Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Uff, ja, når vi snakker om strekkmerker.. Min var jo liten npr han kom, men jeg var stooor, så lite hjalp det gitt ... ;) Her er strekkmerkene ille, men heldigvis endrer de karakter etter som tida går. Men har forsonet meg med at de nok alltid vil være der. Det som er verre syns jeg, er den lille ekstra posen på magen, eller hva man skal kalle det, om noen kjenner seg igjen der. Jeg skal ikke gå mer i detalj, haha, uff og huff-- kvinners last eller hva? ;)

Synes uansett vi er fantastisk heldige som kan bære frem disse vidunderlige små miraklene, så det andre blir jo litt underordnet!

 

Hadde store planer om å begrense pizza-inntaket i går, klarte ikke helt å være så restriktiv som jeg hadde tenkt, men jeg overspiste iallefall ikke, og det er jo enda noe..

 

Nå sover lillegullet, og jeg sitter her under pleddet med varm te.Tror jeg skal sove litt jeg og... :(

 

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest 4snupper

Er den posen på magen jeg også misliker, er ikke helt sikker på om det er hud eller fett, men plagsom er den likevel! Har gitt meg selv ett år på å gå ned i vekt på, om jeg da klarer å gå ned 25 kg eller til jeg er fornøyd, og magen er like ille, så får jeg lov av mannen å fettsuge den/fjerne overflødig hud som plager meg.

 

Har i dag spist litt av kosemerkene mine, en sånn liten Daim, ble 150 kalorier, så har spart resten av Daimen til kveldskos ;)

 

Håper alle klarer seg bra i helga, jeg synes helgene er verst siden vi alle er hjemme da og måltidene skeier litt ut. Lykke til i dag alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Den mageposen kjenner jeg godt til, og misliker sterkt.. hittil har jeg fylt den litt ut, men merker allerede den blir mindre. Er spent på om huden trekker seg såpass sammen eller at den "endrer" seg i takt med slankingen så jeg synes magen er ok. Har aldri hatt flat mage og drømmer forsåvidt ikke om det heller. Men det er ubehagelig hvis magen tyter opp av alle bukser og jeg ikke kan bruke kjole osv...

 

I dag merket jeg nyttårsforsettene til folk :( Var på treningssenteret og skulle ha saltime - men der var det smekk fullt gitt... Så da ble det styrke i stedet. Hvordan får man registrert styrke på forsiden? ser det er vektikon der som kanskje skal aktiveres? Er fornøyd med innsatsen i hvertfall, og i dag sparer jeg inn litt på alle måltider så jeg kan "fråtse" i en halv pose M til kvelds... Spørs bare om jeg klarer bare halve ;) Ukens kosemerker har jeg brukt opp flere ganger allerede ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

For å registrere trimmen må du gå inn på mat og trim på siden på venstre side, registrere det som styrktrening og så antall minutter du trente. For du har fått egen side til å føre inn all mat og trening på?

 

Jeg er litt streng der,fører inn ALT jeg putter i munnen inkl smøret jeg steker maten i, da får jeg inn alle kalorier per dag. Foreløpig har jeg bare 1200 kalorier i dag, har spist hver 3 time, men ikke hatt så matlyst i dag. Men, skal lage meg rundstykke etter trening, da kommer jeg nok opp i 15-1600 kalorier iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg også fører inn absolutt alt. Lagde en grateng til middag i dag, tok tid å lage samtidig som jeg veide alt. Er litt skuffet over at hele sjokoladebudsjettet mitt røyk bort i middagen. Æsj!!! I tillegg spiste jeg mer enn nødvendig, spiste meg sprekkmett ;) Har jo syndet litt på sjokolade tidligere i uken, men ført det inn sammen med brødskiva på mellommåltidet. Har hatt som motivator at jeg kan spise litt sjokolade med god samvittighet på lørsdagskvelden, men nå har jeg dårlig samvittighet før jeg puttet i meg noe som helst. Tror nok jeg blir litt preget av å notere alt og virkelig se hvor mye jeg spiser. Skjønner jo hvorfor jeg har blitt tykk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sjokoladebananen

Jeg fører også opp absolutt alt jeg putter i munnen i løpet av dagen. Har faktisk vært kjempeflink i dag, er på litt over 1200 kcal i dag, så har enda litt å gå på før jeg tar kveld. Regner med jeg blir sulten eller sugen på noe før leggetid. Skal ta meg en runde på crosstraineren min om litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg fører ofte opp på kvelden hva jeg skal spise dagen etter, da er det lettere å vite at jeg klarer holde meg innenfor kaloriene, og da er det litt lettere være streng med meg selv.

