Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Silje: Takk for gode råd, jeg har lest litt gjennom artikler her osv, og det virker som motivasjonen kommer snikende tilbake :o skal gå en tur etterpå, bare for å få beveget litt på meg. ALT er bedre enn ingenting.

Ellers håper jeg at jeg ikke har gått noe opp i vekt når jeg veier meg neste onsdag!

 

Jeg kan alliere meg med min søster som også har lyst til å bli kvitt noen kilo, kanskje ikke fullt så mange som meg, men noen timer på sats kan vi trenge!

 

jeg blir nesten avhengig av å veie meg, er virkelig ikke bra.. jeg har begynt å gjemme vekten på øverste hylle i klesskapet så den ikke står tilgjengelig på badet hver dag. :D

 

MamiK: Jeg har ikke forsvunnet, bare hatt mangel på motivasjon, nå er jeg her igjen (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Har nattvakter så da sover eg heilt til eg drar på jobb.. Så i natt hadde eg tid t å være her inne:)

Så flinke dekkon æ!!:D trener heime, går lange turet og parkerer et stykke unna. Lurt.

Ang vekta på dei av dekkon som ikj har gått ned så kan d jo være muskler sida dekkon trener?Eller at dekkon et for lite mtp trimpoengene..

Eg er i ei god periode nå, går ned og det sjav om eg har eti litt feit mat. Men regner m at d æ f eg et jo ikj så ofte i nattvaktsperiodene så da et eg litt meir kalorimessig f å holde oppe forbrenninga. Har gått tur på 12000 skritt kvar dag etter nattvakt. Stolt!! I helga skal eg på skitur på ei hytte. Med drøssevis av unger så d kommer t å gå sakte, men æ uansett bevegelse.

Blir ikj så lett å spise bare sundt på hytta da. Et av det som er å kjøpe der( tørrmat på turistforeningshytte).

 

Ang vektreduksjon så vog eg 76 kg når eg starta på grete roede 26. Jan og vil ned til 68-69 kg. Men må trene magen, etter fødselen æ den litt slapp kan ein sei...

Har til nå gått ned 5 kg.

 

Eg har kjøpt stepmaskin( sånn liten) via GR shoppen, den æ kjekk å ha når ein ser på tv fex. Har ikj brukt den enda, har ikj sett på tv på fleire uker, men trur den æ kjekk. Hehe. Eg veit at styrketrening heime ikj noko eg kjem t

Å gjere varig. Vurderer å ts

Opp yoga heime igjen, har tatt mange mage kurs i det.

 

I morgo æ d bursdag m kake.. Satser på å spise før bursdagen så eg bare kan late som eg et kake, så ingen blir fornærma :o

 

Hva skal dere ihelga da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Vimsemusa - 5 kg på 2 mnd? ååhh - så deilig!! og så flink du er!!! Med meg er det nok ikke slik at det er treninga som gjør at jeg ikke tar av meg, jeg er rett og slett ikke gjennomført nok.. Men har heller ikke mål om å være så gjennomført nå - er ikke realistisk i overtidsperioden. Men i midten av april roer overtida seg og jeg kan få mulighet til å trene mer, og bestemme dagene mine mer selv ifht måltider ol.

 

Betyr egentlig ikke så mye om den du allierer deg med skal ned i vekt eller ei - bare det å fortelle noen i nærmiljøet hva du har planer om gjør det vanskeligere å bryte.

 

Å være med her har gitt meg litt trass. Idag skal jeg være speiderleder etterjobb. Istedenfor å kjøre til speideren så kjører jeg bilen hjem og går til speider. Blir en tungvint måte å gjøre det på, men hva gjør man ikke for å også i morgen kunne rapportere her at man beveger seg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Godt å se at dere ikke hadde forsvunnet dere andre ;-) Gøy med litt aktivitet!

 

Ang motivasjon - send rapporter med ei venninne. Avtal at dere skal trene minst 2 g i uka eks. Det har jeg, både med ei i Oslo og to her hjemme. Det var egentlig 2 venninner i Oslo, men ei droppa ut. Hun skylder oss to andre en middag ;-) Det var avtalen! Vi her hjemme har ingen sånn "straff", men vi sender mld og skryter når vi har gått tur! Og det er jo gøy å skryte av seg selv og av andre! Så sender vi hyggelige sms tilbake til hverandre. Kan også være motiverende å finne frem noen fine bilder av seg selv, da man veide det man ønsker å veie. Eller motsatt, finne noen skikkelig stygge, feite magebilder ;-) Hihi.

