Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ei jente på 27 år som fikk ei lita jente i juli - 10. Da kom det på endel kilo som ikke har forsvunnet enda. Nå har jeg sluttet å amme, så da er det ingen unnskyldning lenger!

 

Litt om meg:

Er 174 cm høy.

Vekt før graviditet - 80 kg

Før termin - rundt 100-110 kilo (turte ikke veie meg)

Etter fødsel og noen mnd - 94,5 kg. (her stoppet det helt opp).

Vekt i dag: 87,5 kilo.

 

Målet mitt er å komme ned til 80 kilo. Når jeg er kommet dit, vil jeg se om jeg ønsker å ned til 78 kilo, som var min trivselvekt før.

 

Har regnet meg frem til at jeg burde greie å gå ned 2 kilo i mnd, dvs 8 kilo innen juli.

 

Planen er å gølge GR anbefalinger, og jeg ligger nå mellom 1600-1900 kcal pr dag, avhengig av aktivitet. Jeg prøver å få mest mulig trimpoeng ved å gå turer ol, også trener jeg på treningssenter 2 ganger i uken.

 

Er det noen som vil slenge seg med?? Ønsker å rapportere, diskutere, skryte, få motivasjon, klage osv med noen som er like aktive her inne som meg :-) Dvs helst hver dag ;-) ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Hei du!

Jeg slenger meg på. Jeg synes dine mål med 7-10 kg før sommern høres bra ut og jeg hadde tenkt meg akkurat det samme.

 

Jeg er 160 og veier 70 kg, noe som er ganske mye for en på min høyde, men nå er jeg klar for en sommer i bikini og vil komme meg ned på ca. 63-62.

Jeg pleier som regel å gå tur hver dag, men jeg er dårlig til å komme meg opp av sofaen så jeg håper det skal bli litt bedre med motivasjon fra en "partner".

 

Jeg vil gjerne dele tips med deg og gjerne få noen gode også om du har, dette skal vi klare sammen! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så hyggelig med svar fra deg! Jeg så litt mørkt på det i går, når ingen hadde svart ;-) Hihi.

 

Har du begynt med noe opplegg enda eller? Sånn kostholdsmessig?

 

Syntes det har gått fint denne uka, har ligget på et greit nivå, ingen sprekker, annet enn at jeg har fått meg noen a-ha-opplevelser.

 

I går hadde vi torsk til middag. Det var første gangen jeg skulle lage torsk, og jeg er relativt ny i fiske-gamet. Var SÅ optimistisk, og det var jo SÅ FÅ kalorier i fisken. Lagde en ovnsrett med ris, kokosmelksaus og masse grønsaker. Det smakte HØGG! :-( Æsj. Torsk er ikke noe for meg. Kanskje jeg kan gi det en ny sjans i en fiskesuppe eller noe :-/ Hehe. Mannen ELSKA det da! Mens gutten på 8 tror jeg piiinte det i seg. Akkurat som mor!

 

Ellers var fredagskosen en boks med fruktcoctail på deling, med vaniljekesam til. Det var utroooooolig søtt, og ganske godt. Gutta elska det, mens jeg syntes det ble litt vel søtt. Men en grei dessert som var kalorifattig.

 

Hvilken veiedag har du? Eller er det litt tilfeldig?

 

Sneiks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Jeg venter litt med å hive meg på. Har vært med på andre tråder, men å kun rapportere en gang i uka blir for lite for meg - jeg trenger en veldig aktiv tråd! En annen ting er at jeg jobber som revisor, dvs altfor lange dager på rumpa nå, og overtidsmat er ikke alltid så enkel å gjøre kalorifattig. Etter påske blir det vanlige dager på jobb og jeg kan komme igang mer aktivt her igjen.

 

Men vil bare komme med litt oppmuntring til dere begge - spes deg mamik! Jeg har hatt følelsen av at "alle andre" er 150 cm + i høyde, og jobber med å komme ned i 50 kg.. Det gjør meg til tider deppa når jeg selv er 174 og nettopp er kommet under 80..

 

Man må jo ta hensyn til høyde som du sier epletre, men jeg innrømmer det - tallene på vekta betyr for mye for meg, og jeg føler meg i mange sammenhenger som en kjempe!!

