Gå til innhold

Er det noen i 40 årene som vil være med - vektnedgang


Gjest bronze
 Share

Anbefalte innlegg

Her har det blitt lite trim og mye koseligheter i matveien- idag sto det 69.9 på vekta...altså opp nesten to kilo. Har da gått tur, men sammen med små barn, hunder og hest- ble ikke noe utslag på pulsen. Så rett på jobb, med masse julestæsj.Men nå er det å hente seg inn igjen, dvs, det har ikke blitt hauger med mat, men når en ser alt det fettet en får i seg med julematen..ribbe, fløte, smør! Godt at ikke det er dagligdags! Imorgen er det lang tur på fremdeles bar mark her, og mager kost med masse grønnsaker. Hilsen Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ser ut som vekta her har klart seg bra. Men får jo se det ordentlig i morgen. Kom hjem nå i kveld.

Hatt noen flotte dager.

Skikkelig langtur i går, men ikke no pulsgange. Men det ble 3 timer.Så ble litt svett på ryggen ;)

 

Men i morgen MÅ jeg ut på pulstur.

Men her er det blitt blank is på veier og stier så håper brodderne klarer å holde meg på beina.

Dansen starter onsdag. Kan jo i morgen, også, ja, i kveld, også. Men veldig sliten. Sover jo ikke så godt i andre senger.

 

Riktig god og fin tirsdag. 3.dje juledag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredje juledag for førti år siden fødte jeg mitt første barn, ganske snodig å tenke på- det er jo et halvt liv! Alle de åra! Er dypt takknemlig for at både barn og barnebarn alltid har vært friske og oppegående, da kommer liksom alle slanketanker langt bak i rekkefølgen. Men vi blir jo hva vi spiser sies det, og om det også er mye arv i hva vi blir, så har nok det vi driver med, livsstil, kjempebetydning for helsa. Det var noen dype tanker på en juledag...

Er tilbake til normal kost igjen, godt det. Får se om en ikke kan få vekta ned igjen, litt faderlig fort før det "fester" seg..Her blåser det stormkast idag også, måtte stå opp midt på natta for å ta ned noen store lykter som henger utenfor. Kanskje ikke helt trygt å gå i de dype skoger under slike stormkast, kan være både trær og store grener i fritt fall? Har dere prøvd den nye dansen som har kommet for fullt i trenings sentere, Sh`Bam ? Ser den holder på å slå ut Zumba. For alle, til og med 80 åringer..Får prøve den på nyåret da.Kan iallefall gå alene. Du er heldig som har dansepartnere, Tjorven! det tynnes ut i eldre årganger.. God juledag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens!

Vært litt stille fra meg her noen dager. Har måttet konsentrere energien mest mulig om å gjennomføre familiens juleaktiviteter. Er kjempeglad i jula med alle fargene, lysene og musikken, men det er ikke til å stikke under en stol at den tar mye energi også. I dag har jeg sovet 3 timer på formiddagen !

 

Har ikke turt å gå på vekta ennå, jeg. Er kjempeimponert over deg, Bronze, som har fått det til så bra med trening. Men tror jeg venter noen dager til før jeg tester. Fikk meg en real styrkeøkt lille julaften + noen at det har blitt noen runder med hunden. Planlegger en styrkeøkt i morgen også før gubben og jeg vender nesa mot fjellet på ettermiddagen. Gleder meg til skiturer igjen.

 

Har forresten fått et veldig ubehagelig utslett i ansiktet på begge kinn og på haken i løpet av juledagene.Kinnene er veldig hovne,røde, stive og varme. Tror det er noe som heter Rosacea. Kan visst utløses av stress bl.a. Har nok dessverre litt lett for å hoppe over yoga++ når jeg har fri. Må skjerpe meg der. Er vant til at jeg får betennelser her og der fra tid til annen, men dette er noe nytt :(

 

Ha en fortsatt fin romjulsuke alle sammen. Keep up the good work !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirkus,takk:) jeg har hatt full mulighet til å trene pga jeg har ikke påtatt meg noen juleselskap i år pga min mann er bortreist, han reiser en del i forbindelse med jobben og denne gang ble det hele julen. Jeg får også betennelser rundt forbi og spesielt i bekken ved stress, derfor valgte jeg å ikke invitere til selskap i år siden jeg da ville bli alene om det, derimot ble jeg og mine 2 ungdommer invitert til middag både julaften, 1.dag og 2 dag:)

 

Sekstito: mange ganger er det mye veske som veier, tror ikke du har lagt på deg nesten 2 kilo på noen få dager. Om noen dager skal du se at vekten har stabilisert seg igjen.

