Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

hei, hei:)

 

Har også tenkt at det er lite aktivitet her inne, men folk er vel mer uansett ute nå som sola skinner og dagene er lengre?

 

Haha, ingen fare for overtrening her i gården hvertfall. men jobba mev veden i hele går pluss skogtur idag, så klarte nesten 7 poeng denne uka tilslutt. Men jeg er INNMARI lemster!!! kan ikke huske sist det var vondt å bevege seg på denne måten..

 

Må jobbe overtid påska også jeg... Men dere som har fri - nyt den!! og prøv å holde dere til rutinene, lag en plan !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lettsomenfjaer

Starter uka dritbra - med en times gåtur til jobb!!

 

Veiedag idag viste minus 400 gram. Jaja, ikke så mye, men noe iallefall... Flere bekker små blablabla..

 

Påskeferien skal jeg være forsiktig. Skal på fjellet med samboer og mine foreldre og heldigvis for meg går foreldra mine på diabetes-diett, så det er ingen som kommer til å velte seg i sjokoladeplater og påskeegg :)

 

 

Etterpå skal jeg danse - jeg gleder meg allerede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsomenfjaer- 400 g er jo kjempebra! Det er jo rundt det som er best å gå ned pr uke! Hva danser du? Flott start på dagen, med en gåtur. Lurer litt på å hive babys i vogna her selv nå :-)

 

Været på Sørlandet for tiden er jo bare helt fantastisk! Merker at jeg aller helst vil sitte på en lekeplass og la mini på 9 mnd bare kose seg i sandkassa osv, mens jeg sitter med kaffekoppen ;-) Men jeg må jo ha litt trim! Og det blir tidsnok så varmt at man ikke orker å gå tur. I går lå jeg i bikini på verandaen, og sovna faktisk! Etterpå grilla vi for første gang, og inviterte foreldrene mine. Det var kos!

 

I går fikk jeg vite at mini har kommet inn i akkurat den barnehagen vi ønsket oss. Det var gøy :-)

 

I dag gikk jeg på vekta, og jeg måtte gå på ca 7 ganger for å sjekke at den var riktig. Joda, 85,2 kg, dvs 700 g ned siden sist uke. Og jeg som har fått mensen igjen og alt! (litt ustabil menstruasjon kan du si). Er SÅÅÅ happy!!!!!

Også måtte jeg måle meg, og jeg har gått ned 5 cm til rundt livet! Er det mulig?

Har til sammen gått ned 20 cm rundt livet! (jeg måler meg på det tykkeste).

 

Ha en STRÅLENDE dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lagt ut oppskriften min på sunne boller med kesam på oppskriftstråden :-) Kan jo være digg med noen sunne boller å kose seg med i påska!

 

I morra skal jeg drikke vin i kveldssola på verandaen med ei venninne, og da må jeg nok servere et par boller ;-) Boller&Vin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere mamik - du hadde virkelig mange gladnyheter å fortelle!! Lettsomenfjær - gratulere til deg også .- enig med Mamik, det er jo den anbefalte vektnedgangen du har sikret :)

 

Jeg veide meg 3 ganger idag morges, og vekta viste forskjellige tall! varierte med 0,8 kg!! vet ikke helt hvilket av dem jeg skal tro på - vet hva jeg ønsker å tro på, men.. Veier meg igjen i morgen før jeg rapporterer. Uansett ingen grunn til å gratulere, det er det eneste som er sikkert.. men jeg henger med her likevel, hvis ikke så vil det gå enda mer opp.. Det går veldig fort til mai nå, og da har jeg også tid til å være aktiv slanker:):)

 

Ha en fin dag i sola!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Å hallois folkens!

 

MamiK: grattis med 0.7! Dødsbra! Og 20 cm rundt livet er jo helt villt! Hvor lang tid har det gått over det centimetertapet?

 

Jeg trener forresten Danceaerobic på Sats! Er en lærer som har timer på Sats Sagene hver mandag som er dritgøy! Jeg danset litt jazzballet da jeg var yngre, og dette er det nærmeste jeg har kommet en årntli dansetime med morsom musikk og bra koreografi på Sats :)

 

Ellers: andre dag hvor jeg går til jobb på morgenen! 50 minutters gåtur hver morgen tror jeg vil gjøre susen på dette prosjektet ass. Det gjelder å fortsette sånn, alle dager unntatt de hvor det regner tenker jeg nå :) Jeg er skikkelig motivert om dagen, selvom det er vanskelig å holde seg innenfor rammene noen ganger, så er jeg så glad for at jeg er igang igjen og at det faktisk går nedover!

