Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Noen blir veldig matfikserte og det er nok ikke det beste som kan skje.

Men å være matbevist er bra.

 

Jeg er blitt så opptatt av kcal, både de som jeg putter inn og de som jeg forbrenner ved trening og andre gjøremål.

 

Jeg vasket og ordnet her i 2 timer og du bronze dreiv i 3,5, så da forbrant du i hvertfall en del mer enn meg ;-)

Spent på vekta di.

Veie seg på søndag er jo, også, tøft da ;-)

Lykke til.

 

Riktig god søndag, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-400 gram på meg denne uken, jeg må jo være fornøyd så lenge det går nedover, men det går veldig sakte synes jeg, ca -2 kg på 5 uker. Satser nå på at de er like vanskelige å få på igjen som de er å ta av, (men de skal jo selvsagt ikke på) Jeg mener vel mer at siden de går så sent av håper jeg på at de er forever av:)

 

Ja matbevisste er det vel bra å være.

Nå skinner solen her på vestlandet og jeg er snart klar for 1 times utesykling (2mil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Grattis med nedgang Bronze! :) "Sakte ned i vekt, og aldri opp igjen" - må jo være ett fint motto. :) Jeg er selv veldig spent på veiedagen min på søndag. Gikk jo ned 1 kg første uken, og husker fra forrige kurs at vektnedgangen de påfølgende ukene ikke var så stor som første uken.

 

Ellers har påskeferien min startet nå. Startet friskt i dag - og tok en zumba-økt før frokost. Deilig å være ferdig med treningen også våknet jeg skikkelig. :) Kanskje det blir en økt til senere i dag? :)

 

Når du trener Zumba Bronze - hva registrerer du det på? Hard eller moderat aerobic? Min kursleder skrev nemlig at jeg alltid skulle registrere på moderat uansett hvor hardt jeg tok i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sienna71 jeg registrere ingenting jeg verken mat eller trening, men vil nok tro det går under moderat når du trener hjemme. Vil tro at en joggetur går under hard.

Lykke til med vekten på søndag, kjekt dette her synes jeg at vi er flere sammen og motiverer:):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere er flinke jeg.

Og koselig at dere er så aktive her ute.

GOdt å være flere til å motive og gi råd.

 

Jeg går jo ikke ned i vekt i det hele tatt jeg.

Men allikevel mister jeg cm, så treing og ikke gi opp er et fint moto.

Og ja, jeg vil holde vekta, og da er det jo fint det går litt sakte ;-)

Som dere ser gikk jeg ned bare 700 gram i løpet av hele februar og

400 gram i løpet av mars og enda denne måneden er det ikke noe i det hele tatt.

Skal til kostholdsveileder etter påske så håper hun har noen gode råd. Lege i mai og da får han ta noen prøver, for å se om alt er som det skal være.

 

jeg hadde pulsklokke på meg på en zumba-time, men forbrente bare i underkant av 400 kcal, så ble litt skuffet jeg.

Danser jeg en time forbrenner jeg 600 kcal.

Og ved å gå og løpe en time, forbrenner jeg også, 600 kcal.

 

I dag var jeg ute å da forbrente jeg 840 kcal, over 4 poeng.

 

Jeg har drevet med dette styret siden september så jeg fører på alt.

Noe blir ca, men må ha kontrollen på inn og ut-tak.

Men når jeg er borte en uke om gangen blir det ikke ført noe, men jeg spiser og trener som jeg skal, tror jeg.

 

FOrtsatt god påske og lykke til, begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Nå her jeg gjemt meg i kjellerstuen mens mann og barn koser seg med muffins og påskeegg oppe i stuen. Har overhodet ikke hatt søtsug før i dag, men måtte bare gå vekk litt nå for å unngå fristelsen. Så langt har jeg kjørt ett strengt matregime og har ikke skeiet ut en eneste gang. Håper jeg får betalt for dette når jeg inntar vekten igjen i morgen tidlig. Har i løpet av disse to ukene fått 22 trimpoeng også, så jeg synes jeg jobber hardt for dette her nå. :)

 

Håper ellers dere andre koser dere i påsken. Jeg kommer tilbake med veierapport i morgen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Veierapport uke 2:

66 kg. Ned 800 gram. Jeg er strålende fornøyd med det. :) Håper å få se 65-tallet neste uke. Men er også klar over at vekttapet plutselig kan stagnere. Ellers har jeg gått ned 14 cm. tilsammen. Er litt skuffet over midjemålet - det viser kun minus 1,8, men rundt brystet har jeg gått ned 5 cm. Håper det jevner seg ut slik at fettet forsvinner fra magen og ikke bare fra puppene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettinne

Hei og God påske til dere !!

