Gå til innhold

Ny her, slå følge og motivere hverandre?


Gjest MissMuppet
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest sjokoladebananen

Jeg har gått opp 23 kg på 4 år men det er langtidsykemeldinger og svangerskap som er hovedårsaken her da... ja og litt for glad i sjokolade! ;) Regner med det tar tid å komme ned til trivselsvekta, det er nok ikke gjordt på noen uker. Håper på å ha kommet meg ned 10 kg til sommeren da.

 

Ang trening så synes jeg zumba høres kjempegøy ut og har kjempelyst å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 783
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest sjokoladebananen

Hvordan går det foressten med søtsuget og sjokoladeabstinensene? Klarer dere motstå fristelsen?

Jeg har tatt en bit/rute sjokolade hver dag men da Cloetta sin 72% mørk sjokolade uten sukker. Den er ikke så søt og dessuten klarer jeg ikke spise mye av mørk sjokolade...får fort tilfredstillt behovet! Skal etterhvert kun ha lørdag som "utskeielses dag" men da i små mengder. Skal fortsatt holde meg til cloetta sin sukkerfrie sjokolade. Prøve å holde meg mest mulig unna søtt for søtt trigger søtsuget. Og colaen har jeg byttet ut til farris med lime! :(

 

Jeg er så STOLT av meg selv som har klart meg snart en uke uten å fråtse i sjokolade og cola! ;) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet
Hvordan går det foressten med søtsuget og sjokoladeabstinensene? Klarer dere motstå fristelsen?

 

NEIDA ;) Har ikke klart å motstå fristelsen!! 2 av 6 dager uten sjokolade bare... Du har jo vært kjempe flink ;) For et flott tips med sukkerfri sjokolade!!! Det skal jeg ut og kjøpe i morgen. Det har jeg ikke tenkt på engang! Ofte holder det med en liten rute bare for å stagge søtsuget. I helgen gikk det med en pose M fordelt på to dager, men klarte å holde meg innenfor kcal og det er i hvertfall noe. Vanligvis ville jeg spist en pose hver dag, så dette er forbedring!! Det store høydepunktet i løpet av dagen er faktisk kveldsbrødskiva. Den er uvurderlig og jeg gleder meg alltid til den sammen med et glass cola zero.

 

I morgen er det veiings :( Den første av mange... God natt jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Så har den første veiedagen kommet! Det ble som jeg fryktet, opp noen hundre gram fra i går til i dag. Totalt er jeg fornøyd, men med litt trening kunne det nok vært mer. Spørs om jeg går ned like mye neste uke, så nå begynner virkelig kampen!!! Hvordan har det gått med dere? ;)

 

Vekt uke 1: 94,4 ned 2,9 kg (inn 2 cm i livet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flink du har vært, miss muppet! Selv med sjokolade har du gått ned mye, imponert! ;)

 

Var kjempe fornøyd med vekta i dag, gått ned mer enn jeg trodde. Har hatt 3 dager med for mye kalorier, men ser ut som treninga gjorde susen. Gått ned 4,3 kg ;)

 

Resultater:

Miss muppet: Vekt uke 1: 94,4 ned 2,9 kg (inn 2 cm i livet).

4snupper: vekt uke 1: 86,7 ned 4,3 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bumblebee34

Så flinke dere har vært! ;)

Jeg har vært på vekta på morgenen selv, men siden jeg ikke har vært på vekta siden før jul blir dagens vekt min startvekt i år.

Er allikevel kjempefornøyd med at vekta er 0,4 kg lavere enn siste veiing før jul. Hadde jeg ikke gått på kurs hadde jeg antagelig smelt opp både 4 og 5 kg iløpet av jula.

 

Resultater:

Miss muppet: Vekt uke 1: 94,4 ned 2,9 kg (inn 2 cm i livet).

4snupper: vekt uke 1: 86,7 ned 4,3 kg.

