Gå til innhold

10 siste kiloene sitter som støpt!


Gjest SMM87

Anbefalte innlegg

Gjest heyhey

Hehe.

Ble stille her gitt. Men jeg fortsetter jeg altså...

Veiedag i dag. Og da var det gått ned med 0.6 kg og jeg er fornøyd jeg altså. :-)

Så nå ligger jeg på 60,5kg til morgenen i dag. (Viste 60.4 nå i kveld, så kanskje det er tegn på at mens er helt ferdig, vet ikke)

Åssen går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Heisann. Så kjekt å høre at du gikk ned heyhey. Jeg har også veiedag om onsdagen, men siden ryggen min smalt, og jeg ikke har fått beveget meg hele uken, så valgte jeg og hoppe over veiingen denne uken. Orker ikke flere nedturer... Ryggen er fortsatt vond, men jeg kommer meg alene ut av sengen nå, og det er jo fremskritt!! Satser på at jeg kan begynne med småturer til uken. Jeg har ikke gitt opp, selv om jeg har falt litt bakpå. Jeg får bare ta tiden til hjelp, jeg skal uansett være i mål til sommeren!!! Det er jeg fast bestemt på. Og jeg skal klare det her, har ikke lyst å bruke en formue på det. En venninne av meg har akkurat bestilt seg personlig trener til 1600 kr i mnd... Det er nok verdt det, men jeg skal klare meg selv!! I verste fall skal jeg bøye meg i støvet og melde meg på et Grete Roede kurs...

 

Er det noen av dere som har gått på GR kurs? Har dere noen erfaringer?

 

Jeg har ikke gitt opp og kommer til å være innpå her så ofte som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heyhey

Er å spise mindre og trene på den måten som gjør at jeg kan holde dette i mange år. Helst resten av livet. Dvs at jeg kun må spiser mindre mengdre og gjøre det sundeste ut av det.

Jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å legge om hvis jeg skal drive å spise det, ikke spise det. Jeg er glad i mat, og jeg er gla i å kose meg når tiden er til det. ;-)

Så har jeg lyst på en en, to sjokolader så tar jeg det. Men det er mye mindre enn hva som var vanlig! :-)

 

Går fortsatt ned, og treningsmotivasjonen er der. Så jeg tror målet skal nåes i løpet av et år.

Det magiske nå er å komme under 60 kg, der har jeg bare vært èn gang siden jeg fikk førstemann, og det var under Bailine behandling.

 

Har ikke gått på GR kurs, og heller ingen intensjon om å gjøre det. Mye sundt og bra tips der, men jeg har så vidt tid til å trene. Så jeg får ta det jeg kan. Med 5 små er det vanskelig å få tiden til å strekke til. :-)

 

Håper virkelig ryggen kommer seg på plass da, så du kan fortsette. Skjønner det med vekta da, ikke så morro med nedgang nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og jeg fikk meg faktisk en tur i skog og mark. Det gikk greit, så da satser jeg på å være tilbake for fullt til neste helg:) Jeg vil bare ønske dere alle en fin og sunn uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjekt å se at dere holder liv i tråden her.. :) jeg er no kommet hjem fra en lang helg i Paris :) det var en herlig tur, uten tenking på slanking og kalorier.. deilig.. Det var godt med en slik pause.. :) merker motivasjoene har steget litt, så begynner så smått igjen å passe på kostholdet.. men avventer litt med kaloritellingen enda.. :) hvordan har helgen deres vært??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen min resulterte som sagt i to flotte turer i skog og mark, men kostholdet var nok ikke helt på topp. Litt deppa for at jeg ikke får trene enda, i tillegg til mensen og skikkelig snopesug!! Er nok redd det blir dårlig lesing på vekten på onsdag, ikke lett når man ikke får trene... Da sklir det desverre ofte ut med kostholdet også... Men var hos fysioterapeuten min i dag, som mener jeg sikkert kan være klar med trening fra helgen av... Og til helgen skal jeg og min kjære på en barnefri weekend til københavn, så det blir jo ingen sunn fornøyelse!! Huff, det er ikke lett dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heyhey

Jeg føler så at jeg har spist så mye... :-S

Starter jo med at jeg lager digg mat på fredagen, endelig fri liksom...

Og gjennom hele helge...

Jaja.

Og det med å spiste godteri, farlig.

Jeg kan ikke ha en spisaltduvil dag. For da er jeg så gal de neste dagene og klarer ikke holde meg unna... :)

Huffamei...

Gruer meg til veiing i morgen... :)

Men skal ikke bli demotivert, heller pushet!

