Gå til innhold

Føler jeg spiser for mye, men kcaloritabellen hviser bare 1200 kcal!


Gjest Mari90

Anbefalte innlegg

Heihei! Jeg håper noen her kan hjelpe meg med svar på en ting!

Jeg sliter veldig mye med å kome meg opp i 1600 kcal til dagen. Ligger som regel på rundt 1200 kcal. Men jeg føler selv at jeg spiser mye mer en det kcalori tabellen sier.

I dag har jeg foreksempelspist:

Frokost: Havregryn 50g med skummet melk

Lunsj: 2 rug knekkebrød, 1 rugbrød skive med skinke

Middag: Ovnsbakt laks med grønnsaker, ris, hvitvinsaus

Dessert: Rislapper med syltetøy

Kveldsmat: 2 Grovskiver med 4 skiver ost

Mellom måltid: 1 eple

 

Og alt dette hviser på kcalori tabellen ca 1200 kcal!? (når jeg har skrevet inn riktige mål)

Å hvis det stemmer så må jeg egentlig spiser litt mer, eller?

Noen som har en forklaring på dette:)?

 

Takk for alle svar på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som at du får for lite melk og frukt ihvertfall.

Du skal spise 200 kalorier av hver, daglig.

 

Hvis du synes det er for mye med f.eks 2 lettyoghurt, spis en vanlig yoghurt istedet, eller drikk mere melk. Kalsium er viktig for vektnedgang, så du bør ikke sløyfe å spise melkerasjonen din.

 

Drikk juice for å øke fruktrasjonen hvis du ikke vil spise mere frukt.

 

Det er dager da jeg også sliter med å spise nok kalorier, og da "jukser" jeg litt.

Jeg spiser mere nøtter/rosiner. Har det i yoghurt/müsli/grøt eller bare som snacks. Man bør ikke ligge mere enn 100-200 kalorier under 1600 kalorier daglig, hvis det er det som er beregnet at man skal ha, og ikke over flere dager heller. At man spiser mindre en gang iblant er ikke så farlig, men det må ikke bli hver dag.

 

Bruk oppskriftene på sidene her som mal for hvordan du kan legge opp måltidene, så lærer du fort hvordan du kan gjøre det, uten å tenke over det i fremtiden.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...