veldig mye på hvor mange dager/uker jeg er på hvert vekttall (84,0-84,9). Vil helst ikke bruke mer enn 2 uker per vekttall, og hvis jeg har bikket under en uke for så å gå over uken etter raser verden litt sammen! Rart man blir så hekta..

 

Formen er stigende. Det er vanskelig å ikke skulle løfte noe når jeg føler meg så normal og i fin form. Selv klesbøtta med ei våt vask er for tung, så jeg må gå flere turer til og fra vaskemaskinen for å henge opp tøy.. I morgen er første dag hjemme alene med tulla mi. Har satt ned reiseseng i første etasje og må sitte på stol for å løfte henne opp i den for å ta i minst mulig. Jeg mater henne sittende på gulvet og alle bleiesift skjer på gulvet. Utrolig kjedelig! Gleder meg til en normal hverdag igjen!!! Det gjelder å holde ut så jeg ikke får noen komplikasjoner!!

 

Er spent på kalorirapporten for i morgen, og om jeg orker føre inn alt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...