Bare vi har en dag som en skal starte over again på er det meste lov...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heyhey

Ned 0,4kg. Det er jo ikke værst! Nå viser vekten 60,1. Og jeg er mega fornøyd. 3,4 kg siden 1.1.11 er jo ikke så mye, men min fremgang er totalt sett kjempe bra. :-)

 

Nå er jeg spent på om jeg snart får sett 59 tallet... For der er det leeeeeeenge siden jeg har vært. Er nesten så jeg tror kroppen vegrer seg mot å gå under 60... :-)

 

Dere da? Hvordan går det med trening og sykdom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veiedag i går, og tro det eller ei, jeg hadde gått ned!!

Vekten viste nå 71,7 kg, og jeg er veldig glad. Nytt tall, og ned 0,7 kg :) Ble motivert og giret til å fortsette. Har også gått inn 2 cm rundt magen (på det tykkeste, rett under navlen, for det er der det buler mest)

Jeg gleder meg til å komme igang med treningen igjen, og satser på at dette skal gå min vei nå:) Grattis til deg også heyhey med vektnedgang!!

 

__________________

Startvekt 14.02.2011: 72,8 kg

--------------------------------------

Dagens vekt: 71,7 kg

 

Mitt første mål er påsken (da skal jeg til spania) Mål: 68 kg

Mitt andre mål er min nieses konfirmasjon i mai. Mål: 66 kg

Til slutt har jeg så klart sommerens mål på 64 kg!!

 

Tapt totalt: 1,1 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Hei, ble ved godt mot av å lese tråden her. Oppturer, nedturer og så opptur igjen. Dere viser at tålmodighet lønner seg, og at det er viktig å ikke fokusere på det man ikke får til.

 

Selv har jeg lyst til å kvitte meg med 5 kg. Helst så fort som mulig, men tør ikke sette dato for dette da jeg er redd for å skuffe meg selv......

Har vært ekstremt rolig siden jul, men har denne uken gjennomført en times gåtur i raskt tempo og funnet meg en fin bakke for intervaller (10 sett i går, det kjennes). Hviledag i dag, men skal prøve styrke i morgen.

Håper det er greit at jeg skriver her innimellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:-)

Er vel ikke meg som har startet tråden, men sier velkommen likevel. :-)

Kjenner jeg blir motivert jeg og. Hehe.

Og alltid koslig å lese hvordan andre gjør det, tar det og bruker det. Om du skjønner.

 

Så morro Yes11!! Ingenting er bedre enn en skikkelig opptur i selvtilliten. ;-) Det er jo bare så gøy å lese at det går bra for dere andre, får meg til å huske selv de gangene det går veien. :-P

 

Selv skal jeg på jentetur i helgen, og vært i bursdag idag, så jeg har liiiiiten lyst til å trene i morra... Får se hva det blir til... Er litt i feststeming. :-P

 

Go helg dere! Må det går mot enda bedre tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Takk for velkomsthilsen. Ble ikke styrke, men gåjogging istedet. Jogget en del i mine glansdager og vet det fungerer, men fy fela det var vondt. Jeg jogget til jeg ikke orket mere, så gå i noen minutter før jeg jogget igjen. Jeg har en runde på 4-5 km (må måle med bilen en dag) og før jeg startet satte jeg klokka på 38 minutter. Målet var å komme hjem igjen før de 38 minuttene var gått. Det klarte jeg ikke, klokka pep før den siste oppoverbakken. Det gledelige var at jeg ikke oversteg med mere enn 4 minutter. Så, dere skjønner tegninga, jeg skal slå min egen tid neste gang.

 

Jeg har prøvd å gå/jogge med venninner tidligere med det fungerte ikke. Enten var de for trege eller for raske, begge deler like ille. Må prøve litt alene, iallefall til jeg når et visst nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er jeg motivert og tilbake :) jeg er klar for å ta knekken på de siste kiloene :) det tar sikkert lengre tid enn antatt, men jo mindre jeg blir jo mer fornøyd blir jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Jentekveld i går og da skled 4 glass rødvin ned på høykant. Godt var det, men at dette utgjorde hele 420 kcal det var en overraskelse... Blir lenge til neste gang.

Var godt fornøyd med å ha gått bakker i 30 minutter tidligere på dagen, og tenker at klarer jeg å holde dette aktivitetsopplegget oppe så kan jeg lettere kose meg også.

Jeg veier ikke all maten jeg spiser, da jeg er redd for å sende feil signal over på barna. Det jeg har satt meg som mål er å bare spise en porsjon, og det er faktisk vanskelig. Jeg prøver å spise sakte, og drikke mere vann til måltidet enn det jeg gjorde før.

