Gå til innhold

10kg ned til 17mai, noen med? :)


Gjest ss87

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 som har gått mitt første GR kurs nå etter nyttår, men det går ikke så fort i svingene...

Jeg er 163cm på sokkelessen og startet i januar på 73,5kg og hittil har jeg bare gått ned til 71,4.. synes ikke 2kg på 8uker er så imponerende for min del akkurat, men det er jo en start :)

 

Er det noen andre som trenger litt motivasjon når det er litt tungt å dra seg på trening, man har lyst på noe snop, dele noen hverdagslige erfaringer frem til 17mai? :)

 

Jeg sliter spesielt med middag for synes det er veldig kjedelig å lage middag alene, og synes det er vanskelig å finne retter som ikke tar så lang tid, ikke blir særlig med rester(for ender ofte med at jeg spiser samme middag i 3 dager..) og som ikke koster all verden..

 

Vi har 2,5mnd på oss for å klare målet, noen som vil være med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest slankerinna

Jeg startet mitt nye liv på mandag. Nå SKAL jeg ned fra 79kg til 67kg. Jeg er 169 høy. Jeg blir gjerne med her, for jeg også trenger noen å stå sammen med. Noen dager vil nok være lette, mens andre dager er pyton og man vil helst sitte med hodet i godteposen. Da er det viktig at man har noen man kan få motivasjon fra:)

 

Når det gjelder middag så er ikke det min sterkeste side heller, men hva med å kjøpe kyllingfileter og fryse en og en? Tilbehør kan være ulike sauser, grønnsaksblanding, salat, poteter, ris, fullkornspasta..? First price har billige fryste fileter.

 

Andre ting kan være fiskekaker i brun saus, pitabrød med ulike typer fyll, karbonader med tilbehør, laks og eggerøre, grillet kylling med salat...Rester fra kylling kan brukes i en salat dagen etter. Da har man god lunsj:) Mange ting går an å fryse, slik at man slipper å spise rester i tre dager... Dersom man har fryser, vel å merke...

 

Dette skal vi klare!:) Gleder meg til å komme inn i fem bukser jeg har liggende i skapet... Og til å slippe å holde inne magen hele tiden, hehe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnaRock

Jeg vil også være med!! Fit for the summer! :)

Er 27 år, 173 høy og startvekten på mandag var 85 kg.

Vil gjerne ned til 73 kg sånn i første omgang

men 75 kg innen 17 mai er jeg helt med på!

 

Middag synes jeg også er utfordrende, Har lett mye på nett

etter oppskrifter hele familien kan spise. har to små barn også,

så må tenke litt på at det er mat de også liker:)

HAr en mann også, men han er mye borte i forbindelse med jobben.

 

I går skulle vi ha lørdagskos og hadde hjemmelagde hamburger av

karbonadedeig, og grove hamburgerbrød.dressing var kesam og sweet chilli saus.

Pluss mye grønt. Kjempegodt:)

 

I dag skal vi ha Svinefilet med teriyakisaus.

Aldri smakt det før, men ser godt ut!

Oppskrift her:

 

http://www.matprat.no/sunn/sunne-oppskrifter/sunne-oppskrifter-god-samvittighet/svinefilet-teriyaki/

 

Mye godt å finne under "sunt-seksjonen" på matprat.

 

Fint å ha noen å følge et mål sammen med blir jo så mye lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest ChristinaA

Hei! Jeg er en jente på 20 år som er ca 1,57 høy,veier ca 73 kg og trener 3-4 ganger i uken. Jeg skulle gjerne ha likt å gå ned 10 kg fram til 17.mai :)

Problemet er at jeg har trent styrke + spinning i 2mndr. nå å ikke fått noen resultater. Grunnen er som følger: Jeg har vært redd for å spise for mye,noe som har endt med at jeg spiser for lite,så kroppen min har gått i sparebluss. Fikk beskjed av legen min om å ikke spise mindre enn 1300 kal. pr.dag. Jeg har regnet meg fram til at jeg spiser ca 900-1100 kal. pr.dag. Hvor mye over 1300 kal. bør jeg ligge? Det sa legen nemlig aldri og jeg glemte å spørre :) Håper at dere kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med her!:)

På to år har jeg lagt på meg mellom 10 og 14 kilo, noe jeg misliker veldig!:)

Jeg er 1.83 cm og veier 87 kg, og for meg har 73 kg alltid vært det jeg har ligget på. Nå har jeg bare bestemt meg at jeg skal ned 10-12 kilo før sommeren.

Deilig å kunne motivere hverandre.

 

Noen dager i uka løper jeg i ca 40 minutter, og ellers så spiser jeg ganske normal mat, men i redusert mengde. Klarer ikke helt dette med kcal måling og sånn jeg. Men føler allikevel at det skal gå på min måte også.

Jeg spiser masse frukt og grønt i tillegg.

 

Gleder meg over og skulle komme meg inn i mine vanlige klær, juhu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Akinom81

Håper at det er greit at eg henger meg på? Klarte for to år siden å gå ned over ti kg da eg byrja på glutenfri og melkefri diett. For at dei skulle utelukke cøliaki heilt måtte eg gå over på vanlig kosthold igjen.. Å vips var 10 kg på igjen har slitt veldig med å komme over på rett kosthold igjen, men har no holdt på i 5 dager. Ser at eg kunne trenge noken å jobbe saman med.. Håpar det er plass til ei sjel til her. Litt om meg:

Jente/dame på 29 år som bur på vestlandet, har ei datter på 8 år og en fantastisk sambuar, foruten kroppskompleks, my life is good Skal veie inn mandag, vekta stoppa på 76,6 kg. Målet er ca. 65-66.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest carliinee

Hei :o Kan jeg slenge meg på dere?

 

Etter å ha lest gjennom det dere har skrevet, så vil jeg vi at jeg har samme utgangspunkt som mange av dere.

Jeg er 1,68 og veier vel kanskje 76 kilo?

Mitt mål er å gå ned til 63-65 kilo i juni, men det å gå ned 7-8 kilo frem til 17.mai er ikke feil det heller. Jeg har og et stort ønske om å forbedre kondisjonen min.

 

Det er ikke alltid så greit å gjøre dette på egenhånd, så derfor vil jeg gjerne ha noen jeg kan få litt motivasjon fra:) For å være helt ærlig så sitter jeg i sofaen med en STOR sjokolade, vært på Rimi og kjøpt sjokolade på tilbud! ;o MEN nåå, nå er dette usunne livet over:)

 

Jeg har vært ute og reist i 2 måneder, drukket kanskje litt for ofte og hatt en svært turbolent diett !

Men nå har jeg kommet hjem, fått litt orden på sakerne, og kommet inn igjen i treningsrutinen.

Min største svakheter at jeg HATER å løpe, men dersom jeg skal gå ned i vekt vet jeg jo at jeg må løpe. Så forhåpentligvis nå når snøen forsvinner, så klarer jeg å komme meg ut og løpe ute i naturen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

En til nykomling som gjerne vil være med... :o

 

Gikk på GR kurs for 3 år siden, men har etter det fått baby nummer 2 og de babykiloene er vanskelige å få bort. Han er nå halvannet, og jeg veier fortsatt like under der jeg var da jeg dro inn for å føde! Jeg har prøvd å spise sunnere de siste 4 ukene, og de siste to ukene har jeg virkelig tatt i med trening, men fortsatt er det null fremgang å spore. Målet mitt er å komme inn i bunaden min på 17. mai! Den har jeg ikke brukt siden før jeg fikk barn (eldste blir straks 5!)

 

Jeg har begynt å løpe (eller foreløpig er det å jogge/gå..) og løper hver tirsdag, fredag og søndag. På mandager danser jeg, onsdag er det zumba og torsdag styrketrening. Evt. styrketrening på lørdag også, eller fridag. Har virkelig funnet treningsgleden ved å variere såpass mye. For styrketrening har jeg lastet ned app'en Nike training til iphone/ipod. Den er genial! (jeg er ikke medlem på noe treningssenter, ble lei av å være støttemedlem). Når det gjelder løpingen følger jeg dette 9-ukers programmet: http://www.c25k.com - som jeg absolutt kan anbefale til alle som tror at de ikke liker å løpe! Her er også en super inspirasjonsvideo - denne fikk meg virkelig til å få lyst til å løpe!

 

Forøvrig er jeg 37 år, veier 87 kilo og er 175 høy. Vil ned til hvertfall 74, gjerne 70 (men det tallet har jeg ikke sett siden tenårene :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Veldig fornøyd med gårsdagen, klarte å gjennomføre 50 minutter med zumba selv om jeg var så trøtt før jeg begynte at jeg egentlig bare ville sove. Spiste kveldsmat mens gubben gomlet godteri ved siden av meg - men jeg hadde ikke lyst på en gang! Koste meg med brødskiven min. Kaloriinntaket kom på 1500, og 1,8 trimpoeng.

