Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Gjest 82silje

Oi, den middagen hørtes digg ut!! Sitter på jobb, har en liten time igjen - vektklubben pause nå :) -og den pausen blir jeg sulten av, maten oppe i venstre hjørne på skjermen lukter synes jeg jeg kjenner...

 

Helt ærlig - så har jeg alltid bare hatt kjemperespekt for de som tør våge seg med på en trening alene, der alle de andre er godt inne i programmet. Sånn tror jeg veldig mange også tenker, så gå med heva hode neste gang også du!!

 

Har handla "hjemmelaga" fiskesuppe og ekstra reker som jeg skal ha til middag/kveld idag, gleder meg :)

 

Imorgen skal jeg ut med venninner, men får prøve å påvirke det jeg kan i valg av meny. vet ikke enda om vi skal ut og spise eller bli hjemme hos en av de andre, koselig blir det sikkert uansett:)

 

SLiter med en sinnsykt ustabil mens, og pms som bare blir verre og verre. kjent på humøret i flere dager at noe er i gjære nå - men skjer jo ingenting... Blir veldig deppa, og vet depresjonen forsvinner så fort mensen overtar, derfor er jeg uålmodig.. og så vet jeg jo at jeg går opp i vekt, så har derfor lyst å komme igang før veiing på onsdag.. jaja, lite å gjøre annet enn å vente.

 

Har litt trim å ta igjen i helga også, håper på opphold og trillevær imorgen!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Ja den Zumba treningen motiverte meg skikkelig. Tok en liten joggetur idag, det er bedre enn ingenting. Takk for koselig tilbakemelding :)

 

Når det gjelder å dra ut og spise med venner så pleier jeg som regel å ta en salat, selv om det også er en del kalorier med tanke på alle mulige dressinger det går ann å dynke oppi, hehe, men et sunnere alternativ er det jo!

 

Åh, jeg kjenner til det med pms, ikke verdens beste å være møkksur og tenke på trening og kosthold i tillegg til hverdagsliv. Utrolig stressende, men det er bare å tenke positivt, for etter menstruasjon veier man som regel mindre som du sier!

 

Hadde tenkt meg på ski i helgen, men nå ser jeg jo at det ikke funker. Regn, regn, regn.. Kanskje jeg bare går en tur med hunden. :)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj så flott MamiK!!Du er kjempeflink!! :) Har ikke turt å veie meg helt denne uken,men har løpt oppå den inniemellom og veier ca det samme som de siste ukene.. spiser mye halvfabrikata for tiden, har hjelpt pappaen til datteren min å flytte og vasket han ut av den gamle leiligheten, så har virkelig fått trimmet nok...

 

Husker ikke om jeg har skrivd det, er så ør i hodet.. men jeg bor i Homborsund og er ofte i Arendal :) Flekkefjord har eg aldri vært i..

Vet vi hvor alle er fra?

 

I helgen har jeg nattvaktshelg igjen, så da går det i brødskiver og kaffi...

 

ha en finfin helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke sendt dere sånn direktemelding her inne, får bare opp erromelding. men er dere på facebook? Jeg kan såfall skrive navnet mitt opp på neste innlegg(også slette det når dere har addet meg, vil ikke ha det koblet til brukernavnet mitt dersom noen google meg )..

jeg er oftere innom facebook,men ikke sikkert dere er like store brukere av den siden altså:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Heisann! Hatt ei fin helg?

 

Jeg sliter med rutiner i helgene - sklir ut. Glemmer å drikke vann, og spiser få måltider.

 

Fått mensen nå, men desverre så sent at den påviker nok vekta på onsdag. Løpetur og så forening i kveld, håper vertinnen serverer salat :)

 

God mandag videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Fikk plutselig tid til en løpetur før jeg hoppa i dusjen. Nå er jeg klar for forening, og med trim idag så skal jeg kose meg med moderate mengder snacks uten dårlig samvittighet!

 

Har uka starta bra for dere andre?

 

Jeg har ikke svart på hvor jeg bor mm, synes det er like greit å holde det til at vi har hverandres brukernavn og by - trenger ikke så mye mer for min del!

 

Så får vi heller se - hvis vi alle nærmer oss målene når sommeren er her så kan vi heller drøfte en skikkelig fest og treff da...

 

tastes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk plutselig tid til en løpetur før jeg hoppa i dusjen. Nå er jeg klar for forening' date=' og med trim idag så skal jeg kose meg med moderate mengder snacks uten dårlig samvittighet!

 

Har uka starta bra for dere andre?

 

Jeg har ikke svart på hvor jeg bor mm, synes det er like greit å holde det til at vi har hverandres brukernavn og by - trenger ikke så mye mer for min del!

 

Så får vi heller se - hvis vi alle nærmer oss målene når sommeren er her så kan vi heller drøfte en skikkelig fest og treff da...