I kveld blir det styrketrening

 

Hyggelig at trådstarter er tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg blidsomensol. Kjekt å ha deg med på tråden.

Og kjekt å ha deg tilbake med friskt mot SMM87 :)

 

Da er jeg hjemme igjen etter en helg i Køben med min kjære (les uten barn!!) Det ble konsumert masse kcal, men man må kose seg i ny og ne.

Jeg får trene hardt i dag og i morgen, og satse på at helgen ikke har satt for mye spor... Det vil vise seg på onsdag og veiedag :)

 

Jeg er helt overbevist om at vi kommer til å klare dette sammen, vi skal komme i mål. Vi får heller tåle at det tar litt lengre tid enn ønsket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

idag skal jeg ta en ny sånn test. den første jeg tok, tok jeg i januar første gangen jeg begynte å trene :) vekten tror jeg er noenlunde den samme, men jeg er grådig spent på muskler og fett. om det er noen endring. Det viktisgte for meg er å kvitte meg med det overflødig fettet.

 

på den første testen så hadde jeg litt over 14 kg for MYE fett på kroppen, men nesten 2 kg av disse burde erstattes av muskler. Men gjør ikke meg noe om jeg får mer muskler enn det :) For meg så er muskler bedre enn fett..

 

ellers så er det litt å sitte seg inn igjen no etter pausen, huske å ikke spise hva jeg vil når jeg vil :) men idag har dagen gått veldig bra, hittil.. er værst om kvelden.. hvordan går det med dere andre her??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hei folkens, slenger meg på her jeg, virket som så hyggelige folk å med en vekt omtrent som min. Jeg går på GR, men har ikke gått ned så mye som jeg håpet. Noen veiinger igjen og idag er veiedag:-): Startet på 69,4 og veier 67,6 . Første mål er 65 til påske, hovedmål er 60 til ferien.

Er flink å trene, trener mer enn det som anbefales som min på kurs, som tilsvarer 30 min pr dag. Og hverdagene går ganske greit Det er de forbaskede helgene da:-). Kjente meg igjen på en under her som var på jentekveld m/rødvin, litt vel glad i rødvin jeg og innimellom altså. Og det gjør utslag på vekta, blir nok ikke mange gram ned denne uka. Men bare jeg går ned noe, så skal jeg være fornøyd. Jeg skal også kjøre på med mer trening, så jeg har litt mer å gå på til kos:-) Vi snakkes. Vektrapport kommer ikvel:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du være.. jentekvelder ja, jeg har både planer på lørdag og neste lørdag.. :) men har veiedag om torsdagen, så kan være jeg klarer å kvitte meg med noe av "ekstra" vekten som kommer da.. :) Men etter disse to helgene som kommer så har jeg ingen helge planer i nærmest framtid.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

I dag har jeg testet stålkontrollen, og jeg skjønner godt bakgrunnen for tipset om å ikke handle på tom mage. Jeg måtte handle etter jobb i dag, og med litt for få knekkebrød i magen ble det en prøvelse. Jeg hørte Troikaen rope etter meg... Men jeg rettet ryggen og nesten løp rundt i butikken for å handle det jeg hadde bestemt meg for. Da jeg endelig nådde kassen og trodde jeg hadde passert alle fristelsen oppdaget jeg en diger stabel med sånne "påskeegg" i lilla kartong plassert nesten oppå samlebåndet. Disse megakaloribombene som er ekstremt deilige (kremt) fikk meg til å se rødt. Kort fortalt så fikk vedkommende som jobbet i butikken et lang foredrag om hvor unødvendig det var å plassere slike varer på et slikt sted...(øh ja er bittelitt PMS og da så det får være unnskyldningen for utblåsningen, men samtidig så trenger de å høre det også).

 

Stolt over å ikke bryte mitt eget løfte om sukker midt i uka sitter jeg nå å gomler på en gulrot og gru/gleder meg til veiedag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det nok en veiedag... Forrige uke var jeg så glad og motivert, med -0,7 kg. Nå har jeg vært 3 dager i København, og det viste seg også på vekten. OPP igjen 0,7 kg!!! Så utrolig kjipt, og jeg tørr ikke tenke på hva som kommer neste uke. Jeg skal til Praha på jentetur lørdag til tirsdag... Dette er ikke noe kjekt i det hele tatt!!! Kjenner jeg datt kraftig i do, men skal ikke gi opp!! Jeg bare SKAL klare dette til sommeren. Jeg MÅ klare det til sommeren!!

