Gå til innhold

hva er for rask og for høy vektnedgang ift amming


bigboned

Anbefalte innlegg

jeg fullammer min sønn på 5 mnd. har gått ned 6 kilo den siste mnd. spiser 1900 kcal om dagen, trener ikke pga bekkenløsning. de siste to ukene har sønnen min begynt å ville ha mat en gang i timen hele natta. matbehovet på dagen er uendret. bekymret for at vektnedgangen er skyld i endret spisemønster. noen som vet sånn ca hvor mye man bør gå ned i uka for å hindre at det går utover amming?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei bigboned:)

 

jeg ammer min egen sønn på 6 måneder. og jeg har hørt at man ikke bør gå ned mer en 0,5 kg i uken når det er beviss slanking. Men at det vekttapet som kommer av ammingen alene, er naturlig fra naturen og kroppen sin side, og at det er kroppen sin måte å komme tilbake til idealet etter graviditeten. så det er ikke uheldig på noen måte.

 

Men jeg synes kanskje 6 kilo på en mnd hørtes ganske mye ut da, så det kan jo være du i tillegg har spist litt færre kalorier enn dagsbehovet ditt? må huske å regne med bæring av barn, trilling av barnevogn osv. så du e nok ganske aktiv;)

 

jeg tror det er sånn at man forbrenner ca 300-500 kalorier om dagen kun på amming. men det varierer nok fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...