Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei Elisabeth, takk for skryt. Motivasjonen kommer nok av kurset, selv om jeg må inrømme at jeg også har dager som er kjipe. Følt det litt sånn i dag, egentlig. Var ute og syklet med størstejenta og minstegutten, og kom til å se meg selv i et vindu vi syklet forbi. Snakk om nedtur!

 

Mannen og jeg feiret 11 år sammen den 24 april, forresten! Og så har vi 3 barn. Storesøster på 7, storebror på 4 og lillebror på 19 måneder. Nå er det helt stopp for produksjonen her. :) Enn dere? Er dere fornøyd med antallet, eller har du flere svangerskap å glede deg til?

 

Koselig at du vil følge med, hjelper på motivasjonen det også! Er innom daglig jeg også, må alltid sjekke innom forumet når dagens måltider legges inn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV
Hei Elisabeth' date=' takk for skryt. Motivasjonen kommer nok av kurset, selv om jeg må inrømme at jeg også har dager som er kjipe. Følt det litt sånn i dag, egentlig. Var ute og syklet med størstejenta og minstegutten, og kom til å se meg selv i et vindu vi syklet forbi. Snakk om nedtur!

 

Mannen og jeg feiret 11 år sammen den 24 april, forresten! Og så har vi 3 barn. Storesøster på 7, storebror på 4 og lillebror på 19 måneder. Nå er det helt stopp for produksjonen her. :) Enn dere? Er dere fornøyd med antallet, eller har du flere svangerskap å glede deg til?

 

Koselig at du vil følge med, hjelper på motivasjonen det også! Er innom daglig jeg også, må alltid sjekke innom forumet når dagens måltider legges inn. :D[/quote']

 

Fint ferdig med produksjon her også ! :)

Mannen min har en datter på 14 år som bor 50% hos oss, så da er det nok her.

I tillegg blir jeg veldig dårlig under graviditeten, spyr 9 mnd i strekk... Innlagt på sykehus med intravenøs osv..., så det frister ikke ! :)

 

Haha, på sykkel ser vi vel alle litt store og kvapsete ut...

Fint du var ute på sykkeltur, si heller det til deg selv ! Flink pike !! *klapp på skulderen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, kjenner det med grusomme svangerskap. Her har det vært både hyperemesis og invalidiserende bekkenløsning (satt i rullestol nå sist svangerskap), og jaggu har jeg greid pådra meg lungeemboli med påfølgende infarkt og lungehinnebetennelse også. Svangerskap er ikke det denne kroppen gjør best nei, grøss og gru. Skal vi ha flere nå så får mannen bære dem frem! Haha

 

Kurskveld overstått, og det var ikke mye å rope hurra for, desverre. Bare usle 100g ned, av uviss årsak. Ingen sprekker i kosten, og til tross for at jeg håvet inn 15 trimpoeng i helga så har det blitt dårlig med trening resten av uka. Har en del vann i kroppen, så det kan jo ligge der. Uansett gir det meg ny motivasjon til å komme tilbake for fullt neste uke, fader heller første delmål er såååå nærme nå, jeg kan nesten kjenne den! Ukas utfordring blir å få i meg nok kalorier, så det blir full fokus på måltidene, og selvfølgelig regelmessig trening hele uka igjennom. Det var høyst ufrivillig inaktivtet forrige uke (helt ute av stand til å bevege meg etter å ha gitt litt for mye på BodyPump), men alikevel. Fokus! Delmål, here I come!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Hei! :)

Kjenner meg igjen i noe av det du skriver - har bare ett barn, og er skilt, men klarte også å pådra meg ca. 20 kg for mye etter at Jr. ble født og er møkk lei av å få sjokk hver gang jeg ser meg i speilet i et prøverom.

(Jeg hadde forøvrig også hyperemesis og endte på krykker grunnet bekkenløsning, både før og etter fødsel. Legg til lavt blodtrykk, svangerskapsdiabetes og masse vann i kroppen, og jeg DRØMMER ikke akkurat om å gå gravid igjen, heldigvis. :D )

 

Jeg har forresten merket meg at fullt stopp i vektnedgang ser ut til å følge syklusen min - jeg får så og si null nedgang når jeg har "PMS-veiing", som jeg kaller det - rett før eller i starten av syklusen har jeg tydeligvis for mye vann i kroppen, men det jevner seg ofte ut ved neste veiing. Kan det stemme for deg også?

