Gå til innhold

supersunne og motiverte mammaer:)


snurpa

Anbefalte innlegg

Før gravid: 90kg

Høygravid: 107kg

Mål: under 75kg

 

13.01.11: 91,2

20.01.11: 92.0 - opp 0,8 : (

27-01.11: 90,2 -ned 1,8

 

 

 

Endelig på rett vei!! Har ikkje gjort så mye annerledes denne uken, bortsett fra å drikke mer vann.

Henger meg på 10 kg ned til 17. Mai, det hadde vert så herlig:)

 

Dere som ammer, teller dere kalorier? Lillemann her blir fullammet, har så vidt begynt å innføre smaksprøver på grøt. Etter nyttår låg eg på ca 1900 kalorier, men så ble han mer sulten og eg følte at eg hadde mindre melk, så då kutta eg ut å telle kalorier og spiste litt mer. Så no er fokuset på sunn mat, unngå snop, og prøve å få inn litt trening i tillegg til trilleturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 446
  • Created
  • Siste svar
Gjest jojomamma
Før gravid: 90kg

Høygravid: 107kg

Mål: under 75kg

 

13.01.11: 91' date='2

20.01.11: 92.0 - opp 0,8 : (

27-01.11: 90,2 -ned 1,8

 

 

 

Endelig på rett vei!! Har ikkje gjort så mye annerledes denne uken, bortsett fra å drikke mer vann.

Henger meg på 10 kg ned til 17. Mai, det hadde vert så herlig:)

 

Dere som ammer, teller dere kalorier? Lillemann her blir fullammet, har så vidt begynt å innføre smaksprøver på grøt. Etter nyttår låg eg på ca 1900 kalorier, men så ble han mer sulten og eg følte at eg hadde mindre melk, så då kutta eg ut å telle kalorier og spiste litt mer. Så no er fokuset på sunn mat, unngå snop, og prøve å få inn litt trening i tillegg til trilleturer.[/quote']

 

Jeg kommer ikke til å telle kallorier med det første, men begynner nok med det når jeg ser det blir nødvendig. Tar det litt med ro nå i starten...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å telle kallorier med det første' date=' men begynner nok med det når jeg ser det blir nødvendig. Tar det litt med ro nå i starten...

;)[/quote']

 

 

Gratulerer så mye med den lille! Ikke noe vits i å stresse med det nå nei.

 

Har ikke så lyst at vektnedgangen min skal ødelegge for ammingen, men tenker det blir bedre etterhvert som vi introduserer mer og mer fast føde og at eg da begynner å telle kalorier igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Eg tel ikkje kaloriar... Et meg stort sett mett når eg kjenner eg er svolten, men har blitt flinkare til å tenka over at det eg et er sunt. Er ikkje så frista av godteri lenger faktisk! Det kjennes bra å ikkje få det søtsuget etter middag og utpå kvelden.

 

Må berre legga til at eg absolutt tillet meg kosemat og godteri i helga. Berre blitt litt betre på å ikkje starta fredag kveld og la det vara til søndag kveld:) Betre med EIN kosedag, enn at det blir nesten halve veka:)

 

Og så skal eg ikkje prøva framstå som at eg alltid er flink, for det er litt hardt innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

 

9 kg att til 17 mai

Det går seeeeeint... men det går iallefall rett veg.

Gleder meg framleis veldig til vår og sol. Treng å vera meir ute kjenner eg...

God søndag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkemamma

Heisann!

jeg er ei jente på 23 år som veldig gjerne vil finn tilbake til formen og vekten jeg hadde før røykeslutt og graviditet! Nå er det seks måneder siden poden kom og nå skjønner jeg at jeg må ta tak i ting!

Det er nå en uke siden jeg puttet noe søtt i munnen, og har spist sunt og prøvd å vært aktiv med trilleturer og shredding ( 30 day shred med jillian)

startvekt: 75

første delmål: 70 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til deg, jeg er også 23 år og har en gutt på 6 mnd og ei jente på 3,5 år. svangerskapene har satt sine dype spor her og jeg kjenner jeg er blitt lei slankingen. syns det går tregt og jeg sliter med motivasjon i dette drittværet :(

 

 

har gått ned fra 80 til 69 kg fra august til januar :)

 

hvor får man tak i 30days shread???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkemamma

Hei! :)

Ingen tvil om at svangerskap setter sine spor i kroppen! jeg klarte å gå opp hele 25 kg! heldigvis var det mye vann, men har fortsatt 11 kg til startvekt! du har jo vært superflink som har klart å gå ned så mye! men det er vel sånn når man har gått ned en del så stopper det litt opp i en liten periode, bare vent å se plutselig så fyker kiloene av igjen :D men skjønner godt at man kan miste motivasjonen når man så gjerne ønsker gode resultater! jeg tror det er viktig å ikke ha alt for høye krav til seg selv, men heller lage gode vaner når det gjelder mat, kosthold og trening:) Alle må få lov til å kose seg litt innimellom! kosen min for tiden består av 0,5 liter pepsi max og en duo sjokolade yougurt hver fredag :) veldig deilig å ha noe å se frem til!

