Gå til innhold

10 siste kiloene sitter som støpt!


Gjest SMM87

Anbefalte innlegg

Fremgang som er så tydelig må være utrolig gøy!! Og når en når et mål kjenner en seg så oppløftet!! :-)

Gjorde du den testen på treningstudioet eller hvor tok du sånn Inbodytest?

 

Ser på mitt studio at dem tilbyr at en maskin utregner muskler, fett osv...

 

162, er faktisk høyere enn 160, de to cm har mye å si på hva som er trivselsvekt og hvor fint par kg sitter iforhold ;-) Syns jeg da. Men så har jo benbygning mye å si og... Jeg har ganske lett benbygning, så jeg veide aldri mer enn 53 før jeg ble gravid. Lå stort sett på 51 kg...

Men mitt mål er ikke det da.

Men apropo å gå under 60 kg tallet... Veide meg igjen idag, 59.6!!! Er det muli! Utifra utregningen min igår spiste jeg over 2000 kcal, så at det skal ha gått ned nesten 1 kg fra igår skjønner jeg ikke akkurat... Drakk mer vann enn tidligere i uka også...

Kanskje det mao vil si jeg spiser for lite...? For all del, vet det kan gå opp igjen da, men var bare så morro å se 59 tallet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar

Kjekt å høre om din vektnedgang SMM87!! Det motiverer :) Er veldig rart med den vekten... Jeg var så deppa i går på veiedagen fordi jeg hadde gått opp 0,7 kg siden forrige uke... (var dum og snek meg på vekten i dag, og nå var plutselig 0,5 kg borte igjen!!) Men får holde meg til den reelle vekten som er hver onsdag som er min veiedag.

Siden jeg gikk opp denne uken, og drar til Praha i 4 dager fra lørdag, var jeg VELDIG nær ved å gi opp hele slankegreien og kaste meg over snop, chips og brus i går... Men klarte å la det være.

Jeg skal ikke gi opp fordi om jeg møter litt motgang.

Jeg har laget meg en plan, og den skal jeg holde frem mot sommeren!!

Regnet ut BMI'en min i går, og den lå på 24. Det er faktisk ikke så alt for ille... Men den skal ned :)

 

Supert at dere er her folkens!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Jeg hadde veiedag tirsdag, - 400 g. Det er jeg fornøyd med, ble tross alt en del ekstra kcal i helgen:-). . Ute å spiste igår og drakk vin. Jeg ble stappmet, kunne med fordel forsynt jeg mindre av det kjempegode brødet med den gode aiolien til da:-(. Det er en øvelse jeg fortasatt ikke mestrer så godt, det å ikke overspise. Jeg har knepet inn litt på både frokost og lunsj idag for å kompensere litt:-). Lørdag er igjen festligheter så det blir litt ekstra da også, men ekstra trening og litt mindre til måltidene ellers i uka satser jeg på ørliten vektnedgang til uken også. Vekt er nå 67,2 kg, høyde 157 cm. Stå på videre alle sammen, dette skal vi klare!

 

Delmål: 65 kg til påske

Hovedmål: 60 kg til sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Så var det helg igjen. Skal ha selskap i helgen, noe som blir en prøvelse. Jeg elsker å bake kaker og er en stjerne når det gjelder gjærbakst (ser klart en sammenheng mellom dette og vekt pr i dag). Heldigvis er jeg allergisk mot nøtter og mandler og har derfor sørget for at dette skal inngå i nesten alt jeg skal servere. Jeg måtte fordi jeg ikke stoler på at hjernen kobler inn så fort det dufter deilig nybakt...

 

Intervall i dag, huff det er vondt, men som Yngvar i puls sier så er dette en jobb som bare må gjøres. Jeg liker forøvrig den fyren, og det treningsskjemaet som ligger på nett (Puls) er greit å ha hengende på kjøleskapet.

 

Ha en fortryllende helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Tralla la, hvor er alle spreke damene. Er dere kanskje så slitene etter å ha samlet trimpoeng at dere ikke har krefter til å skrive her inne? Eller er dere tatt av stormen? Her jeg bor har det vært et elendig værbruk i dag, så ingen jogging. Har imidkertid tørket støv av rockeringen og er på full jakt etter ergometersykkelen jeg parkerte et sted i fjor.

Veiedag i morgen.....