Bumblebee34: vekt uke 1: 97,9 (startvekt 2011), ned 0,4 kg siden siste uke før jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Vi har vært flinke alle sammen ;) Du imponerer 4snupper!! Som du sier har jeg jo gått ned litt tross sjokolade nesten hver dag :( I dag har jeg meldt meg på en skikkelig helvetestime på treningssenteret, det kickstarter ukens håp om mye trening.. Bare håper jeg er gangbar etterpå...

 

Hyggelig du stikker innom Jenny ;) Det er viktig med motivasjon - blir spennende for deg i morgen, er det ikke da du har veiedag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, her har det vore mykje aktivitet sidan eg var innom sist:-). Dåke har vore kjempeflinke syns eg, mange som trenar masse forstår eg.

Eg gjekk på vekta i dag tidleg og den viste 96.9 kg. Hurra! Det er ned 1.4 kg på ei veke og det er over all forventning.

Første snopefrie helga er også overstått og det gjekk faktisk veldig bra. No når det er enkelt og greit er null snop er det faktisk enklare enn når det var litt snop, det er nemleg veldig lite sjokolade som skal til for å få masse kcalorier. Eg er den typen som lett kan hive i meg MASSE sjokolade når eg først begynner. Og det blir det masse kcalorier av.

 

Resultater:

Miss muppet: Vekt uke 1: 94,4 ned 2,9 kg (inn 2 cm i livet).

4snupper: vekt uke 1: 86,7 ned 4,3 kg.

Bumblebee34: vekt uke 1: 97,9 (startvekt 2011), ned 0,4 kg siden siste uke før jul

liv26: vekt uke 1: 96.9 ned 1.4 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner med veldig igjen i det du skriver, liv. Om at det er lett å hive i seg masse. Jeg strever selv med dette her, overspiser... fryktelig dumt og veldig demotiverende....

 

Kanskje jeg rett og slett skal si at det er nulltoleranse for utskeielser? Er litt redd for å gjøre det også, for målet mitt er å få et sunt og naturlig forhold til mat, også den usunne maten..

 

Men jeg kan rett og slett ikke holde på slik jeg gjør nå, det blir det bare tragedie. Uff, merker jeg har mista litt motet etter en helg som IKKE gikk som planlagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er. Jeg startet i dag, har sirlig veid maten og i tillegg gått til skolen i stede for bilen. Deretter en lang tur. Dvs 20 min. med 3 åring i vogn og 3,5 mnd baby i bæresjal. I bratt oppoverbakke! Det brant i leggene, og faktisk kjentes det bra i rumpa og!! Deretter 40 min med baby i vogna. Jeg må finne ut hvor mye som brennes av av kalorier for dette skal gjøres man-ons-fre. De andre dagene må det også gåes noe, men jeg er litt redd for å gjøre for mye når jeg ammer. Hvor mye kalorier regner man at man må ha ved fullamming (har meldt meg på amme-internettkurs, trodde kanskje jeg begynte i dag men det blir nok ikke før neste uke)?

 

Jeg er 162 cm høy og veier 92,7 kg (gulp!) så får vi se om dette hjelper og det er mindre neste uke....

 

Resultater:

Miss muppet: Vekt uke 1: 94,4 ned 2,9 kg (inn 2 cm i livet).

4snupper: vekt uke 1: 86,7 ned 4,3 kg.

Bumblebee34: vekt uke 1: 97,9 (startvekt 2011), ned 0,4 kg siden siste uke før jul

liv26: vekt uke 1: 96.9 ned 1.4 kg

PepI: Vekt uke 1: (startvekt) 92,7 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner med veldig igjen i det du skriver' date=' liv. Om at det er lett å hive i seg masse. Jeg strever selv med dette her, overspiser... fryktelig dumt og veldig demotiverende....

 

Kanskje jeg rett og slett skal si at det er nulltoleranse for utskeielser? Er litt redd for å gjøre det også, for målet mitt er å få et sunt og naturlig forhold til mat, også den usunne maten..