 

Sitter her på hytten i sverige, titter ut og ser att solen snart skinner klarer og jeg er klar for å nyte en solfylt dag til før vi drar tilbake til norge og en ny uke arbeidsuke setter i gang... føles som jeg har hatt en uke med sommerferie :D Hatt gode og varme dager.

 

Jeg ville jo være med på denne i tråden fordi jeg skulle motivere meg til å gå ned i vekt...men det gjør jeg ikke vekten den visste 1 kilo opp til 72,2 kg, kan vel ikke skylde på påsken.. Heldigvis så måler jeg meg en gang i uken også og det gir meg ett lyspunkt har godt ned 8 cm tilsammen !!

 

Jeg har jo siden januvar gått ned og opp en kilo, kommer meg ikke under 70 kg, den har vært standby mellom 70 og 72 kg..

 

Det er positivt att en går nedover i cm, så jippi. Jeg for begynne å telle cm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettinne
Veierapport uke 2:

66 kg. Ned 800 gram. Jeg er strålende fornøyd med det. :D Håper å få se 65-tallet neste uke. Men er også klar over at vekttapet plutselig kan stagnere. Ellers har jeg gått ned 14 cm. tilsammen. Er litt skuffet over midjemålet - det viser kun minus 1' date='8, men rundt brystet har jeg gått ned 5 cm. Håper det jevner seg ut slik at fettet forsvinner fra magen og ikke bare fra puppene. :)[/quote']

 

Hei på deg

 

Så flink du er, jeg håper med deg att du ser 65 tallet i løpet av uken. :), er spennende det.

Litt rart att en ikke går ned jevnt overalt i cm, jeg har ikke hatt forandring på midjemålet de to siste ukene, men ellers har jeg gått jevnt ned i cm.

 

Ha en fin uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært flink nå 4 dager i påsken, kjenner på hele kroppen at den er blitt større. Jeg har latt meg friste av mye sjokolade, men jeg har trent 1 time hver dag.

 

Veiedag onsdag, men vet ikke om jeg vil veie meg, uff og uff dette kjennes galt.

Føler jeg bør skikkelig sulte meg i noen dager nå som straff!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Jeg er med på en av Tjorven45 sine andre tråder, og ser at jeg passer veldig godt inn her også, så jeg skriver en melding til dere!

 

Jeg er tilbake fra påskeferie idag, og er nok litt misfornøyd med de siste dagene. For mye påskegodteri og mat og vin. Men jeg har holdt målet mitt om en skitur hver dag, så det er jeg glad for.

 

Jeg strever med å komme meg ned på 70kg og under. Veide 71,3 før påske, og sliter med å komme videre. Målet mitt er å komme ned til 65, men det synes nesten urealistisk ut nå for tiden.

 

Vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er ny i vektklubben. Har vært med for et par år siden.

Jeg har sett meg selv i nye speil denne påska, og fikk en aha-opplevelse på resultater av et godt liv og "glemt" trening. Jeg så faktisk litt gravid ut! Det var ikke noe moro, så nå tar jeg tak!

Trenger litt motivasjon, derfor sender jeg ut et lite nødrop til dere som har holdt på en stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Jeg har bare holdt på i to uker så jeg er også ganske ny. :-) Jeg tar internettkurs, og er en skjemafanatiker. Må veie og føre opp alt jeg spiser og alt jeg trener. Det er min motivasjon - konkurrerer mot mitt eget fett. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig kjekt at flere vil være med i tråden, velkommen til pins og huldra68.

En fin plass å dele gleder og frustasjoner, håper vi kan hjelpe hverandre nedover med tips og gode råd:) Nå er det klart for zumbatrening for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Førte opp skiturer i påsken ikveld, og kom opp i 33 trimpoeng, det var kjekt!

 

Idag har jegg jogget i 40 minutter, også veldig godt!

 

Imorgen er det veie-dag, håper jeg ikke har gått opp for mye i påsken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Ikke særlig morsomt å veie meg idag.

71,3 kg før påske, 72,2 kg nå.

 

Men jeg fortsetter internettkurset med fornyet motivasjon! Er jeg flink kan jeg klare å gå ned 2-3 kg før ferien.

 

Idag har jeg syklet med barn i sykkelvognen i 30 min, det ble dagens trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er du huldra68?