 

Har noen uker prøvd å veie meg daglig for å bli mer motivert, det har nemlig fungert for meg tidligere. Men siden vekten bare har stått stille, har jeg nå tenkt å ikke veie meg igjen før på mandag. Nå er det snart helg, da blir det litt mer vanskelig å stå over godteriet, men tror jeg skal prøve å bare holde meg helt unna. Jeg kan klare det i 8 uker, har gjort det før!

 

Hvordan går det med resten av dere?

 

***************************

Startvekt 87

Nåvekt 87

Målvekt 74

Skal inn i bunaden på 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Ikke like fornøyd med gårsdagen altså... hadde planlagt 30 minutter styrketrening, men var så sliten og trøtt så det utgikk visst. Hadde veldig lyst på sjokolade, men der klarte jeg heldigvis å la være. Så kaloriinntaket ble riktig, ca 1600, men null trening. Idag er det en ny dag, nydelig vær og løpeturen venter i ettermiddag!

 

God fredag!

 

 

***************************

Startvekt 87

Nåvekt 87

Målvekt 74

Skal inn i bunaden på 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Endelig litt fremgang å spore! Ble null trening på lørdag, men fikk unnagjort løping både fredag og søndag. Har spist litt sjokolade og litt gulrotkake i helgen, og kaloriinntaket ble litt høyt igår. Likevel viste vekten nedgang i morges, 85,8 kilo, ned 1,2 siden forrige mandag!! YAY! Øyner nytt håp om å passe inn i bunaden til 17. mai. Nå er det bare å holde koken oppe.

 

Liten aktivitet på denne tråden da, har dere andre 17. mai slankere gitt opp allerede??

 

***************************

Startvekt 87

Nåvekt 85,8

Målvekt 74

Skal inn i bunaden på 17. mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Sleng deg med! Ikke så mye aktivitet på denne tråden (enda) men da er vi hvertfall to som skal inn i bunaden i år!! :D

 

Vel, jeg gjorde som GR sier at man IKKE skal... veide meg idag også, enda jeg har satt meg veiedag på mandager... var nede til 84,7!! Men det kan jo ikke stemme. Så tar den med en klype salt. Skal fortsette på samme måte som forrige uke, og satser på en kilo ned til neste mandag. Føler virkelig at jeg er i siget nå, med både trening og kosthold - herlig følelse!! Nydelig vær idag, gleder meg til løpeturen ikveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Ganske så stolt idag! Hadde en travel dag igår og kom ikke hjem før kl. 21. Likevel tok jeg på meg joggeskoene og kom meg ut på tirsdagsjoggeturen - fullførte bra også, på tross av pms!! :D JUHU!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Fikk trent både onsdag kveld og igår, og vekten er fortsatt på 84,8, så nå er jeg superfornøyd!! Blir spennende å se om jeg holder meg der til mandag som er den egentlige veiedagen. Føler at buksene begynner å sitte mye bedre, noen er også blitt for store - hurra!! I helgen er det på tide å dra frem bunaden og se hvor mye jeg mangler på å komme inn i den. Det er fortsatt halvannen måned til 17. mai - dette skal gå!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Veiedag igår og opp til 85,2. Men det er jo fortsatt en drøy halvkilo mindre enn forrige mandag, så sier meg fornøyd med det. Hadde jeg holdt meg til ukentlig veiing og ikke snikveid, så hadde jeg jo vært glad! :)

 

Fikk ikke somlet meg til å prøve bunaden i helgen, satser på neste helg igjen. Var veldig sløv i helgen, men fikk unnagjort noe trening hvertfall. Igår ble det halvannen time kondisjonstrening. Ikveld blir det kondisjonstrening igjen, løping eller zumba. Synes det fungerer veldig bra med litt trening hver dag istedet for 2-3 lengre økter i uken. Er skikkelig fornøyd med innsatsen de siste ca 4 ukene, har trent 5 til 6 ganger i uken. Det må jo være bra! Går rette veien nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier 78 kg nå, og har gått ned 2 kg på 2 uker, og er i "siget".

