Gå til innhold

Dagsmeny, kommer jeg til å gå ned?


Gjest Nikita93

Anbefalte innlegg

Gjest Nikita93

Håper virkelig på svar!

 

En normal dag for meg ser slik ut:

Frokost: Havregrøt/knekkebrød (Er det egentlig bra å spise havregrøt til frokost? MANGE kcal!)

Mellommåltid: Gulrot/annen grønnsak

Lunsj: Salat med egg, bittelitt dressing

Mellommåltid: Grønnsak/frukt

Middag: F.eks fiskekaker med gulrot og eple, kyllingfilet med grønnsaker, annen kylling eller fisk (uten poteter eller ris, også spiser jeg ikke annet kjøtt, så det blir da kun kyllingfilet eller fisk)

Mellommåltid: Gulrot, knekkebrød eller frukt

Kveldsmat: Knekkebrød

 

Ser dette greit ut?

 

Så lurer jeg på en ting til, ifølge energikalkulatoren forbrenner jeg 2500 kcal om dagen. Vil det da si at jeg kan spise opptil 1900 kcal og allikevel gå ned i vekt? Ligger på ca. 1400 nå, til tider litt mindre. Er ikke det litt lite? Hvordan ser deres plan ut, og hva har dere gått ned!

 

Er ung og dum, trenger svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjorg75

Jeg drister meg å svare deg. Ung ja, men ikke dum, dette ser ut som en flott dagsmeny, og havregrøt er sunt, såfremt du ikke koker den med h-melk og dynker den i sukker. Jeg liker godt quaker sine havregrøter, ferdig i pose, tilsetter melk, 2 minutt i mikroen, så er de ferdige.

 

jeg regner med at du er realtivt aktiv med den forbenningsnivået, så da skal du spise mer enn du gjør i dag. Siden du ikke spiser poteter eller ris, bør du ha veldig stor andel med grønnsaker og salat på middagstallerkenen, sikkert mer fisk og kjøtt også. Så sprøtt den enn kan høres ut så er det ofte at en økning i matmengden (riktig mat) vil føre til vektnedgang:-)

 

Har du mulighet til å gå på kurs villle jeg ha prøvd det, de er veldig flinke og kan hjelpe deg og finne rette sammesetningen av mat og trening for deg.

Hvis ikke, så bruk dagboken på nettet flittig, legg inn all mat du spiser og all trening.

 

Husk minimum 7 trimpoeng i uka:-)

 

Ønsker deg lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...