Gå til innhold

4 kilo igjen


Gjest Angelo10

Anbefalte innlegg

Gjest Angelo10

Jeg har fire kilo igjen som skal av. Disse er jeg redd kommer til å ta mer energi av meg å bli kvitt enn de foregående ni. Jeg ønsker derfor å skrive litt her i håp om jeg får litt motivasjon av å se ting svart på hvitt.

 

Jeg var i morges 65,5 kg. Jeg er 1,72 m høy. Målet er å gå ned til 61,5 kg.

For tiden går jeg på Grete Roede Aktiv spinning-kurs. I går var fjerde kurskveld og jeg har siden kurset startet gått ned bare 1,3 kg. På tre uker! Ikke mye å skryte av med andre ord.

 

Jeg har egentlig kommet godt igang med trening. Det er ikke der problemet mitt ligger. Jeg er for glad i mat. Spesielt det å kose meg med litt snack innimellom. Nå for tiden går det på nøtter. Det skal sannelig ikke mange nøttene til før kaloriinntaket øker.

 

03/02/2011: 65,5 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suanlert

Hei!

 

Det er omtrent det jeg skal ned, jeg går GR også, hadde 4 kurskveld denne uka :-) har gått ned 2 kilo, så jeg har ikke så mye håp om å rekke å ta av alt jeg mangler å gå ned før kurset er ferdig.. Men man må bare gjøre det beste utav det? Jeg veier meg på ettermiddagen på tirsdager under kurset, men når det er ferdig kommer jeg til å veie meg på morgenen :-)

 

Vekt:

1/2: 57.5

 

Mål: 52 kg før 1 mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp!

Jeg har faktisk også gått ned ca. ti kilo tilsammen, da med startvekt for over to år siden. Sommer 2009 var jeg ganske fornøyd med nedgangen, hadde da gått ned ca. åtte kilo. Og jammen ville vekta bli der og. Den fant seg godt til rette på et spesielt tall. Har gått ned 1,5 til 2 kilo til ved å trene fast i hele 2010 og spise variert. Men jeg ville gjerne hatt den ned 4-5 kilo til. Og DA, da skal jeg si meg fornøyd. Jeg lover.

Så vi er ganske like sånn sett med tanke på nedgang til nå og hvor mye vi har igjen! :(

 

Men jeg synes det er SÅ vanskelig å gå videre ned. Det hadde vært veldig deilig å bli "ferdig" med dette før sommeren i år. Eller aller helst påske. Men nå vet jeg hvor vanskelig det er.

 

Jeg trener vanligvis ca. tre ganger i uka, spiser sunt og variert, men ja, jeg er glad i å kose meg, spesielt i helgene. Spiser kanskje litt for mye til middag av og til og synes det er veldig kjedelig å telle kalorier. Vet at dette er effektivt.

 

Ligger dere på noen spesiell meny? Jeg er nødt til å finne ut igjen hvor jeg ligger. Mener det er 1600 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suanlert

Jeg ligger på 1400 kcal, men er ikke sååå flink til å følge dette slavisk. Veier ikke maten, blir øyemål.. Spiser nok litt mindre :-/ det kan godt hende du også havner under 1600, man får spise mindre jo mindre man blir :-) jeg trener også fast 3 ganger i uka, og trimmer litt utenom også, i stua eller med turer :-)

 

De siste kiloene er bl de verste ja! Men vi kan ikke gi opp selv om det går tregere. Jeg er litt motsatt av deg kanskje, jeg klarer ikke tillate meg å kose meg i helgene en gang. Jeg er så redd for å gå opp litt, for hos meg skal det fryktelig lite til :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Jeg har skeiet ut med både marsipan, muffins og skolebrød i dag!! Det er lenge siden jeg tillot meg å skli så fullstendig av sunn mat-lasset. Nå har jeg knalldårlig samvittighet!

 

Men samtidig så tenker jeg at gjort er gjort og spist er spist. Nå må jeg gå videre! Jeg må ikke henge meg opp i bagateller som dette. Det er mange nye valg å ta fra dette sekundet! Disse skal jeg gjøre bedre enn de foregående valgene i dag!

