Gjest Deckhand Skrevet Februar 9, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2011 Hei. Har kjøpt meg nye langrennski, men har også et gammelt par som er ok. Problemet er dette med smørespenn. Altså området hvor man smører for å få feste. Jeg veier 116 kg og selvom skiforhandleren sa at jeg hadde ca 40 cm å smøre på så merket jeg i dag (isete spor) at smøretapen ble slitt i stykker på bare et par km. Kanskje tapen er for tykk, og at jeg heller må smøre tynnt med klister/voks? Jeg får prøve det gamle paret også, og så får jeg prøve meg frem. Men jeg finner lite om de praktiske utfordringene ved skigåing og overvekt på nettet. Kanskje er det bare meg som synes det vrient? Jeg er jo nybegynner også. Det virker som om jeg kanskje burde funnet en spesialbutikk som er eksperter på ski. For noen steder ser det ut til at det skiparet med mest spenn skal passe til alle over 85 kg. Hehe..og jeg er jo litt i det øvre skitet der da. Er det noen her som har noen erfaringer og tips de vil dele med meg? Særlig angående ski og smøring da. Går bare i oppkjørte løyper. Vil bruke det som trening om vinteren, så får jeg brukt den også til noe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...