 

Jeg var HELT lik som deg mamik når jeg fikk dattera mi mai 09. Har sakte men sikkert jobba meg nedover, var helt nede i 75, men så begynte jeg å jobbe og kom ut av de gode "tur med vogn" rutinen osv. Nærma meg 80 igjen, men skal nå nedover igjen.

 

Det som har funka for meg er å rapportere maten slik, for å på den måten tvinge meg selv til å spise nok, mange og små måltider. itillegg er bevegelse en viktig faktor.

 

Mulig jeg dropper innom igjen, men lykke til :o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Har forresten oppskrift på det jeg mener er god fisk:

 

Hakk en purre og legg i bunnen av ildfast form

Legg frossen torsk delt i biter over, og sett i ovnen. (se varme og tid på pakken)

 

Når halve tiden er gått så blander du en boks creme fraishe og ei tube rekeost og heller over fisken.

 

FERDIG!!

 

Server med poteter og gulerøtter(som jeg pleier skrelle og dele i biter for at de skal bli ferdige fortest mulig)

 

Og ikke glem sitronpepper - uten dette krydderet blir all fisk kjedelig spør du meg :o:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bikinisesong

Hei Silje82. Så du skrev at du jobber som revisor med lange dager. Jeg har en jobb som og krever meget lange dager så og si hver dag. Har du noen tips til hvordan leve sunt i disse dagene der en sitter på rompa og kun får i seg dårlig overtidsmat/take out? Problemet er ikke alltid middagen men når en sitter i mange sene timer så er det altfor lett å sprekke når en trenger den lille ekstra energien til å booste tankene og videre arbeid......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som lurer på noen tips til lange "sitte"-dager så kan det være en idé å kjøpe en smoothie eller en baguette eller lignende, det er ihvertfall mer motiverende enn en brødskive, synes nå jeg :o

 

Eller så er det bare å komme med flere middagstips! Jeg trenger noe godt som når 400 kalorier. Har lyst til å prøve den fisken ikveld, silje82! Til dessert pleier jeg å kjøpe blåbær og mango, kutte i småbiter og ha på litt vaniljekesam. Det smaker utrolig godt!

 

Veiedag blir litt tilfeldig, men jeg pleier å veie meg hver tirsdag. Det synes jeg at funker!

Har du forresten noen gode trim-tips. Det blir litt dårlig med det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare sei at eg gjerne er med på denne tråden, er så og sei innom vektklubbe daglig.. :D (men er på facebooke flerie ganger i timen, haha... )

Har akkurat avlusttet et grete kurs, forrige onsdag, gikk ned 4 kg, har iallfall 3 kg igjen.. Lite tenker dekkon kanskje, men veier nå, just det samme som da eg dro heim fra fødeavdelingen med min datter for 5 år siden... gikk opp 4 kg i sommer, som eg nå har slitt av med.. med andre ord: kroppen min trives på 72 kg.. men d gjer ikj eg.. vil gjenre ned til 68-69kg og BLI der...

Jobber KUN nattvakter, og sitter stille for det meste.. så har vær tein prøvelse med kostholdet når nettene blir lange..

er støttemedlem på treningstudio.. ellers går eg turer rundt her eg bur, er ei løype her på 7 km ca, som eg prøver å gå 2-3x i uka... men har vært lat siste ukene(men fortsatt gått ned,siden eg er så " inne" i matmengde for tida.. ).

Ang middager til under 400 kcl, så har eg bare spist lite av ris, paste, potet og heller meir av kjøtt og masse grønsaker/salat.

Baker brødet sjav, så det er neppe så kalorifattig, men har vendt magen til å takle ei brødskive istedefor to. er det kjøpebrød tar eg to om gangen og passer på at det max er 20gram pålegg på kvar skive..

 

dette var mitt 6. kurs på 10 år... så tru meg, eg har virkelig skeia ut innimellom..

spiser aldri fisk, da datteren min ikke liker det, men makrell i tomat en del på skiva.

Trenger motivasjon til å komme meg på trening... og vil så gjerne lure kroppen til å komme ned under 72 kg og trives med det. Har nylig gått fra kjæresten min, så trøstespisinga eg har hatt tidligere kommer vel for fult snart... :o

 

Eg veier meg på onsdager, samt tar mål(gjør dere?), det er motiverende å sjå at 4 kg tilsvarer 33 cm!!