 

Hittils har jeg gått ned 9,7 kg på 11 uker, så jeg skal ikke klage - jeg er helt elendig til å trene, som singelmamma blir det stort sett bare en trimøkt i uka (pilates på jobb) om alt klaffer, selv om jeg har en Veldig Pent Brukt ergometersykkel stående som SKAL brukes oftere. :)

 

Høres ut som om du er skikkelig motivert og godt i gang, og jeg kan ikke annet enn å heie jeg også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke helt PMS-uke her enda, det er ikke før neste uke. Sa det faktisk til kurslederen min i dag, at neste uke er PMS-uke så da kommer det til å skvulpe i anklene mine da også. Nå har jeg nok bare vært litt uforsiktig med salt, pluss at jeg har drukket litt (sukkerfri) brus. Satser på å være back in track neste tirsdag, og håper virkelig ikke dette er en av de mye omtalte "platåene". I følge kurslederen min er det ingen vitenskapelige forklaringer som forsvarer disse platåene, men at det bare ser ut til at kroppen ofte "trives" på en vekt den har hatt i lengre tid tidligere. Nå er jeg på en vekt jeg har holdt ganske lenge før jeg gikk opp de siste 5 kiloene, men jeg akter ikke bli stående her særlig mer enn maks 1 uke til altså! :)

 

Nesten 10 kilo på 11 uker er jo helt rått! Bøyer meg i støvet! Jeg rekker neppe gå ned så mye på tilsvarende tid, men så lenge det går nedover så får jeg være fornøyd, sant? :D

 

Glad for at dere følger med meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Nei, ser ikke ut som vi er godt egnet for svangerskap nei !! :D

Men flotte barn har vi allikevel fått !

 

Stillstand : Hm... Du har jo gått ganske fort ned de siste ukene, så kankskje det er greit med en uke der kroppen får roe seg litt ned. Så lenge man trimmer litt og spiser som man skal så MÅ det jo gå ned etterhvert ! :)

 

Jeg har vært på en liten trimtur i deilig sol i dag, *fryd* !

I kveld venter trening, og jeg gleder meg !

Våren er jammen en super tid !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst: Heia, heia! Nå er sommeren her, det er motivasjon så det holder! Nå skal vi bare få fine tall på vekta hver uke, eller hva? :D

 

Elisabeth: Ja, det er vel sånn at kroppen trenger noen uker til å stabilisere seg, og det er jo egentlig helt greit, selv om man kanskje blir litt utålmodig av det... Håper du koste deg på trening i går! Hva trente du? Det er mye lettere å komme seg ut av huset når været er sånn som det er! Selv tok jeg med meg svigerinna mi på gåtur i går. 55 minutter rask gange, så jogget jeg de 5 minuttene hjem som er mellom husene våre. Deilig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at jeg er skikkelig på rett spor igjen nå. Hele denne uka har jeg greid komme innenfor kalorigrensa, så jeg håper kroppen setter så stor pris på det at den ønsker belønne meg med en kilo eller så i minus på tirsdag. :D Kjenner at jeg har det bedre når jeg får i meg det jeg skal av kalorier. Humøret er mye mer stabilt, og jeg føler meg generelt bedre. Stadig like trøtt og sliten da, men kurslederen min snakket om vårslapphet og vitamintilskudd forrige kurskveld, så nå skal jeg jaggu ta henne på ordet og kjøpe meg noen gode multivitaminer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smula :)

 

Så utrolig flink du har vært! Bøyer meg i støvet for denne innsatsen du legger ned, :) Er det ikek herlig når man har kommet inn i det? Jeg har jo holdt på i flere måender nå, og må jo ærlig innrømme det ikke alltid har vært så enkelt. Jeg har hatt en lang platåfase nå, som også skyldes at jeg ikke har vært særlig flink. Det går liksom så opp og ned med meg, både mtp motivasjon og innsats... Men klarer du å holde det på det samme nivået hele veien er det jo ingenting som er bedre enn det! :) Selv fikk jeg meg en veldig positiv overraskelse i kveld på kurset ift vektnedgang, så her kjenner jeg at boosten er tilbake på plass! YEAH! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Imponerende treningsinnsats, Smula! :D

Og så bra at du har fått orden på kaloriinntaket - jeg sliter litt der fremdeles, må ta meg selv i nakken.