 

Håper det går bra med dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Tralla la, her er jeg iallefall. Trener og står ipå, men opp 100 g på veiing igår, sukk. Tenker jeg tilbake på uka, er det vel ikke så rart. Det ble middag ute, øl, vin og brennevin, både onsdag og lørdag. Det er litt i overkant gitt når jeg skal ned i vekt:-(. Til helgen er det hotellopphold fre-søn med flere fristelser regner jeg med, men er trimrom der det har jeg sjekket opp:-). Så ingen unnskylding for ikke å trene i helgen. Rock on, blidsomeisol, så regner jeg med du fant ergometersykkelen også, lykke til på veiing imorgen:-)- Ha en strålende onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

63.7, samme som sist uke.......Snøft. Har tatt en evaluering og hos meg er det trimmingen som svikter. Må nok bevege kroppen mye mere enn det jeg gjør skal det bli noe resultat. Tror jeg må bli uvenner med sofaen.

 

Godt å høre fra deg cilio123, 100g hva er vel det? Så lenge vi holder motet oppe når vi målet. Neste uke blir det nedgang på oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har bare vært tull!! har vært lite motivert, begynt igjen i jobb og skal ut denne helgen for 2 helg på rad :/ MEEEN, jeg prøver igjen.. men blir ikke før mandag for jeg vet jeg ikke klarer det i helgen og da er det ikke vits å lure seg selv :) Men jeg har ett håp om å komme forbi kneiken, altså 67-68 tallet.. der har jeg vært i 3 måneder no, men innsatsen har vært der etter og.. :) har ett lite håp om at til påske skal jeg kunne se 66-tallet.. :) så får jeg se etterhvert om når jeg blir fornøyd.. Jeg har jo den ene buksen jeg SKAL inn i da, så når den sitter som ett skudd, da er jeg fornøyd :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si motivasjonen ikke er helt på topp...

Spiser bevist mindre. Og jeg trener hvertfall 3 ganger i uka.

Men jeg har trent lite på studio fordi det ble plutselig kjedelige øvelser. Så da tok jeg jogging fatt. Og det var faktisk veldig gøy.

 

Men jeg verken veier eller holder meg unna usunn mat. For jeg føler at de to ukene her nå har trengt det. Men jeg spiser heldigvis med måte føler jeg.

Vekta har stått på stedet hvil, og det er jeg fornøyd med. :-)

 

Fra og med i morra er det trening igjen, men kjenner jeg er lei av å jogge på tredemølle, heretter blir det styrke i studio og jogging UTE! Det er jo VÅR! :-D Kjenner det løfter litt ja!!

 

Men er derfor jeg ikke har gitt mye lyd, har rett og slett blitt demotivert til å gå inn her fordi jeg ikke veier og har kontroll på mat. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma89

Hei! Blir inspirert av å lese innleggene deres.

Jeg er såå vant til å bare spiste noen få ganger i løpet dagen og mye, og usunt! Klarer ingen grønnsaker. Hvordan vil det lønne seg å spise? Hver tredje time? Og hva da f.eks?

Jeg er 162 cm, 22 år, lå på 64kg flere år før jeg klarte komme ned i 50kg som jeg alltid ville. Så ble jeg gravid og siste gang jeg turte veie meg veide jeg 76kg.

Så 6 måneder etter fødsel sto jeg fast på 66kg, og da ville jeg prøve å forandre noe for å komme meg ned til mitt mål. Jeg har ammet til nå, men dette har ikke gjort så jeg har mistet kilo.

Nå veier jeg 62kg, men klarer ikke komme meg under 60!

Jeg prøver å gå turer med vogna, men er kanskje ikke flink nok til å være regelmessig. Vil det hjelpe om jeg spiser sunt hver 3 time gjennom dagen, og prøver å få trent? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukes plan for min nye uke 1:

 

Mandag: Trilletur med vogn

Tirsdag: Styrke 30min, kardio 30min

Onsdag: Styrke 30min, kardio 30min

Torsdag: Svømming, minst 1000 meter

Fredag: Trille tur med vogn

Lørdag: Trilletur med vogn

Søndag: Styrke 30min, kardio 30min

 

Dette skal jeg klare.. tirsdag og onsdag jobber jeg seint så da blir det trening før arbeid, ganske greit det og. :) I matveien så har jeg og noen punkter.

