kalma Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Hei dere der ute! Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har et nokså sunt kosthold og har trent ganske aktivt (ca 14 TP i uken) siden midten februar, ca 4-5 økter i uken. Jeg merker at kroppen strammer seg litt og litt, men jeg ser ingen resultater på målebåndet, og vekten gikk litt opp i starten, men står nå ganske stille... Hvor lenge må en regne med at det er fordi kroppen omdanner fett til muskler før fettet forsvinner? Er det det som i det hele tatt skjer? Hilsen (litt) fortvilet meg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Spipp Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Hei! Det stemmer ikke at fettet omdannes til muskler, det er to forskjellige kroppsvev. Styrketrening gir muskelvekst og energiunderskudd gir fettforbrenning. Du skriver at du merker at kroppen gradvis blir litt strammere, og det er jo bra, selv om du ikke merker noe på målebåndet Du sier ingenting om at du ønsker å gå ned i vekt, men dersom det er tilfelle vil jeg anbefale deg å føre dagbok over hva du spiser i løpet av dagen. Når man trener så mye som deg er det lett å spise litt mere enn det man bør i forhold til vekttap, fordi man er sulten etter trening, og fordi man har vært så flink til å trene Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalma Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Takk for svar! Jeg vil ned ca 5 kg og jeg har daglig kcal-inntak på ca 1400. Jeg er i utgangspunktet ikke overvektig, men vil bli kvitt det lille ekstra fettet Trener spinning, step og litt styrke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Sivalur Skrevet Mars 25, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Da bør du kanskje se litt på enten http://www.truthaboutabs.com/ eller google fat loss og se om du finner annen interessant info. GR anbefaler melk, og har avokado som nei-mat, men mange amerikanske slanke/fat loss websider anbefaler omvendt!! (det var bare et tips, og jeg sier ikke at GR er feil, jeg følger jo de retningslinjene selv stort sett! ) Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalma Skrevet Mars 25, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2011 Takk for tips! Jeg har gjort en ny utregning for dagsbehovet mitt av kcal, og den viste nå til meny 2. Så nå får jeg bare fortsette med treningen og kostholdet (+200kcal) og håpe jeg ser resultater Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar