Gå til innhold

10kg ned til 17mai, noen med? :)


Gjest ss87

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg henger meg på her! Har gått på kurs siden 8 mars, og gått ned 3,4 kg hittils. Forrige uke ble "ødelagt" av hotellopphold, men jeg trøster meg med at jeg i allefall ikke gikk OPP. 200 gram ned er bedre enn ingenting, selv om det er en kilo unna det jeg har ligget på ukentlig de andre ukene. Mitt første delmål er 7 kilo ned, håper på å være der til månedsskifte april/mai. Håper jeg skal greie 3 kilo til i løpet av de 3 første ukene av mai, og være sånn ca 10 kilo i minus rundt 17 mai-tider. Tror dog alikevel ikke bunaden kommer til å passe, den har nemlig ikke passet siden før jeg fikk barn - og det er 20 kilo siden. :) Men 10 kilo i minus til 17 mai er ikke dumt uansett, er glad om jeg kan ta på meg hvilken som helst kjole den dagen og samtidig føle meg vel. Det er lenge siden sist, gitt. Hovemålet mitt ligger ett eller annet sted i mellom 15 og 20 kilo, jeg må nesten se når jeg føler at det holder.

 

Akkurat nå går jeg på maxikurs, og det begynte som sagt 8 mars. Har allerede meldt meg på et Maxikurs til, sånn at det blir en helt "sømløs" overgang fra det ene til det andre kurset. Håper at 16 uker skal hjelpe meg godt på vei til dit jeg ønsker være, og så har jeg planer om å ta et Hold vekten-kurs når tiden er inne for det. Har skikkelig troen på disse kursene, det hjelper utrolig mye på motivasjonen og alt. :) Går dere andre på kurs, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei, er dere her fremdeles? Ser det er en annen 10 kilo til 17 mai-tråd her i forumet også, men nå har jeg nå startet her da. Såfremt ikke alle har forlatt tråden så fortsetter jeg gjerne her. :)

 

I dag er det egentlig fast kursdag og veiedag, men kurslederen vår er på studietur denne uka, så derfor blir det ikke kurs som vanlig. Men jeg har både veid og målt meg her hjemme, mest bare for å se at det fremdeles skjer ting. Vekta mi er ikke den samme som jeg vanligvis veier meg på, så jeg stoler ikke 100% på den, men det er uansett gøy å se at det i det hele tatt tikker nedover. Jeg skrumper ikke i like hurtig tempo lengre, som jeg gjorde de første 2 ukene. Nå er det liksom -7,5 cm i uka, men det er helt ok det også. I løpet av disse 5 ukene har midjemålet minsket med 12 cm, og ellers er jeg jevnt over ganske nøyaktig 10 cm smalere. Nå angrer jeg nesten litt på at jeg ikke tok før-bilde så jeg har noe å sammenligne med, men det holder å kjenne på at klærne sitter løsere. I følge vekta mi veier jeg 2 kilo mindre enn jeg gjorde forrige uke, men siden jeg veide meg på morgenen i dag, og ellers pleier veie meg på kveldstid, så trekker jeg fra 1 kilo. Det er som regel 1 kilo forskjell fra morgen og kveld, for min del. Så ca 1 kilo ned denne uka, og jeg er 600 gram unna 5 kilo. Det er ganske nøyaktig 5 uker til 17 mai, så med 1 kilo ned i uka bør det gå fin-fint å greie målet! :) Jeg har klart å få med meg 11 trimpoeng forrige uke, og det til tross menssmerter fra helvete, og ett par dager i fosterstilling under dyna. Men ny uke og nye muligheter, denne uka skal jeg greie enda flere!

 

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vurdert å forlate tråden siden jeg følte meg helt alene her - men da fortsetter jeg her også - så er vi to hvertfall! :)

 

Så flink du er!!! Jeg er kjempeimponert! Og vurderer nesten å begynne på kurs selv. :) Tror helt sikkert du oppnår målet ditt med 10 kilo ned til 17. mai!