Men så har jeg jo mange gode forbilder og eksempler her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord, jenter! Håper jeg kommer meg inn i en god stim med dette kaloriinntaket, ja. Hadde aldri trodd det skulle være så vanskelig å greie spise nok, det har liksom ikke akkurat vært en aktuell problemstilling tidligere, for å si det sånn... :D Men, men, nå blir det orden i sakene her, målet er å komme innenfor det skraverte feltet på kaloribaren på registreringssidene mine, om jeg ikke greier komme helt opp til 1600. 1500 er uansett bedre enn 800, sant?

 

I kveld skal jeg på venninnebesøk. Hun er alene hjemme og har invitert til pizza og skravling. Tenker jeg tar kveldsmaten i middagstider, og sparer middagskaloriene mine til kvelden. To middager blir fort galt det også.

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg nærmer seg slutten. Venninnekveld var kjempekoselig og jeg greide fint holde meg innenfor mine tilmålte 1600 den dagen, til tross for 2 x pitapizza med diverse snaskens fyll. Sparte opp litt i løpet av dagen, og byttet om på middag og kveldsmåltid. Drakk bare vann mens jeg var der, istedenfor brus eller vin. Lørdagen kom og gikk, uten utskeielser den også. Følte meg litt demotivert og fristet til dårlige valg, men greide holde meg på matta. Spiste min faste Troika, men ellers ikke noe annet tull. Men kjente veldig på denne demotivasjonen, og vurderte til og med å la være begynne på kurs nr 2 sånn at jeg kan tillate meg litt mer kos. Det alene gjør meg enda mer sikker på at jeg virkelig trenger et nytt kurs, ellers sklir alt veldig lett ut. Jeg går inn i PMS-uka nå, og disse tankene er veldig typisk for meg da. Fysen konstant, bare lyst på ett eller annet usunt å stappe i trynet hele tiden. Følte jeg fikk tilbake litt av piffen da ei venninne kom innom en tur i dag, og utbrøt "Så tynn du har blitt!" da hun så meg. Tynn og tynn.... Tynnere, kanskje, men tynn er jeg definitivt ikke. Men veldig deilig at det vises, selv om jeg fremdeles sliter litt med å greie ta i mot sånne komplimenter.

 

Dårlig med trening denne helgen, har hatt så fryktelig mye å gjøre her hjemme, så jeg har ikke hatt sjans til å komme meg ut av huset. Men i morgen er det mandag, og nye uke betyr jo nye muligheter. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Så bra, Smula!

Både at du fikk kost deg på pizzakveld, og at du klarte å motstå fristelsen til å bare "gi etter" i helgen! :)

Kjenner til den PMS-fysingen - før merket jeg den aldri, men det kan jo ha hatt noe å gjøre med de fem store Freia melkesjokoladene og de kiloene med smågodt jeg stappet i meg i løpet av uka UANSETT å gjøre. ;)

Nå, når jeg ikke spiser søtsaker hver dag, merker jeg STRAKS at PMS har ankommet - det er eneste gangene jeg faktisk får skikkelig SØTSUG og har SÅ lyst på sjokoladen som ligger i skapet og venter på neste lørdag. :D

 

Men gud så deilig det føles når man faktisk KLARER å si nei, og kommer ut på andre siden PMS med stoltheten i behold!

