Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

Gjest Lettsomenfjaer
Da har skrotten fått seg litt bevegelse:)

 

Klar for ny runde imorge' date=' da skal jeg løpe sammen m ei venninne. Eller jogging heter det vist i vårt tempo :)

 

Henger dere med jenter? Hvordan går det med kiloene, klarer dere riste dem av?[/quote']

 

 

Good for you 82Silje!!!

 

Jeg er verre i forkjølelse idag og droppet trening og spiste mandler. Skeia ut litt idag altså, men ikke med sjokolade heller. Så da erre greit tenker jeg. Man blir jo så selvmedliden når helsa svikter :)

 

I morgen prøver jeg meg på trening igjen, forutsatt at ikke jeg har feber og er helt færdi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest 82silje

klar for helg! har vært på joggetur m venninne idag, har avtale en dag i uka med henne - uten vet jeg ikke hva jeg skulle gjort! MYE vanskeligere å motivere meg de dagene jeg er alene.

 

Imorgen blir det hvertfall en gåtur når vesla skal sove, og holder værmeldingen må vi vel på en skogtur på søndag:)

 

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klar for helg igjen jeg også!

Jeg har ikke hatt noen oppdateringer denne uka, fordi nettet har vært litt nede. Men nå er jeg på plass! Denne uka har vært super. Zumba denne torsdagen også, følte meg fantastisk og kjente at det virkelig brant i lårene! Men utrolig fælt å være så støl at det er vondt å gå i trapper idag. Uff, som sagt Zumba anbefales! Det er gøy og effektivt og det er ikke noe de bare sier på tv :)

 

Til tross for trim nesten hver dag denne uka, har maten skeiet litt ut. Jeg er så flink til å ta en ekstra sjokoladebit eller en litt for stor bit av kaka...

 

Så bra at du finner en treningspartner, Silje. Den sats-avtalen med søtern min funket ikke, så her er det trening på egenhånd, men som du sier silje, alt hjelper!

 

Skal veie meg på mandag og se hva resultatet for denne uken har blitt. Jeg har glemt å veie megm skjønner dere, hehe :)

 

Såå hva tror dere, når dere målene deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er vel litt veik, og har unngått å sette noen dato for når jeg skal nå målet mitt. Må tenke litt på når jeg kan komme ordentlig igang, slik som jeg lever nå er det uaktuelt med 1 kg i uka. -desverre har jeg oftere klart en kg opp i vekt.. rødme, rødme.. Men veier jeg mer enn 74 kg i sommer vil det føles som et stort nederlag - nå har jeg jo meldt meg på nettkurs også!

 

Fikk en liten skogtur idag, men jenta vår som snart er 2 ville gå selv, så tempo var tregt... Eneste trøst er at jeg hadde henne i meis oppoverbakkene, så brant noen kcal der!

 

treeple - når du trener så mye så er det jo naturlig med økt søtbehov - har du riktig meny, så du får i deg nok "riktig" mat? Lykke til med veeiing imorgen til deg!

 

-og dere andre også - jeg har veiedag onsdag, og tar det som en selvfølge at jeg skal gå ned fra forrige uke. Da må det ha vært en feil!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Helgerapport!

 

Denne helgen har jeg vært flink! Holdt meg innenfor det jeg skal spise og valgt vekk godteri flere ganger. Bakte en eplekake (grethe roede oppskrift) idag og den blir man jo dritmett av, så det ga heller ikke noe sukkersug, sånn som kaker og godteri gjerne gjør.

 

Trening lørdag, og det var som planlagt den eneste treningsøkten jeg kom til å rekke i helgen - det har vært en travel helg med både overtid på jobb og 2 dagers årsmøte i en organisasjon jeg er med i.

 

 

Høres ut som om det er flere som har klart seg ganske bra i helgen!

 

Jeg har veiedag på mandager, og er veeeeeeldig spent på morgendagen. Jeg rapporterer da også! Nå er det natten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, kan jeg kaste meg med her.?

jeg fikk baby nr 2 i juli 10, og sammen med den kom maaange kg på. Veide 93 kg før terminen, har heldigvis fått vekk alle gravidkiloene, men har fremdeles endel som skal vekk og disse siste kg sitter godt fast.

 

Veide 68,7 kg i dag. og målet mitt er ca 60-62 kg innen 5 juli.

 

Ammer fremdeles 1-2 gang pr dag, men ser ut til at dette ikke kommer til å vare så mye lenger, han har ikke så god tid til å amme.

 

I kveld skal jeg på zumba for første gang, ellers trener jeg 2-3 gang i uka og går endel turer, og nå som det blir sommer, kan jeg sykle også. :)

 

håper jeg finner siste motivasjon til å få vekk siste rest med mistrivsels kilo. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Velkommen rita87!

