Gå til innhold

Bikinisommer uten negative tanker!


Gjest Miaow

Anbefalte innlegg

Min samboer kjøpte ny sykkel for snart 2 år siden. Han kjøpte en "dyr" sykkel.

Og det er virkelig det mest fantastiske jeg noen gang har syklet med! Den er virkelig en drøm. Det er selvsagt slitsomt' date=' om det skal det være, men på en annen måte er det lekende lett å sykle med den.

 

Jeg gleder meg - det blir minimum 4-5 mil i uken så fort det er føre til det :)

 

Angående vekten, så vil jeg anta den skiller ca en kilo. Men det er jo hjemmevekten jeg må forholde meg til "resten av livet". Tror ikke det er noe galt med den. Den er i underkant av 1 år og lite brukt :)[/quote']

 

Har sett på sykler på nettet i dag, faktisk, er inspirert nå! :) Kommer likevel til å vente litt til før jeg kjøper meg en sykkel, siden det i dag er SNØ igjen. Dette været er helsprøtt og grått. Gleder meg til våren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt misunnelig på dere som kan se frem til jevnlige sykkel- og spaserturer på barmark. :/

Jeg er alenemor' date=' og trener pilates en av de to kveldene jeg har fri i uka.

Skal prøve å få til en tur når jeg har frihelg - men det er bare hver tredje helg (når alt klaffer).

Kan ikke akkurat strene ut på tur når 3-åringen ligger og sover, liksom. :)

 

Men jeg HAR ergometersykkel i stua, jeg må bare bli flinkere til å BRUKE den!

Forhåpentligvis får jeg kjøpt meg "ordentlig" TV (har en 32-tommers "boks"-TV) som er såpass stor at jeg kan sitte på sykkelen og se på, da går det kanskje litt lettere. :)

 

Hittils har jeg vært heldig, og har gått ned greit uten mer trening enn den ene pilatestimen i uka.

Men jeg merker jo det at "stillesittende latmannsliv" FØR var noe helt annet enn "stillesittende latmannsliv med 20kg treåring" - det BLIR en del aktivitet med løping, bæring osv. uansett, så kanskje det er med på å forklare den gode vektnedgangen så langt? :)[/quote']

 

Skjønner at det kan være litt vanskelig å koordinere trening, men hvis du har veldig lyst til å sykle ute, kan du jo kanskje kjøpe deg en sykkel med barnesete? :) Da får du jo tatt med barnet ditt. Uansett ingen grunn til å stresse så lenge det går bra og du er fornøyd - så flott at det går bra, forresten!

 

Jeg skulle ønske jeg hadde en ergometersykkel eller ellipsemaskin i stua, også, jeg er svært glad i å se tv-serier og det kunne jeg fint gjort mens jeg tråkka (innbiller jeg meg). Har en venninne som hadde godt utbytte av den metoden, men jeg tror ikke jeg har råd til å investere i både inne- og utesykkel på en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Våren er rett fremfor oss - og det er SÅ deilig :)

 

Lange lyse kveldet, tørre veier, bar mark i skogen - det er duket for massevis av både gåturer, joggeturer og sykkelturer.

 

Og det er mye bevegelse som kan kombineres med barna også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Ja, i dag har jeg vært på vekten!

 

Jeg starter i dag med å veie meg på min egen vekt - det er jo denne jeg skal forholde meg til fremover.

 

Jeg veier meg naken om morgenen, etter jeg har vært på do - det er rutinen min. Derfor har jeg fått et "hyggelig "hopp fra kursvekten som har vært på kveldstid.