 

Stor klem!

 

ps: er 32 år. Veigde 67 kg før gravid for 5 år siden, gikk opp 12 kg bare, men gikk ned 8 kg under fødsele( bokstavelig talt) og aldri gått ned meir.).

 

 

pps: hvor mange blei me nå? 3-4 stk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Høres kanskje litt vanskelig ut nå, men baguett er ikke så fristende. Bor ikke i by, dvs at det man finner i butikken er pakket i plast, seigt og svært sjeldent grovt brød. Har derimot funnet noen mellommåltider som er ok; skyr, havregrøt med blåbær (porsjonspakke, tilsett kun vann), eple og usalta nøttemiks. Større måltider har jeg ikke noen god ide til. -og smoothie funker veldig bra, ferdigmiksene der er blitt gode nå :o

 

Ellers har jeg begynt å parkere ett stykke fra jobb, slik at jeg har 10-15 minutter å gå hver vei de dagene jeg har tid til det. Noen dager er jeg i distriktene, og har fått flere spørsmål om det er noe galt med bilen siden jeg går det siste stykket - men de får bare le av meg. Gikk med skrittteller en helt vanlig dag - endte på 2700 skritt!! Skremmende!!

 

Ble litt gira likevel nå, kanskje jeg skal hive meg med allikvel - med mål om å ikke gå opp i vekt før påske hvertfall?

 

God helg videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv deg på Silje :o

Når eg har nattevakter og sitter så og sei stille i 9 timer.. ( skritteller viste 500...) spiser eg ei brødskive som mellommåltid, men eg er veldig glad i brød da..

ellers har eg hatt med meg salat med kald kokt pasta i, bogskinke og div salat, grønnsaker som " lunsj". da spiser du jo ikj så mye kalorier, og kan derfor spise fex 2 stk brødskiver til mellommåltid.. d er min erfaring iallfall. eg har blitt ein kløpper på matpakker, ellers så er runde knekkebrød, multigrain heiter dei vel og ein leverposteibokx godt..

så flink du er som parkerer litt unna jobben, det er jo ein lur måte å få litt mosjon på. siden eg begynner jobben kl 22.30 parkerer eg så nærme som mulig, da eg ikj liker å vandre gatelangs i mørket.. og bur nesten oppå barnehagen..samt lokal butikken.. så eg MÅ ut og gå tur om eg skal få noko mosjon. er 15 min å kjøre til jobben, så det er litt vel langt :D

 

hva med knaskegulerøtter og ein pose med sukker erter? det gomler eg på ofte.

 

eller cottage cheese med litt syltetøy i? det er både søtt og godt.

spesielt eplesyltetøy :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

vimsemus - brudd er alltid kjipt, uansett hvor mye man mener "at dette er det rette" - er jo ei omstilling! Du har mange muligheter til å klare dette - se på det som en mulighet til å styre livet helt selv, og la dette være starten på noe bra:)

 

Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at det er flere som vil være med!

 

Det er ikke så mye som skal til for å få litt ekstra mosjon i hverdagen :o

Selv tar jeg buss til arbeid, og noen ganger går jeg av 3 eller 4 stopp før bare for å gå det siste stykket og det funker utrolig bra!

 

Idag har jeg ikke fått noe mosjon og jeg har spist litt mer sjokolade enn jeg kanskje burde, jeg er svak for sjokolade.. Hehe. Håper jeg får veie opp med en skitur i morgen! Flere som skal gi en liten insats?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

du aner ikke hvor godt jeg skjønner at du ikke vil gå i mørket!

 

Hjemmetrening folkens - noen som har noen gode tips? Har kjøpt meg en zumba dvd, men ikke kommet ordentlig igang.

 

Noen som har noen bra program man kan trene samtidig som man ser på noe annet på tv? (type styrketrening el, som ikke krever at man har musikk til)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Nå følte jeg meg litt tatt på senga her! I går var det 1 som hadde svart, og nå var det plutselig "tatt helt av" her, også har jeg ikke selv vært her inne!! ;-)

 

Til deg som skrev om torsk... jeg prøvde torsk på fredag, og ble skuffet :-( Torsk var ikke noe for meg i første omgang. Kanskje i ei fiskesuppe, men den ovnsretten jeg hadde falt ikke i smak.