 

Ett apropos som jeg merker meg her... mange som har en helt spesifikk dato for når de skal nå matchvekt. Jeg tror det kan skape litt panikk i opplegget underveis når man setter seg veldig strikte mål. Har dere erfaring med at sånt datoopplegg har funka før?

 

Jeg tenker at vekten ikke kommer til å rase ned 0.8-1kilo hver uke, det vil variere litt, og kanskje det tilogmed står stille en uke... Sånn er det å være på diett tenker jeg, og da får det ta den tiden det tar egentlig, selvom det ville vært knall å være ferdig i juli liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja verden går jo ikke under om jeg ikke klarer målet, men mål må jeg ha føler jeg, så man kan kjempe litt for å klare det.

før jul hadde jeg mål om å gå ned fra 80kg til 70kg før julaftenen. og kom meg til 70,3 kg så da følte jeg at jeg hadde klart målet.

 

den 5 juli er det nøyaktig 1 år siden jeg fødte, så har veldig lyst å bli "ferdig" med slanking før denne dato. åsså skal vi i bryllup den 30 juli, og da vil jeg se bra ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Enig i at det er viktig å ha ett mål - men det har man jo når man har et tall man skal nå! Å ha en dato kan også oppleves som å ha 2 mål å måtte nå - både vekten OG datoen.

 

Men vi er forskjellige, og alt kanke funke for alle :)

 

Jeg prøver å holde meg til tallet først, mens jeg drømmer om en sommer i bikini :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er nok lurt å sette seg et mål som passer for seg selv :)

 

jeg skal i morgen gå løs på et 12 ukers trenings program på tredemølla. blir spennende å se resultater :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello girls!!!

 

Beklager, men jeg har vært uten nett en stund, og hadde litt å ta igjen her, ser jeg! Måtte lese alle innlegga! Så flinke mange er! Superbra med 0,8 kg ned, lettsomenfjær! Og velkommen til deg, Rita! Vi har jo chattet sammen før ;-)

 

Selv har jeg hatt en uke med mensen. Gadd ikke gå på vekta sånn ordentlig. Har ikke vært flink til å legge inn maten jeg har spist, men har veid noe fordet, og prøvd å holde meg i tøylene :-) Har også vært på mine ukentlige treninger, og trent bitte litt mer styrke (mage). Er derfor veldig spent på veiing i morra!! Har jeg greid med på "egenhånd"???

 

Har ellers prøvd meg på enda en ostekake, og resultatet ble enda bedre denne gangen :-)

 

I dag ble det bare en liten tur, og en hel dag i steikende sol! Hadde med picnickurv og ostekake, kaffe og det som hører med, også koste vi oss på leikeplassen, der kidsa kunne leke og ha det gøy. HERLIG!

 

I morgen blir det tur, og trening onsdag og torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående å ha et datomål: Jeg har prøvd før uten dato - og da merker jeg at jeg ikke presser meg selv så hardt som jeg kanskje kunne gjort dersom jeg hadde noe mer konkret å jobbe mot. -men har jo foreløpig ikke satt noen konkret dato denne ganga heller - Må finne en realistisk dato - som er næ nok til å presse meg, men langt nok borte til å tillate noen mindre effektive uker innimellom.

 

Mamik - du høres ut til å være en racer på kaker, er det på GR sidene du finner oppskrift?

 

Siste innspurt på jobb frem til påske nå, så har ingen ambisjoner om trening. Får jeg en tur på 15 minutter så er jeg fornøyd. Ser så innmari frem til mai. Jobbe normale dager, ha tid til å spise riktig, trene, og ikke minst - bruke masse tid sammen med datter, mann og venner :):)

 

Har troa på at et nettkurs i den perioden der vil være en positiv opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det en lykke å gå på vekta! Hadde gått ned til 85,8 kilo! Er så deilig å se nye tall!!!! Spesielt at enertallet er forandret ;-) Har ikke målt meg enda, det gjør jeg i morgen.

 

Kakeoppskriftene finner jeg her inne på siden ja, Silje :-) Både fra GR, på forumet og tips til sider andre forteller om. Har bare bakt 2 ulike da ;-) I går bakte jeg knekkebrød, og de var helt ok :-)

 

I dag var det ruskevær, skikkelig kontrast til i går. Men jeg heiv meg ut likevel, i den nyinnkjøpte secound hans-anorakken min ;-) Gikk en ny runde, det var gøy. Blei ca 1 time, og rundt 350-400 kcal. Fornøy med det!!

