Gjest Bluefairy Skrevet Mars 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2011 Jeg har lest endel om balansen mellom trening og kcal-inntak, og ser at øker man trening skal man også øke matinntaket. Jeg spiser meg god og mett på 13-1400 kcal alle uker uansett hvor mye jeg trener. Men nå i skisesongen har jeg 20-30 trimpoenger i uka, og jeg greier jo aldri i verden å spise så mye! Så om det virkelig stemmer at det kun er forholdet mellom mat og trening som avgjør vekttap: Hvorfor går ikke forbrenningen til "Slankekrigen"-deltakerne ned? De mister jo kilosvis i uka med lite kcal og MENGDER med trening? Forstå meg rett: Jeg har ikke tenkt å trene hele dagen! :-) Jeg skal bare ned 15 kg, og vil helst gjøre noe annet enn styrketrening! Men slik i teorien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjorven45 Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Vi vet jo ikke hvor mange kcal de har om dagen?? Jeg har ligget på 1600kcal om dagen før. Men i februar vil ikke kiloene gå ned. Så nå spiser jeg 1900-2000 om dagen og da ser det ut som det løsner. Ja, det er mye mat, synes jeg spiser omtrent hele tiden. Frukt, yoghurt som mellommåltid. Med mat 3.dje hver time. Ikke lett. Men spiser en for lite så tror kroppen det er hungersnød og da går en ikke ned. Under og etter trening drikker jeg 1 liter XL-1. Lykke til. Det er et sted her ute som en kan regne ut hvor mange kcal en skal ha i forhold til trening, men jeg finner ikke igjen det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bluefairy Skrevet Mars 8, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2011 Ut fra hva jeg kan finne ut ligger de letteste på 10-1200 kcal, de tyngste (over 130 kg) på oppimot 2100. I tillegg kommer trening på minst fem timer hver dag. ( http://www.hollywoodlife.com/2010/01/21/biggest-loser-jillian-michaels-diet-workout-nbc-inside-look-exclusive-jillian-michaels/ ) De må jo ha et kcal-underskudd på flere tusen hver dag? Og går ned mange kilo hver uke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Caddie Skrevet Mars 15, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2011 Men husk bare at de deltakerne er under oppsyn hele tiden. Jeg er sikker på at dietten dere justeres jevnlig etter resultater og innsats og sikkert blodtrykkmålinger o.l. I utgangspunktet skal jo kroppen slankes hvis inntaket er mindre enn forbuket. Så enkelt og så vanskelig. Det som vel kan skje er at hvis inntaket blir for lite, så går kroppen i sparebluss. Den tror at "jøss, her var det ikke mye å få. Best jeg holder lengst mulig på det lille som kommer". Dermed setter den ned forbrenningen i tilfelle "dårlige tider". Justering av inntak etter treningsmengde er nok lurt, men man trenger ikke spise mengder tilsvarende høye treningsmengder, men litt mer de dagene det er hardtrening for at kroppen skal fortsette forbrenningen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest frkR Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 at flere av de som er med i slankekrigen, har blitt overvektig av en annen grunn enn bare å spise feil mat. (Ja, vet at de har spist feil mat, men....) Etter å ha sett en del slankekrigenepisoder, viser det seg at de sliter med langt større problem enn vekten. Nemlig psykiske problemer. Det Jillian og de andre trenerene gjør, er å hjelpe deltakerne med å takle sine problemer. Når de begynner å takle problemen, da er det også lett å gå ned i vekt. Fordi de ikke har samme behovet for trøstespising. Noe å tenke på for flere kanskje.....? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar