Gå til innhold

Nå er jeg lei!!!!


Gjest Onmyway
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 782
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest treningstrusa

Så flinke dere er alle sammen=)

(Og takk for alle fine ord, jeg legger den dusten bak meg og ser fremover=D.)

 

Jeg veide meg i dag tidlig og den viste 86,0, selvom det betyr at jeg har gått opp ca 12 kilo så er jeg fornøyd siden jeg har slurva denne uka=) Men nå er det full skjerpings og neste tirsdag skal jeg ha resultater!!=)

 

Skal dra frem målebåndet i kveld og sjekke om det er noen forandring=P Når skal vi ha måledag forresten??=)

 

Onmyway: "Da venter jeg på deg, så starter vi likt på Dvd-en, jeg har laga meg en treningskrok i stua slik at det skal bli ekstra motiverende=) "

 

Nå skal jeg kose meg med frustrerte fruer med god samvittighet, for har hvert på Vannaerobic i dag og ga alt!!!=)=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper du venter på meg, hehe! Når jeg veier 86 kg (det skal gå fort) så begynner du å gå nedover også :D Du er jo så omtenksom også da, hehe. Som sagt tidligere, det blir opp og nedturer, men vi er sammen om dette og du skal se at neste gang har du rasa nedover på vekta :) Gleder meg til jeg er der du er i dag, bare å se 8-tallet først på vekta skal bli herlig.

 

Kanskje vi skal ha måledag samtidig som veiedag?

Vet jeg sa før at vi skulle måles en gang i mnd, men det er kanskje lenge å vente... Skal vi gjøre det hver uke? Åpen for forslag altså :)

 

Jeg håper dvd`n kommer i morra... skal si ifra med en gang!

Den var jo sendt på fredag, og det sto 3-5 dager... det er 5 dager i morra, men jeg vet ikke om dem teller med helga! Men den kommer når den kommer.

 

Jeg har vært på 1 mils gåtur i dag, så jeg lå på sofan med en hund og drakk rett i koppen suppe og hadde god samvittighet. Hadde kyllingsalat til middag i dag, med fullkornspasta! Fikk ikke veid pastaen da, men jeg spiste meg sånn passe mett... var ikke så mye fett i det andre som var i salaten så jeg tror det ble greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0,5kg er ikke masse, det kunne vært mer!! :) Hvilke måleband bruker dere når dere tar mål? Kanskje lurt å invistere i ett.. I går lagde jeg knekkebrødene fra GR, overraskende gode!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker det målebåndet jeg har kjøpt i butikken her inne... kjempe fornøyd med det. Hjemmelaga knekkebrld har jeg ikke prøvd, kanskje jeg skal kaste meg på det og lage noen. Jeg spiser bare knekkebrød om dagen, holdt meg helt unna brød. Gleder meg allerede til tirsdag igjen :) Men det er lenge til.... Vi skal på hytta i helga, og da pleier det å bli litt utskeielser... men jeg skal gjøre alt jeg kan for å ikke skeie ut for mye...

 

Jeg tenker at alt ned er bedre enn opp... en halvkilo er ikke så mye, men når jeg tenker på at det er en pakke med smør som har forsvunnet så er det ikke så lite alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest haugtusso

Hei!

 

Så flinke dere er!!! Jeg kjenner jeg blir motivert til å starte jeg også. Jeg veide meg også i går, og startvekten min er da 95,5 kg. Så da blir min første veiedag neste tirsdag, håper jeg er like flink som dere og at det bare går nedover nå. Ikke ei ideell start uke med tanke på at jeg er på vinterferie, med alt det innebærer av kos, men det fins jo alltid ei unnskyldning, så prøver å være ta riktige valg selv om jeg også koser meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa
Jeg tipper du venter på meg' date=' hehe! Når jeg veier 86 kg (det skal gå fort) så begynner du å gå nedover også :) Du er jo så omtenksom også da, hehe. Som sagt tidligere, det blir opp og nedturer, men vi er sammen om dette og du skal se at neste gang har du rasa nedover på vekta :) Gleder meg til jeg er der du er i dag, bare å se 8-tallet først på vekta skal bli herlig.