 

Jeg har funnet ut at jeg får raskest nedgang hvis jeg ligger mellom meny 1 og 2, altså ca 1450 kcal. Men jeg har sjekket matinntaket mitt den siste uken og jeg ligger høyere hver eneste dag! Så jeg kan bare takke meg selv for at jeg ikke går ned raskere enn jeg har gjort de siste ukene.

 

Det er ikke mangel på trening som hindrer meg å gå ned heller. Trener ca 3 ganger i uka, pluss jeg går tur med hundene mine 40 min hver morgen. Dessuten går jeg til og fra jobben 3-4 dager i uken, 25 min hver vei. Så jeg tror ikke det er noe å sette fingeren på der med andre ord. :-)

 

Neida. Matinntaket er rett og slett for høyt. Ettersom jeg har skrevet ned alt jeg har spist på Vektklubben så kan jeg godt se hva jeg kan kutte ned på og hva jeg kan kutte ut helt. Problemet er bare å utføre dette! Jeg lar meg selv skli ut. Hvorfor ødelegger jeg for meg selv? Jeg må finne noen logiske svar her.

 

Veldig flott at noen andre har kommet her også. Det er godt å få feedback fra andre i samme situasjon!

 

Ha en flott lørdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suanlert
Jeg har skeiet ut med både marsipan, muffins og skolebrød i dag!! Det er lenge siden jeg tillot meg å skli så fullstendig av sunn mat-lasset. Nå har jeg knalldårlig samvittighet!

 

Men samtidig så tenker jeg at gjort er gjort og spist er spist. Nå må jeg gå videre!

 

Hei Angelo! :-)

 

Jeg som ikke en eneste gang har skeiet ut i løpet av kurset, vet nå hva du snakker om :-(

 

vi var på besøk i går, og der sto det en nybakt fyrstekake, og jeg veille ikke være uhøflig.. Liker ikke kaker engang, men tok et stykke. Senere på dagen ble det en biffwraps på Big Bite, da vi var langt hjemmefra. Så ble det en hvetebolle på et nytt besøk, og 3 hjemmelagede pizzastykker til kvelds. Jeg gleder meg IKKE til veiing på tirsdag :-(

 

Dette skal jeg ikke gjøre igjen. Med den samvittigheten jeg sitter igjen med, var det slettes ikke verd det. I dag skal jeg ta en runde med rockeringen, og trene på treningstudioet i kveld. Skulle ha tatt en løpetur også, men det er skikkelig ille vær her, full storm. Så det blir det ikke.

 

I morgen er det mandag og ny uke, så da må vi ta oss i nakkeskinnet! Jeg SKAL ned minst 700 gram neste uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Suanlert

GULP!

 

Men jeg har vært flink med kosten i dag, og gått en tur, prøvd å ødelegge skadene jeg har gjort i helga. Men føler meg oppblåst og ekkel, så frykter det verste. Håper virkelig jeg ikke har gått OPP! Denne uka er jeg faktisk glad om jeg går ned 100 gram :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Åh, Suanlert, jeg håper det gikk bra med deg på veiingen på mandag!

 

Jeg kan dessverre ikke si at det gikk så bra med meg på min veiing i dag. 400 g opp er ikke så mye, men det er nesten en halvkilo i feil retning. Jeg skal ikke opp!! Det verste er selvsagt det at jeg har gått opp. Men i tillegg så er det flaut å stå der og få det bekreftet sammen med kurslederen. Og etterhvert blir det annonsert at den og den har gått opp eller ned så og så mye. Alle de andre på kurset hører da navnet mitt og at jeg har gått opp. Dritflaut!!

 

Nei, nå skal det skjerpes. Jeg skal tilbake til den modusen jeg var i tidligere. Da tillot jeg meg lite eller ingen utskeielser og det er slik det skal være de neste 20 dagene. Da er jeg ferdig med kurset, og da skal jeg ha gått ned de kiloene jeg ønsker å gå ned!

 

Status:

03.02.2011: 65,5 kg

09.02.2011: 66 kg! Halv kilo opp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Angelo!!

 

Leit å høre at du gikk opp. Jeg er så enig, det er flaut når kurslederen tar runden på slutten å leser opp resultater :-(

 

Jeg gikk ned det du gikk opp, og etter helgens strabaser, er jeg glad for det. Går du mye? Jeg ser en klar sammenheng mellom vektnedgang og de ukene jeg har tatt flere hurtige turer! Ta deg en halvtime utendørs hver dag, der du går på så det brenner i lår og legger! Jeg er sikker på at du får et bedre resultat på veiinga neste gang.

