Gå til innhold

Halv maraton?

Gjest Gangsperren

Anbefalte innlegg

Gjest Gangsperren

Jeg har kommet på en helt syk tanke, som sikkert bare forblir med tanken, MEN jeg trenger et mål å jobbe mot og jeg tenkte at kanskje et halvmaraton måtte være midt i blinken...? Er det noen her som har treningstips til noe slikt og evt hvor i landet jeg kunne ha vært med på noe slikt? Jeg er flyttbar fra Oslo til Stavanger.. Vet ikke om dette er litt for ambassiøst eller hva... Klarer å jogge i 30 min nå og da er jeg dø..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Setter du igang med treningen nå, så er du klar for Oslo eller Stavanger maraton i august :D. Helt sikkert!

Du bør trene tre til fire ganger i uken, f.eks:

mandag; kort joggetur 30-40 min.

onsdag; intervall f.eks 10x100m

fredag; langtur ca 1 time

Helst en tur iløpet av helgen og.

Dersom du synes det er tungt å jogge langt så ville jeg skrudd ned tempo ganske kraftig. Prøv å finne ett tempo som er behagelig.

Når det kommer til intervall økten MÅ du presse deg nesten opptimalt. Men prøv å hold deg under melkesyre grensen.

Masse lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Gjest charliemor

6. mars i 2009 hadde jeg min første joggetur på 25 år. Fant et flott program på iform.nu som jeg gikk etter: http://iform.nu/treningsplanlegger/treningsprogram-10-km-lop

I tillegg startet jeg utpå våren med en ukentlig løpetrening sammen med Ingrid Kristiansen (ingrid-krsitiansen.com). På den måten fikk jeg også litt fart innimellom mine rolige lange turer.

Målet mitt den våren var å delta på Sentrumsløpet, som er 10 km. Det gikk fint :)

Sommeren 2009 jogget jeg stadig tre turer i uka, en ble stadig lengre, til jeg var oppe i 21 km. Slik deltok jeg på Oslo halvmaraton på høsten og gjennomførte på en ok tid til meg å være.

Ønsker deg lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært inne på tanken på halvmaraton jeg, også. Men det er jo 2,1 mil. Så kanskje jentebølgen på 5 km er mer fornuftig.

Men det jeg går løper med nå, løper jeg fra.

Begynner å få veldig god kondis.

Men 2,1 mil... hjelp....

Har ikke jogget så mye enda. Har tenkt å vente til snøen blir borte. Vasser i snøen nå, for tiden. Og jogger litt med staver i oppoverbakkene. og det er mange oppoverbakker her jeg går.

Men hadde vært moro å klart halvmaraton....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke love deg å være med på dette, men jeg har satt meg et mål å løpe Sentrumsløpet, 10km, 5 mai. Har ikke jogget på mange, mange år, men tok en vill avgjørelse for et par uker siden og meldte meg på.

Jeg satt en kveld å så på programmet "The biggest looser". De menneneskene er STORE, men likevel klarte de å gjennomføre en hel maraton etter bare ca 50 dagers løpetrening. Da sa jeg høyt og tydelig at "når de klarer en hel maraton skal jommen jeg løpe Sentrumsløpet".

Så nå er det bare å trene, trene og trene. Jeg føler jo at det ikke er nok tid å komme i form på, men jeg gir meg ikke så lett. Følger et joggeprogram som er laget for å løpe 5 km, men tenker å øke lengden en del etterhvert som formen kommer. Har lastet ned dette til iPhonen og får da beskjed om når jeg skal løpe og når jeg skal gå. Må jo faktisk ta det litt med ro så det ikke blie skader i bena før man har trent seg godt opp.

Kanskje, kanskje blir det Halvmaraton i Osloe Maraton, men den avgjørelsen tar jeg senere.

Uansett: Lykke til. Vil du nok så få du det til. Kan forøvrig også anbefale iform.nu Mange gode opplegg der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...