 

Kanskje vi skal ha måledag samtidig som veiedag?

Vet jeg sa før at vi skulle måles en gang i mnd, men det er kanskje lenge å vente... Skal vi gjøre det hver uke? Åpen for forslag altså :)

 

Jeg håper dvd`n kommer i morra... skal si ifra med en gang!

Den var jo sendt på fredag, og det sto 3-5 dager... det er 5 dager i morra, men jeg vet ikke om dem teller med helga! Men den kommer når den kommer.

 

Jeg har vært på 1 mils gåtur i dag, så jeg lå på sofan med en hund og drakk rett i koppen suppe og hadde god samvittighet. Hadde kyllingsalat til middag i dag, med fullkornspasta! Fikk ikke veid pastaen da, men jeg spiste meg sånn passe mett... var ikke så mye fett i det andre som var i salaten så jeg tror det ble greit.[/quote']

 

 

Hehe=) om jeg ikke venter så skal jeg hvertfall være med deg til 86=) Jeg husker da jeg så 8 tallet på vekta og det var en utrolig god følelse=)

 

Vi kan godt ha måledag hver uke for min del=) Det er kanskje resultater allerede så raskt hvis vi er flinke=)

 

1 mil!!=) Jøss så flink du er! =) Da kunne du slappe av med god samvittighet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Ble forresten fristet til å veie meg igjen i dag tidlig=P Og som jeg tenkte var det mindre enn i går, heldigvis=) Så haper det blir mye nedgang denne uka=)

 

Når det gjelder å lage knekkebrød cherrys så har jeg aldri gjort det, men har hørt masse positivt om dem=) Må absolutt prøve det en dag=) Foreløpig spiser jeg "Fiber Balance" knekkebrød fra Wasa til kun 35kalorier pr. skive=) Har ikke blitt lei enda:P

 

Foreløpig bruker jeg et måleband som egentlig er til strikking o.l. men vurderer å kjøpe fra GR=)

 

Haugotusso: Dette klarer du!!=), blir spennende å høre hvordan det har gått neste tirsdag=)=)

 

Kjenner at vinterferien min skal bli godt utnyttet med trening og avslapping=D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til jeg veier like mye som deg, hihi!

Gleder meg stort til å se 8-tallet først. Da har jeg nådd mitt første delmål... da er det "bare" 5 kg igjen til første mål... og da er heller ikke veien sånn kjempelang til jeg brått ser 7-tallet! Men det er lenge til... men det er lov til å drømme om det :)

 

Skal vi begynne med veiing og måling fra tirsdag av?

Hva skal vi måle da? Hals, overarm, mage, rumpe, lår og legg?

 

Jeg har ikke veid meg siden i går, redd jeg skal bli skuffa hvis jeg går på vekta hver dag og kanskje en morgen har gått opp... :) Det går jo helt fint med vanlig målebånd også, men fordelen med det her er jo at det blir like stramt hver gang.

 

I dag har vi hatt fisk til middag, var kjempegodt!!!

Spiste en potet, en laksebit, masse kokt gulerot, agurk og tzatziki som saus... kan ikke være så verst det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Jeg er sikker på at du klarer å se både 8 og 7 tallet fortere enn du aner=) Holder vi motivasjonen oppe klarer vi å nå alle mål=)

 

Ja da kan vi begynne med det fra tirsdag av=)

- Hals

- Overarm

- Rumpe

- midje

- Hofte

- lår

- Legg

 

Er ikke det en grei liste??=)=)

 

Jeg synes middagen din hørtes veldig fornuftig ut! Bra!=) Ble plutselig veldig sulten her jeg sitter=) Jeg var på kaffebesøk i dag og klarte å bare ta et bittelite stykke med daimkake=P hehe.