 

For min egen del begynner jeg nå å tvile fælt... jeg gikk på et kurs høsten 2007, holdt meg nede og gikk ned enda litt i løpet av våren 2008, så ble jeg gravid høsten 2008 og nå er det graviditetskiloene som endelig skal bort. Tenkte jeg skulle klare det uten kurs.... Har bygget meg opp sakte men sikkert med trening siden januar og trener nå ganske bra (jeg synes 10-12 trimpoeng i uken er bra, sånn at det er sagt!! med full jobb og to små barn så skal man jo finne tiden også...) Med kostholdet går det derimot litt verre, og da jeg veide meg imorges (veiedag) så ble jeg nok litt demotivert, for det var jammen opp en kilo fra forrige uke... så jeg gidder altså ikke oppdatere vekten på signaturen, den får stå til neste uke, lol!!! Må nok bli litt flinkere til å holde styr på kaloriene, og til å IKKE spise kake selv om det stadig vekk blir tilbudt... *sukk*... Har også tatt alle mål for et par uker siden, men vil vente litt før jeg måler igjen, må være en viss sjanse for at jeg hvertfall har krympet en cm. ellers blir jeg bare enda mer demotivert! Men, ny dag og nye muligheter, ikveld venter styrketrening etterfulgt av løpetur, kommer vel på en 2,4 trimpoeng totalt.

 

PS: -7,5 cm i uka er jo fantastisk da!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er superimponert over alle som greier dette uten å gå på kurs, for hos meg er selvdisiplin mangelvare. Jeg trenger å gå på kurs, jeg trenger å måtte "stå til rette" for noen en gang i uka. Ellers driver jeg bare og lurer meg selv, småspiser litt her og der og overbeviser meg selv om at det ikke utgjør så mye. Om du har mulighet til det, så vil jeg absolutt anbefale deg et kurs. Det hjelper både på selvdisiplinen og motivasjonen, synes jeg. Anbefaler deg også ukentlig måling, da ser man at det skjer noe selv om vekta kanskje står stille.

 

Ellers helt enig i at det er vanskelig å få satt av trim i en ellers travel hverdag. Her i huset bor det tre smårollinger, hvorav en har ekstra behov. Men mannen min og jeg er blitt enig om at vi rett og slett bare må rydde plass sånn at jeg får trent. Jeg trener mest på treningssenter, og Zumba er blitt storfavoritt. Det trener jeg 2 ganger i uken. Etter Zumba pleier jeg ta en halvtime styrke, og så drar jeg hjem. Det utgjør faktisk en hel del trimpoeng, selv om det bare er 2 ganger i uka. Og nå er jo kveldene stadig lysere, så om det er vær til det kan man jo ta seg en joggetur eller gåtur etter at ungene er lagt også. For de som har selvdisiplin nok kan man trene mye rart hjemme i stua også, det finnes jo enormt mye forskjellig innen trening på DVD. :) Jeg tenker kjøpe meg en ball nå, og trene litt kjernemuskulatur, rygg og mage her hjemme. Har fått med meg mannen på laget, han trenger stramme opp puddingen litt han også. :)

 

Men er du flink til å fylle inn (all) maten din her på vektklubben?

 

Ikke gi deg selv om motivasjonen ikke er på topp, og du kanskje var uforsiktig ved forrige måltid. Neste måltid blir en helt ny sjanse, så får du heller gjøre så godt du kan da istedenfor. Aldri for sent å snu! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke nei!!!! :) Treningsmotivasjonen er jo på en 'all-time' high og jeg tar i mer enn jeg har pleid å gjøre også. Godt fornøyd med treningen! Noen dager er jeg flink til å føre inn all maten (også ketchup ol.. som lett blir glemt), mens de siste 4 dagene over helgen nå har jeg ikke ført inn i det hele tatt - noe som nok er med på å forklare at vekta har gått opp og ikke ned, hehe.. jeg VET jo at jeg har spist for mye kaker og usunn mat og for lite grønnsaker. Men det er bare å jobba på! Kunne nok vært greit å blitt holdt i ørene en gang i uken av en kursveileder ja, men litt usikker på om jeg orker bruke en kveld i uken på det egentlig. Kanskje heller internettkurs i såfall. Er veldig fokusert på å spare tid om dagene, gjør alt for å få en enklere hverdag og det går rette veien også. Nei, skal gi meg selv over påske med mer fokus på kaloritelling, så skal det nok gå rette veien med vekta også snart! :)

 