 

Jeg er glad jeg har dere her, og velkommen skal du være cilio123 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med det samme. Men i forhold til før 1.1.2011 så spiser jeg max par ting pr dag. Før kunne jeg spise nesten en hel pose pr dag. :)

 

Men helt enig i det opplegget til butikkene... Disse påskeeggene står rett ved kassen på vår butikk og. :) Har gått for fristelsen jeg også, men uten å spist ennå...

 

I helga var jeg på jentetur. :) Uten andre enn meg selv å tenke på. Men klarte å ikke skeie ut, ordentlig, bortsett fra 3 stk kakebiter på lørdag. ;-) Haha, jaja.

Og pr konsert sist onsdag og knekk i ryggen (Korsryggen med stråling ned venstrebenet) ble det en ukes opphold i trening. I dag var det på`n igjen. Og jeg ble motivert når jeg først startet! Gikk opp 200 g fra sist uke, men ikke så rart. I helga ble det heller mindre mat enn planlagt, også drikker jeg ikke nok merker jeg... Og da minus trening er det rart jeg ikke har gått mer opp syns jeg...

 

Blisomeisol: jeg og var veldig glad i å joggen da jeg var 10 kg lettere og 10 år yngre ;-) Og jeg har funnet tilbake til det nå! Og det er deilig!!

 

Velkommen tilbake trådstarter!! Så bra du er pån igjen og motivert!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Hei alle flotte damer på tråden.

Det var altså for en uke siden at vekten stoppet på 65 kg og jeg tenkte at nå er det nok. I dag stod det 63.7, men jeg har nok ikke hatt så voldsom nedgang som det kan se ut til. Da jeg veide meg sist var jeg på mitt "vanndigste" tidspunkt tror jeg. Det betyr at reeelt sett har jeg gått ned ca 700-800 g, og det er jo bra.

Nå får jeg prøve å hold koken denne uken og se hvordan det blir videre. Jeg har heldigvis klart å holdt meg til 1 porsjon middag, spist mye mere grønnsaker og drukket mere vann. Dette er jeg stolt over å ha fått til.

 

Ja, Heyhey, de påskeeggene er en utfordring men vi må vel bare leve med fristelsene rundt oss. Det samme gjelder weekendturer. Synes hotellene har mye å gå på når det gjelder å tilby sunn mat. En annen ting er å skreddersy måltidene på restaurant. F eks drikke vann til måltidene, kutte ut saus, hvitt brød og spise mere grønnsaker. Og så må vi vel bare trene mere når vi unner oss noe for kosekvelder, turer o.l skal vi da ikke slutte med

 

Kjedelig med vektoppgang da Yes, men som du sier er det bare å stå på videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på en smell idag...

Men men, tar det ikke tungt...

Skal bake noe til en samling imorra, suksessterte hjemmelaget. Så dermed måtte jeg prøve for å se om jeg fikk det til... ;-(

Hoho.

Jaja.

 

Og da tok jeg likegjerne å smalt på et påskeegg og... :-P

Men har fått 4 trimmpoeng idag, så da har jeg trent noe av det bort...

 

Men sykt deilig med nedgang!!! Kjenne rjeg blir skikkelig gla for deg! Hehe.

Den følelsen er så god!

Hvor høy er du blisomensol?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

4 trimpoeng er kjempebra. Og ja jeg har full forståelse for påskeegget, blir litt sånn når det ikke går som vi ønsker....

Høyde ja, jeg er 162 og hadde i mange år 58 som trivselsvekt. Jeg har gått inn for å ta av kilo tidligere også, men å komme under 60 har ikke vært mulig. Er nok litt utålmodig og synes selv jeg bør få mer uttelling på trimmen enn jeg får. Jeg tror det har med alder å gjøre også, det går tregere jo gamlere jeg blir.....

Er forresten 38år

 

Har svettet i intervallbakken bakken ikveld, og har bakt meg en ny runde med Mimmis knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det tid for veiedag, selvom jeg veide meg mandag. Torsdag er jo min offisielle veiedag. så siden mandag er jeg gått ned 700 gr :) så idag viste vekten 67.8 kg (igjen)! deilig å se 67 tallet igjen :) Målet mitt til neste uke er ikke så høyt siden jeg skal på fest Lørdag. så målet om en uke blir 67.5 kg.

 

Inbodytesten jeg tok på tirsdag gikk meget bra : ) hadde gått opp 600gr i muskler og ned 1.3kg fett. Og han sa til meg at det var veldig bra og få til begge deler samtidig, de fleste gikk enten opp i muskler eller ned i fett :) Samlet vekt da hadde jeg bare gått ned 300gr siden sist. men er jo grådig fornøyd med de innvendige resultatene. så han sa jeg måtte bare forsette sånn som jeg hadde til neste måned, så fikk vi ta det måned for måned :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...