 

Skal prøve å holde meg til veiing bare hver tirsdag, for da blir det litt spennende også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på å se 8-tallet i løpet av noen uker. Bedre å gå sakte og sikkert ned i vekt, enn å rase ned, da kommer det som regel fort tilbake! :)

 

I går sa samboeren min; "Jeg kjenner at du har slanket deg!" Da fikk jeg opp giret ett ekstra hakk, det gidde meg myyyye motivasjon! Nå har jeg bare lyst til å vise han at jeg SKAL klare det! I sommer skal vi til syden i lag med familien, lillesøsteren min har den flotteste kroppen du kan tenke deg, så jeg vil ikke se ut som en bolle vedsiden av henne, så håper på å ta av litt til den tid.

 

Jeg skal kjøpe meg et målebånd, så blir jeg med på målingen :) Merker selv at jeg har gått inn litt i cm rundt magen, så dumt jeg ikke målte med engang! Menmen, bedre sent enn aldri ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Cherrys: Kjenner igjen følelsen av å få positiv tilbakemelding=) herlig!! Jeg er helt enig i at det er bedre å gå sakte nedover, selv har jeg brukt ca et år på å gå ned fra 9293 til 85, det gjør meg mer sikker på at det aldri vil komme tilbake=) Det er absolutt bra å måle seg, aldri for sent=)!

 

Når det gjelder middagstips er jeg veldig glad i Elgsteikbiff o.l. det er veldig godt og anbefales fordi det er så lite fett og kalorier i det samtidig som det er sunt=) Jeg har hele frysern med elg forresten=) Har du ikke tilgang på elg synes jeg også biff er godt og sammen med kokte grønnsaker er det jo faktisk sunt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har invitert to veninner på middag i morgen! Noen som har noen deeeilige middagstips? :)) Kan gjerne være en litt sunn middag :)

Har tenkt på indefilet av svin :)

 

Har du prøvd svinefillet i mangochutney? Den synes jeg er super god... Står i grete roede kokeboka. Den grønne og gule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også frysern full av elg... Fordelen med å bo med en jeger :)

 

I dag har jeg vært og spist lunsj med ei venninne... Cæsar salat! Jeg er mett enda, så det blir nok middag også, så får jeg heller spise litt mer i kveld. Var litt dressing oppi den salaten da, jeg er nok ikke helt rutinert enda, for hadde jeg tenkt så kunne jeg bedt om å få den ved siden av... Nå gleder jeg meg så veldig til å kjenne at klærne blir større jeg, for det har jeg ikke merka enda (ikke så rart etter ei uke da). Men å pakke bort og kaste alt for store klær er en så herlig god følelse!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, svinefillet i mangochutney hørtes supert ut! Tror det blir det :) Elg har ikke jeg smakt før, takk for tips!! :)

 

Jeg prøver ikke å kutte ut så mye av hva jeg spiser, spiser det heller med måte! For jeg vet at jeg ikke klarer å leve ett liv uten kosekvelder med snop eller nyte en god salat med litt dressing! :)

Det jeg fokuserer på er å spise mindre, 1posjon middag, før spiste jeg alltid 2-3. Godteri kun lørdager, spise mer frukt og grønt + trene og gå litt mer tur!

 

Hva fokuserer dere på?

 

Jeg har bestemt meg for å ikke shoppe før jeg har gått ned 10kg! :) Skal bli gøy å føle seg litt vel i klær igjen! Jeg har gått i fella og bruker som regel tights, det er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du oppskrifta på den? Hvis ikke sender jeg den gjerne :)

Elg er godt, og magert som bare det...