Ja angående trening så har jeg sluttet å være støttemedlem på treningssenteret, jeg kom meg bare aldri avgårde dit... Nå jogger jeg 3 dager i uka, danser en dag, trener zumba hjemme en dag og har akkurat begynt på 30 day shred med Jillian Michaels og har kjørt det 3 dager i strekk nå (styrketrening). Har tenkt å prøve og fortsette med 30 day shred daglig, i tillegg til kondisjonstreningen etterpå. Har en mann som er mye hjemme og tar mye av husarbeidet heldigvis, så prøver ofte å få trent mens han legger ungene, eller så gjør jeg det så snart de er i seng og det er som regel senest 19.30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er du jo godt på vei! Tror du er en av de som faktisk kan greie dette uten kurs jeg, altså! Bare bli flinkere til å skrive inn maten din HVER dag, så kommer kiloene til å renne av deg, det er jeg sikker på. :) Jeg gruer meg litt til påska, merker jeg. Det blir mange potensielle feller å gå i, så her gjelder det å ha tunga rett i munnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei og nei, skrev et langt innlegg og så ble det borte!!!!

 

Vel, i hovedsak, det jeg synes er vanskelig med å skrive inn all maten hver dag, er å få veid og målt opp riktige mengder... f.eks når vi har en rett som består av flere ting så orker jeg ikke alltid å regne ut hele kaloriinnholdet og så veie min porsjon.. så da tipper jeg litt. Men idag har jeg hvertfall veid fisken og potetene men sausen og gulrøttene får jeg tippe litt på.. :)

 

Med de påskeeggene som pleier å finne veien til dette huset, så kan det nok bli en del feller i påsken ja.. husker en påske for flere år siden, hvor det var egg og bacon til frokost hver dag og uante mengder påskegodt... det ble +5 kilo på en uke..!! Ønsker INGEN reprise av det, har som mål å gå i null i påskeuken hvertfall. :) Satser på daglig trening også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det bare er en vanesak, det der med veiinga. Og så får man jo en viss anelse etterhvert, når man har hatt en "innkjøringsperiode" der man sjekker vekta på alt. Da vet man at en kotelett veier ca sånn og sånn, og en kyllingfilet er ca så mye. Og så ligger det jo mye inne i databasen på sidene her også, så man bare velger "1 stk" eller hva man nå enn har spist av det. Men uansett så tror jeg at det er viktigere å være bevisst porsjonene, enn at man nødvendigvis veier absolutt alt man skal spise! Passe på at man ikke drukner maten i saus, ikke lesse på med mat som man vet at er mye kalorier i osv. Tror man kommer langt med "sånn ca", så lenge man velger ingrediensene med omhu! :)

 

5 kilo på en uke, ja! Jaiks! Det er jeg helt sikker på at du greier unngå nå som du er så bevisst, og så synes jeg det er et fint mål å tenke at man skal gå i null. Da er det rom for _litt_ kos! :) Jeg tror det blir nulltoleranse på godteri for min del. Jeg tar min ukentlige Troika på lørdagen, så får det være det. Det blir jo gjerne litt annen mat i påsken, og det er der jeg er litt mer bekymret. Nei, det er vel best å bare opprettholde "smalhans", tror jeg. Da kan det ikke bli utrivelig på neste veiedag. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink hvis du klarer å være like strikt hele påsken som du er til vanlig.. :) Det blir nok litt påskegodteri på meg... men skal begrense meg og føre alt inn her!!

 

Ja, jeg gjetter en del på vekt av mat, jeg har jo gått et kurs for noen år siden og da veide vi alt, men har glemt litt hvor mye ting veier. Det er veldig bra database her ja, litt lettere å legge inn et eple når man ikke trenger å veie det først.

 

Igår sparte jeg på sausen til fisken, men da jeg nå skulle legge den inn så jeg at det var ikke den verste sausen akkurat. Sjysaus fra Toro, ble ikke mer enn 7 kcal av det gitt. Nå var jeg mer påpasselig igår og er nede 300 gram til idag, så håper det går rette veien igjen nå! :)

 

Trener mannen din også, eller er han mer med på en stram linje med kostholdet? Mannen min har begynt å trene, men kostholdet hans er det dårlig med om dagene... men han er bare ikke motivert akkurat nå sier han. Vi gikk på kurs sammen for noen år siden og da gikk vi ned begge to, men han har jo gått opp igjen alle de kiloene. Men, så lenge han nå er igang med å trene og får mer kondis og overskudd, så er det det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så himla redd for å skli utpå når det kommer til påskegodt og sånt, derfor er det lureste å bare unngå det. Så lenge vi ikke får det i hus så går det greit. Ungene får sitt, men ingenting ekstra på oss voksne. Føler meg ikke trygg nok på meg selv til å utsette meg for sånne fristelser enda, så da er det best å la være. Snakk om pyse...