 

Fortsatt god romjul til dere alle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulere med bursdagsbarn i dag - Eva.

Ja, tiden går for fort så en må snart begynne å leve...

 

Rosacea hadde jeg hatt i år, også. Tok lang tid før jeg ble kvitt det...og hadde det lenge før jeg fikk riktig krem. Hadde rundt munnen. God bedring Cirkus og så håper jeg du får noen fine dager på hytta. Ikke mye sne noen steder nå.

 

Jeg skulle ut i dag, å gå. men det ble for glatt, selv med brodder og bilen uten pigger fikk, også stå i ro. Bor litt høyt oppi åsen, så ikke no treningssenter heller. Men i morgen er det dans, uansett :) Blir moro.

 

Var på vekta i dag og den har stått stille. Det er jeg glad for, for det er blitt en del god mat, drikke og litt gotteri, også ;)

 

Dere må ha en god onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var det nytrukken lyr til middag, med potet og grønnsaker-det er veldig godt! Men smelta smør som liksom hører til, er ikke særlig lurt. Skal prøve å finne noen oppskrifter på magre sauser til både kjøtt og fisk, en må liksom ha noe " vått" som smaker ved siden. Fiske / kjøttkraft er litt kjedelig. Får lese litt i G.R boka kanskje. Har dere noen lure tips? Lettrømme/ sitron/ buljong går an i fiskekraften, eller koke ut panna etter stekt kjøtt med noe av det samme. Men det finnes sikkert mange andre muligheter. Har en liten urtehage, men ikke så flink til å bruke den bestandig. Vekta sto på litt over 69 idag, det er nok reelt-tror nok ikke den går ned til 68 igjen av seg selv..Blir litt ekstra i nyttårshelga også, så om en kan begynne nyåret med 69 er jeg helt ok med det. Idag er det regn, mye vind og MØRKT her,sånn blir det uten snø.Ikke fristende å gå ut i hele tatt, men med hund har en ikke noe valg. Igår var vi 10 min kjøring lenger oppover, der var skogsveiene digre "elver" av hardpakka is, så en måtte gå utenom. Dessuten var det hogd mye, og jeg greide faktisk å gå meg bort-turen ble dobbelt så lang som planlagt..Med klatring opp og ned i urer. Sånn er det når en er blotta for retnings sans.. blir fort litt ekstra trim. God onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer det seg nytt år, og vi er alle klare til å starte opp i en ny tråd. Tjorven du har kontrollen på dette. Lager du den nye tråden 1.januar? det hadde passet godt også kan vi veie oss alle sammen mandag morgen:)

 

Glede meg til å sette igang med videre vektnedgang. Nå har jeg bevist for meg selv at jeg kan holde vekten, så nå er det full fokus på nedgang igjen.

 

Jeg reiser bort fredag - søndag for å feire nyttår på hytten:)

 

Takk for alt vi har hatt sammen i 2011, jeg er veldig glad for å ha dere som mine venner i dette forumet, jeg hadde ikke klart dette alene det er jeg 100% sikker på. Tusen takk.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Hei

 

Jeg håper flere på 40+ vil være med å motivere hverandre til å ta av noen kilo og holde vekten. Livsstilsendring. Jeg ønsker selv å ta av 5-8 kg og synes det er vanskelig. Kiloene har kommet snikende på. Jeg er 173 høy, flink til å trene men elsker sjokolade.

 

Det var mye lettere når jeg var 20 år og ta av noen kilo enn nå når jeg er 43, derfor håper jeg flere på 40+ vil være med i denne tråd slik at vi kan dele frustasjoner og gleder.

 

Jeg var/er med i en tråd for de som vil ta av 10-20 kg men føler det blir feil plass å være for meg som ikke skal ta av så mye, kiloene går fortere av for de som har mer å ta av enn de som bare har noen kilo de skal kvitte seg meg, som som regel sitter som støpt.

