Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissMuppet

Veeeeel, vekten viste 94 kg, så det er opp 300 gram fra forrige uke. Men jeg er ikke overrasket, ikke har jeg telt stort og jeg har spist mer sjokkis enn jeg burde. Tror hormoner gjør sitt også, men arbeidshelg i tillegg til nesten full arbeidsuke når mann og barn har ferie hjemme gjør sitt til at frustrasjon og stress dempes med sjokolade.. I dag derimot har jeg vært flink :D

 

Mitt fokus har vært sunn middag og det har jeg klart greit. Rent kjøtt og fisk med poteter og små porsjoner, dette må jeg fortsette med! Tror jeg må oppdage nye grønnsaker til middag, er så lei gulrøtter og brokkoli.. Noen tips? Asparges er forresten godt..

 

Det er en kalkulator er sted her Inne hvor en kan regne ut hvor mye kcal en bør spise ut i fra vekt, høyde og antall trimpoeng per uke. Trener en mye skal en spise mer også.. En bør ha minst 7 trimpoeng per uke :)

 

Tror jeg skal snike meg på vekten i morgen, føler på meg at den er bedre.... Hyggelig hvis du skriver oftere, det er motiverende å ha noen å "samarbeide" med,,, virker som om det er kun deg og meg her inne for øyeblikket B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei,

 

da har det gått noen dager igjen...veide du deg på nytt M?

 

Denne uka har så langt bestått i en kveldsøkt på jobb og jeg holdt nesten hele målet mitt der; IKKE spise godteri og IKKE ta med ev hvetebakst hjem. Spiste vel ca 10stk små sjokoladebiter med puffa ris. MEN tok IKKE med meg noe hjem :D STOLT :D

 

Maten går stort sett i havre- eller byggbrød til frokost og lunsj med påleggstypene *mager leverpostei, *jarlsberg, *kalkunpålegg, *mager vita hjertego majones, *lettere brunost (og noen ganger litt syltetøy...). Jeg føler jeg er flink til å spise grønnsaker (agurk, paprika og i dag cherrytomat) til hvert brødmåltid, så endel av dagens grønnsaksmål blir oppfylt der.

Middagene har gått i magert rent kjøtt av både kylling og svin, INGEN fisk (enda...), og en god slump grønnsaker.

 

På treningsfronten har jeg derimot vært veldig flink :D Selvskryt I know - men det må til :P Mandag kveld gikk jeg nesten 3 timer i skogen med totalt 411m høydebestigning. Regner med jeg gikk inn nesten 6 trimmerker bare der. Tirsdag jobbet jeg hele kvelden, men var flink til å bevege meg mye der istedetfor bare å sitte på stolen :P Onsdag dro jeg og lille i bhg han skal begynne i, var vel der i litt over 1 time. Satt ikke akkurat stille da for å si det sånn :P Tilbake fra bhg gikk vi ca 45min tur med mormor. Og på kvelden stakk jeg og mannen og handlet noe byggevarer - med andre ord noen skritt tilbakelagt pluss løft. I dag venter ny kveldsvakt hvor jeg IKKE SKAL KJØPE GODTERI og HVERTFALL IKKE TA MED HVETEBAKST HJEM!!!b :D Skal i tillegg ikke sette meg ned før jeg kjenner at korsryggen er sliten....

Målet for morgen dagen blir en times trilletur på dagen, da jeg skal på ny kveldsvakt...

 

Hvordan har det gått med målene deres? OG siden dere også er småbarnsmødre - hva er favorittmiddagen til den minste? Her er den desiderte favoritten pasta (og MOR ER SÅ LEI!!), men om vi hakker opp maten kan han nesten ete hva som helst virker det som...:P

 

Gleder meg til neste pipp fra dere :D Ha en herlig og SUNN dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så flink du er til å trene, god grunn til selvskryt :D Jeg derimot har ikke gått lengre enn gårdsplassen.. Men er i litt bevegelse på jobb, så jeg har ikke sitte hele uken (bare nesten). Jeg veide meg ja, og vekten var akkurat den samme B) Det er så rart, for det føles som om jeg har gått ned mange kilo, men det synes ikke på vekta.. Er vel psykisk, synes jeg legger ned mye tankearbeid i dette så jeg innbiller meg at vekten raser av meg :blink:

 

Jeg er akkurat ferdig med to nattevakter. Pleier å spise hele natten og småspise litt snop, men jeg har vært flink.. Har spist to brødskiver og en yoghurt og drukket nok Pepsi Max... Jeg har til og med gått flere dager UTEN sjokolade (klapp på skulderen). I dag derimot har jeg spist opp lørdagsgodteriet mitt, så nå skal jeg klare meg uten resten av helgen..