 

Høes ut som gårsdagen gikk strålende, og 300 g ned er jo supert! Høres absolutt ut som du er på rett sti igjen nå. :) Har du fast veiedag, eller tar du det med litt (u)jevne mellomrom?

 

Mannen min trener ikke fast, men han har veldig lyst til å starte. Men så var det jo denne tidsklemma da... Timeplanen er allerede stram, og vi har ryddet vei og nedprioritert enkelte ting for at jeg skal ha mulighet til å trene så mye som jeg trenger. Men nå har vi funnet ut at vi skal kjøpe oss litt diverse treningsutstyr å ha her hjemme, blant annet fitnessball og litt vekter og sånn, og da er det jo brått muligheter for han også. Jeg trente litt ball i dag, og kjenner allerede at det tok skikkelig. Så nå er vi motivert til å prøve mer, begge to. Han ønsker seg dessuten litt "sykkeltøy" til bursdagen sin, for han har lyst til å begynne sykle litt mer for treningens del. Nå trenger man jo ikke sykkelbukser for å sykle seg en tur, men tror han føler at han har litt mer press på seg når han hiver seg på sykkelen i fullt utstyr, enn om han bare tråkker avgårde med vanlige klær. Så da blir det bursdagsgaven hans i år. Han sett meg ut en flott bukse med tilhørende overdel, han kommer til å bli så kjekk atte. :) Ellers er han helt med på GR-mat, og spør meg ofte om porsjonsberegninger og sånn. Jeg er så glad jeg har han med meg på laget, det gjør ting såå mye enklere for min del. Som jeg nevnte tidligere i innlegget så er jeg ikke helt moden for å bli utsatt for fristelser enda, og da er det gull verdt å bo med en som er i samme båt. Mannen min er på ingen måte overvektig, men litt kosetillegg har jo han også fått seg i løpet av disse 5 årene. Han har kanskje 5-6 kilo for mye, så det er jo forholdsvis fort gjort for han om han går inn for det. Har hørt rykter om at menn kan ha sinnssyke vekttap pr. uke, i forhold til oss damene. Urettferdig! :)

 

Så gøy at du og mannen din gikk på kurs sammen, det ser jeg for meg må ha vært veldig nyttig for dere begge! Maks motivasjon, liksom. :) Er han flink til å holde fristelsene utenfor hjemmet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I utgangspunktet veide jeg hver dag (har gjort det før og det var veldig motiverende den gangen) - men så begynte vekten å gå opp istedet for ned og da fant jeg ut at jeg skulle vente en uke - og være påpasselig den uken sånn at jeg kom på 'rett kjøl' igjen. Men så veier jeg jo litt innimellom også, lol!! Men, det jeg fører opp i signaturen er fra veiedagen som nå er tirsdag. Og er den ikke lavere enn forrige tirsdag så lar jeg det være, hehe...

 

Ja når gubben og jeg gikk på kurs sammen, så gikk han ned 13 kilo og jeg 7!! Så de kan nok forbrenne litt mer enn oss, det skyldes jo at de har større muskler (som regel). Dessverre kjøper han med seg godteri hjem, og kan også sitte og spise det i sofaen mens jeg sitter ved siden av...men jeg har blitt flink til å ignorere det nå heldigvis, prøver å begrense godteriet til lørdager. Det beste hadde nok vært og ikke fått så mye i huset til påske, men noe blir det nok.. Velvel, får heller trene litt ekstra.

