Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

 

Jaja... det var jo bra start på ny tråd for min del. Betyr vel at eg har kome til det punktet at eg må jobba meir for å gå ned. Men det skal eg klara. Kjem sterkare tilbake neste søndag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest solsikkene
Vekt før gravid : 93 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104' date='2 kg

 

Virker ikke som jeg går opp mer nå - det er herlig! Jeg og mannen er fortsatt flinke til å spise sunt. Fredag kveld delte vi en sjokolade til kos, og lørdag kveld en boks druer og mandarin. Det er ikke vanlig i helgene her i huset - vi pleier å fråtse i usunne ting!! I tillegg laga jeg noen gode osteskiver med skinkefyll, 2 til meg og 3 til han. Så slapp vi å bli frista til å overspise, for jeg kunne glatt spist 2 til...

Det føles utrolig godt å være litt fornuftig! :D Det har vært viktig for meg å få litt rutiner på plass før fødsel og amminga er i gang. Jeg kjenner jeg gruer meg skikkkelig til suget som kommer da - håper så veldig på at jeg skal klare å holde meg noenlunde i sjakk!

 

Dere virker jo SÅ motiverte - og det digger jeg! Håper det kan være med på å dra meg i riktig retning når suget setter inn...

Jeg har noen venninner som også går hjemme i perm. Har sagt fra til dem at jeg vil prøve å spise sunt etter fødsel, og at jeg ikke kommer til å handle inn masse usunt når vi skal ha treff hos meg. Jeg får jo finne på gode alternativ. Jeg vet at det ikke nytter å handle inn til besøk, for hvis jeg får det i hus så spiser jeg garantert!! ;)

 

Ha en fin søndag, jenter! Håper dere har hatt en fin helg!![/quote']

 

Så flinke de er! Og så spennande at termin snart er her!!! LYKKE til med alt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på om eg kunne henge meg på dere?

Eg er 28 år, har tre barn, minstemann i flokken er blitt fem mnd og eg fullammer fremdeles.

Målet er at kiloene skal forsvinne sakte men sikkert av i løpet av våren, med sunnere mat og litt mer trening i tillegg til trilleturene. Var veldig flink i høst, men så kom vinteren og satt en brå stopper på det. I tillegg til at søtsuget kom for fullt, og eg er altfor glad i sjokolade (min største last). Noen som har noen tips??

 

Men alt i alt så har vekta stått stille i jula ihvertfall.

 

 

 

Har veiedag torsdager

 

Vekt før graviditet: 90kg

Høygravid: 107kg

Vekt nå: 91,2kg

Mål: under 75 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei anette.. Velkommen til oss:)

 

Vel.. helgen har ikke akkurat av de topp beste.. Men ikke av de verste heller.. Så jeg trøster meg med det:D

Er iallefall ved nytt mot.. Og er veldig flink i dag..

Fantastisk være.. OG ting kan ikke bli bedre.. Deilig.. OG det går mot vår..

 

OG Ragnhild har termin i dag.. Lykke til hvis det skulle skje noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snartMammaTil2

Nå er jeg sliten. Jeg skulle jo slanke meg. Men så er jeg gravid, så noen slankekur kommer ikke på tale. Jeg er kjempeglad for at jeg er gravid, men samtidig veldig redd for å gå opp noe helt grasat i vekt. Jeg er 170 og veier 85kg. Egentlig ikke sånn kjempemye og jeg ser ikke direkte tykk ut, men jeg vil så gjerne veie sånn 20kg mindre. Noen som har noen tips til hvordan man kan spise eller være i aktivitet for å fårebygge enorm vektøkning i graviditeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Velkommen Annette :D Og snartmammatil2: vil anbefale deg et kurs dersom du er usikker på hvordan du skal gå frem - du lærer masse på Grete Roede kursene ;)

 

Ragnhild: Termin i dag - så spennende! Igjen lykke til!

 

Jeg skal ikke skryte av innsatsen min i helga... Men har hentet meg inn igjen i dag. Jeg veier meg også på torsdager.

 

Ha en god og sunn uke damer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhhh... gi meg styrke.. sitter og knasker gulerot med jeg greier.. har så søtsug at det minner om kraftige abstinenser.. det klør i hele kroppen, jeg føler meg uvel og sinnsykt sulten. men jeg har spist 2 skiver proteinbrød med røkelaks, og til nå 4 gulerøtter med magerkesam dip..

 

håper dette søtsuget gir seg fort.. dette er nesten verre enn å slutte å røyke.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Treng litt styrke eg også...

Av og til mistar eg motet og tenker at det er så håplaust lenge att til eg har nådd målet. Men så prøver eg å vri om på tankegangen... For kvart kg eg greier å ta av hjelper jo.

 

Etter nyttår har eg prøvd å få i meg meir grønsaker og frukt. Og fem om dagen er faktisk ikkje dumt. Viss eg seier til meg sjølv at eg må greia fem kvar dag, så minkar søtsuget hos meg! Eller behovet for andre usunne ting.