 

Endte opp med 300 kalorier mer enn jeg skulle i dag, vet ikke helt hvor de kom fra siden jeg ligger under på alle måltidene, men det får gå. Er på riktig vei iallfall, kan ikke forvente underverker på 4 dager ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så lurt å føre opp morgendagens måltider.. Jeg vet helt klart hvor jeg røyk i dag, endte på 2100 kcal ;) men var under i går og SKAL under i morgen, så får jeg håpe det går riktig vei mot mandagens veiing.. Er litt stolt over å kun ha spist litt av sjokoladen jeg kjøpte, og fordi jeg skal veie på mandag kan jeg jo ikke spise noe i morgen. Tror jeg skal gi bort resten så jeg ikke blir frista ;) Nå har jeg brukt første uke på å bli kjent med flere og sunnere måltider, så til uken blir det full skjerpings! Har som mål å ha 5 sjokoladefrie dager! Dette går rette veien :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Det høres ut som en god ide å planlegge morgendagens måltider, tror jeg skal begynne med det jeg også. Det som ofte skjer nå er ikke at jeg sklir ut ved å spise for mye men at jeg fullstendig glemmer det jeg skal ha i meg av frukt og melk. Så når kvelden kommer oppdager jeg ofte at jeg må ha i meg tre frukter og en masse yoghurt i tillegg til to brødskiver til kvelds. Og det kan jo ikke være bra å legge seg med så mye mat i magen!

 

I dag har jeg vært flink jente og måkt snø i over en time, men snømåking står jo ikke på lista over aktiviteter her på vektklubben! *skuffa*!!

Gjorde det ene og alene for trimmens skyld, husets herre holdt på å ramle ut av sofaen da jeg sa at i dag var det min tur til å måke snø! ;)

Får ta på pulsklokke neste gang så jeg vet hvor mye jeg forbruker. Eller er det noen her som vet hvor mange kalorier man svir av på snømåking når man veier 98 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det er fort gjort å komme under dagsbehovet hvis en glemmer et måltid eller frukt, det merker jeg også! I følge tabellen skal meny 1-3 spise like mye til alle måltider, men meny tre skal ha nesten dobbelt så mye middag..? jeg klarer ikke det, så jeg spiser bittelitt mer til de andre måltidene. Aner ikke om det er lov, men jeg klarer ikke så store middagsmåltider, spesielt hvis de er så sunne at det er lite kalorier i de. Men, jeg sliter med frukten jeg da. Har spist 3 frukter om dagen, og nå har jeg vondt i magen. Kan kanskje klare en frukt om dagen, men tre blir for mye.. Har aldri tålt mye frukt pga allergi, så da spørs det hva jeg skal spise i stedet. Blir fort veldig mye karbohydrater.... Og jeg tåler ikke melk, så yoghurt er ikke aktuelt. Jeg trimmer hodet jeg, sitter og ser på at mannen måker snø.. hmm, får kjøre en runde på elipse maskinen etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg har aldri spist det jeg faktisk skal til middag fordi det er så sinnsykt mye, veier opp det jeg spiser og fører det inn, og så tar jeg heller ett ekstra mellom måltid. Kurslederen min sa det er helt greit, og det var en lettelse for er alt for mye middagsmat!

 

Hvis du måker snø i en time forbrenner du ca.600 kalorier, kan registrere det på jogge 8km/t i 50 minutter ;) Før var snømåking, husvask, male osv med på trimmen, men de har tatt det bort siden mange klagde over at det var for mye å bla gjennom, så da må man bare søke det opp på nett og så registrere det som noe annet ;)

 

Nå er ungene på lekeland med mannen min, mamma har hentet babyene for et par timer, og jeg skal trene 60 min på ellipsesykkelen min og så 30 min styrke, jippi :(

 

Om noen av dere er på facebook og vil ha et ansikt å følge bare si fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Skal du i stedenfor å spise mer til frokost/lunch heller spise et måltid ekstra? Så hvis jeg ikke kan spise frukt og ikke orker så mye middag kan jeg heller ta ei brødskive og da få to mellommåltider?

 

Følger deg gjerne med "ansikt", har sendt deg priv.meld så kan du legge meg til FB ;)

 

Har gjort utrolig mye husarbeid i dag, samt stryki i 1,5 time. Finnes vel ikke noe mer kjedelig enn å stryke.... Synes jeg har mye mer energi og lyst til å gjøre ting, og det er positivt. Utrolig hvor "dopa" man blir av overspising og mye sukker...

 

Det er kjekt å høste av andres erfaringer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg spiser alltid frukten og melken som jeg skal, og så prøver jeg spise kjøttet i middagen, men blir det for lite, så tar jeg en brødskive som mellom måltid ;)

 

Har måka snø i en time istedet for styrketrening, tror det var like bra..puh.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Jeg vet at ei jeg går på kurs sammen med har blitt enig med kursleder om å bytte ut noen av kaloriene fra middagen med mer frukt fordi middagene ble for store for henne.

Jeg er selv fullstendig "middagsvrak", og kunne gjerne byttet ut frukten med mer middag - men det går visst ikke.. thihi... ;)

 

Fikk lagt inn en gåtur i dag også i tillegg til snømåkinga, og en del av runden jeg går var ikke måkt, så det ble en laaang tur i tung dyp snø. *svett*!