Da kan man nyte sin lørdagsjokkis med gooood samvittighet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, PMS har sjelden vært mer merkbar enn etter at jeg sluttet glefse i meg kilovis med søtsaker hver eneste uke. Jeg har alltid "skrytt" av at PMS ikke påvirker meg i noen grad, men gud hjelpe meg, gi meg styrke! Ikke bare er jeg ubeskrivelig fysen og søtsjuk, men ohoi, så potte sur for at jeg ikke kan gi etter for suget også... Jeg er sikkert en mare å bo i hus med! Holdt på å bite hodet av gubben for ingenting, stakkars fyr. Men vi får klappe oss selv på skulderen og være stolt over at vi har greid stå imot PMS-monsteret som sitter på skuldra og hvisker alle mulige lokkende ord om både Freia og Nidar og det som er... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen her, pms er en mare! Jeg har alltid blitt veldig prega av den, ikke bare ved at jeg blir søtsugen (noe helt vanvittig søtsugen!) Men også på humøret, faller langt ned på et vis. Nesten litt skremmende å tenke på hvor mye hormonene påvirker oss.

 

Jeg må si, smula, at du imponerer. Tenk å klare seg så godt gjennom helga! Fantastisk! ;)

 

Ha en strålende uke videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Klarer du å stå imot pms suget er du jammen sterk ! ;) *flink jente* !

 

Forstår følelsene dine om att du er lei av kurs og presset med å gå der.

Det jeg har erfart er att man kanskje bør fortsette.

OG du bør vurdere å unne deg litt mer mens du går på kurs.

Om det er snop du virkelig savner, så kanskje droppe bittelitt mat og heller spise litt gotterier.... JAAAA ! Jeg vet att det er feil, men dette er en livsstilsendring, og jeg har erfart att jeg bruker laaang tid til å snu vanene mine. Så til lengre tid jeg går på kurs, til mer snur man både hode og vaner..

 

Jeg meldte meg på Hold vekten kurs etter 3 kurs på rad, for jeg var såå lei. Og det fungerer for meg. Ett møte i mnd, så jeg må holde meg på matten, og helst prøve å gå litt ned, men får ikke det konstante presser HVER eneste tirsdag...

 

Dette er i alle fall mine tanker, sikkert mange som er uenige. MEN man MÅ finne en metode som fungerer for seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YEEEEES!!! Denne uka har tydeligvis gått STRÅLENDE, denne kroppen er 1,7 kilo lettere siden forrige tirsdag. WOOHOOOO!!!! Og vet dere?? Første delmål er nådd! Jeg hadde -7 kg som første delmål, og jeg har nå gått ned 7,3 kg! Belønningen er ny sveis, så i morgen skal jeg bestille meg time til frisøren! Jeg har langt hår der alt håret er like langt (panneluggen er like lang som resten av håret), men nå skal jeg kline til og være litt gæærn, så jeg skal faktisk få meg pannelugg! Har så lyst på noe sånt:

 

528697-10-1287424826009.jpg

 

 

Første kurs er overstått, og neste tirsdag braker det løs igjen. 7,3 kilo er borte, men enda står det igjen 12,7. Føles helt uvirkelig at jeg faktisk snart er halvveis til målet, det har jo gått så radig hittils, neste kurs blir helt sikkert ikke annerledes. Har kjent skikkelig på følelsen av å være underveis, i dag. Det har bare plutselig slått meg at dette her faktisk er alvor! Jeg skal bli tynn, jeg! Og jeg er snart halvveis dit! I dag var noe av det første kurslederen min sa at nå begynte det vises skikkelig på meg. Har fått flere kommentarer i samme gata den siste tiden, og synes det er litt vanskelig å ta innover seg, men det er jo gøy også. I løpet av første kurs er dette altså oppsummeringen:

 

-7,3 kg

-86 cm (totalt)

 

Jeg sier meg fornøyd med innsatsen, og bretter opp ermene og gjør meg klar til nytt kurs og mer hard jobbing for å få kroppen min tilbake igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sivalur

Bravo Smula, godt jobba!!! Du har jammen stått på og da kommer resultatene!! Og det synes! :D Blir en ny deg når du får deg pannelugg vettu, ned over 7 kg og ny sveis - tenker komplimentene hagler da, husk å si 'takk'!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreyMinerva

Whohooo!

Grattis - det er nedgang som merkes, ja! :D

Unn deg ny hårklipp og litt hverdagsnytelse nå, virkelig kjenn på suksessen og tenk at "dette har jeg virkelig FORTJENT"! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...