 

Silje - invester i en kjøkkenvekt. Koster ned i en hundrelapp. Man får seg fgarantert noen aha-opplevelser!

 

I dag ble det en times gåtur. Ble ikke svett eller varm, så ikke spesielt høy puls, men er bedre enn ingenting! Og deilig å nyte sola!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MamiK: så bra! Jeg pleier også å bare gå en times tur hvis jeg ikke orker å trene noe særlig. Idag har jeg spilt basket, noe jeg er veldig glad i! Brukte ca 2 trimpoeng på det, så jeg er fornøyd med meg selv!

 

Men i tillegg har jeg spist litt mer mat enn jeg kanskje burde, men ... det er god, sunn mat. Spiste en hel boks med makrell i tomat f.eks. (170g).

 

Jeg skal på skitur på søndag, men i morgen er det bursdagsselskap! Håper jeg klarer å styre unna kakebordet, men jeg har lovt meg selv: ETT lite kakestykke :D og om jeg tilfeldigvis skulle putte i meg mer, er det joggetur på kvelden, selvom jeg bare vil sitte i sofaen! Hehe

 

Lykke til med helgen dere andre! Det er det vanskeligste, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Hvordan har helgen gått?

Her har det gått kjempefint! Har kost meg med litt forskjellig, men alt var innenfor lovlighetens grenser ;-)

 

I dag veide jeg meg, og jeg blir skikkelig skuffa og frustrert.... Jeg går ikke ned!

Tror jeg spiser for lite. Kan ikke komme på noen annen grunn. Føles ganske håpløst å ha 10-15 trimpoeng hver uke, veie ALT jeg spiser, ikke vært på byen noen av helgene også går jeg ikke ned :-S Står på stedet hvil. Ligger på 1600 kcal pr dag, men spørs om jeg må øke til 1900. Selv om det føles rart igjen...

Kalkulatoren til GR sier at jeg skal ligge på 1900.

 

Hvordan regulerer dere dette???

 

Akkurat nå føler jeg nesten bare for å spise som jeg gjorde før, og bare trene like bra. Kanskje jeg går ned av meg selv da?

 

Legger til at treningen min består stort sett av 1 t aerobic og 1 time zumba, ellers gåtrurer med vogn, der jeg blir litt svett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok forresten en test på trening.no

 

Hvis jeg la inn at jeg hadde et moderat aktivitetsnivå fikk jeg opp:

Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2564 kcal.

Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1654 kcal.

For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 2051 kcal.

 

 

Om jeg la inn at jeg hadde lett aktivitetsnivå fikk jeg:

Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2275 kcal.

Ditt basale kaloribehov (BMR) er 1654 kcal.

For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 1820 kcal.

 

Hvis jeg skal gå ut i fra hva GR sier og denne siden, så bør jeg vel øke kcal-inntaket mitt. Men hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

det ser jo ut som du må spiser mer Mamik - men har ikke peilig på hva svaret er på hvordan du skal få i deg mer!! -og tenk hvor vanskelig det da er når du skal holde vekten etterpå - da må du jo spise enda mer!!

 

er jo alltids noe som drar veldig med kcal, men det er jo på nei listen....

 

Nå som jeg jobber mye og trener lite skal jeg spise 1600 og det er vanskelig nok synes jeg! Kan det være noe å hente på "ned 10-20/20-30 kr? De har vel ofte høyere meny enn oss, kanskje du kan få tips der?

 

Jeg går jo heller ikke ned noe, men er ganske sikekr på at forklaringa på det er litt for lite bevegelse, litt for mye kcal - til feil tider på døgnet. Spiser for mye på kvelden.

 

Hadde en fin tur i helga, og gleder meg å merke at kostholdsvanene har etabelert seg i kropp og sinn. Jeg søkte automatisk mot de magre rettene, og blir fortere sulten mellon måltidene, dermed spiser jeg hyppigere enn før :D Gøy at dette skjer uten "MÅ" tanker, men rett og slett fordi kroppen min trives bedre med disse vanene :)

 

barnebursdag idag, så da blir det vel pølse til middag.. Men får meg en times gåtur itilegg tipper jeg:) -og får prøve å styre unna kakene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Har tenkt på deg mamik:) det greieste for å spise mer må kanskje være å legge på ei skive ekstra ved noen av brødmåltidene, og enda større porsjon middag?

 

Spiste kake i barnebursdag igår, men løp en halvtime på kvelden :D

 

Idag morges gav jeg blod, så da ble det litt brus også - klarer ikke å unngå svimmelhet hvis jeg ikke erstatter blodet med sukker..

