Gå til innhold

10 siste kiloene sitter som støpt!


Gjest SMM87

Anbefalte innlegg

Gjest cilio123

Så bra SMM87, det hjelper å være streng, he he. Jeg gikk og drømte om å se 66 tallet etter å ha puslet meg nedover på 67 tallet, men jeg tok sats og hoppet rett fra 67,2 til 65,8. Hoppet like godt over hele 66 tallet, veldig inspirerende og moro sånt. Og blidsomeisol, neste gang er jeg sikker på det er du som jubler over vektnedgang her:-). Spent på veiing imorgen, forventer ikke like stort resultat denne uka, men all nedgang mottas med takk:-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 194
  • Created
  • Siste svar
Gjest cilio123

Takk, takk heyhey og grattis til deg og med 1kg på 1 uke:-). Å komme under 60 kg tar jeg som en bonus, litt fjernt der fremme:-). Synes jo ikke selv jeg gjorde noe veldig annerledes, men jeg var veldig nøye med å registrere hver smitt og smule jeg puttet i meg, fortsatt med det denne uken og spent på resultatet. Ligger på ca 13 trimpoeng i uka og 1300 kcal pr dag, blir som regel noe flere kcal i helgen da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flink da! Jeg klarer ikke (som skrevet under her) ikke å veie og måle lengre, føler jeg mister motet når jeg tenker at det er dette jeg må gjøre i år fremover :-) Men kan jo hende jeg må det for å finne kontrollen igjen, 1 kg gikk jeg jo ned fordi jeg har holdt på en stund føler jeg da, at endelig begynner det å vise seg? (4 kg på 3 mnd er jo ikke mye likso, hehe)

 

Men morro er det hehe, vi trnger å høre at andre får det til sånn. Er liksom opptur for oss og!

Men kjære deg, så flink du er da. 13 TP og 1300 kcal!! Wow... Da er du utrolig flink!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært dårlig siste uken, men startet opp igjen i går med trening og mat. Så satser på at det blir bra fremover. Jeg har veiedag i morgen, og har ingen forventninger om nedgang, men håper ihvertfall på stillstand...

 

Jeg skal ta med meg det som ble sagt om melkeprodukter, og skal prøve det i en uke fra i dag å se hvordan det går. Godt med tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare min egen lille teori da... Jeg vet jo ikke, men syns jeg har merket mye forrandringer på kroppen i det siste. Og jeg trener betydelig mindre nå enn de første mnd... I dag viste vekta 58.9. Og da er jeg på 58 tallet, yeh!

 

Men men, håper virkelig du kommer det skikkelig Yes! Er så kjedelig med sykdom, en kommer ganske langt bakpå og det kan ta fort litt tid å komme tilbake der en var med mat og trening... Det må psyken virkelig taes. Heier på deg!!

 

Men det viktigste er jo å bevege kroppen litt heldigvis, en må liksom ikke startet på bånn gass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallois alle. Godt å ha forumet her å dele sorger og gleder med:-). Veiedag igår, ned 300g, utrolig skuffet over det, gikk liksom rett i kjelleren. Litt bedre idag, all nedgang er jo positivt. Bare synes jeg har kopiert forrige uke hva gjelder både mat og trening så godt det har latt seg gjøre og da gikk jeg ned 1,6 kg! Skjønner meg ikke helt på den kropppen innimellom. Og synes jeg får motstridende tilbakemld fra kursleder også, trene mer/trene mindre, spise mer/spise mindre. Ja ja, kanskje jeg skulle prøve ut det med kalsium, ingen erfaring eller kunnskap om det fra før, men skader vel ikke. Jeg trener 6 dager i uka, mulig det er for mye da. Variert trening med spinning intenst og langkjøring, styrke, gå/løpe på tredemølle eller ute. Vanskelig å finne fasiten her synes jeg:-). Men skal stå på videre, knipe inn litt mer i helgen, blir nok litt mange ekstra kcal både fredag og lørdag.

 

Høyde 157 cm

Startvekt 8.2, 69,4

Dagens vekt: 65,5

 

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

62.7, og en ny halvkilo lagt igjen i en eller annen bakke. Er lykkelig for det, så lykkelig at jeg feiret med en shoppingrunde. To sommerlige topper ble med hjem. Hadde lyst på en ny bukse også, men har bestemt meg for ikke å kjøpe det før jeg ser tallet 60 lyse på vekta.

 

Jeg skjønner skuffelsen cilio123, men hold ut, snart kommer det nok et rykk igjen skal du se. Vi øsnker oss vel slike tall som SMM87 erfarte denne uke alle sammen. Godt jobba SMM87

 

Likte det du skrev om melkeprodukter Heyhey, det er interessant med matforskning så kom gjerne med mere.