 

 

Silje82: bytt batterier på vekta! Jeg bytter batterier heller for ofte enn motsatt, tanken på at vekta svikter gjør meg stressa :)

 

 

 

Jeg har forresten bestemt meg for å bytte veiedag til fredager. Hørte her på diskusjonsforumet at fredag er den beste dagen fordi man gjerne skeier ut litt i helgene med sukker og krydder som binder vannet i kroppen slik at man alltid går opp litt etter helgen. Dessuten tror jeg fredager er en bra veiedag, fordi hvis man har tatt av seg endel da, så blir det en ekstra boost til å være flink i helgen! Og det trenger jeg ass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jeg reiser på fjellet i morgen og selvom jeg er inne i god modus nå, så lurer jeg på om dere har noen tips til hvordan jeg på enklest mulig måte kan regne ut hvor mange kalorier jeg får i meg hver dag. Jeg fører alltid opp ting på nettdagboken, og er ikke vant med å bruke grunnboka.

 

 

Jeg tar med meg matvekt selvfølgelig, men bør jeg planlegge så mye som mulig i forkant av hva jeg skal spise? Det er egentlig ikke jeg som skal handle, men mine foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er, 50 min gange er jo superbra .Jeg forbrenner faktisk like mye på 1 times gange med vogn, som jeg gjør på 1 time med eks aerobic el zumba! (skal jo sies at vogna utgjør en forskjell her).

 

Ang hytteturen, så tenker jeg at du vet sånn ca hvor mye du spiser hver dag. Du kan porsjoner, og har du med vekt, er det ingen problem. Hvis du liker å ha kontroll, kan du jo skrive opp hva du har spist. Du vet jo sånn sirkus at du kan spise to skiver til frokost, to til lunsj, en skive her og der til mellommåltid, at du skal ha lite ris/pasta/potet. Skal du førstens skjeie ut litt, spis kvikk lunsj. Den veier ikke så mye, så den er ganske lett. Et par "sticks" er ikke så ille ;-) Husk appelsin!

 

Ellers kunne du jo imponert med å lage en supersunn kake, som du attpåtil kan fråtse i? Fant en GENIAL oppskrift, har laget kaken og den kjøler nå ned i kjøleskapet.

 

Om du ikke har springform, kan du bare bruke en bolle eller noe annet. Har du ikke mikstmaster, kan du bare bruke håndmakt. Ellers trenger du:

 

Egg

Sukrin

Vaniljesukker/essens

kokosmasse (kan droppes)

kakopulver (kan droppes)

gelatin

 

Er du interessert i resten av oppskriften, skal jeg legge den ut.

Det blir en STOOOR skumkake med bare 250 kcal i HELE kaka!!!!!!!!!!!!!!!

CAN U BELIEVE IT?!?!?!?

 

Ellers må du ha god tur!

 

Til Silje - din tur kommer, du er uansett flink. Veldig rart det du sier om badevekta, for det gjorde min også i dag!!! :-0 Den viste helt ned i 84,8, men ikke over 85,2 kg, derfor registrerte jeg det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Oppskrift - JA TAKK!

 

Det er sant det du sier - det er ikke så vanskelig når man bare fortsetter å spise det man bruker å spise. Mine foreldre er dog på lavkarbokjøret, så jeg må bare passe på at ikke det kun er feite franske oster og smørsaus på bordet. Ergo - jeg må handle inn endel mat selv som grovt brød, gulrøtter, kesam, lett ost, lett majones.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Apropos kakekos!

 

Jeg anbefaler oppskriften på LIMESJOKOLADEKAKE, men bytt ut lime med en hel appelsin - presset og husk å rive masse appelsinskall å ha oppi!

 

 

Smaker som en myyyyk jaffakake og er fantastisk med litt melis- og kaneldryss og mager vaniljekesam vedsidenav :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gåtur til jobb er genialt ja :) blir gira av å lese forumet her, gleder meg så innmari til å komme ordentlig igang nå:) har funnet ut at det jeg MÅ gjøre for de to første ukene på nettkurs hvertfall er å sette meg ned og lage en matplan - på detaljnivå!! Handle for ei uke av ganga, og ha handlelapp når jeg er på butikken.

 

Hørtes godt ut med skumkake - smakte den bra?