 

*Drikke minst 2 liter vann hver dag

*Ikke overstige 1400kcal hver dag

*Ikke spise brød, bare på søndagsfrokost

*Veie middagen! (knekkebrød å pålegg veier jo stort dett det samme)

*Drikke 2 kopper grønn te hver kveld

 

Håper og tror at hvis jeg klarer dette denne kommende uke så må jo det gi resultater. Ellers så skjønner jeg ingenting :/ Men ingen sorger på forskudd, dette skal gå! Og for at jeg skal klare å holde meg i helgene så må jeg ha veiedag om mandagen har jeg funnet ut, så sånn blir det! da er det mindre lett å skeie ut.

Gleder meg til morgen dagen og en fresh start :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Blir inspirert av å lese innleggene deres.

Jeg er såå vant til å bare spiste noen få ganger i løpet dagen og mye' date=' og usunt! Klarer ingen grønnsaker. Hvordan vil det lønne seg å spise? Hver tredje time? Og hva da f.eks?

Jeg er 162 cm, 22 år, lå på 64kg flere år før jeg klarte komme ned i 50kg som jeg alltid ville. Så ble jeg gravid og siste gang jeg turte veie meg veide jeg 76kg.

Så 6 måneder etter fødsel sto jeg fast på 66kg, og da ville jeg prøve å forandre noe for å komme meg ned til mitt mål. Jeg har ammet til nå, men dette har ikke gjort så jeg har mistet kilo.

Nå veier jeg 62kg, men klarer ikke komme meg under 60!

Jeg prøver å gå turer med vogna, men er kanskje ikke flink nok til å være regelmessig. Vil det hjelpe om jeg spiser sunt hver 3 time gjennom dagen, og prøver å få trent? Noen tips?[/quote']

 

Hei! Jeg slet på samme måte som deg... På mitt største veide jeg 68 og det var mye... Høygravid var jeg 71...

Jeg gikk ned mens jeg var gravid, men ble jo ikke bedre når babyen var kommet. Blir så sugen på søtt når jeg ammer. Men i juni tenkte jeg at nok er nok. Begynte å droppe søtt og spise mindre mengder, men nok til at melken ikke tok slutt. Drakk masse. Jeg gikk ned 1 kg i uka!! Nå trener jeg 3-4 ganger pr uke og prøver å spise lite og ofte, og klarer max 0.5 kg i uken...

Så om du drikker nok og spiser bare til du blir mett tror jeg du kan gå ned nå som du ammer...

Husker jeg leste et sted at når en ammer kan produksjonen bidra så du forbrenner opptil 500 kcal pr dag... Og det er MYE! Så du skal mao kunne gå ned om du spiser akkurat passe...

 

Normalt er det sånn at om du spiser sjeldent vil kroppen gå i sparebluss og holde på energien og forbrenne mindre... Dette gjelder nok enda sterkere nå som du ammer... Kroppen gjør mye for å sørge for at babyen får melken sin...

 

Drikk mye og spis små måltider 5-6 ganger pr dag... Er vanskelig, jeg sliter selv ;-) Men det er viktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på fresh start du og?! :-) Jeg og!!

I morra er dagen!!

Opp kl 06 og trene. Nå skal jeg holde på treningsopplegget, pluss jogging pr ganger...

Krysser fingre!!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig, føler meg opplagt og klar til å forsette kampen mot de siste kiloene! :D Vekten idag kom som ett sjokk, 69.8 kg!!! :) Men midje målet var på 82 cm og Bredeste plassen på magen var 96.5 cm, så det har ikke forandret seg i løpet av måneden :) så da håper jeg og tror at det bare er litt vann i kroppen! No er mandag min offisielle veiedag så da har jeg ingen rom for utskeielse i helgene.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig med oppgang i motivasjon og nedgang i vekt. :-)

Hvor høy er du?

 

Ble ikke det kickstartet på meg igår som jeg skulle ønsket... MEN da tok jeg heller det igjen med å gå på ellipsemaskinen i 20 min og 40 min styrke etter opplegget jeg har tatt på studioet kveldstid. Husket meste av det og kjørte meg hardt. Også gikk jeg to turer med barna i tilsammen 1.5 time.