 

Det er aldri kjekt når vekten ikke går vår vei, men det er da det er viktig å stå på videre, det kan være mye som spiller inn f.eks vann i kroppen i tillegg til at det nettopp var påske. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Veiedag i dag - og ned 900 gram. :D Strålende fornøyd, og håper denne gode trenden fortsetter. Men jeg vet at det fortsatt er flere ukers hard jobbing igjen, for det kommer ikke gratis. Jeg har klart å ligge på 10 til 11 trimpoeng i uka, så det funker tydeligvis, mens jeg har holdt meg på mellom 1200-1400 kcal pr. dag. Ingen utskeielser har jeg heller hatt, og er spent på om det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bronze

Så bra Sienna71, du er flink ;) og gjør tydeligvis ting riktig i forhold til mat og trening.

 

Jeg har veiedag onsdag men har snikveiet meg og har lagt på meg:( For mye utskeielse i påsken og konfirmasjon i helgen med mye gode rester, det sier seg selv. Men idag er det full skjerpings igjen, prøver og prøver, men må innrømme at det er altfor sykt lett å legge på seg i forhold til å ta av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cirkus63

Har gått et kurs i fjor og er i gang med kurs igjen, men synes det ser så hyggelig ut å være med her i tillegg.

 

Er i slutten av 40-åra med 3 halvvoksne barn. Gikk veldig mye opp i vekt under svangerskapene da jeg var i 20-årene og har vel aldri helt funnet tilbake til en vekt jeg trives med etter det. Er 176 høy og har vært oppe mot 96 kilo på det meste. Gikk ned 4,5 kilo på kurs for et år siden, men la på meg igjen et par kilo etter noen måneder. Så nå er jeg snart ferdig med kurs nr 2 og skal igang med nr 3 neste uke. Har igjen 4-5 kilo til den magiske grensa på 80 er oppnådd. Kanskje jeg klarer det før sommersesongen starter for fullt ? Men nyter allerede nå å ha en kropp som fungerer også i oppoverbakkene !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere Sienna og Bronze med fin og jevnt vektnedgang.

 

Koselig å se deg her, Huldra.

Vi gir ikke opp ;-)

 

Velkommen Cirkus - her er alle velkommen. Og lykke til med vektreduksjonen fremover.

 

Jeg har vært borte ei uke, derfor har det vært stille fra meg.

Sliter med leddgikt og har derfor vært inne på revmatikkern fra mandag til fredagsettermiddag.

Der er det trening og undervisning og veldig god mat og desserter. Men det har gått bra.

Siden torsdag og til i går har jeg spist ute.

For da jeg kom hjem fredag, var det bare å bytte koffert og komme seg til fjells, Beitostølen, og dansehelg.

Med sommertemperatur, som vi nå har hatt i 2 uker, er det blitt mye ute, så ser ut som en har vært i syden - herlig.

 

Men i går ble det bare vårtemperaturer, igjen. Litt snø i lufta i dag.

Å da vil ikke kroppen så mye, og jeg er veldig sliten etter helga så blitt noen rolige dager nå.

Kanskje dans i kveld, får se.

 

Vekta har vært stabil hele april, verken opp eller ned, så mye som ett gram. Men jeg har trent, veldig mye.

Denne måneden blir det mer jobbing og mindre trening, så får vi se hvordan det går.

 

God uke, alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest huldra68

Hyggelig at du husker på meg, Tjorven45!

 

Jeg er litt fra og til som du ser, det er fordi jeg reiser endel i jobben, pluss at jeg har 4 barn som krever litt av min tid....Men jeg nekter liksom å gi opp dette, jeg vil ikke bli stor og uformelig og ufiks. Så jeg prøver det jeg kan i en travel hverdag. Dessuten er det bra for hele familien at jeg har fokus på sunn mat.

 

Leit å høre at du sliter med revmatisme. Men du er jo virkelig flink til å trimme og passe på deg selv! Håper du får en varm og god sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sienna71

Tjorven 45: Leit å høre at du sliter med reumatisme. Jeg kjenner godt til det siden jeg selv har diagnosen. Men jeg er så heldig at jeg kan være fin i lange perioder, før det plutselig blusser opp i noen ledd igjen. Jeg trenger ikke medisiner nå, men når ledd hovner opp pleier jeg å få de lokalt behandlet med kortison på Diakonhjemmet. Vanligvis kommer plagene på våren, oftest i ankler og ledd, men så langt denne våren har det gått greit. Litt rart egentlig at jeg er mest plaget når det blir varmt i været - skiller meg kanskje ut fra de fleste med diagnosen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...