 

Har hatt pause ei uke med registrering av mat, men tror jeg begynner igjen idag, lettere å holde seg til planen da merker jeg.

 

God tirsdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ville bare sei hei, har vært på tur i helgen med 3 unger på ski, akepbrett og pulk, gått masse tur, men middagen har jo bestått av grilling av pølser og litt snop... så har gått opp 1 kg iallfall..

er så trøtt så skal gå og legge meg nå som datteren min er levert i bgh..

 

stå på:D

 

tastes snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for omtanken, Silje! Du er kjempegod som gir blod! Jeg har tatt blodprøve ei gang, og det var i forbindelse med graviditeten. Og da var mamma med meg ;-) *flau*. Så det er supert at noen er så tøffe som deg!

Er vel litt kcal i blod også, så det og brusen gikk sikkert opp i opp!*knis*

 

Vimsemusa - det hørtes ut som en koselig helt, og med all den aktiviteten skal du IKKE ha dårlig samvittighet for at du har spist pølser og snop!

 

Jeg klagde og klagde her inne i går, men i DAG KLAGER JEG IKKE!!

Gikk på vekta i dag morges, og hadde gått ned 1,2 kilo!!! WOWOWOWOWO!

Måtte gå på flere ganger for å se at det stemte!

 

Så nå veier jeg 86.1 kg og har gått ned 8,4 kilo siden jeg startet.

Målte meg i livet, og har til sammen gått ned 11 cm rundt livet! FORNØYD!

Så jeg fikk meg en skikkelig OPPTUR i dag!

 

Hadde så lyst til å prøve noen av oppskriftene her inne på GR-sida, så i dag prøvde jeg med på Sukkerbrød med kakao. Jeg brukte sukrin (for første gang) i stedet for sukker. Fikk ikke til sukkerbrødet, men depper ikke av den grunn. Har hørt at det er en kunst å få til ;-) Blei ei god kake, men du merket jo at den var sunn ;-) Rundt 100-130 kcal pr stykke. Det er bra! Store stykker!

 

Til frokost lagde jeg meg sandwich av to brødskiver, litt salat, mangochutney, philadelphiaost, mager salami, hvitløksdressing. Mmmm. Ca 250 kcal, supergodt og mettende.

 

Til middag hadde vi fusilli-pasta med stekte grønsaker (squash, løk og gulrot) i en boks hakkede tomater. Stekte Solvinge Kylling-lunsjkaker ved siden av. 2 lunsjkaker og 100 g pasta + grønsakesaus. Ca 450 kcal. NAM!

 

Tar gjerne i mot tips fra dere andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

oioioi, det var jo virkelig belønning for strevet!!

 

du la lista veldig høyt for morgen dagens veiing for min del... Men, men - jeg må ikke glemme at jeg ikke jobber så hardt som du!

 

Nå er det ikke mange ukene igjen med hardkjør på jobb, da går jeg på toppen av alt ned i 80% stilling igjen!

 

Liten rusletur idag, jeg merker faktisk at jeg mangler litt blod, så tør ikke ta helt av.

 

igjen - gratulere med kjemperesultat på vekta :D

 

enig med mamik - vimsemus - med så mye aktivitet så er det lov å spise masse :) at kcal kommer fra feil matvarer gjør vel ingenting så lenge det bare er ei helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er en jente fra sørlandet, 28 år.

1,74 høy, veier 87kg. Langsiktig mål er å komme ned på 80kg.(Kansje etterhvert se 7 tallet også?)

Fikk barn nr. 2 for 6mnd. siden.

De siste kiloene vil liksom ikke bort. ..

 

Så nå har jeg bestemt meg for å prøve og gjøre noe med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

NED 0,4!!!!

 

Jeg som var innstilt på å gå opp er kjempehappy nå :D

 

Jeg har lengta etter 75 tallet så utrolig lenge, nå vil jeg så inderlig gjerne se det i neste uke!! 76,2 nå, og tok mål av mage og lår også idag - ser at jeg krymper! Bruker ikea målbånd i papir, som jeg skriver på hver gang jeg måler. På den måten blir det enda mer synlig. Kanskje en sær interesse, men synes det er litt gøy å holde målbåndet på gamle mål og si til meg selv at "se - det tomrommet mellom målbånd og kropp var fett før - som du har slanket vekk :) "

 

Ble inspirert av oppskriftene dine mamik, du fikk det til å høres så enkelt ut;) Jeg har brukt GR oppskrifter masse før, men denne perioden har jeg ikke tid. Men pitapizza bruker jeg fremdeles mye av. -med all slags fyll, selv om den enke m skinke og ost er favoritten til meg og vesla.