 

Håper flere vil være med her å være aktive i bloggen- sammen skal vi klare det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minus 6 kg

Jeg henger meg på med en eneste gang. Det går jo an å starte nå selv om det er noen dager til nytt år og nye muligheter..

 

40 år, 2 barn, jo-jo slanker så lenge jeg kan huske. Starter alltid på ny frisk hver eneste mandag. Dette er jamen ikke lett, men det er jo tydeligvis mange som sliter med 5-6 kilo slik som er mitt mål. Håper vi kan støtte og rose hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Velkommen minus 6 kg.

Vi starter ny tråd 1 januar, av meg da, som du ser og da blir denne lagt ned. Så håper du henger deg på den nye tråden.

Koselig med nye.

Da starter alle med å fortelle litt om seg selv, og evntuelt veien frem til dagens vekt.

Noen av oss har gått ned noen kilo alt.

Men de siste 5-6 kg vil ikke slippe taket.

 

Rolig romjul på meg. Veldig trett og sliten etter julehøytiden. Heldigvis ikke fått influensaen som går.

 

God kveld og riktig fin fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Minus 6 kg! , blir spennende å se om det kommer ennå fler deltagere, når det blir ny tråd og tittel!

Idag har det vært rene vårværet, mildt, stille og flott sol! Ble halvannen time i skogen på hund og eier, sistnevnte i joggesko, litt sølete, men helt deilig. Mager ribbe i leirform,( blir veldig fin og saftig der, med sprø svor også) som var ferdig da vi kom hjem, med mager sjy og masse blanda salat ved siden. Var kjempegodt. En behøver ikke potet og fet saus ved siden av hver gang...Har jo lært å fokusere på alt det gode man kan spise, og ikke det man pleide å spise som ikke var så bra! Nyttårshelgen lager jeg lammegryte( fjerner fettlokket når det er kaldt) med masse hvitløk, rosmarin,timian, skogs sopp( har jo kilovis i fryser etter alle soppturene i høst,garantert ingen giftige!)og rotmos ved siden. Skal jobbe nattevakter, da må en ha noe godt og lettvint, som kan varmes porsjonsvis. Nå er det bare to dager igjen av det gamle året, er spent på hva det nye vil bringe. Er enig med Bronze, det har vært veldig flott å ha selskap med dere jenter på tråden her, håper vi sammen kan nå målet vårt i 2012!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og kikka litt på det nye som er her på nettet, bl annet samlet egen historikk, innlegg på andres tråder osv, en har jo glemt mye av det( er det alderen tro?). Har prøvd meg med to egne tråder etter å ha avsluttet kurs vår 2011, har hatt litt følge ( bl a av deg Henna, synes det var noe kjent) men har skravla mest selv. Ser at jeg plaprer ivei med alt mulig rart, lider tidvis av skrivekløe...OG at vekta mi har flytta VELDIG lite på seg etter at jeg avsluttet G.R kurs i våres,hvor jeg gikk ned ca 5 kg.

Mellom en og to kilo, det er ikke stort å skryte av på så mange måneder.. Men kroppen har forandret seg av all trimmen, det ser en av alle "for små" klær en har tatt i bruk, dessuten har kolesterolet gått ned fra over 8 til under 6, så en ser at det nytter likevel. Ble først litt motløs, men etter summering fikk jeg motivasjon til å GÅ LØS på de siste kilo nå utover våren! Siste innspurt :Vekk med dem!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Her er det speilblankt og umulig å gå ute.

Men dans i kveld så da blir det vel noen kcal forbrent der.

 

Ja, du er ikke alene om å ha slitt i høst... Ikke mye nedgang, men har jo kommet inn i klær jeg ikke har brukt på 4 år, så fornøyd jeg.

Men må snart komme i gang med trening, kjenner jeg.

 

God nyttårsfeiring alle sammen og så ses vi i ny tråd 1. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo, hallo - via mobilt bredbånd fra hytta. Føler meg priviligert som kan bruke romjula på fjellet med gnistrende skiføre og til og med sol fra blå himmel. Vet ikke om noen bedre måte å tilbringe vinterfridagene på. Har blitt 3 gode lange turer på 2 timer hver. Litt vemodig bare å se at vår kjære hund, som blir 12 år i februar, halter litt på ene bakbenet når han har gått en stund. Men 12 år er jo en høy alder for hunder, så vi får vel bare være glad for at han har hengt med så lenge, og legge inn hviledag og kortere turer.