 

Fortsatt fin tirsdag til alle sammen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk å høre MamiK! Nye tall er alltid gøy, med mindre det er oppover... Hehe :)

 

Silje, når det gjelder å sette datomål/delmål, så tror jeg det er ganske lurt! Jeg har det selv, kanskje jeg skal legge dem inn her. Vet ikke helt om de er realistiske, men det er noe jeg har lyst til å få til ihvertfall og jeg er på god vei mot første delmål!

 

Delmålene mine ser ihvertfall slik ut, regner med at jeg kommer til å endre på dem senere.

 

1. Mai: 65kg

1. Juni: 62 kg

1. Juli: 60kg

1. August: 58kg

 

Jeg har SÅ lyst til å komme ned så jeg ser 58/59, orker ikke veie noe å 60 mer! :) Det er min motivasjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til nykomlingene siden eg var her inne siste uke:)

Og hurra for vektnedgangen derese!:=)

Jeg er HELT umotivert jeg.. HJELP!!!!!

veier litt under 72 kg som jeg har gjort siden fødse for 5 år siden, har jo gått ned 5 kg fra jan til nå, da jeg gikk opp 5 kg i sommer.. men kroppen storkoser seg på 71 tallet.. jeg har så lyst å veie noe på 60 tallet.. Kan dere komme med gode motivasjoner?

HUFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, her går uka som smurt.. sleit litt med sukkerabstinenser i går ettermiddag, men spiste 3 grillspyd med kylling, sopp, paprika og løk og drakk masse vann og kaffe, så gikk det over.

 

ble 1 time og 45 trening i går og jogget 16 min av disse :)

 

motivasjon ja. min motivasjon er klær i mindre størrelser som plutselig passer, at jeg kan løpe sammen med datteren min og ta et siste hopp på slutten av strekka, og at jeg kan sprette opp av sofaen om noen ber meg om noe, at jeg har masse energi av å trene.

 

men jeg trenger egen motivasjon når det gjelder kostholdet, jeg er aaaaalt for glad i mat og søtsaker. så der sliter jeg ofte og spesielt i helgene.

 

Lykke til. jeg gleder meg litt til veiing på mandag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det blitt av motivasjonen?

 

Har gått opp litt denne uka. :) Har hatt en uke med mensen da, da går jeg alltid opp.

Følte jeg hadde vært så flink, så når vekta øker blir jeg bare så demotivert..

Håper det kan gå andre veien denne uka.

 

Lurer på om jeg skal prøve meg å 30day shred.. Noen som har erfaring med det? :)

 

 

Så flinke dere er som klarer målene deres. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

RAPPORT!

 

Da sitter jeg på et hotellrom og veier maten! Jeg er på reise med jobben til et sted jeg ikke kjenner, folk jeg ikke kjenner og med utfordringer også når det gjelder mat.

 

Har fylt minibaren (som heldigvis var TOM!) med grønnsaker, kesam, makrell i tomat, lett-majones, kokt skinke, grovt polarbrød og knekkebrød. Skal gjøre mitt aller beste for å holde dietten mens jeg er bortreist, men det er en utfordring ass! Blir utrolig kjedelig å bare spise brødmat, ikke er det bra for dietten heller! Jeg skal lete etter en sushisjappe her idag.

 

 

Det er vanskelig å ligge unna godteri når man er alene på reise og opplegget innebærer endel alenetid. I går spiste jeg påskegodteri! JEG SYNDET!

 

For å bøte på mine synder, har jeg tenkt meg på ZUMBAPARTY idag. Gratis på Spenst, som jeg har funnet ut at finnes på denne plassen. Vanligvis trener jeg jo på SAts, men nå blir det andre boller!

 

Ellers var det gøy å gå ned forrige uke, så jeg håper at denne uka ikke blir en gedigen nedtur.

 

Apropos motivasjon:

 

Jeg har gått til innkjøp av 2 bukser som er for små. Jeg bruker aldri bukser (sikkert 10 år siden sist jeg gikk i en bukse) men har tenkt at det er noe jeg godt kan begynne med når jeg får av meg de siste kiloene. Jeg kjøpte et par sånne plagg i forrige runde også, og det var så gøy - PLUTSELIG bare passet klærne og satt dritfint!

 

 

Og den beste motivasjonen for meg er egentlig å tenke på fjellturene vi skal gå til sommeren! I fjor gikk vi 5 dager i fjellet - typ 8 mil tilsammen, og det var utrooooolig slitsomt! På det tidspunktet veide jeg cirka 7 kilo mer enn hva jeg gjør idag.

 

I år har jeg tenkt at fjellturen skal bli VESENTLIG ENKLERE. Jeg er vel iallefall 10 kilo lettere enn hva jeg var i fjor, og dessuten i mye bedre fysisk form pga mye kondisjonstrening siste året.