 

Ellers er skinkesnurrene kanongode - og de lager jeg en haug av m jevne mellomrom og hiver på frysen. Hvis jeg blir litt kjesken på kvelden er dette greit å ty til.

 

Ha en fin dag videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

82Silje - Gratulere med negang! Kjempebra! Det skal jo også sies at jeg tror man lettere tar av jo mer overvekt man har. Og du må tenke på at vi er like høye og jeg veier over 10 kilo mer enn deg ;-) De"siste" kiloene er mye vanskeligere!

 

m82 - Velkommen! Jeg ble jo gørrnysgjerrig på hvem du kunne være, siden jeg nesten trodde det var meg selv som hadde skrevet det du skrev ;-) Bare at jeg er 83 modell, så jeg BLIR 28 år. Veier 87 (eller, det var på mandag, nå veier jeg 86,1;-) og er 174 høy. Babyen min er 8,5 mnd :-) Også er jeg jo fra SØRLANDET jeg også! hehe.

 

Nå skal jeg på aerobic, må ikke komme for sent!

 

Ha en fin daaaaaag!

 

Måtte bare inn og legge til at det ble 1000 kcal forbrent i forbindelse med treninga!

40 min aerobic

15 min elipsemaskin

12x3 mageøvelser

30 min gange med bæresele t/r trening.

 

Deilig! Nå skal jeg nyte resten av dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamik- Ja det var veldig likt dette. :) Hvor er du fra da? Arendal her.

 

Ble en trilletur i sola i dag. Litt husarbeid er vel litt trim det også? :D

 

Så flink du er til å trene da. Trener du hver dag eller? Jeg har aldri vært noe flink til det, men det er lettere å komme seg ut når sola skinner og det ikke er så kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hvilken treningsøkt mamik! knallbra :D

 

Jeg har hatt meg en joggetur idag, og nå litt husarbeid! Selv om det ikke drar like mange poeng som ordentlig trening så er det jo hvertfall bevegelse :)

 

Har tenkt på en ting - hadde egentlig bestemt meg for å kutte all trening og slanking før jeg "traff" denne tråden, og nå klarer jeg å få meg litt mosjon likevel! Takka være oppmuntringen herfra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m82 - jeg også! Vi må jo nesten vite hvem hverandre er! hehe.

 

Silje - jo, takk! Unna meg vårruller til middag i dag. Det er faktisk ikke så ille! Bruker kyllingkjøttdeig og masse grønsaker. Tørker godt av med torky etterpå.

Ca 100-110 kcal pr stk. Og godt er det!

Og utrolig flott at du er kommet igang med mosjonen, og at du har motivasjon å hente her hjemme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere sørlandsjenter her?

Jeg er også derfra. :D

 

Nå har jeg nettopp kommet hjem fra en times gåtur og er fornøyd med det. Nå må jeg snart ta grep å melde meg på Sats, har lenge tenkt på det.

 

Velkommen til deg m82. Dere er superflinke alle sammen! Det er bare å fortsette fram til sommern, og om tallet viser litt mer på vekten enn du kanskje ønsket, hva gjør vel det? vi har ihvertfall gjort framgang!

Jeg er mer motivert enn noen gang! I morgen skal jeg gå/sykle hjem fra jobb, og jeg gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

haha, vittig! Selv om Sørlandet strekker seg over et stort område så er det vel sjans for at dere andre også kikker ut på regnvær idag.

 

Jeg hadde planer om å gå fra barnehage til jobb idag, men pingla ut.. Frista så lite å kle seg med regntøy...

 

Men så lenge jeg klarer komme over 7 trimpoeng i uka så er jeg fornøyd :)

 

Ha en fin dag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt lenger vest enn dere. Befinner meg i Flekkefjord jeg.

 

Fristet heller ikke å gå hjem fra jobb idag, Silje. Enig med deg!

 

Men idag har jeg vært flink! Jeg tok et spontant Zumba-kurs, noe jeg kjenner i både lår og rumpe nå.

Jeg så sikkert helteit der jeg stod å prøvde å gjøre best mulige etterligninger av trinnene, men jeg brydde meg ikke. Selvom alle jentene sikkert var tre ganger mindre enn meg, hehe. Men jeg skal neste torsdag og! Noe av den gøyeste treningen jeg har gjort noen gang. Anbefales.

 

Til middag spite jeg laksefilet med en utrolig god salat som en venninne av meg hadde lagd. Spinat, tomat, oliven og hvitløk. Mmm...

Tid for helg igjen, dere :) Hva er planene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...