 

30 day shred har jeg lastet ned, men du kan også få kjøpt den på amazon.com tror jeg!for småbarnsmødre synes jeg dette er helt genialt egentlig! 20 min intensiv trening hver dag, men fyy det er tungt! men veldig effektivt da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkemamma

har fått en fin start på uka! :) jeg og lillegutt tok oss en lang trilletur på halvannen time i formiddag! besøkte besteforeldrene hans ( og der er det MANGE fristelser som kommer på bordet :() men jeg takket pent nei til alt! så dro vi hjem og laget deilig middag med sei og rotmos med masse brokkoli ved siden av, kjempe deilig! og så kjapt å lage! nå er lillegutt i seng og jeg skal ta med en shredde økt etter cæsar :)

håper dere andre har hatt en like fin start på uka :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har vært inne i hele dag, bare drittvær her :(

 

skal laste ned shred :)

 

jeg gikk også opp 25 kg i første svnagerskap og 23 i siste, har heldigvis gått ned alle svangerskapskiloene, men har noen kg igjen etter røykeslutt og usunn livstil før jeg ble gravid.. og di har vært på meg i maaaange år nå, så ser for meg at disse blir vanskligere å ta av.

 

menmen. kan ikke leve resten av livet mitt misfornøyd meg kroppen, så jeg må bare stå på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

Jeg har ikke vær så flink nne uka. Hadde noen dager i forrige uke der jeg klarte å holde meg unna godteri. Men så har jeg noen dager som jeg er kjempe sliten, og da hiver jeg innpå! Det jeg må jobbe mest med er planlegging av middagene.

 

Jeg fant i gammel kursbok fra da jeg gikk på GR kurs for ca 5 år siden. Da var jeg 85cm rundt midjen!!! Så de er tydelig at man aldri blir fornøyd med hvordan en ser ut. Nå er jeg lang over 100!!

Denne gang har jeg ikke det samme målet, men ønsker å komme ned til nærmere 70kg. Nå er jeg 86,5kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg følte meg tjukk og likte ikke kroppen min da jeg gikk 10ende klasse og da var jeg kun 53 kg. jeg har ikke vært så slank som jeg er nå siden jeg ble gravid som 19 åring å nå er jeg 69 kg.

Jeg er veldig spent på om jeg noen gang blir fornøyd med kroppen min, for magen henger, lårene har mye overflødig hud og disser, armene er slappe og magen er stor enda, og jeg har strekkmeker fra A-Å ..

 

alt har selvfølgelig blitt bedre siden lillegull ble født, men er fremdeles veldig misfornøyd når jeg kjenner og ser på kroppen. så her gjelder det å henge i så jeg kanskje blir fornøyd :(

 

Heldigvis har jeg 2 nydelige barn <3 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jojomamma

Vekt før gravid : 93 kg

Vekt 16 jan : Uke 40+1 : 104,2 kg

Mål 2011 : Under 75 kg

 

27 jan : 93,8 kg

3 feb : 92,8 kg

 

Har ikke jobbet noe fælt for det kg, så det er nok bare litt tap etter fødsel enda. Men det føles like godt uansett... :(

 

Ammesuget har komt for fullt. Er veldig sulten og sugen på SJOKOLADE, spesielt om kveldene... Med unntak av noen after eight har jeg klar å holde meg i skinnet. Men det skal bli en utfordring fremover kjenner jeg...

Er en smule bedre i bekkenet, så i går gikk jeg tur for første gang. Jeg leverer eldste jenta i barnehagen kl 9, og planen er å gå tur hver dag etter det. Bare det er noen lunde vær til det iallefall. Er ikke lange turen jeg klarer enda, men regner med jeg klarer å øke litt og litt fremover.

 

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

GI MEG STYRKE!!!

I dag er jeg så sugen på godteri!!!!!

Hva gjøre dere når dere får sånne sug??

Det er mye lettere å holde seg vekke når en er på jobb, men når en går hjemme hele dagen, kommer suget.

Jobber for harde livet med å bli bedre til å planlegge dagen og middagene.

Men det sklir ut hele tiden, for det er alltid noe som skjer, eller at jeg er så trøtt at jeg ikke orker å tenke.

 

Kan dere komme med noen gode tips til hvordan holde ut sugt, eller å bli kvitt det??