Å komme ned til 70 kg til 17.mai er overkommelig! Jeg blir også finere i bunaden da :)

 

Jeg er kommet mye lengre i å føre inn hva jeg spiser enn tidligere, og det begynner å gå mer av seg selv for å komme inn i riktig kcal- mengde.

Jeg har lagt meg på en sunnere middagslinje enn før, med mye fisk og sunn frokost som havregrøt med cottage cheese.

 

Jeg er glad i frukt, og dette hjelper meg da jeg har lyst på noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

10 kilo på 6 uker er kanskje litt ambisiøst - men det er jo bare å kjøre på! Alt man oppnår av resultater teller jo uansett mot sommerformen. :)

 

Treningen går så det suser. Hadde et fall igår og slo kneet, så litt spent på løpetur i kveld, om kneet vil være i orden.... håper virkelig det, nå er jeg så godt i gang, vil ikke ha noen pause! Får prøve å bøye og strekke det mye idag så det ikke stivner, det er litt ømt ja.

 

Takk til en eller annen her inne som postet denne linken:

 

http://www.traxee.com/posts/704-how-your-period-effects-your-training

 

Jeg er nå i 'I am woman hear me roar' fasen! Så de neste dagene blir det bare å stå på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest name123

Jeg er med :) jeg veier 64,5kg. målet mitt er 50 kg. Jeg har slanket meg før, da veide jeg 80kg så slanket jeg meg til 50 kg, og det var en perfekt vekt for meg, men har spist for mye god mat i fjor summer og i jula :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Fikk til å løpe igår på tross av litt stivt kne. Nydelig vær ute, fikk skikkelig vårfølelsen nå!! Men så var jeg i besøk på kvelden og spiste aaaaalt for mye snacks.... så imorges viste vekta jammen en halv kilo mer enn på veiedagen - GAG!!! Vel, ny veiedag over helgen, holder meg til den. Så er det bare å skjerpe seg resten av denne uka, kjøre på med trening og null godteri! Dette skal jeg klare! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Jeg er med - selv om målet mitt egentlig er 10 kg ned før 1. mai. :)

 

Startet i begynnelsen av februar, har hittils gått ned 7,6 kg på 8 uker så er godt fornøyd. :)

Eneste virkelige faremoment i forhold til målet er nok påsken - barnefri påske med familiebesøk i Sverige og sightseeing med kafébesøk er helt klart en trussel.

Og da er det jo greit å ha 17. mai som "backupmål". :)

 

Er 179(,5) høy, veide på det verste 92 kg, og veide 88 kg da jeg startet på dette opplegget.

Nå er jeg nede i 80,4 og gleder meg til å se 70-tallet igjen! :)

 

Endelig mål er 70 kg, selv om jeg ikke er overbevist om at det vil være nok - forrige gang jeg veide 70 var jeg ikke fornøyd med meg selv, og alle spurte om jeg var gravid... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

GreyMinerva, du er jo ikke langt unna ditt første mål da! Så flink du har vært!! Jeg har altså bare gått ned 1,8 kg på to måneder, det blir under en halv i uken. *sukk* Skal jeg gå ned 8,2 før 17. mai så må jeg jaggu begynne å henge i!!! :) Velvel, bare jeg kommer inn i bunaden på 17. mai så er jeg fornøyd - så skal jeg ta resten av kiloene i løpet av sommeren.

 

Ser vi har ganske likt utgangspunkt, jeg er 175 høy og veide på det meste ca 90. Endelige målet mitt er 70 men det har jeg ikke vært på siden tenårene.. har vel vaket rundt 73-75. Hadde vært veldig deilig å komme seg ned på 70 nå, har fått de barna jeg skal ha og vil være en sprek mamma!!

 

Idag er det hvertfall tid for styrketrening - og hvis dette godværet holder til helgen tror jeg at jeg må trene litt ekstra, kanskje en lang sykkeltur eller noe! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Fikk løpt igår og har trent styrke i dag - 30 day shred med Jillian Michael!

 

Passer veldig fint for meg med korte intensive økter egentlig. :) Dessverre er det mye vanskeligere med maten enn med treningen... og jeg [highlight]vet[/highlight] jo at mat er kilo mens trening er gram..... *sukk*... vel, ny dag, nye muligheter. Får prøve å ikke gå banans i godteskålen selv om det er lørdag. Imorgen er det bursdagsselskap også, med dertil hørende kaker... :) Så må jo spare noen kalorier til det.

 

Riktig god helg alle sammen! Kom dere ut i sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...