Må definitivt snart finne frem pulsklokka mi, er jo ikke mulig å vite hva man skal sammenligne snøvassing med i aktivitetslista! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Jeg må nok vente med noen oppklaringer ift mat til jeg starter på kurset om en drøy uke. Er litt vrient når jeg ikke tåler så mye frukt og rå grønnsaker. I mellomtiden får jeg jobbe med selvbeherskelsen og måltidskontroll og bare prøve mitt beste. Skulle nesten ønske jeg hadde veiedag i dag, for i dag har jeg gått ned endel. Har sett det svinger fra dag til dag, og jeg kan banne på at i morgen svinger det oppover... Men totalt har jeg gått ned masse og det er MORRO!!! Skal måle cm rundt denne slapsemagen i morgen, håper det er bittelitt bedring der også ;)

 

Jeg er så imponert over denne treningsiveren deres.. Jeg liker meg best inne og sliter skikkelig med å komme meg ut.. Gå tur har jeg ikke gjort siden før snøen kom ;) Skal prøve å klemme inn tre turer til treningssenteret til uken, dit kommer jeg meg i hvertfall... Har dere alle hatt første uken på slanker'n så det blir første veiing i morgen? Eller er det bare en veiing i rekken av mange kanskje? Bare meg som er spent? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Første veiing i morgen, kjempe spent ;)

 

I dag har jeg bare spist 1200kalorier, skal ha 1900 kalorier, så får se om jeg finner noe spennende kveldsmat. Har trent så mye at jeg har forbrent 1200 kalorier i dag, helt utrolig! (Og deilig..hehe..)

 

Jeg har ellipsesykkel hjemme, vekter, strikker, ball, matte og zumba dvd, da kan jeg trene når jeg har litt tid til overs og slipper det stresset med å reise på treningsstudio eller må komme meg ut, funker veldig bra for meg med så mange barn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

At det går ann 4snupper ;) du er jo treningsgal... Du kommer jo til å melde deg ut av denne slankeklubben på null komma niks fordi du når målet så fort ;) Har du snikveid deg så du vet noe om resultatet til i morgen eller har du klart å holde deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Opptil 4 kg nedgang? Utrolig!!!! I dag viste vekten 3,1 kg ned - men det gjør den sikkert ikke i morgen... Blir spennende. Vet at før eller senere støtter man på vektstagnering - håper bare den kommer om lenge lenge, for rask vektnedgang i starten er virkelig motiverende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Når jeg har gått på kurs har jeg alltid gått ned 3-5 kg første uka, så stopper det opp, går da ned 500gram-2 kg per uke. Men, veldig greit å gå ned mye første uka, det hjelper mye på motivasjonen ;)

 

Men, merker at om jeg ikke trener mye stopper vekta helt opp, så skal prøve fortsette trene en del. Var i god form før jeg ble gravid med tvillingene, men merker det svangerskapet har tæret litt på formen og knærne mine. De blir 12 uker i morgen, så da er det greit komme i gang for fullt igjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Oj, det hørtes ut som litt av en knallstart, 4snupper!

Jeg har ikke vært på vekten siden før jul, så vekten min i morgen tidlig blir liksom "startvekten" min denne gangen. Siden jeg holdt på i høst også går det nok ikke like fort her, jeg er stort sett kjempefornøyd med nedgang på mellom 0,5 og 1 kg pr uke. Har brukt noen år på å bli så stor som jeg er, så jeg får finne meg i at det tar litt tid på vei ned også;)

 

4snupper, du skriver at du trener zumba med DVD, har lurt på å prøve det jeg også - er bare redd jeg skal slite med å motivere meg til å trene hjemme... Har du en DVD å anbefale?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg bestilte hele den pakken med zumba, jeg. Der får man flere dvder, cder og treningssticks. Bare søk det opp på nettet så finner du det ;)

 

Jeg er ganske stor siden jeg bare er 158 høy, så skal bli godt å komme meg nedover igjen med vekta. Men, er innstilt på at det vil gå saktere noen uker og at det vil stoppe helt opp noen uker, er da det er godt med flere i samme situasjon så jeg kan beholde motivasjonen likevel.

 

Skal til dyreparken i juni, har det som motivasjon at jeg vil føle meg litt bra i singlet og klare gå alle de lange bakkene der med tvillingvogn uten å slite meg ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Det er sant det du sier Bumblebee at når en har brukt så lang tid på å bli stor kan en ikke forvente å bli tynn i en fei.. Men er lov å drømme ;) Sommeren, singlet og badestrand er en sterk motivator. Håper også jeg er i bedre fysisk form så jeg har lyst til å være med på alt med ungene, leke på deres premisser.. Har blitt dårlig med det de to siste åra.. Nå er vel graviditet og fødsel en hovedårsak, er glad for at det er over!

 

Zumba er den nye landeplagen virker det som. Har også lyst til å prøve. Tenkte å prøve en time på studioet først, kanskje jeg også kjøper en DVD. De reklamerer på tv (twins eller noe?), er det der du har kjøpt? Har dere målt livvidde også eller er vekten eneste måling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...