Gå til innhold

Dagens middagstips... ??


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Freste en pakke kyllingkjøttdeig (300g, Rema, kr. 15,-) med masse godt krydder... Jeg liker det spicy, så jeg brukte bl.a. chili, hvitløk, spisskummun, salt, pepper.

 

Tok kjøttdeigen ut av panna, og stekte sopp, squash, løk... Dampet spinat (med vann og litt muskat), og forvellet brokkoli... Mikset alt i panna til slutt, med "dampevannet" fra spinaten, og en liten dasj matfløte...

 

Hele stekepanna ble rundt 800 kcal, og her er mat til en hel familie... Eller som jeg gjør: bare til meg; middag i dag, og lunsj i morgen. I tillegg fryses en porsjon lunsj til senere....

 

Rimelig, kjapt og godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Gjest ElisabethV
Freste en pakke kyllingkjøttdeig (300g' date=' Rema, kr. 15,-) med masse godt krydder... Jeg liker det spicy, så jeg brukte bl.a. chili, hvitløk, spisskummun, salt, pepper.

 

Tok kjøttdeigen ut av panna, og stekte sopp, squash, løk... Dampet spinat (med vann og litt muskat), og forvellet brokkoli... Mikset alt i panna til slutt, med "dampevannet" fra spinaten, og en liten dasj matfløte...

 

Hele stekepanna ble rundt 800 kcal, og her er mat til en hel familie... Eller som jeg gjør: bare til meg; middag i dag, og lunsj i morgen. I tillegg fryses en porsjon lunsj til senere....

 

Rimelig, kjapt og godt![/quote']

 

Hørest godt ut !

Men for meg hørest det ut som du spiser lite middag ? Med 300 gram kjøtt på 3 måltider ? :)

Alt for lite for meg i alle fall ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Hjemmelagd pizza.

Lagde med tynn bunn, med lyst mel.

400 gr karbonadedeig, pizza saus og vanlig norvegia ost på.

Noen som har peiling sånn ca på hvor mange kcal det er pr stykke, når man deler den i 16 stk totalt ? :)

 

det var i alle fall veldig godt ! Utrolig lenge siden vi har hatt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

i planene !

Ble ikke tomatsuppe, men Toro meksikansk gryte med taco kryddret karbonadedeig oppi.

Hadde salat, nachos og kesam ved siden av.

( Bre 4 stk nachos på meg ! :) )

 

Populært både med store og små, og ikke så ille kcal messig ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I dag måtte vi ta treningen rett etter jobb og jeg hadde ikke planlagt middagen.

 

Kjøpte strimlet svinekjøtt på Rema som var marinert - 300 gram for 29,-. Jeg skivet 5-6 champignon og stekte først og så stekte jeg kjøttet. Serverte smørdampede selskapsgrønnsaker til og det var både raskt og skikkelig velsmakende.

 

Denne anbefaler jeg så gjerne:D Kjøpte også karbonadedeig så jeg kan ha en annen dag, men i morgen blir det rett og slett strimlet kyling (ferdig stekt og renset) og wokgrønnsaker.

 

Nå skal jeg pille reker og marinere til lunsjen min for resten av uka :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

De jeg har hørt "skryt" om er kjøttkakene, kyllinglasagne, indisk kylling suppe og taco suppen !

Har også hatt sukse med en gryte med peppersaus, karbonadedeig og grønnsaker nedi. Potetmos ved siden av. Husker ikke hva den gryten heter.... :)

 

ellers så er det mange fine tips i tråden her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock

Her var det mye inspirasjon å finne:)

 

Er er min plan på uka's middag:

 

Mandag: Fullkorsnstortilla med magersvinekjøttdeig tacokrydder og en skive magerost. Litt kesam.

Tirsdag: Lett tacopai med masse salat. (skal i bursdag)

Onsdag: hjemmelagde kjøttkaker av karbonadedeig med potet, gulrot og kål.

Torsdag: Ovnsbakt laks med masse grønnsaker

Fredag: Kyllingwok

lørdag: Mexikansk gryte med karbonadedeig.

Søndag: Hjemmelage fiskekaker med potet,gulrot og fullkorsnmacaroni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil gjerne ha oppskriften på lett taco pai !

Jeg lager en taco pai som er veldig god' date=' men dog IKKE lett.

Den er stappfull av kalorier.... :)[/quote']

 

Hva med å ta den greske paien det er oppskrift på her og bytte ut feta med revet ost og slenge tacokrydder på kjøttet?

 

Bare en ide fra min side... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krepsedama

I all enkelhet... :-)

I dag ble det stekt kyllingbryst og salat her. Salaten var svært enkel med hjertesalat, vårløk og tomat. Men som dressing brukte jeg balsamico med revet fersk ingefær i......litt variasjon i dressingen og en har nesten en helt ny rett.

 

Denne kan anbefales og denne middagen ble svært mager. Faktisk så mager at ananasbiter i egen juice og mager kesam vanilje gjør en fin avslutning på et måltid...sånn i all enkelhet på en mandag :)

 

Ha en fin uke videre alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock
Vil gjerne ha oppskriften på lett taco pai !

Jeg lager en taco pai som er veldig god' date=' men dog IKKE lett.

Den er stappfull av kalorier.... :)[/quote']

 

Det var mamma som lage en, så har ikke oppskriften,men

Det var en litt grovere bunn, kyllingkjøtteig, brukte creme fraice lett og mager ost :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Hva med å ta den greske paien det er oppskrift på her og bytte ut feta med revet ost og slenge tacokrydder på kjøttet?

 

Bare en ide fra min side... :)

 

God ide ! Må prøves ut !

Tacopai er jo bare utrolig godt, men som mannen min sier : Dette tror jeg må være noe av det alle mest usunne vi spiser... Og det er sikkert sant... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Middag i dag er stekte fiskekaker, poteter, gulrot og rotmos !

Første gang jeg har lagd rotmos. Brukte gulrot, sellerirot, kålrot og en potet.

Lagde en mager hvit saus og blandet dette. Tror det blir populært blandt de små også :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...