 

Yes11, bra dere er igang igjen. Magesår høres vondt ut, hvordan forebygger du en eventuell oppblomstring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er kommet midt veis i uken og er snart klar for helg igjen. kosholdet har jeg klart å holde, ligger mellom 1200-1450 kcal. hadde ikke trodd at jeg skulle klare å spise så lite, men det går helt greit. vann drikkingen har dabbet litt av så bli flinkere der :) var på trening tirsdag og skal i kveld og imårra før jobb. noe mer blir det ikke denne helgen i og med at jeg skal jobbe hele lørdagen :/ Søndagen er hviledag, kanskje det blir en familie gåtur hvis været tillater det :) etter en knall uke med nedgang forje uke så er jeg litt små spent til neste uke, men saser på litt ned ihvertfall :)

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, her går det bedre nå. Går på medisiner både for å bli bedre, og å hindre at det kommer tilbake... Satser på at det blir bra denne gang!!

 

Har kommet igang med trening, og synes det har fungert greit. Veiedag i går, og ned 0,4 kg. Er fornøyd med det med tanke på hvordan det har vært i det siste:)

Alt ned er positivt!! Og jeg er i gang (har bursdag i dag, så det blir nok litt utskeielser i kveld, men skal ta det igjen med trening og tur i helgen)

 

Dere er kjempeflinke alle sammen. Og husk at en nedgang på 1,5 kg i uken ikke er reelt, så bare hold fokuset og vær glad så lenge man går ned. Den sunneste måten å gå ned på er 0,5 - 1 kg i uken. (så tar vi med oss de ukene som det går av litt ekstra som en bonus;)

 

Denne uken har jeg trent intervall på tredemølle (noe jeg ble anbefalt av min venninnes personlige trener) Dette er visst en fantastisk måte å forbrenne fett på. Man blir ihvertfall god og svett, det kan jeg love dere!!

Hvis noen vil prøve er dette den oppskriften jeg gjør det etter: Gå først i 5 minutter på speed 6-7 km i timen. (ikke gå fortere enn at du klarer å gå naturlig)Etter 5 minutter øker du farten til løping (9-12 alt etter form) Løp 20 sekunder, hopp av i 10 sekunder, løp 20 sekunder og hopp av i 10 sekunder... Slik fortsetter du til det har gått 5 minutter, så er det tilbake til gåing i 5 minutter, så er det løping/hoppe av i 5 min. Kan fortsette så lenge man ønsker, jeg pleier å holde på i 30 minutter. Da blir det 3 spaserturer og 3 intervall økter. Kan nesten garantere at dere blir god og svett!! lykke til om noen vil prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Mange flinke her, grattis til alle sammen:-). Og takk for oppmuntring og støtte, like blid igjen nå. Vet jo at over 1 kg ned i uka ikke er realistisk på sikt, men synes synes liksom 300g ble så lite i forhold:-) Men, men, jobber bare på videre. Håper medisinene holder sykdommen i sjakk, Yes11. Jeg også synes det virka lite SMM87, skal ha ca 1300 kcal, men går veldig greit egentlig. Sjekka kcal regnskapet for igår, ble bare drøyt 1100 kcal, det er jo lite når jeg i tillegg hadde en god sykkeltur. Synes liksom jeg hadde spist så mye, nei skal bli nøyere, er viktig har jeg skjønt å ikke spise for lite heller:-).

 

________________________________________________________________

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,5 kg

________________________________________________________________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Det beste med fridager er at jeg kan bruke lang tid på frokosten. Kokte meg havrekligrøt som jeg blandet i eple, og et godt dryss kanel på toppen. Et lite glass druejuice sprengte rammen for frokostkcal, men satser på at det ble en dose antioksidanter iallefall. Har forøvrig vært flink jente og kjøpt meg en flaske Môllers tran tran som jeg flittig tar en skje av hver dag. Har også investert i en flaske linfrøolje (omega 3+6) som jeg skal bruke når jeg skal lage smoothie. Må passe på å smøre maskineriet har jeg funnet ut (etter å ha lest noen artikler på temaet)

Sitter nå å vurderer om jeg skal bake mimmis knekkebrød (som det går mye av her i huset da jeg ikke spiser brød for tiden), eller om jeg skal bryne meg på intervallbakken. Det regner ille og blåser enda værre så unnskyldningene hoper seg opp i bakhodet. Jeg vet jo at det ikke blir så ille når jeg først har stablet meg over dørstokken, og jeg kan jo bare gå inn igjen etter 5 minutter hvis jeg vil...