 

Men et helt reelt og riktig tall viser at vekten i dag tidlig, kontra torsdag morgen forrige uke er en nedgang på 700 gram :)

 

Jeg er fornøyd med første uken på egenhånd :)

 

Vi har gått tur hver dag denne uken, i tillegg til min trening på mandag, og jeg klargjør meg for ny gåtur i ettermiddag :)

 

Ønsker dere alle en flott dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nedgang, flyaway! Så flott! Du har forøvrig helt lik veierutine som meg :) Trodde alle gjorde det sånn, men har forstått at det ikke er tilfelle. Naken er best, sier nå jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock

Jeg er 27 år, 173 høy og har en startvekt på 85 kg. Har nå gått ned til 80,3. Ønsker å gå ned til 73 kg. Har som mål og nå 75 før sydenturen 14 april som er nå snart... Vet et er veldig optimistisk, men jeg må gjøre det sånn for å være strengere med meg selv. Ønsker å gå ned til 73 kg innen sommer slik at jeg også kan ha en "Bikinisommer uten negative tanker" :)

 

Jeg gleder meg også til våren, være masse ute og kose seg:)

Ellers er jeg veldig glad i tiden som kommer nå. Herlig snø ute uten at det er alt for kaldt. Elsker å ake og kose meg ute med ungene.

 

Synes du er kjempflink å trene:) Jeg er ikke like flink, har nok mye med at jeg har en mann som jobber borte og bare er hjemme i helgene.

Tenker jeg må bli bedre og utnytte mulighetene for å trene når han er hjemme.

Ellers ar jeg en jobb hvor jeg går, og går, og går hele dagen så tenker det kan hjelpe litt på:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Jeg er 27 år' date=' 173 høy og har en startvekt på 85 kg. Har nå gått ned til 80,3. Ønsker å gå ned til 73 kg. Har som mål og nå 75 før sydenturen 14 april som er nå snart... Vet et er veldig optimistisk, men jeg må gjøre det sånn for å være strengere med meg selv. Ønsker å gå ned til 73 kg innen sommer slik at jeg også kan ha en "Bikinisommer uten negative tanker" :)

 

Jeg gleder meg også til våren, være masse ute og kose seg:)

Ellers er jeg veldig glad i tiden som kommer nå. Herlig snø ute uten at det er alt for kaldt. Elsker å ake og kose meg ute med ungene.

 

Synes du er kjempflink å trene:) Jeg er ikke like flink, har nok mye med at jeg har en mann som jobber borte og bare er hjemme i helgene.

Tenker jeg må bli bedre og utnytte mulighetene for å trene når han er hjemme.

Ellers ar jeg en jobb hvor jeg går, og går, og går hele dagen så tenker det kan hjelpe litt på:)[/quote']

 

Du klarer det du vil, vær flink og prøv å tren litt ekstra.. så skal du se at det går.. hvilke meny ligger du på??

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg også til våren' date=' være masse ute og kose seg:)

Ellers er jeg veldig glad i tiden som kommer nå. Herlig snø ute uten at det er alt for kaldt. Elsker å ake og kose meg ute med ungene.

 

Synes du er kjempflink å trene:) Jeg er ikke like flink, har nok mye med at jeg har en mann som jobber borte og bare er hjemme i helgene.

Tenker jeg må bli bedre og utnytte mulighetene for å trene når han er hjemme.

Ellers ar jeg en jobb hvor jeg går, og går, og går hele dagen så tenker det kan hjelpe litt på:)[/quote']

 

Hvis du er mye ute og leker med ungene og i tillegg har en jobb der du går masse, så får du jo mye trim "gratis" der! Er ikke sikkert du trenger å legge inn så mange økter utenom det, kanskje litt styrke? Jeg ville tatt på meg skritteller, det brukte jeg en periode, det er utrolig motiverende å se hvor langt en har gått og forsøke å nå et mål. Lykke til!