Det er egentlig den beste motivasjonen - å kose meg mer på fjelltur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hvordan du har det på hotell, er ikke bare enkelt. mye fristelser rundt omkring. men syns du er veldig flink som skal på zumba og skal finne shushi :)

 

fjelltur ja. jeg har veldig lyst til å prøve meg på en fjelltur/skogstur sammen med barna og ligge i telt, men blir jo ikke så langt å gå da, er snart at en 1 åring og en 4 åring blir lei. så hadde vært koselig å dratt til et vann og fisket litt :)

 

i dag har jeg vært ute å trillet tilsammen 2,5 time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! er så sliten...... Jeg gikk ned denne uka, 0,5 fra forrige uke. (men forrige uke hadde jeg jo lagt på meg 1,3 så må tydelig jobbe flere uker for å ta av det jeg la på meg forrige uke.

 

Trøtt, så orker ikke svare på alle bra innlegg - vil bare si jeg også drømmer - om fjelltur med mindre kg på kroppen enn ifjor. Tenk hvor mye tyngre sekken ville vært dersom vi la alle kg som før satt på kroppen oppi den!

 

Hørte forresten om ei som gjorde det - hun hadde en "slankesekk" - som hele tiden ble fylt opp med gamle bøker tilsvarende vekttapet hennes. DET må man vel kalle motivasjon? Jeg har tenkt på noe lignende - kjøpe ei fin kurv som jeg fyller med runde elvestein - og konkurrere med meg selv på hvor fort jeg klarer å fylle kurva.

 

god natt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg nyyyyter denne tiden, elsker våren og bare den gir meg mer motivasjon! Føler jeg er på lading ;-)

 

Motivasjon? Som andre sier, klærne begynner å sitte bedre, jeg føler meg mer vel, magen er blitt mindre, mer energi.

 

Syntes egentlig ikke d er så vanskelig å holde kostholdet, det er jo SÅ mye god mat som ikke er fet. Det er også en motivasjon at maten er god for kroppen min, sønnens, dattera og mannens også.

 

Kjenner virkelig at noen klær sitter mye finere enn før, en bukse som var piiintrang sitter nå bra. Tenkte å finne frem en jeans fra jeg veide sånn ca 78-80 og se om den kan være et mål fremover.

 

Også er det jo seff supermotiverende å se at vekta går nedover når man er flink!!!

 

Til deg som hadde mensen, så gikk jeg ned uka etter ;-)

 

Har ikke blitt trening denne uka, men gåtur m vogn hver dag.

I dag skal jeg på Zumba, så nå må jeg komme meg avgårde!

 

Ha en suuuper dag!

 

PS. HUSK Å MÅLE DERE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå syntes jeg det var litt lite aktivitet her, jenteR??? Satser på at det er fordi dere er så aktive UTE! ;-)

 

Denne uka har det blitt 9 trimpoeng. Satser på flere neste uke!

 

Føler uka har gått greit, men i går ble det litt voldsomt. Vi bestemte oss for å bestille thai-mat. Porsjonene var helt syyyyykt store, vi kunne fiiiint ha delt en! Men spiste vi opp? Åjoda. Vi holdt på noen timer, men maten forsvant. Godt som fy var det! Var enda mett da vi la oss, og det var skikkelig vondt. Var ikke engang sulten da jeg våknet i dag. Mett enda! hehehe. Ble to små sjokladekake-stykker i bursdag, droppa pølsene, men falt for fristelsen for Melkedrøm med yoghurt og bringebær på butikken. Var SÅÅ sulten når jeg handlet. Dumt! Så typen og meg delte den, men likevel ble det vel gode 350 kcal bare i den! Men tror det var verdt det... Mmmm. Den er så nydelig god!

 

Nå skal jeg bake boller med kesam og sukrin! Mmmm. Må bli en tur ut på oss etterpå!

 

God søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Åjada, det har vært stille fra meg helt klart fordi jeg har vært fryktelig aktiv ute!

 

Eh, næææh... blitt lite trening denne uken, det er så hardt å komme igang når man har hatt en periode med mindre trening enn vanlig - jeg merker allerede at jeg har blitt i dårligere form! Men det snur nå, jeg holdt aktiviteten oppe og fikk 3 treningsøkter denne uka. Det får være bra nok :)

 

 

Ellers har jeg vært veldig flink i helgen faktisk. Det er helgene som er verst, å holde igjen når iallefall jeg helst VIL skli ut.

 

 

Spent på vekta i mårra, har ikke allverdens forhåpninger :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, hvilket fantastisk vær vi har. Er så deilig.

Vært masse ute i dag. Fått litt farge også. :)

 

Har begynt på 30 days shred.

Er på 3.dagen. Slitsomt, men kjempegøy. :-)

 

Nå skal vi nyte påska. Prøve og ikke ta helt av med snop.

 

God påske alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...