 

Angående fjelltur så tenker jeg også at å være forberedt er noe av det viktigste. Få i deg alle måltidene, og fyll opp maks med grønt på tallerkenen, så blir det uansett mindre plass til resten. Når du har brukt nettdagboka ei stund så vet du jo litt om hva som er fyfy og hva som er lov i små menger. Ta kanskje en kikk i kjøleskapet i starten av ferien og bestem deg allerede da hva du ikke skal røre i det hele tatt. Min erfaring er at det er mye lettere å forholde seg til avtaler jeg har gjort med meg selv på forhånd enn når jeg må ta en avgjørelse midt i et måltid.

 

Jeg bakte frukt og nøtteringer igår, oppskrift på vektklubben. Gjærbakst er ikke min sterke side, skulle nok hevet mer - men de smakte godt lell! Masse frukt, svisker og nøtter i dem - falt i smak også hos dattera mi på 2!

 

god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Jeg er hjemme igjen, og har nettopp levert min første kursrapport! dvs at jeg har veid meg, målt meg, og satt meg inn i GR opplegget litt dypere enn før. Påska har ikke vært bra matmessig for min del, mye kjøring (besøkte mormor på vestlandet), mye bensinstasjonmat og når vi endelig kom fram var det mye kaker.

 

Vekta idag viste 77,6 - altså: mye stillesitting på jobb er ikke bra, og når man topper det med bilkjøring og spisegilde i påska blir det bare verre... Men nå starter mitt nye liv, og jeg er kjempegira!!!

 

Klar for et nytt krafttak frem mot 17.mai folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Selv har jeg stått bom stille denne uka, og jeg som tenkte jeg hadde vært ganske flink. Men det har noe for seg å veie maten gitt - noe som ble vanskelig på hyttetur uten internett eller kontroll over middagene (de ble laget av mine lavkarbosvergende foreldre som smører på med smør i maten, bokstavelig talt.) Så selvom jeg styra unna saus og det verste, så har jeg ikke gått ned.

 

 

Jaja, det er bare å fortsette! Justere litt på 1. delmål som jeg ikke kommer til å nå innen 2.mai som var planen, også bruke mer krefter på å måle midjen. Bruker dere å måle andre steder også folkens? Jeg syns det er så mye styr med målebånd, og dessuten så er det vanskelig å måle på samme sted hver gang. Eller bare syter jeg nå? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som jeg har starta på nettkurs måler jeg over alt.. Hals, overarm, bryst, midje, hofte, rumpe og lår!! skal trøste meg med cm når vekta står stille. har som regel at jeg skal måle meg på det tykkeste hver gang, så blir det vel ca samme plassen.

 

Denne dagen er jeg superfornøyd med, selv om kcal ble høyt. Har vært i bevegelse non stop:) Tur i terreng, rydding i hagen, tur i vogn mm. er kjempesulten nå, så burde kanskje spist enda mer - men tar ei gulrot og så legger jeg meg før sulten gnager mer!

 

Ha ei fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei alle sammen :)

 

påska har ikke vært bra for meg i det heletatt.. opp 3 kg.. så nå jubler jeg med 70.3 igjen :D huff.. er faktisk glad for at påsken er over. og nå gruer jeg meg til helga, for da skal vi på hytta igjen sammen med svigers, og di lager alltid mye god mat og har mye snop med, så jeg skal ha viljestyrke prøve til helga.

 

nå er det hard jobbing frem mot 17 mai og bunad. målet til 17 mai er at bunaden skal nesten være litt løs.

 

har begynt å gå med lillemor i barnehagen istede for å la sambo kjøre henne, ca 30 min gåtur hver morgen må jo være bra?

og flinke samboern er begynt å sykle til jobben, så her er det motivering av hverandre. åsså sparer vi litt penger i bensin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva spiser dere forresten iløpet av en dag, passer dere på karbohydrater og slikt?

 

jeg prøver å unngå å spise for mye ris, pasta, brød og potet. så jeg spiser mye frukt, grønnsaker, salat, endel knekkebrød, cottage cheese, mye magert pålegg som skinke, kalkunfilet, osv.

 

har lagt meg på ca 1600 kcal. trener ikke noe fast, men prøver å komme meg ut å gå tur, eller på trening minimum 4 dager i uka.

 

så vil gjerne høre hvordan dere gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rita 87 - ikke gi deg!!!! Er skikkelig kjipt når vekta går oppover slik, men hvis du bare står på litt så går det nok nedover igjen!!

 

Jeg er ikke så flink på det der med karbohydrater, proteiner og slikt - jeg holder meg til variert kost - og når jeg legger inn maten her på vektklubben så holder jeg meg som regel innenfor de skraverte feltene ifht anbefalingen.

