Gå til innhold

Ny i "gemet" Slanking og amming.


Gjest frokenblaa

Anbefalte innlegg

Gjest frokenblaa

Er kanskje noen som syntes det er tidlig å begynne å tenke på slankin allerede, men er nødt til å sette igang en sunnere livsstil igjen så fort som råd.

 

For tre uker siden fødte jeg en liten gutt, og koser meg masse. Men jeg ønsker å begynne å spise sunnere nå, både for hans del og min egen.

La på meg nesten 25 kg i dette svangerskapet, og nesten 30 kg i forrige svangerskap. Det er ganske nøyaktig to år forskjell på barna mine, og klarte ikke komme ned til idealvekten etter det første svangerskapet.

 

Nå sitter jeg å prøver å regne ut hvor mye kcal jeg kan spise hver dag, og hvor mye til hvert måltid. Skjønte ikke helt den kalkulatoren, for der kom det opp flere tall.

Og i min dagsraport er det jo helt andre tall som har kommet opp enn det jeg får i kalkulatoren. Noen som kan hjelpe meg litt med å forstå hvordan jeg kan regne meg frem til det rette antall kcal?

 

Så er det jo det at jeg ammer. Noen som vet om man skal spise litt mere enn dersom man ikke ammer? En merker jo at en trenger litt mere mat i ammeperioden.

 

Også når det gjelder trimming. Skal man plusse på de kcal i maten som man forbrenner under trening? Altså, dersom man trener og det står 200kcal der, skal man plusse på disse kcal i det totale dagsinntaket kcal?

 

Så, er det et lite "fellesskap" man kan hive seg på, eller noen som er interressert i et slankefellesskap? For å klare å holde motivasjonen oppe.

 

Håper å gå ned mest mulig før dåpen til lillemann, for må komme inn i bunaden. Tenker å overraske ALLE som kommer, med å gifte oss denne dagen. Så da vil man jo se best mulig ut.

 

Takk for at du tok deg tid til å lese, og håper noen vil svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, og gratulerer med liten gutt.

 

jeg er ikke helt sikker på hvordan og hvor mye man skal spise, men jeg har spist vanlig middag hver dag, en god porsjon.

 

åsså har jeg spist hver 3 time, drukket masse vann, holdt meg til 2-3 knekkebrød til frokost med sunt magert pålegg, litt grønt(paprika, avokado, agurk, sukkererter) osv.

 

mellommåltid har ofte blitt en nutrilettbar om jeg er på farten, eller 2 gulrøtter, 1 knekkebrød, og en frukt.

 

kveldsmat, er jeg veldig glad i cottage cheese, vaniljekesam, eple og valnøtter med kanel på :D

 

har holdt meg så å si borte fra godis, brus, kjeks, kaker og slikt hele uka, og tilatt meg selv litt fredag og lørdag, og litt på søndag.

 

har fullammet fra han ble født til 4 mnd, da begynte vi smått med litt kveldsgrøt, og nå er han 7 mnd og får pupp 4 gang om dagen og 1 gang om natta. har ikke mistet melka, og har ikke gått for fort ned.

 

 

jeg trener alt fra 1-4 gang i uka, og da jeg trener ekstra mye, spiser jeg litt ekstra, men det er snakk om 1 ekstra knekkebrød til frokost, eller 1 halvt eple mer til kvelds, og 1 bit mer laks, f.eks.

 

du kan jo gå inn på tråden min å lese "Ammer og skal ned 15 kg" :)

 

lykke til med dåp og bryllup, det blir sikkert morro. og lykke til med vektnedgang. vet godt hvor slitsomt det er å komme igang før man ser resultater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frokenblaa

Takk for svar. Da skal jeg jammen ta meg en tur inn i tråden din å kikke.

For å komme ned til idealvekten, må jeg ned 20 kg.... så er endel som skal av. Men klarer jeg 15 kg før dåpen, skal jeg være fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...