 

Og jeg er helt enig, jeg skal heller ikke skeie ut mer iløpet av dette kurset. Full skjerpings fra nå av, ikke sant??

 

Ønsker deg en god dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Turer er helt supert! Jeg går tur med hundene mine hver dag. Jeg har to siberian huskier og dermed blir det ikke korte lufteturer på meg, nei. Jeg går i 40 minutter hver morgen før frokost! :o

I tillegg går jeg stavgang på torsdagene og deltar på spinning på onsdagskveldene (GR kurset!). Og så går jeg frem og tilbake til jobben, 2,5 km hver vei.

 

Jeg tror ikke det er turene eller treningen som er feilen. Jeg spiser rett og slett for mye kaloririk mat. Ikke at jeg velger majones eller salami eller slik fet mat. Jeg har fått sansen for paranøtter. Det er riktignok sunt fett, men kaloribomber uansett! Det skal ikke så mange nøttene til før man fyker opp i energiinntaket. Jeg bare må sørge for at det ikke er nøtter i skapet mitt.

 

Jeg må dessuten drikke mer vann. Når jeg er flink til å få i meg vann så spiser jeg mindre! Enkelt og greit. Vann er tingen å konsentrere seg om.

 

Jeg fortsetter uken videre mot nedgang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med slike hunderaser holder du nok koken på tur ja! :-)

 

Drikk vann i massevis! Jeg bæler innpå hele dagen, og vet at det har mye å si både for nedgang og form :-) vi satser på neste ukes veiing, Angelo! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Idag hadde vi veiing på kurset og heldigvis gikk jeg ned det jeg hadde gått opp i forrige uke! Så da er jeg tilbake til der jeg var for to uker siden :-)

 

Dessverre er det nå bare to uker igjen til kurset er ferdig og innen den tid må jeg kvitte meg med 2 kilo til! For to uker siden så satte jeg meg et mål om å gå ned så mye frem til siste kurskveld! To kilo på fire uker virket høyst oppnåelig for fire uker siden, mens to kilo på to uker er litt mere ambisiøst! Men for all del: Det er mulig å gå ned en kilo i uken!!! Så dette skal jeg greie!

 

Det er snakk om å holde fokus i to uker til! Fjorten dager til! Jeg må ta en dag av gangen! Spise 1450 kcal og få minst ett trimpoeng hver dag i to uker til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heldigvis gå helgen i møte med et smil. Da jeg gikk på vekten i morges så viste den 65 kg! Faktisk så vippet tallet mot 64,5 og det betyr jo at jeg er ørlite lettere enn 65 kg også.

 

I dag har jeg spist lett og sunt så langt. Det blir pizza i kveld og det er en stor utfordring å ikke spise det tredje stykket. Vi lager egen pizza her hjemme så jeg vet hvor mange kcal som er i den (sånn cirka). :D Utfordringen består altså i å ikke spise mer enn to stykker. Som regel så blir jeg passe mett av de to stykkene. Tar jeg et ekstra så er det mer av kosegrunner enn av sultbehov.

 

Jeg er veldig fokusert nå. Jeg ser at det nytter å holde kcal-inntaket på et lavt nivå slik at vekten begynner å bevege på seg i riktig retning igjen. Det er så utrolig deilig å føle at det jeg gjør er riktig og at jeg ikke spiser alt for kaloririk mat.

 

I vinterferien som er neste uke så har vi tenkt oss på kino en kveld. Utfordringen her blir å ikke kjøpe godteri. Jeg får finne noe som er godt og sunt istedet for godteriet jeg har pleid å kjøpe. Tips mottas med takk :)

 

Status:

03.02.2011: 65,5 kg

18.02.2011: 65 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en pose med knaske gulerøtter er jo ett deilig alternativ til godt!!!!

Jeg har begynt å ha en pose med det og eller ertepeser med på lange bilturer. godt å ha noe å tygge på som ikke gjør skade......