 

Hvis mannen din skal begynne å sykle, så trenger han absolutt en sykkelbukse med polstring i baken. Ellers blir det ekstra hardt å komme seg ut på tur nummer to, lol!! Så det blir nok en super bursdagsgave. Min mann sykler også mye i sommerhalvåret, han har akkurat så vidt kommet igang nå, så da blir nok formen bedre snart. Vi har masse treningsutstyr hjemme, men det er stort sett jeg som bruker det. Det er bare en vanesak, det der med og trene hjemme. Nå som jeg er i gang går det glatt.. :) Har både matte, fitnessball, medisinball, flere håndvekter og en dome-ball. Kunne tenke meg en strikk også, men det får bli senere. Har det jeg trenger for 30 day shred programmet som jeg følger, så det holder foreløpig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, sant det med polstringa i rompa. Det var en dag her for litt siden at han skulle sitte på med en kollega, men så ble kollegaen en del forsinket, så han kastet seg på sykkelen. Årets første sykkeltur. Synet av han i fullt arbeidstøy med vernesko og full pakke, på sykkelen full fart gjennom nabobygda her fikk sikkert mange til å humre godt i skjegget. teehee.gif Han kom i hvertfall frem i tide, men gikk jo så bredbent i dagene etterpå at man skulle tro han hadde født elefanttvillinger. laugh1.gif Jeg tror nok han vil sette stor pris på bukser med GOD polstring. Hehe.

 

Jeg prøver holde meg i skinnet med den "snikveiinga", men må som regel ta en liten sniktitt tirsdag morgen, for da skal jeg jo veies på kurs samme kveld. Er ikke så veldig glad i overraskelser, så jeg vil gjerne ha en viss pekepin om hva jeg kan vente meg på kvelden. :) Ellers skjønner jeg godt det er god motivasjon å veie seg hver dag så lenge vekta tikker sakte, men sikkert nedover. Litt verre når den plutselig går feil vei. Men så varierer det jo sånn fra dag til dag også. Kroppen min tviholder på hver eneste dråpe væske som går inn i denne kroppen, hvis jeg spiser bittelitt salt på maten. Utrolig irriterende! Og sånt vises jo desverre litt for godt på vekta også. icon8.gif

 

Nei, får vel prøve meg på litt lunsj, vel... Sent, men godt? Frokosten kom igang litt sent siden minsten bare ville sitte på fanget. Hadde det ikke vært for at han vil ha alt han ser at jeg spiser, og at han er hyperallergisk mot vesentlige matvarer, så hadde jeg glatt spise med han på fanget. Men det går jo ikke. Så da måtte frokosten utsettes til han skulle sove. Ikke alltid så greit når ungene "kommer i veien" for måltidene. Men, men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste innlegg nr. 2 i denne posten, til Slankerinna - og vi har et helt identisk utgangspunkt, både med vekt og høyde - så her slenger jeg meg også på! Bare at nå er tiden litt knapp, så gir meg tid ut juli 2011 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smula82: elenfanttvillinger!! ROFL!! :) Er du hjemme med minsten? Jeg synes det er mye lettere å få til regelmessige og sunne måltider når jeg jobber, enn når jeg har vært hjemme. Samme med trening egentlig. Har ikke snikveid de siste dagene nå, igår hadde jeg treningsfri og fikk heller ikke ført inn måltidene, det var både påskefrokost (i barnehagen), påskelunsj på jobben og ut på middag - og da ble det for mye mat og gjette på. Idag er det tilbake til vanlige rutiner, både med trening og mat. Skal løpe 20 minutter i ettermiddag - det blir ny rekord!! :)

 

HTB89: Velkommen og masse lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Gjest GreyMinerva

Da har jeg nått mitt "opprinnelige" mål om 10 kg ned før 1. mai!

Eller - jeg fikk ikke veid meg i går (var bortreist) så blir jo 10 kg ned "pr." 1. mai - men jeg teller det som "seier" uansett, jeg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Bravo Minerva!!!! Så BRA!!!!! ;)

 

Jeg er 'milevis' unna mitt mål, som var 10 kg ned før 17. mai. Mangler fortsatt 7 kilo på det, og det går jo ikke på to uker, lol!! Ikke har jeg turt å prøve bunaden heller ennå, burde kanskje gjøre det ikveld for å se om det overhode er mulighet for å få den på seg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også et stykke unna 10 kg til 17 mai, men trøster meg med at jeg uansett går en slankere 17 mai i møte enn jeg har gjort på mange år. De siste 17 mai'ene har jeg enten vært gravid eller ammende, og nå er jeg ikke noen av delene, i tillegg til at jeg er på vei ned i vekt. Bunaden passer nok ikke, men mannen tok et bilde av meg sammen med minstemann i dag, og jeg fikk helt sjokk over hvor godt det faktisk vises på meg allerede. Så det blir nok ikke 10 kilo til 17 mai på denne dama, men skal da være godt fornøyd med 7-8 kilo ned også. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...