 

Men jeg kan rett og slett ikke holde på slik jeg gjør nå, det blir det bare tragedie. Uff, merker jeg har mista litt motet etter en helg som IKKE gikk som planlagt ;)[/quote']

 

Eg er også absolutt for måtehold og ikkje totalforbud. Snopenekten min er difor berre i ein periode, men eg har valgt at den perioden skal vere lang (100 dagar) fordi eg ynskjer å få tanken på snop ut av hovudet. Det er ufatteleg lenge til eg skal ete sjokolade og smågodt igjen, difor satsar eg på å "gløyme" at det finst. Veit ikkje om eg forklarer meg godt her, men eg trur at over mange år har forholdet til mat blitt forvrengt hos meg. Mat er kos, trøst, tidtrøyte osv. Eg håpar at eg etter 100 dagar med sunn livsstil, trening og fokus på søvn og kvile vil kunne ha normalisert forholdet til mat og dermed kunne ta to sjokoladar frå skåla lørdagskvelden og ikkje ete heile posen. Etter mange (mislykka) forsøk med "litt snop kun på lørdagskvelden" forsøker eg difor å ta oksen ved horna og snu skuta :-). Eg skal love deg at det er kjempemotiverande å klare ei helg utan fnugg av snop. Eg sette fram masse grønnsaker og dipp av kesam (slankeklisje, eg veit det!!) og sa høgt til meg sjølv at dette er det du får, kos deg! Og det gjekk bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morticca

Jeg begynte i dag, skumle greier, men det er en stor trøst at man har dette tilbudet. Ser det kanskje litt bedre her enn i boka fra dag til dag, uke til uke ;)

Gleder meg enormt til å se resultater og komme inn i dette ;)

Lykke til alle sammen !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg klarer ikke holde meg total forbud, så har funnet ut at en sånn dobbel Daim er omtrent kosemerkene, så koser meg med det lørdag kveld. Hvis jeg skal på kino kjøper jeg en liten popcorn og Pepsi Max, og så trener jeg 30 min ekstra dagen etter. Da kan jeg kose meg litt ;)

 

Og enig i det at om man klarer en hel helg uten å synde så er det en utrolig motivasjon når mandagen kommer!

 

Synes alle har vært kjempe flinke til nå, kjempe bra motivasjonsgruppe det her ;) (selv om jeg føler jeg kanskje skriver litt mye her til tider..hehe..)

 

Koselig at dere blir med Viljesterk og Morticca, dette klarer vi sammen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

ojojoj, så vondt alt gjør!!! Helvetestimen var ille, og det er så pinlig å måtte dra seg opp fra liggende til stående ved hjelp av rekkverket 20 minutter ut i timen. I dag har jeg virkelig tatt meg ut, men spørs om jeg bør vente med den timen til kondisen er litt bedre.... Skulle rydda til besøk her i morra, men det orker jeg ikke.. MEN, jeg er fryktelig stolt! For jeg har holdt meg unna sjokolade i dag ;) Og jeg handlet etter treningen, med alt for lavt blodsukker og klarte å la være å kjøpe noe snacks ;) En pangstart på uken..

 

Velkommen med Viljesterk og Morticca, hyggelig at flere er med og veldig hyggelig at dette er en aktiv gruppe. Er bare bra du skriver 4snupper, vi i permisjon har kanskje litt mer tid i løpet av dagen... :(

 

Kjempe bra at alle har gått ned denne første uken! Denne uken blir minst like bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Så flink du har vært Miss Muppet! Handle når man er sulten er en skikkelig utfordring, stålvilje når du klarte la være kjøpe noe. Men, er jo en utrolig deilig følelse når man kommer ut av butikken uten å handlet noe galt da ;)

 

Skulle trille tur i dag med ei venninne, men her blåser og regner det, og snøen er nesten umulig å trille på, så ser ut som jeg må trene litt ekstra her hjemme istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan folkens!! Fin "tråd" ;) gir meg motivasjon for å ta tak i egne valker og komme i gang med kaloritelling!! Nå bare SKAL jeg ned...ingen utsettelser!! Har jo gjort dette flere ganger før men etter røykeslutt for et år siden har kiloene sneket seg på igjen (stønn). Sommerferie og 3 uker i Hellas blinker i det fjerne og jeg har ikke tenkt å føle meg som en flodhest på stranden. Blir hyggelig å følge dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Heisann Kira, kiloene har dessverre en tendens til å snike seg på raskere enn det tar å slite dem av.. Bli med på veiedag på mandager da vel, dere også Viljesterk og Morticca - det er en ekstra motivasjon til å være flink pike og holde dietten ;) Skal noen av dere nye gå kurs eller følge eget hode og veie og telle kcal?