Og idag har jeg tatt 1 time spinning... Så nydelig med motivasjon. :-)

 

Kjenner jeg blir påvirket av dere her inne. :-)

Åssen går det ellers med rygg osv? Dere andre, er motivasjonen der?! Et tips om den ikke er der, endre på opplegget! Det funket på meg hvertfall...

Jogging ute nå er bare nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Godt å se at det er liv og røre på tråden igjen. Ja, motivasjon er jaggu ferskvare men å endre opplegget er nok et godt tips ja. Selv holder jeg på å snø ned. Tror snart det har kommet en hel meter med snø siste uke. Glatt og tung snø som ikke er noe særlig å jogge på. Rockering, styrketrening og måtehold med maten har vært siste ukes opplegg. Vet det er alt for lite innsats, og håper derfor treningsgleden fra dere andre skal smitte over. Veiedag i morgen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i mars måned har det bare vært oppgang på vekten da :) begynnelsen av mars veide jeg 67.3 kg og igår var jeg 69.8 kg.. jeg håper virkelig dette er en del vann :) Jeg er 162 cm høy (lav) :) Så jeg må ihvertfall ned til 62 kg :D Blir spennende og se når vi når målene våre om kroppen er enig, noen går jo 1-2 kilo opp og noen 1-2 kg ekstra ned.. litt spennde egentlig. har vært å trent idag, 20 min elipsemaskin og 30 min styrke, deilig. ser allerede fram til morgendagens trening.. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo dere. Dagens gladmelding, ned 1.6 kg på ukas veiing! Endelig føler jeg at jeg får belønning for all treningen:-).Har ikke egentlig gjort noen drastiske endringer for å få dette resultatet. Men har vært veldig nøye med registrering av mat og veid og målt det meste jeg har spist. Enten trent eller gått tur 6 av 7 dager. Gir iallefall ny motivasjon og håper det kan være oppmuntring til dere andre som sliter også, det nytter:-). Nå gjelder det å fortsette og ikke lene seg tilbake å hvile på laubærene:-). Glad onsdag til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. :-)

 

Tenkte å trene i dag og, for i morra er alle barna hjemme.

Men siden eldstemann skal ha med seg 2 hjem fra skolen idag kjenner jeg at hode må være på plass ;-) Og det er den ikke etter 3 treningsdager i strekk... Også kjenner jeg kroppen trenger hvile... Er det ikke noe som heter hviledager og?

 

Det beste med oppturer på vekta SMM87 er at da har en mulighet til å bli motivert til å fortsette. :-) Hvertfall når en har vært i gang med trening og riktig matspising en tid, for da vet en hva en har å gå til.

Husker da jeg ikke trente og før jeg bestemte meg at nok er nok, da kunne jeg være flink bitte litt, og vekta kunne fort gå opp igjen fordi jeg ikke var motivert nok til å ta det taket jeg ønsket... Nå er jeg så bestemt på at dette skal jeg klare og dermed er det mye lettere å "komme igang igjen"...

 

Kjedelig med snø, kjenner den hadde kommet som et fjell på meg om det hadde snødd her... :-(

Men da har en hjemmetrening eller studio ;-)

 

Har ikke veid meg på veiedagen på flere uker nå. Fordi jeg har sklidd ut og ikke vært i opplegget. Men jeg går jo på og ser at jeg ikke går opp heller... Men nå som jeg er igang er mens igang, og da gidder jeg ikke skrive ned vekt. For jeg veier alltid mer ved mens, det gode nå er at jeg veier fortsatt 60 kg selv ved mens, så det blir spennende å se om jeg går videre ned...

Jaja, nå skal vi ut og ordne sykler. Ei litta jente som er spent her...

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært borte en stund, men jeg er nå tilbake for fullt!! Har så lyst å gi opp, men har heldigvis enda mer lyst å få det til!! Jeg har ikke vært særlig heldig etter jeg bestemte meg for å gå ned i vekt. Først fikk jeg magesår, så fikk jeg en skikkelig smell i ryggen, og nå er jammen magesåret begynt å blusse opp igjen:( Har derfor vært veldig stille innpå her, fordi jeg ikke har sjans å følge hverken trening eller matopplegget mitt, og da detter man litt av...

 

Jeg var på vekten i går som er min veiedag, og den viste fortsatt 72,4. Så det er fortsatt bare -0,4 kg siden jeg starte, men får se det positive i det. Det var ikke opp:)

 

Jeg er nå virkelig på bedringens vei, og satser på at jeg er "back in business" fra mandag av, og da må jeg være steinhard. Har jo innsett at påskemålet mitt ryker, så jeg må vel bite i det sure eple å investere i ny (les større!!) bikini... :)

Så får jeg heller satse på at den bikinien er for stor når sommeren kommer.

 

Var faktisk litt motiverende å lese innpå her at vi er flere som har slitt og at det har gått litt opp og ned. Det er da det er godt å ha hverandre.

 

Vi må ikke gi opp, det er enda god tid til sommeren!!

Dette SKAL vi klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Gårsdagens veiing viste 63.2, dvs 1/2 kg ned og stemples som godkjent. Ønsker meg jo resultater som cilio123 da, men alle monner drar. Ukens mål er å svette litt hver dag og fortsette med å lære meg å spise riktig. Har ikke veid maten på en stund, men bør kanskje det for å sikre at jeg spiser nok. Har laget meg en trimplan, i morgen blir det jogging med brodder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Nydelig vær i hele helgen. Vært ute i snøen i mange timer både lørdag og søndag. 40 minutters rask gange i dag.

Ha en flott og aktiv uke alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter en streng uke, med ingen utskeielser i helgen, gav det endelig resultater!! ned 1.9 kg!!! :) men en del var nok litt vann i kroppen. 600gr til no så er jeg der jeg var for en måned siden :) men krysser fingrene for at jeg klarer å se 66-tallet til påske, det hadde vært en drøm!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her hos meg nå altså!!

Jeg tenkt litt i det siste... Da jeg var yngre, og ikke hadde barn, var jeg veldig glad i melk.

De siste 8 årene har jeg så og si ikke drukket melk. Pga graviditet og fødsler har jeg og gått opp 10-18 kg.

I år følte jeg endelig ork til å starte fokus på min kropp og startet dette opplegget. Og jeg kjenner jeg kommer ikke til å gi opp. At lysten til å trene vil gå ned er greit, for jeg starter bare når den lysten kommer tilbake, som regel etter et par ganger hoppover...

 

Veide jo maten i begynnelsen, så jeg hadde en viss peil. Men nå etter 3 mnd har jeg kun gått ned 4 kg. Og det er greit, jeg har ikke som mål å gå fort ned fordi jeg skal klare dette på en realistisk måte, dvs ha en livsstil som jeg kan holde. Og nå er jeg der på matfronten

(etter å ha blitt kvitt noe av sukkerbehovet, hadde litt abstinenser med hodepine om ikke kroppen fikk tilført sukker de første ukene :-( )

at jeg klarer å spise normalt sunt og variert til at jeg vet det er realistisk for meg. Jeg har som mål å nå mitt mål på 53 kg innen 2012, rett og slett...

 

Men poenget mitt med overskriften... : Jeg har som sagt ikke drukket mye melk eller fått inn kalsium på annet vis. Men i det siste har jeg drukket minimum 200 kcal melk/produkter. Og jeg ser at vekta går fortere ned nå. Jeg velger å tro at kalsiumet har en del av æren der ;-) Har nemlig lest at kalsium bidrar til at kroppen forbrenner mer fett. Men det spiller og inn at kroppen får de vitaminene og mineralene den trenger ellers og altså, men jeg har fått skikkelig tro på melkeprodukter ;-)

 

"Kalsium øker kroppens evne til å brenne fett.

 

Dette er interessant for kroppsbyggere og andre som ønsker å ta ned kroppens fettinnhold. I en studie gjort på 35 personer med normal kroppsvekt viste det seg å være klar sammenheng mellom inntak av kalsium og oksydasjon (forbrenning) av fett. En endring på 10 % i fettforbrenning kunne observeres som følge av høyere kalsiuminntak. Fra forsøket konkluderes det med at det eksisterer en klar sammenheng mellom fettforbrenning og kalsiuminntak"

 

(Hentet fra nordicpower.no)

 

Vel, hvertfall så har vekten min gått ned 1 kg på 1 uke, så hurra. nå er jeg på 59 blank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som mål å finnet ut hvorfor de forskjellige vitaminene og mineralene er bra for kroppen ;-) Og da leste jeg at kalsium bidrar til at kroppen minsker opptaket av fettet vi spiser, mye av fett skilles ut igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...