 

Jeg spiser sunnere, kutter ut sukker der det går ann... og godteri på kveldene. Jeg spiser også mindre porsjoner og prøver å røre mer på meg! Jeg måtte shoppe i dag så klart... ble to topper, men håper dette var siste gangen jeg kjøpte topp i xl!!!!!!!!!!!! Neste gang vil jeg ha L.... Og helst uten at det buler over buksa... sukk! Jeg har også brukt masse tights, men nå er det kun jeans uten stretch i!!!! Godt å kjenne at det strammer synes jeg, litt ekstra med motivasjon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

By the way... dvd`n kom i dag!!!! Så da starter jeg med den på mandag. Vi skal jo på hytta i helga, og der er det ikke noe tv så tror det er dumt å starte en dag for så å ikke gjøre det på to dager igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppskrift, så hvis du vil sende hadde det vært supert! :)

 

Ja, det er ikke lett å lavære, men skal overbevise meg selv om at det ikke er nødvendig å kjøpe mer klær i den str jeg bruker nå, for det vil bli for stort og ende opp med at jeg kaster de!! :) hehe!

Ja, enig at det er motivasjon å kjenne det strammer:)

 

Trener du på treningsstudio eller hjemmetrening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest treningstrusa

Fokuset mitt er på kaloriene Cherrys=) Så det vil si at jeg kan velge å ikke spise f.eks. en banan til 110kal og heller ta en liten sjokoladebit. Det har hvertfall fungert for meg dette året. Jeg har også kuttet ut brødskiver fordi jeg ikke klarer å begrense inntaket av det, så derfor spiser jeg knekkebrød, frokostblanding, smoothie, osv.=) Jeg koser meg flere ganger i uka, men da må jeg bytte det ut med noe annet (begrense middagen f.eks.).

Hvis jeg får ekstremt søtsug om kveldene, klarer jeg ofte å kaste i meg et knekkebrød, kopp med te, eventuellt et glass med sjokolademelk(litt fyfy men) hehe... Fokuset mitt er også på trening, helst minst 20 min. gange,aerobic foran tven o.l.=) har jo svømming en gang i uka også.

 

Tights + joggebukse er farlige bestevenner=S men akk så kjekt å ha..=)

 

Onmyway: Så bra Dvd'en din har kommet da er det start på mandag=) Jeg skal også bort i helgen og da passer det best å starte på mandag=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke oppskrift' date=' så hvis du vil sende hadde det vært supert! :)

 

Ja, det er ikke lett å lavære, men skal overbevise meg selv om at det ikke er nødvendig å kjøpe mer klær i den str jeg bruker nå, for det vil bli for stort og ende opp med at jeg kaster de!! :) hehe!

Ja, enig at det er motivasjon å kjenne det strammer:)

 

Trener du på treningsstudio eller hjemmetrening?[/quote']

 

 

Svinefillet i chutney-saus

(4 porsjoner)

 

500 g svinefillet

2 purre (jeg bruker 1 passe stor)

1 ts salt

1 krm pepper

1/2 dl mango chutney (orginal)

2,5 dl matfløte (jeg bruker hele boksen)

1 dl buljong (vann+terning)

1 ss soyasaus

1 ts hvitvinseddik

1/2 ts malt ingefær (jeg pleier å kutte ut denne)

1 ss olje til steking

 

Skjær kjøttet i cm tykke skiver. Skjær purren i ca 2 cm lange biter. Stek kjøttet i litt olje. Ta opp skivene og fres purren. Legg tilbake kjøttet. Salte og pepre. Rør sammen mangochutney med fløte, buljong, soyasaus, vineddik og ingefær. Hell det over kjøttet. La kjøttet ettersteke i sausen ca 5 minutter. Serverers med ris og en grønn salat.

 

Står at det er 320 kcal med 100 g hurtigris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg pleier å ha i litt maisenna så den blir litt tykkere :) Men denne synes jeg er kjempe god. Han jeg bor med nekta å tro at dette var GR oppskrift helt til jeg viste han oppskrifra i boka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener bare hjemme, også går jeg en del turer. Gleder meg til mandag da jeg skal prøve den nye dvd`n! Har sett litt på Kettlebell i dag... lurer på om jeg skal investere i det. Har hørt det skal være effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...