 

tastes![/quote']

 

 

skjønner det :) var mest for enkelthetens skyld, eg glømmer at vektklubben finnes,er oftere på facen. er liksom ikj i slankemodus for tida.. går liksom på autopilot m mat

etc. men står stille på vekta. i morgo er det fri i ei uke kan begynne å gå tur etc igjen. digg. ha ei flott uke jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

jaja, å stå stille er hvertfall mye bedre enn å gå oppover pleier jeg å tenke :)

 

Gleder meg faktisk til veiing imorgen, pga mens er jeg innstilt på å stå stille jeg også, og er glad hvis det resultatet slår inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi igang med uka igjen. Begynnte dårlig med syk baby. Lignet veldig på falsk krupp. Er ikke moro. Men nå er alt mye bedre. :) Fikk sove hele natta også,det hjelper godt. :)

 

jippi. Veide meg i dag og har jammen meg gått ned.

 

82silje- Helt enig, helgene er kjempevanskelige. Jeg har nok en tendens til å kose meg litt for mye og drikker altfor lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Gikk noen dager uten at jeg fikk vært her inne nå! But I'm back!

 

Fredag dro jeg til Drammen på "We love the 90's-party" med venninna mi og lillesøster. Ble endel vin og øl, kebab og det hele. Men det hører med når man er på byen! Hadde det forresten KNALLGØY! Dr.Alban var jo bare helt konge! Sing halleluuuuuuuuja! Dansa i alle fall i 3 timer, så det ble noen GODE trimpoeng der også! Blei faktisk 1111 kcal når e la det inn her! hehe.

 

Lørdag valgte jeg tacosalat og vann, og var ganske stolt egentlig. Det var jo tross alt dagen-derpå. Ingen pølse-stopp på vei hjem. Men da vi kom hjem, kjente jeg at det eneste rette var å bestille pizza. hehe. Fylla har skylda! Gossa mæ no'veldi' med den pizzaen, tror nesten e spiste heile aleine! ;-) Men INGEN sjokolade eller potetgull!

 

Søndagen var grei, ingen store utskeielser, men heller ingen tur. Ble bare en tur ut med ungene i det fine været for at de skulle leke. Så drakk mødrene kaffe ;-)

 

Mandag og tirsdag er treningsfri, men hadde tenkt meg ut å trille. I går kom jeg meg aldri ut, og i dag regna det :-/ I morra er det aerobic, og torsdag er det zumba! Weee!

 

Gikk på vekta i dag, uten å egentlig ville. Har nemlig fått mensen (sing halleluja!). Veide 500 g mer enn sist uke, men satser på at d er mensen som gjør det.

 

I går prøvde jeg å lage ostekake med cottage cheese og vaniljekesam. Det ble ganske så bra, om jeg får si det selv! Brukte sånn vanlig springform, og det ble ca 100 -130 kcal pr kakestykke. Og godt smakte det også! Si i fra om dere vil ha oppskrift! Nå er kaka nesten borte! I motsetning til forrige ukes kakeprosjekt, som gikk i søpla til slutt ;-)

Lagde også is av frossen banan i går. Det var også godt! Sønnen spiste som bare det!

 

I dag blir det fiskekaker og poteter til middag. Hvordan har det gått med nedgangen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Hei og hopp!

 

Da er jeg klar for siste innspurt. Gikk ned endel, også har jeg hatt en lengre pause gitt. Nå er jeg klar for å bli kvitt siste rest.

 

Jeg er 1.58 høy og veier nå 63.5 kilo. Jeg vil gjerne klare å komme ned til 56 kilo iløpet av sommeren.

 

Forrige runde mistet jeg i snitt 0.5 til 0.7 kilo i uken. Dersom jeg klarer minst 0.5 kilo i uken nå, vil jeg være i mål i midten/slutten av juli etter mine beregninger. Det ville passa meg fint gitt, så kunne jeg sprada litt rundt i bikini, ett plagg jeg ikke har brukt siden 14 årsalderen.

 

 

Det jeg syns er vanskeligst er å holde meg unna godteri og i perioder overspising, særlig når jeg er stresset eller har humørsvingninger. Jeg håper denne tråden kan være hjelp og støtte, og selvsagt at jeg kan bidra til at andre også når sitt mål!

 

 

FAT FIGHTERS UNITE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

bra du fremdeles er her mamik:)

 

veiing imårra her, men jeg har også mensen og har derfor null forhåpninger! Idag har jeg bakt grove muffins med skinke, ost og soltørka tomat. oppskrifta fant jeg her på roede. https://www.vektklubben.no/cgi-bin/viewRecipe.cgi?id=456

 

Veldig gode - MEN sank sammen når jeg tok dem ut av ovnen, så ser ikke så bra ut.. Noen tips fra noen som har mer peiling enn meg?