 

Har forøvrig trent litt i dag også - jeg ER så fornøyd når jeg klarer å trene! Det er en helt fantastisk følelse, jeg må bare minne meg selv på det til stadighet slik at jeg husker å gjøre det :)

 

God helg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 27 år' date=' 173 høy og har en startvekt på 85 kg. [/quote']

 

Vi er forresten veldig like! :) Jeg er 25 år, 172,5 - viktig den halve centimeteren :) - og min startvekt var 86 kg. Det er derfor jeg har svært lyst til å komme meg ned til 74 kg (ser du har valgt 73) for da får jeg normalvektig BMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock

Miaow: Så fink du har vært som har trent:) Hva trener du mest? Er du på treningsstudio, eller jogger ute, hjemmevideo? Siden jeg ikke kommer meg ut vurderte jeg å kjøpe den der zumba videoen som finnes, Da kunne jeg svette hjemme i fred og i ro når ungene er sovnet;)

 

LinnH91: Takk, ja, må prøve å presse inn litt ekstra trim er og der, og bruke alle frimulighetene jeg har:) Jeg skal ha 1600 kcal om dagen, er iallefall det jeg jobber ut etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener i grunn en del forskjellig, men en del av trimpoengene mine er "bare" gange - går litt turer og sånn. Denne uken har jeg trent på ellipsemaskin, svømt, trent yoga og gått en lang tur, i tillegg til litt småturer. Ser at jeg bør legge inn styrkeøkter også... Det er forøvrig IKKE alle uker jeg er så flink som jeg har vært denne uken eller trener såpass variert :) Denne uken har eg imidlertid vært det, og det har vært en veldig fin opplevelse, blir så glad og fornøyd etter jeg har trent:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
Miaow: Så fink du har vært som har trent:) Hva trener du mest? Er du på treningsstudio' date=' eller jogger ute, hjemmevideo? Siden jeg ikke kommer meg ut vurderte jeg å kjøpe den der zumba videoen som finnes, Da kunne jeg svette hjemme i fred og i ro når ungene er sovnet;)

 

LinnH91: Takk, ja, må prøve å presse inn litt ekstra trim er og der, og bruke alle frimulighetene jeg har:) Jeg skal ha 1600 kcal om dagen, er iallefall det jeg jobber ut etter:)[/quote']

 

Dette klarer du, ikke gi deg før du har nådd ditt mål !

Jeg spiste 1600 kcal helt inntil 1 1/2 uke siden, gikk ned en meny altså 1300 kcal nå.. Følte rett å slett det ble for mye mat og jeg hadde veldig sakte vekt reduksjon, uken etter jeg byttet gikk jeg ned 1,0 kg og håper på noe lunde det samme denne uken.. veiing på tirsdag, så da får vi se!

Dette skal du klare, lykke til !!

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock

LinnH91: Ser i signaturen din at du skal til Lanzarote, når skal du dit, og hvor? Har jobbet som guide der nede, Nyyydelig plass (...og gikk opp 10 kg på 6 mnd,haha)

 

Takk for oppmuntring, skal få gitt gass på trening og kcal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91
LinnH91: Ser i signaturen din at du skal til Lanzarote' date=' når skal du dit, og hvor? Har jobbet som guide der nede, Nyyydelig plass (...og gikk opp 10 kg på 6 mnd,haha)

 

Takk for oppmuntring, skal få gitt gass på trening og kcal:)[/quote']

 

Hei ! Ja, det skal jeg.. reiser 16 April og skal være der i 2 uker.. har vært der når jeg var liten, men ikke samme plassen som jeg skal nå.. Husker ikke hva det heter akkuratt nå, skal med svigers og hele familien pga. svigerfar har 60 års dag :)

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LinnH91

Da har jeg vært på vekten idag, og den viste -0,8 kg ! Er super fornøyd, nå er mitt første del mål også nådd.. 3,0 kg i løpe av dette kurset og enda er det to uker igjen :) Blir to harde uker..

 

- Linn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flyaway

Jeg skal på vekten i morgen - og jeg gleder meg :)

 

Hadde fin nedgang forrige uke, og har et håp denne uken også. Men jeg er redd jeg henger litt etter på matinntaket. Vært noen tøffe dager med et nært familiemedlem på sykehus etc - men jeg har forsøkt å være bevisst på inntaket, og ikke "trøstet" meg med mat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...