Lykke til med kinoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette som startet så bra har ikke helt gått som planlagt i det siste! Jeg gikk opp 200 gram på kurset sist onsdag! Søren også, at jeg ikke kan greie å si nei til alt det søt og usunne som familien min koser seg med!!!!!!!!

 

Jeg er tilbake på 65,5 kg. Planen var at jeg skulle være 64,5 i dag!!! Jeg må nå gjøre noe drastisk med tankene mine! Jeg må tilbake til der hvor jeg greide å si nei uten at jeg følte at jeg gikk glipp av noe. Jeg må tenke på hva som jeg faktisk får ved å si nei! Jeg får en lettere kropp, jeg får god samvittighet, jeg kommer til å føle meg så utrolig mye bedre med meg selv!

 

Nå må jeg jobbe med tankene mine! God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg har imponert meg selv denne helgen. Jeg har faktisk greid å holde meg til mine 1450 kcal! Det er så utrolig deilig å vite at jeg får det til fortsatt! Det er bare viljen som må stålsettes litt og så går det greit!

 

I uken som kommer er det ikke så mange farlige utfordringer, heldigvis. Så lenge jeg planlegger alle måltider og tar med meg matpakker når jeg vet jeg skal være borte, ja, så går det lett å holde seg til kalorimengden min.

 

Jeg må memorere denne helgen slik at jeg kan ta frem den gode følelsen jeg har hatt nå hvis jeg får noen tunge dager igjen. Jeg vet at de kommer innimellom. Jeg håper bare at de ikke kommer før jeg er i mål!

 

Onsdag er siste kurskveld, og denne gangen skal jeg vise nedgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Angelo10

Nå er jeg ferdig med kurset mitt. Det ble ikke mer enn 1,5 kg ned på de ukene. Sukk! Jeg har noen kilo igjen enda. Det blir full fokus nå fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Jeg har vært så flink idag. Har holdt meg til kalorimengden jeg skal og har drukket 2 liter vann og har faktisk trent. I tillegg har jeg gått frem og tilbake til jobben og gått tur med hundene.

 

Livet er herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Jeg har hatt nok en god dag. Med 1556 kcal og over 1,5 liter vann. Enda har jeg litt tid til å drikke mer, men tør ikke drikke for mye før jeg køyer. Da må jeg bare på do midt på natta. :)

 

Dessverre droppet jeg stavgangen jeg hadde planlagt å gå. Jeg valgte å kjøre mannen min til en middag i stedet for trening. Det er greit å gjøre slike ting for andre også :) Jeg har dessuten fått over 1,5 trimpoeng i dag så jeg føler at jeg har vært flink likevel.

 

I morgen skal jeg ha veiedag her hjemme. Jeg har et håp om at jeg har gått ned litt, men er likevel spent på om det blir så mye som jeg ønsker.

 

Det ser forresten ut som om jeg er den eneste igjen her inne! Hmmm! Vel, hvis noen ønsker å delta her så er dere velkommen til det. Inntil videre fortsetter jeg min langtekkelige vandring mot vektmålet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Jeg var veldig fornøyd da jeg gikk på vekta i morges. En halvkilo ned siden forrige uke. Det var målet for denne uken, nå krysser jeg fingrene for at jeg er like flink til neste ukes veiing. Nå er motivasjonen på topp, og da får jeg smi mens jernet er varmt. :)

 

Treningen er det så som så med. Er flink til å gå turer, det er ikke noe problem. Men jeg droppet aerobictimen jeg hadde tenkt i dag. Ikke bra, ikke bra. Har jeg planlagt en trening så ønsker jeg at jeg holder den avtalen med meg selv! Det må jeg jobbe med i neste uke. Alle treningsavtaler må holdes, selv om det ikke involverer andre enn meg.

 

Men vekta har gått ned og det betyr at jeg er fornøyd enn så lenge. Og jeg har vært flink til å drikke vann. Det gjør at jeg føler meg mye bedre.

 

Nå er det kun 3 kilo til jeg har nådd målet mitt! Hurra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Angelo10

Joda, jeg vet at man kun skal gå på vekta en gang i uken, men jeg kunne ikke dy meg og gikk på vekta også i morges. Jeg hadde faktisk gått ned enda en halvkilo. Så, det gjør at jeg ser lyst på den kommende uken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...