Gå til innhold

Ned 7-10 kilo innen sommeren :-) Bli med?


Gjest MamiK

Anbefalte innlegg

  • Svar 175
  • Created
  • Siste svar

Hello girls!

 

Så flinke og aktive dere er. Merker at jeg trenger dere! For nå har jeg vært uten nett ei stund, og da sklir det lett ut. Men tar ikke av altså, men blir litt mer slapp på både mat og trim. Men har trent jevnt. Sist uke malte jeg verandaen til bestemor. Er vel litt mosjon i det også ;-)

 

Sist uke var jeg gørrspent på vekta, siden e ikke her vært så flink. Men fikk et nytt tall, 84,7. Dvs 300g ned. Fornøyd med det!

 

Elsker is, spesielt på våren og sommeren. Fikk en Mail av Grete Roede om at en softice med kjeks kun hadde rundt 250 kcal. Kan da umulig stemme? Da er d like mye i en kroneis som i softice? Har prøvd den nye med saftis utenpå og yoghurtis inni. Nydelig, men fy søren så dyr!!! 18,- på matbutikk!

 

Ønsker alle en herlig 17.mai! Her er det meldt 17 g og sooooool!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Gratulere med gårsdagen :-)

 

Hvordan gikk d m dere? Her ble det 2 skiver m 1 egg, kaviar og majo til frokost, 1 stk suksessterte og 1 stk ostekake til mellommåltid, 1 hamburger (hjemmelaget) til lunsj, 1 kyllingostepølse og et stykke svin ytrefilet med båtpoteter og salat til middag og 1 stk blaudis (bløtekake) til kvelds ;-) Følte jeg hadde gnudd hele dagen, men da jeg regnet det ut sånn grovt i hauet, så blei det ikke værre enn i overkant av 2000 kcal.

 

Turte derfor å gå på vekta i dag, og den viste 300 g ned igjen :-D Storfornøyd med det dagen etter 17.mai! Har nå gått nede 10,2 kg :-) 4,3 igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

GRATULERE MAMIK! å si at man har tatt av seg over 10 kg må vel føles ganske godt?

 

jeg droppa all isen igår, og dermed havna jeg også på et akseptabelt nivå med kcalorier - måtte faktisk spise kveldsmat når jeg kom hjem for å fylle kvoten :)

 

Kursleder har utfordra meg til gjennomsnittlig vekttap på 0,7 kg i uka ut kurset - skummelt, men tror jeg hiver meg på! Må jo ha noe å strekke meg etter..

 

Problemet er bare at det er en del selskaper fremover. MEN jeg klarte det jo igår, og da bør jeg kunne klare andre selskapeligheter også :) Igår spiste jeg masse salat når de andre tok porsjon nr 2 og 3 med grilla kjøtt av ymse slag - og jeg slipper jo da den tunge magen etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Gratulerer med nedgang folkens!

 

Gårsdagen gikk strålende for min del. En veldig enkel forklaring på det er at jeg ikke feirer 17.mai :) Jeg tar det som en ekstra fridag, men gjør ikke noe mer ut av det enn at jeg koser meg slik jeg liker å gjøre. Så det var en chill hjemmedag med kjæresten, lagde limesjokoladekake (bytter ut lime med appelsin - dødsdigg!) og spiste også et par kokosboller, men holdt meg innenfor kalorigrensen.

 

 

To dager igjen til veiing og jeg håper på nedgang, eller iallefall stabilitet. Jeg har nådd delmål 1, og syns dette går relativt greit, selvom jeg noen ganger blir så sukkersugen at jeg holder på å eksplodere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weeeeee!!!

 

Snikveide meg i dag, og vekta viste 83,5! Weeeeee

 

3,5 kg til målet :-) 11 kg borte!

 

Dere er gode, tenker smart selv på 17.mai :-)

 

Danset Zumba i dag, i morra skal jeg passe ei på 1,5 år, pluss mi eiga datter på 10 mnd. Løper vel ræva av meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

ja, gratulerer kjempemasse!!

 

Jeg hadde også snikveiing idag - vekta begynte på 75,!!!! det er første delmål hos meg - hvis vekta fremdeles begynner på de to tallene på mandag så skal jeg bestille time på spa :D:)

 

Skal på konferanse med jobb idag, med masse god mat - men har avtalt en 40 minutters rask gåtur med en kollega først. Har lært av kurslederen min at skal jeg nyte så må jeg først YTE! -en veldig grei leveregel :)

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Jepp, hoppet på vekten idag, og den stod BOM STILLE! Har hatt 2 kg nedgang på 2 uker nå, så da får det bare være greit at den står stille.

 

Målte kroppen også, og har dog tatt av 3.5 cm totalt på kroppen siste uken, så selvom vekta står stille, så krymper jeg i det minste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Målet vårt er da å krympe lettsomenfjær!? -gratulere med nedgang!

