Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

god morgen og tusen takk for oppmuntrende melding Mamik:)

 

og ikke minst - så bra du kom deg ut!! Ja, er det ikke rart å tenke at kiloene som forsvinner fra egen kropp veier like mye som ei lita jente? og jeg er så ufattelig glad for at en del av de kiloene er borte!! det er, som vi har vært innom før, ufattelig inspirerende å se hvor mye man har tatt av utgjør. I smørpakker f eks.. Selv om 0,3 kg på ei uke for mange av oss noen ganger føles lite - se for dere 300 gram med smør!!!!!! og totalen blir jo etterhvert maange pakker smør.. Deilig å få det vekk, ikke sant? :D

 

Hadde kyllingwraps til middag igår, så har gjort klart det til toget, sammen med gulrøtter og ertepeis. Skal innom og kjøpe salatlunsj og fruk før jeg drar, så da er jeg beredt!

 

Gleder meg så sinnsykt til alenetur med gode venninner og shopping!! Masse god helg til dere andre også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lettsomenfjaer
men så kommer jeg inn til venninner jeg skal bo hos - og de slanker seg IKKE! -og er så lite komfortabel med å være kresen i matveien når jeg er på besøk. må bare konse om mest mulig vann og grønnsaker' date=' så blir det litt mindre plass til det andre. [/quote']

 

 

82Silje: du er jo ikke kresen i matveien, du er på en kur. Når du er ferdigslanka trenger du ikke være "kresen", men mens du er på kur, så er du på kur. Fortell det til venninnene dine, de forstår jo sikkert det - og si at du trenger litt hjelp kanskje?

 

 

Ellers anbefaler jeg følgende som ta-med-middag: fullkorns tortillawraps med philadelphia light, dijonsennep, ruccola, purre, sesamfrø også legger du rå salmalaks (som du har marinert i litt soyasaus m/ wasabi) oppi og ruller rundt. GADDAMM SÅ DIGG!

 

 

 

Jeg har veid meg idag. Har bestemt meg for å begynne med fredag som veiedag, så trøster meg med at det har ikke gått en hel uke, men 4 dager siden sist jeg veide meg. Uansett, en nedgang på 300 gram! Neste fredag bør bli dritbra!

 

Jeg har vært dritflink hele uka, og trent mandag, onsdag, torsdag i tillegg til at jeg går 50 minutter rask gange til jobb hver dag.

 

Jeg er dårlig på målebånd, så det tror jeg blir nødvendig å være flink med fremover, fordi jeg mistenker at jeg drar på mye muskler nå, siden jeg er såpass ivrig på treningen.

 

 

 

HERREGUD - det var digg at våren kom iallefall! Motivasjonen for ALT i livet er jo så mye større nå!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

mensen og første uke på kurs kunne det minste gått i null - men NEIDA!! jeg gikk opp... IGJEN!!! forbanna nå, skikkelig sinna!!

 

Men nå er pengene betalt, og kurset skal fullføres.

 

Kommentar til hvordan slanking oppfattes hos venninner - nei, de skjønner ikke! Hun jeg bodde hos er gravid, ei uke på overtid. -og omkretsen min rundt rumpa er større enn hennes mageomkrets.. Altså har hun ikke et gram for mye, og hun ser ikke vitsen at jeg ikke kan spise litt ekstra når jeg på tur - det er jo bare 2 dagers unntak - det kan da ikke gjøre noe..

 

MEN - jeg HAR vært tålig flink. Har lesset på med salat på tallerkenen, og småspist frukt istedenfor sjokolade.. Men likevel har det blitt for få måltider og for lite vann..

 

IDag jobber jeg overtid, men har lovet kursleder å trene hjemme

;)

 

ha ei fin uke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Her tror jeg det går fint - er også streng med meg selv, og det funker!

 

Veiedag i morgen, veldig spent. Men uansett - jeg merker at kroppen blir mindre. Armmusklene har blitt mer synlige, og klærne sitter liiitt løsere ;)

 

 

Dratt på meg noe kink i ryggen eller noe sånt nå, litt kjedelig fordi det betyr at jeg må være forsiktig med treningen - iallefall hvordan jeg trener. Det blir f.ex. trolig ikke selvforsvarstrening idag, og aerobic må nok byttes ut med gåturer resten av uka. Litt kjedelig når jeg er inne i god treningsperiode.