 

Legg gjerne inn oppskrift på ostekaka!! Må vente til jeg har noen å dele den med, men det skal vi alltid klare :)

 

Har meldt meg på nettkurs her idag, starter 25.april. har gått og lunka lenge nok nå, nå vil jeg ha skikkelig action!!

 

høres riktig ut som du fikk trimma på fest mamik, synes alt i alt det er mange gode trimmere her inne :)

 

lettsomenfjær - velkommen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starten på en TOPP uke!

Beklager for at jeg ikke har vært her på en stund. Har vært opptatt med trening og lignende. Jeg er i full gang, og glad for å høre at dere andre også er det! Jeg har delmål ned 5 kg innen 1. mai, og jeg tror faktisk det kan gå. Jeg skal sjekke vekta i morgen, og jeg gleder meg! Jeg har jogget lørdag, mandag og idag. 40 min alle gangene og kommer opp i 1,5 trimpoeng hver gang! Så dette er bare starten på en topp uke som skal bli enda bedre. Målet er å holde motivasjonen oppe resten av uka. Zumba på torsdag! Gleder meg!

:)

MamiK, dans er bare RÅ mosjon! Og 3 timer dans, altså, DET er en del! :) Stå på videre!

 

I morgen skal jeg bake grove muffins, silje82! Mmmmm!

 

Og velkommen skal du være lettsomenfjaer! Jeg håper å bli lett som en fjær når jeg er ferdig. En veldig stor en vel og merke! God natt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

denne dagen starta med sjokk - et veldig negativt lada også...

 

Vekta viste 77,5 kg!!!!!!!! Det er opp 1,3 fra forrige uke!!!!!!! Uansett hvor mye jeg prøver å roe meg selv med at mens og tilfeldigheter kan slå inn så er jeg bare kjempe, kjempe skuffa!

 

Ser ut til at det nettkurset jeg har meldt meg på virkelig trengs....

 

Sutre, sutre.. vi snakkes etterhvert, jeg går ned i kjelleren en tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
denne dagen starta med sjokk - et veldig negativt lada også...

 

Vekta viste 77' date='5 kg!!!!!!!! Det er opp 1,3 fra forrige uke!!!!!!! Uansett hvor mye jeg prøver å roe meg selv med at mens og tilfeldigheter kan slå inn så er jeg bare kjempe, kjempe skuffa!

 

Ser ut til at det nettkurset jeg har meldt meg på virkelig trengs....

 

Sutre, sutre.. vi snakkes etterhvert, jeg går ned i kjelleren en tur![/quote']

 

 

Er du god på å spise "sunt fett"? Laks, makrell i tomat, lett majones, mandler osv? Jeg opplever iallefall at hvis jeg spiser mye sunt fett iløpet av dagen, så er jeg mindre søtsugen og holder meg bra mett iallefall.

 

 

Uansett - hold motet oppe og mål centimetre rundt livet, puppen og rævva! Vekt er ikke alt!

 

 

Og ta deg en tur på trening, det hjelper på humøret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

du trykker på et ømt punkt.. Nei, denne uka har jeg nok ikke vært så flink til noe.. Blir veldig depresiv iforbindelse med mens, og er an av dem som tror på at sjokolade hjelper.. Så når søtsuget har meldt seg har jeg gått rett i fella!!

 

Men - ellers virker en slik opptur på vekta slik at jeg blir forbanna, og tenker at NÅ!!!!!!!!!!!!!!! -nå skal det skje..

 

til deg som er ny kan jeg fortelle at jeg kobber som revisor og har altfor lange dager på kontorstolen for tiden. Men fra 1 mai går jeg ned i 80 % stilling igjen, og frå mer tid til trening og lage middag selv mm. Nettkurset begynner uka etter påske, må jobbe litt med meg selv for å holde meg skjerpet frem til da. Etter dagens sjokk kan det være fristende å gi blaffen i alt fram til kurset starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
du trykker på et ømt punkt.. Nei' date=' denne uka har jeg nok ikke vært så flink til noe.. Blir veldig depresiv iforbindelse med mens, og er an av dem som tror på at sjokolade hjelper.. Så når søtsuget har meldt seg har jeg gått rett i fella!!

 

Men - ellers virker en slik opptur på vekta slik at jeg blir forbanna, og tenker at NÅ!!!!!!!!!!!!!!! -nå skal det skje..