 

Du og den treningen altså 4snupper!!! Kjenner det irriterer meg litt at jeg ikke orker være like flink - så nå må jeg nesten se om jeg finner zumba dvd på nettet!!! Du inspirerer :( Du husker ikke hvor du kjøpte den?

 

Akk og ve - hele kroppen verker i dag ;) men ondt skal ondt fordrive (eller ondt skal fett fordrive).....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå har jeg endelig klart å gå på vekten!!! Hjelpe meg...den viste 93,1 kg!!! Nå er det telling og trening for "alle penga"!

Jeg blir gjerne med på mandager - gir motivasjon å være flere ;)

Holder dere oppdatert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Jeg kjøpte zumbaen min på http://www.zumbafitness.com. Om du er vant til aerobic og sånt fra før så kan den vanlige pakken til 499kr være litt for enkel, jeg kjøpte den store pakken siden jeg har tidligere trent aerobic og step ;)

 

Var hos legen i går for å få svar på blodprøvene etter 6 ukers kontrollen etter fødselen, og har nesten tomt jernlager, han kunne ikke fatte at jeg enda var oppegående. Jeg er jo mye svimmel, sliten og trøtt, men har tenkt det blir sånn med tvillinger babyer som ikke sover om natta. Så nå skal jeg ta jern 3 ganger om dagen, så kanskje formen og energien blir mer stigende ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 4snupper

Mamma kom bort og passet babyene slik at jeg fikk trent på ellipsesykkelen på dagtid, ble da 40 min på sykkelen og 10,5 km. Var kjempe svett, andpusten og skjelven i bena, deilig!

 

Har igjen trene styrke, det tar jeg etter førstemann har lagt seg, er jo bare 30 min, så da rekker jeg det mellom legginga til ungene. Så kan jeg slappe av med god samvittighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Du er treningsgal 4snupper, er ikke helt der selv kjenner jeg... Men har for første gang i historen (antagelig) holdt meg unna sjokolade TO dager på rad :) Tok litt melk og ei skje sukkerredusert kakao i kaffen til lunch (holdt meg innafor med kcal), men det teller ikke.. :)

 

Jeg er overrasket over hvor fort sukkersuget faktisk gir seg. Synes dagen i dag var lettere enn i går, og da blir det nok enda bedre i morgen. Trodde faktisk jeg kom til å bli grinete og slite med suget i månedsvis.. Men dette går jo greit! Fullstendig avhold det fikser jeg ikke.. Guleroten er M på lørdag :) gleder meg, og jeg SKAL holde til da!!!

 

Fant zumba'n på nettet 4snupper.. Tror jeg skal prøve en time på studioet først for å se om jeg liker det. Var relativt dyrt, i hvertfall hvis jeg synes det blir for vanskelig.. Det er dette med koordinasjon og dans da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MissMuppet

Nå må jeg spørre igjen.... Hvis jeg har meny 3 på 1900 kcal, men ikke får til noe bevegelse i løpet av dagen og kun trener tre dager i uken. Skal jeg likevel spise 1900 kcal de dagene jeg ikke rører på meg?????

 

Supersunn middag i dag og jeg endte på 1601 kcal, inkl to skiver til kvelds.. Har sååå lyst på sjokolade :) Er ikke noe morro å være på slanker'n! Og nå har jeg fortalt til så mange at jeg går på grethe roede at nå MÅ jeg vise resultater :) Egentlig kjempe lurt, for da lurer jeg ikke meg selv.. Skulle ønske man kunne kjøpe seg motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...