 

 

Ellers blir søtsuget mindre og mindre faktisk! Kjøpte en 0.5 liter cola på lørdag, fordi jeg hadde så vondt i magen og var redd spysjuka var på vei. Kjæresten min skulle ut så jeg tenkte det var bedre å ha cola der enn å bli dårlig og ikke ha noe OG være hjemme alene! blir så stusselig når jeg er sjuk :D

 

Men jeg ble ikke dårlig, det gikk over etter noen timer. Og colaen har fått ligge der siden. Kjæresten min har drukket cirka halve, også har jeg tatt tilsammen 5 slurker. Men det frister faktisk ikke å sluke i seg saken. Det tar jeg som et tegn på at det verste sukkersuget er over - hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Jeg tok snikveiing idag - og det har virkelig løsna! Tør bare ikke juble for høyt - veiedag er mandag, og det er jo etter helg.. Denne helga har jeg derimot ikke mye planer annet en trilleturer m venninner, og leking på lekeplass, og da er det lettere å holde seg til måltidene mine.

 

Frustrerende, og sikkert vondt, med kink i ryggen -men gå turer istedenfor du, og jobb med å tenke "dette er bare midlertidig" - så det ikke blir for vanskelig å gire opp igjen treninga når ryggen er bedre.

 

Jeg jobber overtid idag også, så blir nok en del timer på rumpa, men skal i det minste ta 20 minutter med styrkeøvelser senere. Kanskje en gåtur også hvis jeg rekker det - i den friske møkk lukta vi har rundt oss i disse tider ;)

 

jeg merker også at søtsuget er blitt mindre, skjønt å ha null problemer med godtehylla på butikken,m kjenner faktisk at jeg trekkes emr mot sukkererter og knaskerøtter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

ÅHÅHÅHÅHÅ, NÅ ER DET GØY!

 

UKESRAPPORT

 

Vekttap 1.2 kilo, 2 cm av på midjen, 2 cm av på hofte og 2 cm av på pupp!!!

 

 

Jeg er motivert som faen til å leve helgen igjennom på gulrøtter og havregrøt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Gratulere med nedgang ;) livstilsendringen nytter :D

 

Jeg gleder meg faktisk til veiedag jeg også nå - ingen helgegodis på meg:) God helg, og finn en sunn måte å feire på :) -noe må du belønne deg selv med - et nytt klesplagg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Ja gudbedre, livsstilsendring nytter! Det diggeste er at det verste sukkersuget har gitt seg nå. Tror de første ukene er litt abstinenser rett og slett, fordi nå som det har gått litt tid, kan jeg få lyst på noe søtt, men suget forsvinner kjappere og er ikke så sterkt.

 

Jeg sluttet å røyke for halvannet år siden, og syns egentlig det er mye av det samme. Når man først har klart å stoppe, så er det vondt noen uker, også slipper det litt taket.

 

 

Blir ingen utpreget belønning denne gangen, men jeg har 61 kilo som mål om to uker (nå veier jeg 62.1), og da har jeg planlagt en belønning, nemlig et dritfint skjørt jeg har kjøpt på Mango allerede. Det satt løsere idag enn sist jeg prøvde det, men en kilo og et par centimeter til, så tror jeg det sitter pent på meg :D

 

 

Eller jo - jeg får sashimi til middag idag! Det kan være belønningen ;)

 

 

Noe søtt og relativt sunt jeg har kommet over og blitt litt hektet på er cottage cheese med naturlig lett jordbærsyltetøy på ryvita knekkebrød. Knekkebrødet smaker litt salt, og sammen med den blandingsen er det skikkelig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje
ÅHÅHÅHÅHÅ' date=' NÅ ER DET GØY!

 

Vekttap 1.2 kilo, 2 cm av på midjen, 2 cm av på hofte og 2 cm av på pupp!!!

 

[/quote']

 

hehe, jeg kjenner til reduksjon av omkrets bryst, men i mitt tilfelle så er jeg redd det har å gjøre med fordeligen av pupp - den henger lenger ned på magen nå :/

 

uff...

 

Godt mulig du har rett i det søtsuget ja, at det rett og slett er en vane kroppen må vende seg av med.

 

Jeg spiser mye cottage cheese og eplesylt, men er blitt litt lei - salte knekkebrød hørtes godt ut til:)

 

skal handle inn frukt og vaniljekesam idag, det blir helgekosen min:)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Frukt og vaniljekesam er jo veldig godt da :)

 

Ellers skal jeg ikke legge skjul på at puppene med vekttapet jeg har hatt hittil (på mitt meste for 3 år siden veide jeg 20 kilo mer enn idag) ser ut som to tomme julestrømper, men jeg har et lite håååp i det minste om at de strammer seg opp på sikt med myyyyye styrketrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

haha, vrir meg i latter - morsom sammenligning.

