Gå til innhold

Dagens middagstips... ??


Gjest ElisabethV

Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Jeg skal lage taco-lasagne i dag! Den fra Toro.. Den er god, bittelitt spicy! Og så er den med fullkornpastaplater!

 

Når jeg lager med karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, og lettost i stedet for vanlig gulost, kan jeg spise 1/4 av formen. (I stedet for 1/5, som er én porsjon oppgitt på pakken).

 

Serveres med masse god salat, og gjerne en klatt ekstra lettrømme og salsa på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 138
  • Created
  • Siste svar
Gjest Minimax

I dag skulle resten av familien ha fiskeboller i hvit saus....da takket jeg nei, og lagde min egen "suppe"..

 

160g potet

132g gulrøtter

2 stk blokker med maggi klar kjøttsuppe + 0,5l vann

mot slutten av koketiden hadde jeg i fiskepudding 232 g !

 

dette ble mye mat og det var igjen litt i kjelen når jeg hadde spist, som nå er 2 timer siden og jeg er stapp mett ennå....

 

totalt innholdt suppen 418 kcal !! perfect :)

 

minimax er mett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Dagens middag: Chili con carne - med litt ris og mye salat.

 

Følger oppskriften på Santa Maria sin krydderpose' date=' men bruker karbonadedeig og dobler mengden hermetiske tomater og bønner. Veldig godt![/quote']

 

Den skal prøvest !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

middagen igår ble toro sin tacogryte, med kylling kjøttdeig :) men tilbehøret ble salat og ikke tortilla chips :)

 

idag blir det nok fjorland på meg siden jeg jobber sent, men får velge en av de lette variantene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Her i gården har vi e-n-d-e-l-i-g fått veranda på huset (yay!), så her blir det MYE grilling fremover;)

Men skal vi grille til hverdags, må fokuset inn i planleggingen. Sunn grillmat!

 

I dag tror jeg vi satser på grillspyd med kyllingfilet, paprika, løk, cherrytomater og sopp. Med grønn salat til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt noe så "eksotisk" som svinefilet m/fullkornspasta og erter + aspargesbønner til i dag.

 

Jeg er så lei av å tenke middag at jeg holder på å tilte, glad det er et par uker i sikte der vi skal bestille og ikke lage maten vår.

 

Blir en utfordring i USA da, med alskens fristelser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens middag: Chili con carne - med litt ris og mye salat.

 

Følger oppskriften på Santa Maria sin krydderpose' date=' men bruker karbonadedeig og dobler mengden hermetiske tomater og bønner. Veldig godt![/quote']

 

Mon tro om ikke den kan bli like god uten bønner? Liker nemlig konseptet Chiligryte, men kan bare ikke få meg til å spise bønner. Jeg spiser nesten alt i denne verden unntatt erter, bønner og linser (da skal det være umulig å la være for å si det sånn...) Også spiser jeg selvsagt ikke ting det ville være naturlig å ha med i fear factor og sånn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, nå spammer jeg denne tråden :)

 

Jeg har lyst på sushi i morgen, syns det hadde vært på sin plass en 1. juli - hva syns dere om det tipset?

 

Takk for meg... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar
OK' date=' nå spammer jeg denne tråden :)

 

Jeg har lyst på sushi i morgen, syns det hadde vært på sin plass en 1. juli - hva syns dere om det tipset?

Takk for meg... :)[/quote']

Haha:D I dette sommerstille forumet her så vil jeg si at jo mer spam, jo bedre:D

Keep it up!

 

Jeg er for øvrig særs lite glad i fisk.. dessverre. Så vidt jeg får i meg litt sei, makrell i tomat, og torsk. Sushi kommer nok aldri på menyen her.. Men for den som liker det - godt og lett nå på sommeren, og bør vel være ok mat hvis man styrer unna all risen?!

 

PS: Apropos usa... jeg var en uke i New York i mai, og det var helt katastrofe kalorimessig. Men noe som var nytt siden sist jeg var der: Det står kaloriinnhold på menyene på alle større kafé- og restaurantkjeder!

Problemet er helst at det stort sett ikke finnes noe som helst under 6-700 kcal. Og det meste ligger langt over 1000. Når man da i tillegg vil ha litt cookies og muffins og starbucks og is mellom måltidene, blir det fort mye. Så en slagplan kan være greit å legge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Etter en uke med grilling tre dager på rad, blir det variasjon i dag.

Min selvkomponerte skinkesalat, den er litt spesiell og kanskje for de mer viderekomne på salatfronten. Men vi liker den så godt at vi har den en gang annenhver uke (dvs den uka vi ikke har barn;)).

 

Ikke av den letteste sorten, denne her - men masse sunt fett! Og det går an å bruke mindre avokado...

 

For to personer:

Dressing: riv fersk hvitløk, bland sammen med hakket rødløk og 2-3 ss ekstra lett creme fraiche eller ekstra lettrømme, pluss pepper, salt. Bland i ca 20 g revet parmesan eller aller helst manchego.

Bland inn i dressingen:

kalkunskinke (liten boks, den med 5% fett) i terninger, litt kokt fullkornpasta (penne, jeg bruker 80 g tørr pasta for to pers), grovhakkede valnøtter (en liten neve), en stk strimlet crispi-salat, ca 15 faste cherrytomater og to avokadoer. Tomat deles i fire, avokado kuttes i terninger.

Bland FORSIKTIG sammen, ellers ender du opp med verdens snåleste guacamole;)

Riv over litt ekstra manchego/parmesan, og sett i kjøleskapet ca 10 minutter.

 

Nam-nam-nam, dette er virkelig en av mine aller største favoritter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes kjempegodt ut! Denne skal prøves, men enig i at det nok bør bli i en uten-barn uke. Uten-barn hos oss er med lilleprinsen på 2, men han spiser alt, så det går nok bra.

 

Ble sushi på mor i dag - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Vi skal grille Go' og mager grillpølser i dag. Serveres med speltlomper, rå løk, sennep og ketchup. Gourmet;)

 

Tips: Speltlomper ligger mye lavere i kcal enn vanlige lomper. 130 mot 180 kcal pr 100g. For den som er like glad i lomper som meg, utgjør det faktisk litt. Og de er minst like gode! Så jeg har konvertert:)

 

I går hadde vi sunnere middag:

Grillspyd, med kyllingfilet, fersk sjampinjong, paprika og løk. Penslet med litt hvitløk BBQ saus, og servert med salat laget av grønne blader (baby leaf mix), cherrytomater, rødløk, paprika og blandet med sennepsvinaigrette. Jeg lager den uten olje, rører bare sammen litt dijon-sennep med balsamico, pepper og litt hvitløk.

Ikke en eneste potet- eller pastabit! Det var utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...