Gå til innhold

22 år, ned ca 10 kilo. NÅÅ


Gjest treseEe

Anbefalte innlegg

hei, jeg er en jente på 22 år fra østlandet. jeg har nå endret livstil å kommet inn i en god rutine med mindre å sunnere mat, jeg sliter nå med motivasjonen, jeg har kommet til det punktet hvor jeg tenker at nå har jeg vært så flink så om jeg spiser å koser meg litt så gjør ikke det noe. men det er en veldig farlig tanke, å jeg vil helst slippe å gå opp igjen.

jeg kan fortelle litt om min vekt nedgang sånn at dere hvet litt om hva min motivasjon har vært.

 

november 2009 fikk jeg beskjed om at jeg har det som kalles pcos syndrom, det vil si at det er mye vanskligere for meg å fa barn enn det er for normale mensker uten dette syndromet. jeg har så lenge jeg kan huske alltid ønsket meg en litten bebis.

legen min sa til meg at om jeg gjør en innsats for å gå ned i vekt så kan dette hjelpe, så jeg bestemte meg for at januar 2010 skulle jeg virkelig vise legen min å meg selv hvor mye jeg ønsket meg det lille barne.

 

nå har jeg vært aktiv prøver i 1 år uten hell ;)

 

jeg begynte slankingen 6 januar 2010. DA VAR DET NOK.

jeg kuttet alt av godis, sukker brus, hente mat å annen usunn dritt.

i steden for gikk jeg over til nutrilett barer, frukt, knekkebrød å mer det man kaller JA mat.

 

kiloene raste av, jeg hadde en start vekt på 112 kilo. jeg er 173 høy å hadde midje mål på 127 cm.

jeg fikk det man kaller blod på tann å syntes det var helt fantastisk å gå på vekten å se at det bare minsket å minsket. jeg satte meg mine del mål å klarte gang på gang å fullføre dem.

 

januar 2011 er min vekt på 79.4 kilo ;) 32,6 kilo borte på et år :( jeg er super fornøyd med meg selv.

 

problemet nå er som sakt motivasjonen, jeg trenger noen som kan dytte litt gode ord opp under lista sånn at jeg fortsetter å få dette kikket av å se tallet på vekta synker :) motivasjonen min forsvinner mer å mer når jeg har gått ned så mye å ennå ikke får noe positivt ved bebis ønske mitt.

 

jeg skal ned ca 10 kilo til, det hadde vært morro om fler ville slenge seg på så vi kan være et støtte apparat for værandre når dagene går tungt å kiloene står stille.

 

setter veldig pris på om noen vil slenge seg på å prøve vertfall 5 kilo frem til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superklar:) Veldig motivert og dritt lei av å "utsette" å spise sunt og trene mer. Jeg veier nå 72 kg, og målet mitt er å gå ned omtrent ti kg frem til sommeren. I slutten av juni skal jeg nemlig på ferie. Men jeg er som deg, trenger MOTIVASJON. Jeg er kjempeimponert over hva du har fått til det siste året, gratulerer!! Det betyr vel at du vet hva du har å gjøre fremover?:)

Kan du ikke fortelle litt om hvordan du spiste og hvordan du trente da du klarte å gå ned så mye? Nina :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du har vært flink!! jeg har også opplevd det å gå ned mange kilo på kort tid. over 40 kg på ett år ca. men da spiste jeg nesten ikke i det hele tatt og gikk å gikk.

 

Jeg er nå 67 og skal ned til 58 nå i løpet av ett kurs som starter neste uke.

 

Greit å kunne motiver hverandre og komme med tips og forslag.

 

jeg skal ligge på 1300 kcal daglig. Men ser at det er total sprekk når det er helg. litt av en utfordring med helg.

Hvordan løser dere det nina og treseEe???

Klarer dere å stå over alt nei mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flink du har vært ja! Gurimalla! ;)

Jeg begynte på Grete Roede kurs forrige onsdag, og har aldri vært med på det før. Jeg ønsker så gjerne å gå ned 10 kg for å nå trivselsvekta mi på 68kg (Nå veier jeg 77,6kg- jeg er forresten 173cm høy)! Dessverre har jeg en sykt travel hverdag, hvor jeg farter fra det ene til det andre 24/7, og jeg sliter veldig med å få til regelmessige måltider.. Jeg sliter også med motivasjonen i forhold til trening.. Jeg har så mye å gjøre hver dag, og når jeg endelig kommer hjem ønsker jeg bare å slappe av i sofaen, og legge meg tidlig.