 

Jeg har innsett en hard realitet.. Sosiale sammenhenger er ikke alltid så vanskelig som jeg har trodd - blir jo som regel servert BÅDE sunt og usunt - og det er MEG det står på..

 

På konferansen igår satte de frem fruktfat og sjokolade i pausene - og med litt viljestyrke er det jo fullt mulig å velge de sunne alternativene! og i vennemiddagen på 17 mai så ble det servert salat til grillmaten - jeg lesset på, og droppet potetsalaten - en like god middag, men uten like mange kalorier..

 

Nå er det lørdag og litt husarbeid står på lista før jeg vil ut på en sykkeltur:)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Det går nedover.. Men VELDIG tregt etter min mening.. Men bør kanskje være fornøyd med 0,3 kg ned etter ei uka med 17.mai, konferanse på jobb og 2 års dag til snuppa mi?

 

Jeg er utålmodig, og selv om jeg går mer ned nå enn uten kurs så er jeg skuffa... Neste uke er det mens og jeg forventer oppgang igjen..

 

-hlsen sutreguri..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar ting med knusende ro, og likevel går det nedover. Viktigste for meg er at kiloene skal forbli borte, og da tenker jeg faktisk at det er spesielt viktig at de siste kiloene forsvinner langsomt. Hvis ikke har de vel lett for å komme tilbake?

 

Trøst deg med det, Silje. :-)

 

Som du selv sier, et det viktigste at det går den veien !

 

Jeg veier nå 83,1 kg og har da gått ned 400 g siden sist uke. Det er jeg veldig fornøyd med. Spiser nemlig både is og sjokolade inni mellom. Mest is ;-) Og det har blitt trening kun 1-2 g i uka.

 

I morgen drar mini og meg til Oslo. Gleder meg!

 

God helg på forskudd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

tusen takk Mamik, og gratulere med vektnedgang hos deg også :D

 

Jo, det viktigste er som du sier at man går ned på sikt, og at kiloene ikke kommer på igjen..

 

Får bare følge kuren som nå er blitt en vane, og stå på videre..

 

God tur til Oslo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lettsomenfjaer

Veiing: ned 600 gram! :D

 

Sklidd ut litt denne uken med 2 middager borte hvor det var litt vanskelig å vite hvor mye jeg egentlig spiste, og mindre trening pga noe jeg er stygt redd er en påbegynnende beinhinnebetennelse.

 

 

Så jeg er godt fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott nedgang da! Gratulerer lettsomenfjær!!

 

Her har det faktisk blitt for lite mat. Mistet litt matlysten. Vekta viste 400 g opp, men velger å tro at d er vann el noe ;-) Bort med det! Spise oftere fra nå!!

 

Hvordan går d m trening deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

hehe - dere kan jo tenke dere hvor sur jeg var denne mandagen når vekta viste OPP 0,5?? Men fikk mensen igår, så nå renner grammene av, pms psyken forsvinner og magen er ikke like oppblåst - altså er ikke verden så aller verst likevel :D

 

Veldig lite trening for min del for tiden, men nå er JUNI her og jeg er ferdig med overtidsjobbing :):) DEILIG!! Gleder meg til å ta fatt på det nye livet mitt med betraktlig flere turer - både koseturer og svetteturer!

 

Mamik - godt å se at du tar en liten oppgang med fatning. Det er resultatet på sikt som teller vet du !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje - helt sant! Vekta viste 83 igjen nå. De siste kiloene sitter litt bedre virker det som. Jeh er ikke spesielt flink til å trene heller, men... Holder meg til torsdagen min ;-) Da er det Zumba!

 

Hvordan går det med alle?

 

Var forresten på stranda på fredag, og det gikk fint, sånn selvtillitsmessig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dere blitt av, jenter? Må innrømme at det begrenser jeg til å inn her 1-2 g i uka nå. Det er jo så fint vær og sånn :-)

 

Rapport:

 

Vekt - 81,6 kg.

 

1,6 kg til målet er nådd.

 

Gått ned 12,9 kg til sammen.

 

Kos dere! Med sunne ting ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 82silje

Hei! Jeg er her jeg, men ble så glissent mellom innleggene at jeg gav nesten tråden opp .. Men jeg er fortsatt aktiv på GR kurs og nettsider, ¨så kan gjerne stikke innom mer!

 

Guri, så god du er Mamik!! Imponerende!!

 

Jeg vet ikke helt hvor mange kg jeg har gått ned, kommer ann på når jeg startet.. Men omtrent et halvt år etter fødsel viste vekta omkring 84 tror jeg - dvs 8 kg på omtrent 1,5 år. ingen skal si at jeg går ned for fort hvertfall ;)

 

og siden jul kan dere se av signaturen min, var da jeg begynte på neste trinn ned. 74 er målet mitt innen 18 august, og så 72 innen jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var nok endel som falt fra. Føler vel egentlig at det er du og meg som har vært mest aktivie her inne hele veien ;-)

 

Er jo fint at vi er to, men enda gøyere og mer motiverende når man er fler!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...