 

Kjøpte meg sykkel igår, etter frokost skal snuppa og jeg ut på tur :) hun har fått barnesete og hjelm, og er like spent som meg :D

 

har iløpet av nettkurset skljønt at planlegging og helger et to av de store tingene jeg må få orden på.. litt bedre enn en vanlig lørdag kanskje igår, men har fremdeles langt igjen. Bare det å få drukket nok vann er vanskelig.

 

Ha en fin, fin søndag folkens:)

 

Jeg har veiedag imorgen, og håper og tror det blir en bra start på dagen, tastes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Minus 1,3 denne uka :) Har jo gått en del opp i det siste, så dette var etterlengta, håper det betyr at proppen har løsna, og at det skal forsvinne noe jevnt og trutt nå!

 

Hvordan har helga deres vært? Jeg fikk meg MASSE mosjon igår, både sykketur og gåtur. Ser ut til at vi får enda ei sommeruke, vi får nyte den, og bruke den som et spark til enda mer bevegelse!

 

Lykke til videre alle sammen, håper ikke det at dere ikke er aktive her betyr at dere har gitt opp?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest selleristang

Hei dere!

 

Jeg oppdaget tråden deres nå, her jeg sitter og skal jobbe med skole (da blir det alltid en del unnaluring). Tenkte jeg kunne titte innom og kanskje være med litt?! Har begynt på mitt fjerde roede-kurs nettopp (2 år siden sist) og vil ned ca 8 kg selv. Er 185 cm høy og veide 88,3 kg på fredag, så satser på litt nedgang framover. Hyggelig å møte andre i samme situasjon! :)

 

Jeg har jo ikke fulgt deres utvikling, men håper jeg likevel kan slenge meg på fra nå av. For tiden sitter jeg mye i ro, iom at det er eksamenstid. Sitter jo mye stille som student generelt, da. Uansett, håper å få litt motivasjon og tips og råd underveis her! Gratulerer til alle med dere dere har oppnådd så langt! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Aldri for seint å henge seg på! Velkommen Selleristang!

 

 

Jeg har aldri gått på Roede-kurs, kun brukt vektklubben.no og fått låne bøker av min mor og lest meg opp på tips og triks.

 

 

Jeg begynte i fjor sommer og gikk ned 7 kilo. Så har det stått stille ganske lenge.

 

Nå er jeg igang igjen og skal ned 7 kilo til. Jeg har veiedag på fredager og har lagt min elsk på målebåndet - kilo kan være relativt, iallefall når man bygger muskler med økt mengde styrketrening. Målebåndet derimot... det lyver aldri!

 

 

Eksamenstid sier du? Jeg anbefaler deg å bruke 1 time om dagen til å få rævva ut, uansett hvor stressende det er med eksamen. Alle trenger luft og en pause :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest selleristang

takk for det! :D

 

Gratulerer, lettsomenfjaer! Jeg titter nok innom i ny og ne. Skal ut og gå meg en tur i dag, tenker jeg. Er ikke så lett å rive seg løs når man skal skrive oppgave, det er lettere når man bare sitter og leser... Nå har jeg to deadlines å forholde meg til, og da føles det som om hvert minutt bør brukes på oppgaveskriving. Herregud, som jeg hater hjemmeeksamen. :) Men pause må man ha, så jeg skal snøre på meg joggeskoene og ta en tur ut senere. Ha en fin dag videre, dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Velkommen Selleristang! Skjønner hva du mener med oppgaveskriving men lettsomenfjær har et poeng, vi har godt av den friske luften! Jeg jobber som revisor og er i innspurten på årsoppgjøret nå. Vi har ekstremt mye å gjøre, og jeg blir litt gira når jeg sitter lange dager på jobb. Men når jeg da kjører hjem etter en lang dag så blir jeg helt slått ut, og tanken på å gå en tur føles uoverkommelig. De gangene jeg har gjort avtaler på forhånd så må jeg jo derimot ut, og kjenner når jeg kommer hjem at det var riktig av meg. Jeg sovner bedre til kvelden, blir sulten på en annen måte osv.. En annen kosnekvens av å sitte mye stille og "stressjobbe" er at skuldrene er mye anspente, og slikt kan også være lurt å løsne opp i. - før det er for sent og man må kutte styrketrening og heller bruke tid og penger på fysio - der er jeg nå!