 

Kan vi motivere hverandre litt?! :D Har så lyst til å klare dette.. men føler ikke jeg kommer helt igang!

 

Hilsen Tale 21år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tale!

Så bra at du har tatt steget og meldt deg på kurs du også. Er det fremmøte kurs eller nett kurs. Og hvordan går det?

Jeg starter min første veiedag nå torsdag. Blir så spennende å se om målet kan nås.

Jeg har valgt nettkurs siden dagene er så travle.

Jeg er veldig kjedelig i matveien så bare jeg kan få en rutine på hva som er lurt å velge og hvor mye så håper jeg det skal gå bra!!!!

 

Jeg startet på 67 og skal ned til 58 ja. 164 cm.

 

Vi får bare oppmuntre hverandre så best vi kan.

 

I dag har jeg hatt en joggetur med passe tempo. Sprang 30 min. Det gav ett trim poeng. En god stund siden jeg har jogget pga travelt og isete veier.

 

Jeg skal ligge på 1300 kcal pr dag.

 

Min mandagsrapport:

 

Frokost:

all bran 50 g

2 dl ekstra lett melk

 

lunch

2 grove skiver med 50 g makrell i tomat

 

mm

1 pære

 

middag

taco gryte med to hvitløksbagetter

 

kvelds

Havregrøt med en ss sylt (lett)

 

Dette gav ca 1300 kcal. Så godt fornøyd med dagen i dag.

Gleder meg til å høre hvordan det går med deg Tale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er så glad jeg har meldt meg på kurs:-)

Jeg er på fremmøte kurs, greier å presse det inn i min nokså travle hverdag.

 

I går var det veiing etter 1.uke med programmet, og jeg har gått ned 1,2 kg, noe jeg ble veldig glad for! ;) Denne helga var jeg av gårde på leir med et stramt program, så det var vanskelig å få i seg regelmessige måltider osv.. Så jeg var veldig spent på veiingen! Men det gikk heldigvis bra. Nå veier jeg altså 76,4kg, og har 8,4 kg igjen for å nå målet mitt på 68kg. Tror jeg skal satse på 5-6 kg totalt i løpet av kurset. Møtet var veldig motiverende, og jeg merker jeg blir motivert av å være her inne på forumet også!

 

Utfordringen denne uka blir å spise mer regelmessig! Jeg er veldig flink på å få i meg nok vann (har alltid vannflaske med meg uansett hvor jeg er, så da går det automatisk ned).

 

Du var flink som jogga! På denne glatta er ikke det så lett. For min del er jeg veldig glad i å gå, så jeg prøver å få gått mest mulig. I denne travle hverdagen må det virkelig planlegges om når en skal trene.. Prøver hvertfall gå fra skolen hver dag (30min og mye oppoverbakke). Må vel få til litt mer trening snart..

Hvordan går det med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det går veldig bra med meg. først rapport dag i dag. Spent på svar.

Ikke noe særlig trim nei. Man klarer å holde meg på 1300 kcal nå. Og det er jo bra.

Jeg skal ha 1600 kcal dersom jeg trimmer 7 poeng i uken. Det gjør jeg foreløpig ikke. Må komme i gjenge igjen først.

 

Var nede på 65 i går. En kilo til på en uke. Så er kjempe fornøyd med fremgangen...

 

Ser bare frem til litt mer aktivitet!!!

 

Hadde forresten tatt av 5 cm rund midjen på disse to ukene. Det virker jo også helt topp det!!! Motivasjon til tusen det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nå har jeg holdt på i snart 4 uker! Er spent på veiing i morgen!! Til nå har jeg gått ned 2,4 kg, så forrige uke veide jeg 75,2 kg. Jeg er kjempefornøyd og gira på å fortsette! Jeg har fortsatt 5-8 kg igjen som jeg vil ned.. Men nå har jeg begynt å trene for fullt, og jeg satser på at dette går riktig veien om jeg fortsetter på denne måten.

Håper det går bra med dere også! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...