Har aldri vært noe fiskemenneske, men begynte å like fisk når jeg var i Latin-Amerika. Der griller de den og serverer ofte med ris og masse krydder. Det gjorde det litt mer spennende. Nå elsker jeg laks og sei.

 

Om noen vil ha en genial, billig og sunn fiskemiddag:

Seifilet (i sånn blokk)

Ferdigstekt løk

Poteter

Amerikanske blanding.

 

Stek fisken, hakk den opp. Krydre med pepper og ev litt piri piri. Ha i ferdigstekt løk. Kok gjerne potetene dagen før, og kutt dem i biter og ha i sammen med fisken. Kok amerikansk blanding og hell over til slutt. Blandes godt. Du kan bruke hva du vil av dressing til, eks. remulade, rømme, chillisaus el lign.

 

I helgen har jeg vært så flink som jeg noen gang har vært. Tidligere har jeg alltid gitt litt f i helgene, ikke telt noe som helst og bare kosa meg. Denne helgen ville jeg være flink. Spiste salat på Peppes på lørdag, og fikk hår i maten :-S Derfor ble vi tilbydt gratis mat og gratis dessert. Vi greide ikke motstå Oreo dream! MEN jeg spiste kun 1,5 stykke (Kommer to små stykker) og et par t-skjeer med vaniljeisen. Så jeg var STOLT over at jeg ikke gulpa i meg alt! Senere var vi bedt på vafler. De hadde sånn kult Moods of norway-vaffeljern og vaflene ser ut som en traktor ;-) Jeg spiste bakhjulet på traktoren og delte resten med venninna mi. På kvelden hadde jeg en rad med Bergene melk (ble overrasket over at det kun var 112 kcal i det!), 25 g potetgull med ost og løk (125-135 kcal). Gikk kjempefint, og endte på ca 1900 kcal. Gikk til og fra byen på dagen og det ble noe trimpoeng på det (300 kcal). Er STOLT over å ikke ta helt av, selv om det var helg. Jeg er STOLT av å spise nei-mat, men likevel greie å begrense meg. :-)

 

I dag hadde vi søndagsfrokost og mannen hadde kjøpt inn baguettsalat, siden vi hadde besøk og det var helg. Spiste bare litt, et tynt lag, og masse grønsaker til. Etterpå gikk vi tur :-)

 

Kan nesten ikke få skrytt nok av meg selv denne helgen! Håper det gir resultater!

 

Til dere som jobber seint osv. Dere har allerede funnet noen gode matvaner til det. I tillegg kan jeg anbefale Nutrilett bar. Denne er fin om man trenger å øke blodsukkeret, er litt akutt sulten, må spise under et møte ol. Anbefaler også Wasa ferdigsmurt knekkebrød. Greit å ha i veska for å dempe sulten om den plutselig melder seg. Om man har kjøleskap og vannkoker på jobb, kan man ha med rester av middag, rett i koppen, havegrøt ol.

 

Noen spurte om trimtips:

* Som ei sier, ta å parker et stykke unna jobben, kafeen, osv dit du skal

* Gå kveldstur med ei venninne - skravle og trene samtidig!

* Gå tur med barnevogn om du har mulighet - ekstra kilo å dytte på

* Finn et treningssenter som har gøye gruppetimer. Jeg danser zumba og aerobic

* Nå som det blir bare veier er det knall gøy å sykle, alene eller med venner/fam.

 

God uke! Snakkes i morra! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, det var morsomt Silje, at vi er så like! ;-)

 

Husker jeg tok en test en gang som sa at jeg skulle veie 68 kilo. Nå er jeg eldre og den sier kanskje noe over 70 hvis jeg er heldig. Har vært nede i 74 kilo for noen år siden. Da var jeg det jeg vil karakterisere som meget slank, til å være meg. Folk syntes nesten ikke jeg kledde det. 78 er mer meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei folkens! For å gi alle andre en opptur så har jeg starta uka med kurs og utskeielser!! Middag til lunsj, dessert, kake i pausene og kafe etterpå! Verre kunne det ikke være, men når jeg først har tabba meg ut så kan jeg jo dele med dere - så kan dere føle dere veldig flinke iforhold til meg :S

 

Noen som har en fast veiedag? Jeg kunne gjerne tenke meg onsdag/torsdag/fredag, hva passer for dere?

