Gå til innhold

Bør jeg egentlig spise 1500 eller 1600 kcal pr dag?


Gjest IngerJohanne

Anbefalte innlegg

Gjest IngerJohanne

Når jeg summerer antal kcal som er anbefalt for hvert måltid så ender jeg på 1500, men øverst står det at jeg bør spise ca 1600 kcal pr dag. Noen som vet hvorfor det ikke "går opp"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann!

 

hvis man klarer å holde seg til AKKURAT riktig mengde kalorier per dag i forhold til anbefalingene, blir man liggende på under 1600 uansett. Det viktigste jeg lærte på kurs var at noen dager spise man litt mer, andre dager mindre. F.eks er det mye mer kalorier i 150 gram laks enn i 150 gram kyllingfilet. Dermed blir totalen per dag kanskje noen ganger 1700 og andre dager ned mot 1400. Det er ikke krise. Poenget er at man skal ligge på ca 1600 kcal i SNITT per dag. De hundre ekstra kaloriene fra ex. laksen er helt irrelevante. Det heter jo ikke "anbefalinger" for ingenting - å være konsekvent betyr ikke det samme som fanatisk. Variasjon i matveien er jo viktigere enn at man ender opp med å "safe" på matvarer man vet er "innafor" hver dag fordi man er redd for å gå 100-150 kcal opp i forbruk en dag i blant :o

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er menyvalgene i nettløsningen som er sånn: meny 1 er 1300 kcal per dag, meny 2 er 1600 kcal per dag, meny 3 er 1800 kcal per dag eller noe sånt. Om du skal/ønsker å ligge på 1500 kcal per dag så bruk meny 2, men tilpass det totale kaloriinntaket til 1500 i stedet for 1600.

Ellers er jeg helt enig med det krivi86 skriver også.

 

Lykke til!

 

ala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...