 

Ville bare innom her for å si tusen takk for alle innleggene dere deler om oppturer, nedturer, med oppmuntringer og gode råd. Gleder meg til å starte på ny frisk i morgen. Da skal de siste 2 kg av (- eller kanskje det er blitt 3 eller 4 i løpet av ferien?). Uansett: takk til alle dere flotte damer og så snakkes vi i den nye tråden og veiedagen er mandag. Nå lukter det pinnekjøtt fra Jøtulen lang vei her - og kålrabistappa er der jeg kommer til å legge tyngdepunktet. Godt nytt slankeår !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Pulsklokke og Zumba!

Min pulsklokke viser 466 kcal i forbruk på en 50 min Zumbatime. Da er jeg 41 år, 168 høy, ca 77 kg. :D

_____________________

 

Gratulere begge to med vektnedgang.

 

Jeg trener på treningssenter og det er så kjekt:) pulsklokken min har vært i ustand en tid nå så jeg husker ikke nøyaktig kaloriforbrenningen på zumba, men husker at det var like mye som en spinningtime. Og jeg syns at det er sååå mye kjekkere med zumba enn spinning. Men igjen det har jo mye å si hvor mye du selv tar i, vi har en energisprudlende zumbainstruktør, så vi svetter og danser vilt og hemningsløst.

 

Idag har jeg trent både spinning og styrke, og i går syklet jeg 2 mil ute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Første gang på GR kurs på internett. Gikk fint første par ukene, men nå står det bom still.

Jeg har vært rå på å registrere hver minste detalj jeg har puttet i mummen, og trent mye mer enn vanlig (over 10.000 skritt hver dag, 14 treningspoeng uke, nært opp til 1300 kcal pr dag)Hadde forventet at vekten kom til å reagere, men nei. Det skjedde ikke :(

Hvorfor???

 

Har ikke vært god på å registrere tidligere, syns d tar for mye tid. Men tenkte at hvis jeg registrerer allt burde d ihvertfall skje noe....

 

_________________________________________

168 høy, 77,2 kg, 41 år, Veiedag onsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Første gang på GR kurs på internett. Gikk fint første par ukene, men nå står det bom still.

Jeg har vært rå på å registrere hver minste detalj jeg har puttet i mummen, og trent mye mer enn vanlig (over 10.000 skritt hver dag, 14 treningspoeng uke, nært opp til 1300 kcal pr dag)Hadde forventet at vekten kom til å reagere, men nei. Det skjedde ikke :(

Hvorfor???

 

Har ikke vært god på å registrere tidligere, syns d tar for mye tid. Men tenkte at hvis jeg registrerer allt burde d ihvertfall skje noe....

 

_________________________________________

168 høy, 77,2 kg, 41 år, Veiedag onsdag.

 

Bli med over til "Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++" så svarer vi deg og sier litt om hvordan vi gjør det, for denne tråden er lukket og denne Velkommen alle "gamle" og nye slankere i 40 årene+++ har overtatt..

velkommen skal du være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tror det kan være lurt å ha flere profiler her inne pga noen gir seg og noen er mindre aktive når du mest trenger de:)

 

Uansett veldig kjekt å ha noen å dele gleder og frustasjoner med.

 

Jeg har veiedag på onsdag og er spent. Jeg har gradvis denne uken lagt om til lavkarbokost. Kroppen føles god og opplagt. Jeg har lest boken "frisk med lavkarbo" av dr, Sofie Hexeberg. Hviss dette virker på meg, så er det den beste kuren eller livsstilsendringen jeg har vært borti. Jeg er aldri sulten og spiser fett som i meierismør,seterrømme osv. Har lagt mitt eget lavkarbobrød som er ganske så godt. Spiser ikke poteter,ris,pasta og brød.

[/quot

 

Du kan og skal spise mindre karbohydrater, men du bør erstatte det med proteiner og flerumettet fett! Ikke Fjøsfett!

Meld deg på GR kurs på nett hvis du ikke vil gå på kurs med andre- og velg karboredusert! Da får du ikke bare bok, men også oppfølging på at valga blir rett! Og du får veiledning på nok Kcal og rett sammensetning av kostholdet:)))

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...