 

Lettsomenfjær - tror jeg har kommentert det før, men jeg sier det igjen - er imponert over folk som klarer å gå ned i vekt helt på egenhånd! Jeg har prøvd lenge med lite effekt, men når jeg nå har brukt penger på nettkurs så ser det ut til å virke! Det viktigste er jo tross alt en lettere kropp i bedre form, og det oppnår vi jo begge to på sikt, men du har tydelig en veldig god selvkontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

haha, jeg har forresten sagt ja til å være modell på et moteshow!! Det er 1 uke etter at nettkurset mitt er avsluttet, og målet mitt om 74 kg skal være oppnådd da. Snakk om å legge krav til seg selv - nå MÅ jeg jo bare stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer
Lettsomenfjær - tror jeg har kommentert det før' date=' men jeg sier det igjen - er imponert over folk som klarer å gå ned i vekt helt på egenhånd! Jeg har prøvd lenge med lite effekt, men når jeg nå har brukt penger på nettkurs så ser det ut til å virke! Det viktigste er jo tross alt en lettere kropp i bedre form, og det oppnår vi jo begge to på sikt, men du har tydelig en veldig god selvkontroll :)[/quote']

 

 

 

Jotakk. Jeg har ikke god selvkontroll bestandig, men jeg er "vant til" å ta kontroll over meg selv. Jeg har erfaring med både røykeslutt og alkokutt de siste par årene, og gikk fra å være "storforbruker" av begge deler, til å kutte tvert. Og det har funka.

 

Men det krever mye hjernearbeid, og som med de ovennevnte tingene, er også mat for meg følelsesregulerende - jeg bruker mat for å demme opp for kjipe følelser. Trøstespising typ, eller overspising for å føle seg mett og rolig. Så det er mye arbeid i å frakople mat og følelser og fokusere på at mat skal være godt, men det er påfyll for å komme seg igjennom dagen, ikke dagens høydepunkt for hemningsløs fråtsing :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

høres ut som kroppen din har vært gjennom en lang reise ja - til det bedre!? Jeg har selv aldri røykt, og alkoholen virker det som det bare blir mindre og mindre av jo eldre jeg blir - burde det egentlig vært omvendt ? :S

 

kjenner igjen å bruke mat som terapi.. Men har måttet innse at det virker tvert mot sin hensikt - jeg blir jo bare mer deppa/mer slapp jo mer jeg spiser! -eller hvertfall den type mat jeg spiste mye av før. Hadde et lite tilbakeslag i forgårs - kom hjem kl 22 fra jobb og var skikkelig sliten - endte opp med 3 polarbrød, bremykt og brunost. Kunne lett spist mer, men tvang meg til å registrere på vektklubben først => SJOKK!! var jo nesten like mange kcal som i to middager jo!! så det er lenge til jeg gjør den tabben igjen!! det som liksom skulle trøste meg etter en lang dag endte jo bare med at jeg ble enda mer utilpass.. Ja takk til gulerøtter neste gang!

 

Jeg pleier være streng å bare veie meg en dag i uken - mandag (da jeg rapporterer på nettkurset). Men er så spent på hvordan dette går, så måtte på vekta idag - dette går virkelig fremover altså:) ser ut til at jeg klarer minst 0,5 kg denne uka også, men jubler ikke før mandagen kommer - hender jo at det blir mindre vann og regelmessighet i helga.. Jeg blir kjempemotivert - for LEENGE siden sa jeg at jeg skulle bruke et gavekort på spa som jeg har liggende når jeg kom under 76 kg - jeg er snart der nå :)

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

1. BRA at du registrerte brunost, bremykt og polarbrød bonanzaet ditt i går :) Det virker nok såpass preventivt at du gjør det ikke neste gang!

 

 

2. Jeg er så stolt! Jeg gikk på vekta idag, fredag er min nye veiedag, og har tatt av 800 gram + 2 cm midje!!! Det er faenmeg 2 kilo på 2 uker, herrejemini!

 

Så jeg hoppet innom HM og prøvde en bukse i str 38, den satt som et skudd! Jeg går idag i bukser for første gang siden 1996!!! (selvsagt har jeg gått i joggebukser og treningsbukser, men aldri i vanlige bukser.)

 

Det er ikke lenge siden str 42 satt trangt rundt livet, så dette er en voldsom seier.

 

 

Det er så digg å krympe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Ned 0,6 denne uka :) kjempefornøyd!! Idag sykler jeg til jobb og har avtalt løpetur med venninne - så kan spise et kakestykke imorgen etter 17.mai toget :)

 

til vennefesten på ettermiddag har jeg sagt jeg kan ta med kake - da kan jeg lage ei litt kalorivennlig :)

 

hipp hipp hurra!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...