 

wiwi - velkomen! Alltid gøy med noen nye, for vi andre har noen ganger en tendens til å dabbe litt av innimellom.. Jeg er tilhenger av aktive tråder, er inne og registrerer mat uansett, så da stikker jeg innom her også - men kan 2jo ikke2 2ha+ +m++on+olg+ h+eller..

 

har hjelp abv dattera på tastaturet her, er vist på tide å avslutte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Den der skraveringen på anbefalt mengde karbs, proteiner og fett, er det en sånn ting som dukker opp når man går på kurs og har "betalt utgave" av vektklubben på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Velkommen til deg wiwi!

 

Ja, påska den setter jo sine spor. Helt ærlig har jeg ikke veid med etter påska, men jeg har ikke tatt HELT AV, absolutt ikke. Det værste har vel vært at det har blitt lite trim og mosjon. Lagde gulrotkake på påskeaften, med bare sunne ting i, og den ble en suksess, både for "slankere" og "anti-slankere".

 

Må innrømme at jeg har vært litt sløv til å komme meg inn på sida her også. Det er dårlig, for som dere sier, så er det MYE motivasjon i hverandre!

 

I går skulle jeg på trening, gleda meg SÅ! Men så måtte bilen på EU-kontroll, og det var en liten feil på den osv. Så da ble det ikke noe :-(

I dag skulle jeg på Zumba, men så ble instruktrøen syk :-(

Sliter med motivasjonen til å gå ut alene nå. Har spurt de jeg kan spørre om noen vil gå tur sammen. Lang tur. Men ingen kunne. ISj.

 

Fant frem alle sommerklærne mine fra i forfjor. Var SÅ deilig at det meste passet. Herlig!!! Noe sitter seff litt strammere enn før, men det er jo det vi jobber med for tida ;-)

 

Lykke til til alle, jeg lover å prøve å være mer aktiv her inne! Jeg startet jo tråden og ba om folk som kunne være her HVER dag! Skal skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. mine skraverte felter trodde jeg hadde vært der hele tiden, men er ikke sikker. Ligger på meny 1450 kcal nå, siden jeg ikke ahr så mye tid til å trene - kan legge ut prosentsatsene som anbefales meg hvis det passer for noen av dere?

 

jeg er i en god stim på bevegelsesfronten disse dagene, men har ei STOR utfordring foran meg: skal til oslo i 30 års dag til helga. Blir sittende på toget fra 13 til 19 på fredag - noen som har tips til mat som er grei å pakke med. lurte på å lage kyllingwraps til middag idag - det kan vel smake godt kaldt også. men så kommer jeg inn til venninner jeg skal bo hos - og de slanker seg IKKE! -og er så lite komfortabel med å være kresen i matveien når jeg er på besøk. må bare konse om mest mulig vann og grønnsaker, så blir det litt mindre plass til det andre.

 

kjedelig med slike treningsbommer mamik - men husk at det er gjennomsnittet som teller, noen dager uten klarer du :)

 

og sommerklær som passer må jo være bra motivasjon. Tenker jeg skal finne noe fint tøy i helga, er jo tross alt på tur uten barn, så noe shopping må jeg finne tid til.. Men jeg skal jo gå nedover i vekt, så får finne noe tøy som passer til både storesilje og mindresilje :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres gøy ut med kalas da! Må kose deg masse :-) Du trenger ikke være kresen, bare gjør som du selv sier, spis mye grønt og drikk vann!

 

Jeg skal ha "klubb" på lørdag, og da blir det kos med både det ene og det andre. Men har hele tiden visst hva jeg skulle lage, uavhengig av slanking. Og det er en hjemmelaget lasagne med masse deilige raspede grønsaker, bl.a. gulrøtter og squash. Tenkte å lage foccachia til, og en deilig salat. Også serverer jeg muligens ei kake, kanskje gulrotkaka mi som slo så an ;-) Deretter blir det VIN! Yummie!

 

Strevde hardt med meg selv i dag... Hadde IKKE lyst å ut alene! Men fikk sparka meg selv i ræva til slutt (hjalp å lese her inne!!), og "kasta" Marie i bæreselen og heiv oss ut på tur. Ca 1 time og ca 400 kcal. Bra det! Var rart å tenke på at jeg hadde 10 tunge kilo på ryggen, som er det samme som jeg hadde på kroppen i høst.

 

Ang tog-mat så syntes jeg det er godt med et par rundstykker og et par bananer, en nutrilettbar, et eple og en bris. Da er man liksom "all covered" om man får lyst på noe :-) Og du MÅ jo ikke spise alt? Knis.

God fredag til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...