 

Som dere kanskje husker så var jeg egentlig ikke gira på å være med i noen tråd, men innså at jeg MÅ for å holde meg selv i tøylene.

 

Kom en time for tidlig til kurs idag, så den fikk jeg benyttet til gåtur i vårlufta - deilig!!

 

Har gått til innkjøp av herballife proteinbar - er vel noe av det samme som nutrilett som du anbefaler mamik. Veldig greit å ha i veska når man merker at man trenger en dytt på energien:) -og selv om det er en slags sjokolade så er den definitiv fattigere på kcal enn de som er i butikken i godtehylla :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Mamik - du sier du har tatt en test som sier noe om hvor mye du "skal" veie, men landa på et mål som er mer deg. Jeg gjorde det litt på samme måten - tenkte gjennom når i livet jeg har vært mest fornøyd med egen kropp, og prøvde å huske ca hvor mye jeg veide da. Husker ikke akkurat, men tror det var litt over 70 kg, derfor er det målet mitt.

 

Nå ser jeg at jeg kommer til å få på meg de str jeg ønsker når jeg når målet mitt, og hvis jeg itillegg klarer å stramme opp så kan jeg gå på stranda til sommeren også :o

 

Noen som andre tips til hva som bør være målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smell her og der må til vet du, Silje! ;-) Håper det smakte godt!

 

I dag har jeg trent styrke hjemme, for første gang på 5-6 år ;-) Det var digg! Satte på NRJ Dance også var jeg i gang. Kan anbefale å ligge på gulvet (helst med noe under, håndkle, pledd, jeg har matte) og sykle med beina. Bruk armene med. Jo sterke du blir, jo lengre ned tar man beina. Skikkelig magetrening!

Jeg så tydelig resultater da jeg sist drev med egentrening av styrke (mage, rompe, lår), enda jeg bare trente litt på stuegulvet. Ca 5-10 min hver dag. Alt er bedre enn ingenting. I dag ble det 20 min. I tillegg gikk jeg ca 1-1,5 t tur med vogna i vårværet :-) Digg!

 

Et annet mål er å være "normalvektig", altså ikke ha overvekt. Jeg tror jeg må være litt under målet mitt for å være normalvektig. Samtidig tror jeg ikke de 2 kiloene fra eller til spiller SÅ stor rolle heller ;-)

 

I morgen har jeg avtale, og skal gå tur kl 10. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei igjen:) Nå har jeg gjort løpeavtale for imorgen, og har bestemt meg for å ta noen styrkeøvelser mens jeg ser på tv i kveld. De siste dagene har jeg hatt minimum en halvtimes gårtur hver dag - det er jeg fornøyd med :o

 

merker at energien stiger i takt med at snøen smelter. Nå har jeg tenkt på å hente frem rockering og hoppetau, så kan jeg trene litt ute når jeg har lagt vesla.

 

Fin tur idag mamik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en bra plan, Silje! Deilig å komme i gang! Jeg føler nesten jeg er til lading og lades til max når sola kommer :-) I dag var det 10 grader kl 8 på morran! Og det er fortsatt over 8 grader ute, og sola er på vei ned! Digg!

 

Gått laaaaaaaaang tur i dag. Turen tok ca 2 timer, også ble det litt over 30 min gange tur retur buss. Bestevenninna mi hadde bursdag, og det ble servert både det ene og det andre. Men jeg greide å holde meg til et bitte lite stykke kake og en liten skål gele (som jeg hadde laget :-), og kun en halvskive med det usunne pålegget! Superdeilig vær, og når jeg ser hvor mye jeg har forbrent, nærmere 1000 kcal (!!), så har jeg ikke så dårlig samvittighet for bursdagskaka! Min bestemor har også bursdag i dag, men det blir ikke noe selskap, så der sparte jeg DE kcal også ;-)

 

Jeg fant en side om hvordan man kan trene som Beyonce ;-) Legger det ut:

 

Beyonce's 12-minuttersprogram for magen.

 

– Øvelsene gjør underverker for magemusklene, sier Beyoncé.