En sikker motivasjonsboost er å ikle seg bikinien å se seg selv i speilet, da går det egentlig kjapt å komme seg i treningsklærne, får prøve det tror jeg

 

Ønsker dere en riktig god helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Snart helg og nye fristelser som jeg skal motså. Fast bestemt på å holde meg innenfor kcal budsjettet denne helgen, så regner jeg med det gir resultater. Blidsomeisol, jeg håper du kom deg på tur i regn og blåst i morges, følelsen etter en sånn tur er jo bare deilig, selv om jeg selvfølgelig har hatt de samme unnskyldningene selv:-). Gikk en god runde i raskt tempo igår, 8km. Riktinok i vårtemperatur og solskinn, men veldig fornøyd med meg selv etterpå:-).

God helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har selvfølgelig blitt skadet i foten, som gjør det litt vanskelig å jogge :) så idag ble det bare 10 min på mølla :/ men jeg er klar for å prøve igjen på søndag :) jeg har faktisk lært noe nytt idag, når man trener styrke og kondis. så skal man faktisk trene styrke først og løpe/jogge etterpå. For når du da løper etter styrke trening så forbrenner kroppen av fettlagrene og ikke muskelvevet :) så fra no av blir det styrke først, og ikke sist som jeg alltid har gjort.. :) itillegg er mensen kommet denne uken :/ og håper virkelig det ikke gir utslag på vekten på mandag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blidsomeisol

Ja, da var helgen over og spiseregimet er holdt til punkt og prikke. Nå vet jeg ikke om regimet mitt fungerer i lengden, men noe må jeg bare prøve. Var på bursdag i helgen og der serverte de koldtbord. Spiste en liten brødskive for syns skyld og en haug med pålegg, frukt og grønt. Unte meg ett kakestykke. Jeg ble god og mett og følte ikke at jeg hadde lidd noen nød. Jeg lider ingen nød på fredagskveldene heller selv om øl og snacks er tatt av programmet. Merkelig hvordan vaner sitter i kroppen egentlig. Når man først har endret på ting uten at det går ut over kosen så undrer jeg på hvorfor jeg ikke har gjort det før...

Ble intervall på fredag ja i skikkelig møkkavær. Bløt og kald utenpå, men varm og god inni kan man si. Å dusjen etterpå var jo bare nydelig (må skrive det her slik at jeg kan scrolle tilbake å se en dag motivasjonen er på hell).

Ble lett styrke i dag. Jeg klarer ikke å trene hver dag, og tror vel ikke jeg klarer det i fremtiden heller. Dessuten skal jeg klare å holde på den nye livsstilen senere også, så tror det er best å ta det litt rolig selv om vekta går sakte ned.

 

Ha en fortryllende uke alle spreke damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det ble 700gr ned denne uken!! wooohooo :) Hjelper å være flink i helgene, det ser jeg no.. idag viste vekten 67.2kg, det laveste jeg har vært på ca 3 år :) No satser jeg på å se 66-tallet før påske, reiser på påskeferie på søndag. så da blir veiedagen 1dag før!! Men det gir jo bare mer press :) Pluss midjen viste 81 cm, så snart er jeg under makiske 80 grensen, og nærmere mitt mål på ihverfall 75cm.. :) ha en flott dag alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er :) Godt jobbet SMM87. Ned 700 gram må jo virkelig være en godkjent uke!! Jeg er veldig spent på veiing på onsdag, har vært flink å trene denne uken. 4 dager på Elixia og en tur. Noe mere enn det kan jeg ikke klare. Føler jeg har kommet inn i riktig mønster nå, bare så synn at jeg drar til Spania i 8 dager i påsken. (Ikke synn da, men er redd jeg ødelegger alt) Har lovet meg selv å ta meg selv i nakken selv om det er ferie, være flink å gå på turer og svømme masse.

Jeg ligger godt bakpå målet mitt til sommeren, men jeg har ikke gitt opp. Det er lenge til 10 juli som er starten på min sommerferie. Og til det skal jeg virkelig merke nedgangen!! Det er jeg helt overbevist om:)

 

Ha en strålende, aktiv og sunn uke folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Vel overstått helg folkens. Så flinke dere har vært i helgen. Gikk ikke helt etter planen for min del da men. Lørdag ble det rødvin, noen glass for mye, og viljestyrken og fornuften forsvant visst også. Forsynte meg godt av snacksbollen på bordet i tillegg, huff huff. Men har vært i aktivitet hver dag da, også i helgen. Trening, gått tur og syklet, er jo så deilig vær om dagen. Spent i morgen på å se hvor mye 1 dags utskeielse har å si for vekten.

 

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,5 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er alle sammen!! Er jo nedgang på nedgang!! :)

Jeg er lykkelig selv bare det er 100 g ned :)

Ha fokus på langsiktig nedgang!

Men skjønner wwohoet når en går masse ned, kjenner det kribler hver gang nedgang viser seg og bare må rope inn mannen min for å få litt skryt :)

 

Hehe, han ler av meg bare. Så max engasjert!