 

Om eg har lyst på noko seint på kvelden synes eg det hjelper med ein kopp te +kanskje eit knekkebrød til. Har begynt å eta mest mat tidleg på dagen. Synes det funkar best...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Skulle berre legga til at eg har funne ut det er lurt å laga ein stor salat med masse godt og sunt. Då står den klar i kjøleskapet så ein kan ta av den om ein vert svolten. I staden for å hiva innpå med noko som er lettvint og fullt av kaloriar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg vet det hjelper å spise mest på formiddagen, for så å begrense seg etter middagen er spist.

 

prøver å ha 5-6 måltider pr dag. i dag har jeg vært kjempeflink, spist mye proteiner.

prøver å spise frokost, mellommåltid, lunsj og middag (klokken15.30), da er det ca 2,5-3 timer mellom. men kvledsmaten spiser jeg i 8 tiden på kvelden og det er siste måltid (skal i hvertfall være det, men jeg svikter meg selv oftere enn jeg tør inrømme).

 

prøvde dette med å ha en ferdig salat i kjøleskapet, men den ble ikke spist, så jeg kastet veldig mye mat ;) men jeg sverger til å kutte opp gulrot og kålrabi i staver og legge i ziplock poser med litt vann i, og la det ligge i kjøleskapet, da er det veldig lett å få i seg 5 om dagen og grønnsakene blir veldig crispi.

 

håper dagen i dag blir bedre enn i går, for da hadde jeg det tungt for å unngå å bryte sammen å spise noe, men jeg var veldig flink og klarte la være.

 

i dag skal jeg på rundvasking, så det får bli dagens trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89,9 kg - Ned: 1,1 kg

 

Jeg er fornøyd ;) Føles bra, nå er jeg igang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

No må eg ta meg i nakken her:) Har sagt til ei venninne at ho skal få 500 kroner av meg om eg ikkje har kome ned til 72 kg før 17.mai:D

 

Dette betyr at eg har litt under fire mnd på meg til å gå ned ca ti kg. Ups.

 

Men! Eg skal greia det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Før gravid 2010: 80 kg

Høygravid 2010: 100

Etter gravid 2010: 91 kg

Mitt mål i 2011: 75kg

 

20.1: 89' date='9 kg - Ned: 1,1 kg

 

Jeg er fornøyd ;) Føles bra, nå er jeg igang![/quote']

 

Supert! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Før gravid: 90kg

Høygravid: 107kg

Mål: under 75kg

 

13.01.11: 91' date='2

20.01.11: 92.0 - opp 0,8 : (

 

 

 

Hva skjer?? Har tatt meg sammen skikkelig både med mat og aktivitet, men allikavel viste vekta oppgang.[/quote']

 

Bare å ikkje gje opp, så får du sikkert bra resultat neste gong!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lenemora

Anettefu: Dette skjer med oss alle innimellom. Du må bare fortsette så vil resultatene vise seg neste uke.

 

Solsikkene: For en super idè - er jo en genial motivasjonsmetode - du forplikter deg på en annen måte. DETTE KLARER DU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt deprimerende i går etter oppgang på vekta, men takk for hyggelige ord.

Ny uke og nye muligheter, har ikke tenkt å gi meg.

En liten seier blei det no uansett, for hadde dette vert for noen mnd siden ville eg ha trøsta meg med sjokolade! ;) Det gjorde eg ikkje, satte meg ned å planlagte god sunn mat for helgen og noen treningsøkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekt i dag lå på 93,2. Så da har jeg gått ned 0,9 iallefall.. JEG fårvære fornøyd med det.. Kan jeg gjøre det hver uke vil det skje noe..

HAr vært ganske flink denne uka.. Har ikke telt kcal, men spist litt med "hodet". Til og med kost meg med litt sjokoladekake her om dagen..

 

Ellers er jeg veldig motivert, og kjenner at jeg vil gjøre en innsats for kroppen min..

 

Noen trening har jeg ikke kommet igang med, og det gjør jeg nok ikke med det første heller. Har så lite energi, og kommer meg ikke ut heller.. Må virkelig vente til det blir litt lettere vær med ut å gå. Det blir så pes å komme oss ut føler jeg..

MEn skal prøve ådrive her hjemme som sagt.

 

Det er så godt å se og høre at dere andre er motiverte også. Da får man litt ekstra styrke når man er flere kjenner jeg..

KAnksje vi alle skal få til 10 kilo før 17 mai??? Hadde vært deilig det da..

 

Tør vi satse på det da??? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette, fortvil ikke. Neste uke har du sikkert tatt av dobbelt.. Kan jo hende kroppen bruker litt tid på å "reagere". Også er det så mye som kan slå inn. Kroppen binder vann i kroppen, manglende do runde;) osv.. Vekt før amming kanksje;) he he..Nei da.. Husker sist jeg slanket meg med nr en,var jeg veldig opptatt av å ta veiing etter amming..

 

MEn så bra at reaksjonen ikke var å stappe trynet med godis.. (noe jeg også er god på- vetliksom ikke hvordan jeg skal takle følelser uten-uff)

Det er en seier det også.. Kanksje enda mer enn vekttapet.. FOr mye sitter jo oppi nøtta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...