 

til deg som er ny kan jeg fortelle at jeg kobber som revisor og har altfor lange dager på kontorstolen for tiden. Men fra 1 mai går jeg ned i 80 % stilling igjen, og frå mer tid til trening og lage middag selv mm. Nettkurset begynner uka etter påske, må jobbe litt med meg selv for å holde meg skjerpet frem til da. Etter dagens sjokk kan det være fristende å gi blaffen i alt fram til kurset starter.[/quote']

 

 

 

Jeg kjenner veldig godt til den følelsen du beskriver - sjokolade hjelper på en måte. Eller mat generelt hjelper på "humøret". Det er bare det at det gjør faktisk ikke det. Det som hjelper på humøret (og det vet du sikkert!) er å trene :)

 

Jeg utfordrer deg til å hive sjokoladen i søpla og stikke på trening idag! Da gjør du noe for deg selv som er i tråd med det du EGENTLIG VIL - nemlig å være god mot deg selv, sånn på årntli!

 

Jeg har blitt plutselig forkjølet, våknet opp idag med masse snørr i nesa. Sånt bruker å være glimrende unnskyldninger for å droppe trening, men idag blir det faenikke sånn. Jeg går på trening, og dersom det er helt jævlig og jeg ikke får puste, så kan jeg jo droppe det. Poenget er å prøve først.

 

 

Vi kan rapportere her i kveld om hvordan det har gått!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje
Jeg kjenner veldig godt til den følelsen du beskriver - sjokolade hjelper på en måte. Eller mat generelt hjelper på "humøret". Det er bare det at det gjør faktisk ikke det. Det som hjelper på humøret (og det vet du sikkert!) er å trene :)

 

Jeg utfordrer deg til å hive sjokoladen i søpla og stikke på trening idag! Da gjør du noe for deg selv som er i tråd med det du EGENTLIG VIL - nemlig å være god mot deg selv' date=' sånn på årntli!

 

Jeg har blitt plutselig forkjølet, våknet opp idag med masse snørr i nesa. Sånt bruker å være glimrende unnskyldninger for å droppe trening, men idag blir det faenikke sånn. Jeg går på trening, og dersom det er helt jævlig og jeg ikke får puste, så kan jeg jo droppe det. Poenget er å prøve først.

 

 

Vi kan rapportere her i kveld om hvordan det har gått!?[/quote']

 

hehe, vi har gått ei med pisk med i gjengen her, det liker jeg!!!

 

Må kanskje sitte på jobb til åtte-ni ikveld, men noe skal jeg få til ja!! Er jeg heldig rekker jeg svømmehallen før den stenger.

 

Tastes i kveld da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
hehe' date=' vi har gått ei med pisk med i gjengen her, det liker jeg!!!

 

Må kanskje sitte på jobb til åtte-ni ikveld, men noe skal jeg få til ja!! Er jeg heldig rekker jeg svømmehallen før den stenger.

 

Tastes i kveld da :)[/quote']

 

 

Jobbe til 20-21? Har du så lange dager, altså fra typ 09 til 21? Det er jo ikke bra :) Har du isåfall vurdert å trene på morgenen? Jeg hører mange sier det funker skikkelig bra, stå opp tidlig, stappe innpå vann og et par knekkebrød og stikke på trening sånn rundt 07. Skjønner godt at det er tungt å komme seg til treningshallen hvis man jobber til så sent på kvelden!

 

 

Jeg forsøker meg på dobbel time idag, og rapporterer i kveld!

 

 

Jeg kan godt være hu med pisken, sålenge jeg kan bli pisket litt selv også i ny og ne :) Whip it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

ÅKEI! Da er jeg ferdigtrent for dagen! Nå spiser jeg nyyydelig spinatpai til kvelds og gleder meg over enda en dag hvor 1500 kcal ikke gjør meg gærn og hvor jeg ikke har toucha noe digg!

 

 

82Silje: har du en rapport å komme med? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hmm.... hvis du gjennomførte dobbeltime idag, lettsomenfjær, så trente du for meg også! Kom nettopp hjem - klokka er halv ti, og jeg begynte på jobb kl 8, etter å ha levert i barnehagen. ikke dagligdags å ha fullt så lange dager, men et par i uka av disse blir det.. og i kveld orker jeg bare ikke... Men imorgen skal jeg trene, og fredag har jeg joggeavtale!

 

 

Det er vel kjernen til mye av problemet mitt. Jeg trener ikke nok og sitter for mye!

 

Hvordan går det med dere andre, jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
haha' date=' det hjelper å ha noen å rapportere til, nå tar jeg meg noen styreøvelser på gulvet før leggetid.

 

Alt hjelper :)[/quote']

 

 

HURRA!

 

Ang. dobbelttime: nei, det orka jeg ikke gitt! Er forkjølet og vurderte det frem til at det holder med 1 time. I morgen skal jeg trene selvforsvar!

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Da har skrotten fått seg litt bevegelse:)

 

Klar for ny runde imorge, da skal jeg løpe sammen m ei venninne. Eller jogging heter det vist i vårt tempo :)

 

Henger dere med jenter? Hvordan går det med kiloene, klarer dere riste dem av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...