 

Du kan jo prøve selv:

 

1. Vanlige situps i ett minutt

 

2. Ligg nede og sykle med føttene i luften i ett minutt

 

3. Hvil i ett minutt

 

4. Situps til venstre i ett minutt

 

5. Situps til høyre i ett minutt

 

6. Hvile i ett minutt

 

7. Planken i ett minutt

 

8. Hvile i ett minutt

 

9. Planken i ett minutt

 

10. Hvile i ett minutt

 

11. Captains chair i to minutter: Sitt på hendene dine, på en stol, med håndflaten ned. Løft opp lårene omtrent 6-8 cm fra stolen. Bruk magemusklene. Senk deg langsomt tilbake.

 

Litt morsomt, for det ligner på det jeg gjorde i går! Og jeg kjenner det i magen i dag ;-) Alle monner drar! På'an igjen i morra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

veide meg idag, og vinkler det slik: tallene var de samme som forrige uke, altså har jeg ikke lagt på meg :o

 

Endte på 14 timers jobbdag igår, så sovna med en gang jeg kom hjem.. Men parkerte faktisk et lite stykke hjemmefra, så fikk meg et kvarters gåtur på kvelden! -og like lang tur idag morges siden jeg da måtte gå tilsvarende for å komme til bilen..

 

Idag er det som sagt joggetur med venninne, i deilig vårvær ser det ut til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 3 kg på to uker, og er veldig stolt,

men nå har jeg mistet motivasjonen helt. Det er derfor jeg ikke har vært aktivt

innom her.

Har ikke fått trent noe siden søndag og spiste litt av en melkesjokolade på mandag og en idag. Jeg ligger over med 2 kosemerker og jeg VET at jeg skal i bursdag i helgen.

Hvordan få opp motivasjonen?

 

Jeg har tenkt å prøve de styrkeøvelsene ikveld Mami, og får se om det hjelper litt på trimmen... Det høres ihvertfall ut som et bra opplegg :o

 

Er det noen av dere osm har et veldig bra tips til å få opp motivasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvor blir det av dere andre som sa dere ville være med????????

 

Supert at du er med, Silje! Jeg gikk på vekta på mandag, og da var jeg gått ned 600 g. Var så dum at jeg gikk på vekta i går, og i dag, og da viste den det samme som forrige uke :-( Ikke spesielt motiverende, når man har spist supersunt og trent så og si hver dag. Men jeg teller de 600 g, også holder jeg motet oppe til neste uke.

 

Har opplevd før at jeg ikke går så mye ned når jeg trener... Kanskje jeg bør spise mer? Er det noen som kan noe om dette? Tror egentlig GR mener jeg bør spise 1900 kcal når jeg har over 10-13 trimpoeng pr uke. ...? Jeg ligger på ca 1600...

 

I dag har jeg gått herlig tur i sola, og vært på kafe. Kjenner jeg har fått farge i kinna ;-) Deilig! Ble 1,5 t tur sånn ca.

 

Sei og poteter til middag! Nam og SUNT og MAGERT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

https://www.vektklubben.no/v3/Calculator/energi

 

bruk linken over angående trimpoeng mm. Du er jo veldig aktiv, så blir ikke overraska om den viser mer kcal pr dag enn d du spiser nå!

 

epletre: for meg er det motivasjon å henge her når jeg ser hva som skjer hvis jeg slutter.. Det går VELDIG tregt nedover på vekta mi - men jeg merker andre positive effekter - har mer energi, magen funker bedre, og samvittigheten er bedre når jeg først skeier ut...

 

Løpetur på meg idag, fantastisk deilig :D (etterpå..... :o ) Var hos ei venninne på middag, og der var det kylling, ris og masse grønnsaker på menyen, passa meg utmerket!

 

Har ikke vekt, så på den måten blir matregistreringa mi kanskje ikke så realistisk. Får se om jeg kan få tak i ei snart, vil nok få noen aha opplevelser da.

 

elpetre - har du noen andre i hjemmet du kan alliere deg med? Jeg bor alene nå, men før hjalp å involvere mannen min også i planene mine - da kunne han se strengt på meg hvis jeg kom med sjokolade eller lignende hjem :D

 

mamik - ikke vei deg hver dag!! man blir bare skuffa når det svinger oppover. Og hvis vekta svinger opp akkurat den dagen du veier deg så er det lettere å trøste seg med at det var nok en uheldig dag hvis du bare veier en dag i uka.. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...