 

Men siden torsdag viser vekten oppgang på 400 g da, men det er ikke rart! Har bolla meg på fjellet helt siden, og kan takke meg selv. :)

Ny fresh idag, har bare blitt fristet med en skolebolle, men tok det til meg og tenkte jeg ikke kunne starte for brått Hehe.

I morra er det blodslit på spinning, så da er vi pån igjen likevel.

Lykke til denne uken jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det veiedag for meg, og det viste ned 0,4 kg. Jeg er strålende fornøyd med det, og det viser seg at det jeg jobber med gir resultater. Jeg er ikke så superflink på matfronten, så hvis jeg skjerper meg der også så tror jeg dette kan gå veien. Har trent intervall 4 ganger i uken, og har 1 tur på programmet. Nå gjelder det bare å være flink i påsken... Det blir ikke lett... Spania, sol og sommer. Vin og deilig mat... Huff!! Vi skal ha hunden med oss da, så jeg blir nødt å gå på turer hver dag. Så det er bra. Ellers så har vi en utendørs treningsplass rett borte i gaten, hvor man trener styrke med sin egen kroppsvekt som tyngde. Er faktisk veldig bra, så håper jeg klarer å være flink å bruke det.

 

Jeg skal følge med her frem til fredag og avreise, så masse lykke til folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Hallo folks

Nedgang er jo nedgang ja... men igår var veiedag for meg, 100g ned:-(. Synes det er vanskelig å være fornøyd med det. Jeg synes jeg er superflink med både mat og trening. Hadde en utskeielse lørdag med vin og potetgull, men skal virkelig 1 av 7 dager ha så mye å si? Kurslederen mener jeg skal forsøke å øke til 1400 kcal og trene 3-4 ggr i uka istedenfor 7. Er vel noe i det de sier med at kroppen går på sparebluss når man spiser for lite. Hodet mitt har litt vanskelig for å forstå det, føler meg liksom flink når jeg ikke spiser så mye:-). Men storby weekend fra imorgen til søndag så skal vel ikke være vanskelig å spise mer da. Er treningsrom og basseng på hotellet så planen er en treningsøkt og en svømmetur, gleder meg iallefall:-).

 

 

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,4 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg er til gjengjeld ikke flink da... Spiser det jeg vil, med måte...

 

Veiedag for meg og, 68.7. Ned 200 g siden forrige onsdag...

Og det er jo bra iom helga.

Jeg har ikke så store forventninger når det kommer til uketiluke, jeg har mer langsiktig og dermed fornøyd med alt igrunn...

 

Men stå på! Nedgangen kommer den tror jeg!! Alt sto jo enda mer stille de to første mnd mine, og så løsnet det plutselig liksom...

Så det kan jo stå litt stille iblandt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst gratulerer med nedgang alle sammen!! :) selvom det ikke alltid er like mye som vi ønsker så er ALT bedre enn oppgang.. Det kan være vann i kroppen, salt mat, sterk mat, hvor man er i måneds perioden osv osv.. Stå på videre jenter, vi skal klare dette, sakte men sikkert :)

 

Tilbake til overskriften, jeg hadde en ny kroppsmåling idag. og den viste ned 2.4 kg fett og opp 800gr i muskler :) Jeg er stor fornøyd!! Så er ikke alltid at hjemme vekten er reell. trener en masse så bygger man gjerne muskler og, og de holder mer på vann enn fettet gjør. ifølge testen hadde jeg mer vann i kroppen denne gang enn forje.

 

ha en forsatt fin solfylt dag jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned, er ned. Selv om det er kjipt når det går tregt.

Vi må bare ikke gi opp:)

 

Cilio123, hvis du har spist under 1400 kcal kan nok det være den vesentlige grunnen til at du går sakte ned. Kroppen går på sparebluss. Og hvis du i tillegg trener 7 dager i uken, så får kroppen i seg alt for lite "drivstoff"

 

Jeg gjorde samme tabben selv, trodde at mindre var bedre. Men når jeg økte til 1500-1600 kcal så begynte jeg å gå ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cilio123

Nei gjelder å ikke gi opp her ja:-). Føler jo på kroppen at det skjer ting da, så får vekta komme etter når den kommer. Skal forsøke å spise litt mer denne uka, og unne meg en dag eller to pause i uka, så får vi se hvordan det går. Vi får stå på videre. Keep up the good work girls:-).

 

 

Høyde 157 cm

Startvekt 08.02.2011, 69,4 kg

Dagens vekt: 65,4 kg

__________________________________________________ ______________

Delmål: 64 kg til påske

Mål : 60 kg i juni.

Bonus: Å se 50 tallet på vekta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...