 

Jeg har fått begynt å trene litt, så det er jo bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkemamma

hildegunn: jeg har nå holdt på i to uker og har klart å holde meg unna søtsakene, og det har gått overaskende fint:) har en veldig snill samboer som har gått med på å ikke dra inn noe godteri eller snax! så her har vi bare frukt og grønt;) veien til skapet er såå kort når man går hjemme! i know! derfor er det herlig å vite at det ikke er noe i huset! et annet tips jeg kan gi er å spise nok mat gjennom dagen slik at du opprettholder en metthetsfølese og selfølgelig drikke masse vann :) hvis man ikke er sulten blir man ikke fullt så fysen heller!

 

rita87: hehe kjenner meg veldig igjen, ser på bilder før jeg ble gravid og jeg fatter ikke at jeg våget og klage over noen ting:P huffameien! er som du sier, man blir nok aldri helt fornøyd med kroppen sin! har du lastet ned shred forresten? jeg er på dag 8 og allerde ser jeg at magen er mindre! mamma kommenterte det til og med idag! :D så det strammer virkelig opp!

håper alle har en super fredagskveld:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei har ikke fått lastet det ned, hvor finner jeg det?

 

ja er nok en lang vei psykisk å bli fortrolig med kroppen og vekta og utseende sitt :(

 

god helg alle sammen, kos dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

 

Det var betre enn eg frykta... Vanskeleg å forstå samanhengane her altså. Viss eg tar meg skikkeleg saman ei veke viser det nesten ingenting på vekta. Så gir eg opp, og slappar av med maten, og DÅ går eg ned...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvordan går det med dere her inne?? Har ikke vert innom her på en stund, har hatt det travelt. Eg har blitt kvitt litt av søtsuget mitt ved å drikke mye vann, og ikkje fokusere så mye på at jeg skal slanke meg. Sluttet å telle kalorier, og da ble alt mye lettere.

Veide meg på torsdag og det gikk bra. Litt mer skeptisk til å gå på vekta igjen på torsdag som kommer, fordi det har blitt litt mye kakebesøk i helgen. Var vanskelig å si nei, må bli litt flinkere der!

 

Før gravid: 90kg

Høygravid: 107kg

Mål: under 75kg

 

13.01.11: 91,2

20.01.11: 92.0 - opp 0,8 : (

27-01.11: 90,2 -ned 1,8

03.02.11: 89,6 -ned 0,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene
Har dere satt dere delmål og evt har dere noen belønninger til dere selv på lur??

 

Har vel 72 kg som delmål, for eg skulle gjerne klart under 70 kg. Men det orkar eg ikkje tenka på endå! Viss eg klarar delmålet mitt er eg MEGET nøgd :o Belønning nok eigentleg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har satt meg delmål 65 kg, men ikke til noen dato egentlig, men hadde vært fantastisk å klart å nå delmålet til 18 mars, da skal vi nemlig i et bryllup.

men jeg sliter veldig med å komme under 69 og motivasjonen er ikke på topp :o

 

har ingen belønning som jeg skal unne meg når jeg når målet, men det blir ikke noen god mat eller snop i hvertfall. håper å ha litt penger til å kunne kjøpe nye klær :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

Må berre skriva litt her for å minna meg sjølv på at eg faktisk skal ned i vekt. Særleg no rett før helga og slikt... Jammen ikkje enkelt å slanka seg. Men føler eg har kome meg så langt ned no at kvart kg eg får av viser litt (til no synes eg at eg har vore så stor at eit kg frå eller til ikkje gjorde nokon stor forskjell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest solsikkene

14 nov: 89 kg

21 nov: 87,3 kg, ned 1,7

28 nov: 86,2 kg, ned 1,1 Totalt 2,8 kg

05 des: 84,1 kg, ned 2,1 Totalt 4,9 kg

12 des: 84,1 kg, ned 0,0 Totalt 4,9 kg

19 des: 83,2 kg, ned 0,9 Totalt 5,8 kg

26 des: 83,0 kg, ned 0,2 Totalt 6,0 kg

02 jan: 83,0 kg, ned 0,0 Totalt 6,0 kg

09 jan: 81,7 kg, ned 1,3 Totalt 7,3 kg

16 jan: 81,9 kg, opp 0,2 Totalt 7,1 kg

23 jan: 81,3 kg, ned 0,6 Totalt 7,7 kg

30 jan: 81,0 kg, ned 0,3 Totalt 8,0 kg

06 feb: 80,2 kg, ned 0,8 Totalt 8,8 kg

13 feb: 78,8 kg, ned 1,4, Totalt 10,2 kg

 

Og 6,8 kg att :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...