 

Ungene her elsker pannekaker og kjøttboller/kaker, men spiser det vi har til middag og klager sjeldent. Liker de ikke alt spiser de poteter eller grønnsaker, det gjelder å ikke gå sultne fra middagsbordet for det blir ikke noe annet før kveldsmat.. pannekaker har vi en til to ganger i måneden eller når ungene er syke og ikke har matlyst, som i dag.. Da gjelder det å få i dem mat, hva som helst.. spørs om det blir pannekaker to dager på rad for dem, heldigvis kan vi voksne velge noe annet :rolleyes:

 

Mål for uken er å gå to turer, kanskje gå og hente i bhg eller sykle med ungene.. Lysten til å trene regner jeg med kommer etterhvert som kiloene går av og jeg føler meg lettere til bens og til sinns.

 

Fant en iPhone app jeg skal prøve i morgen, hvor jeg kan scanne strekkoden til matvaren jeg spiser..?? Det virker skikkelig kult, er spent på om det blir enklere å registrere mat eller ei...

 

Ha en finfin fredag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Ny bra matdag, men formen er ikke på topp. Har blitt forkjølet og har ligget på sofaen med hodepine.. 1081 kcal i dag, godt under hva jeg bør, men en slik dag en sjelden gang ødelegger vel ikke noe... Kanskje det i stedet kickstarter forbrenningen og nedgangen i helgen..?

 

Har du målt livvidden din? Målte min i dag (over navlen) og den var 109.. Dessuten har jeg fått det for meg at jeg veier meg hver dag, og jeg står dønn stille. Vet jeg ikke burde gjøre de, men håper så inderlig på nedgang og blir litt for fokusert på tallene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ned30kginnenjuni2013

Hei,

 

jeg har da fortsatt ikke talt noen kalorier :S Men har hatt en skikkelig sjokoladefredag...så garantert inntatt 1000kcal bare der :( Avsluttet kvelden med litt over 1 time i kupert terreng i skogen med gubben og bikkja mens mormor passet den sovende minsten. OGSÅ fant jeg en *ikke-spist-opp-DreamYoughurtIs* i kjelleren....jaudagauda...er nok håp for meg også....

 

Min midje er identisk med din :P Har faktisk ikke veid meg siden mandag, så nå skal vekta få stå i fred i 2,5dag til ;)

 

Kjedelig å bli syk da :( Har faktisk ikke vært noe syk siden før jeg ble gravid...hvilket er 2,5år siden.

 

Spent på mandagen for oss alle her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Sånne sjokoladedager er såååå gode, vi må unne oss en dag i uka til snop så vi ikke blir tussete.. I dag kom endelig lønn for strevet og jeg ser såvidt 93 tallet igjen. Det gjør meg super motivert til å holde ut fram til mandag med riktig mat og ikke sjokkis... For å bøte på sukkersuget tror jeg jammen 1,5 liter Pepsi Max forsvant i går :o ikke bra det heller, men noe må jeg ha.. Har vært på helsekosten og kjøpt sukkerfritt sukker som jeg bruker på ting jeg bare må ha litt sukker på,, det har en liten bismak, men funker greit..

 

Tenk at vi to har identiske mål :) det er jo litt morro.. :rolleyes:

 

Jeg deler ungenes barnehagebasillusker og blir syk hver gang en av de drar med seg noe hjem.. Heldige deg som er lite syk :) hadde omgangssyke fem ganger i forfjor, glemmer det aldri. Eldste var syk de to første årene i bhg, det vil sin at vi bare har ett år igjen med potensielt mye sykdom..

 

Jaaaaa, mandag blir så spennende... Jeg har en drøm om å komme til under 90 innen august/september (stort slingringsmonn i know) og deretter 2 kg i måneden. Det vil vel si ca vekt til jul 82-84 kg.. Er spent på om det er oppnåelig, akkuratt nå ser det tallet latterlig lite ut. Har du satt deg noen kilomål? Mulig du har skrevet det før, men kommer ikke på det i farta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Veiedag og jeg ble gledelig overrasket :D Vekt 92,7, ned 1,3 kg, totalt ned 2,7 kg.. Ny fin dag i dag, jeg er i godt sig om dagen. I dag blir det biltur og shopping.. Hvordan gikk det med deg Ned30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Vekt 93,2 kg :( kan virkelig et impulsivt restaurantmåltid med fried chicken ødelegge for hele uka? Opp fra forrige uke og svært lite utskeielser og i snitt 1500 kcal om dagen.. Ergelig, men jeg vet jo at opp og nedturer er en del av dette... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest MissMuppet

Det går litt i rykk og napp med denne vekten, men dagens vekt viste gledelige 92 kg. Det vil si totalt 3,5 kg ned :) jeg fortsetter i samme tralten og har nesten ikke sjokoladesprekker, kan gå en hel uke uten sjokkis :D og det er jeg stolt av.. Trim blir det lite av, men har store planer for fremtiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...